نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی 1984 - جورج اورول

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
ن ب
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
کتاب خوبیه، بیشتر تم سیاسی داره و البته برای هر زمان و مکانی قابل تعمیم هست
جورج اورول در این کتاب، آینده‌ای را برای جامعه به تصویر می‌کشد که در آن خصوصیاتی همچون تنفر نسبت به دشمن و علاقهٔ شدید نسبت به برادر بزرگ (ناظر کبیر) (رهبر حزب با شخصیت دیکتاتوری فرهمند) وجود دارد. در جامعه‌ی تصویر شده، گناه‌کاران به راحتی اعدام می‌شوند و آزادی‌های فردی و حریم خصوصی افراد به شدت توسط قوانین حکومتی پایمال می‌شوند؛ به نحوی که حتی صفحات نمایش در خانه‌ها از شهروندان جاسوسی می‌کنند و شهروندان مجبورند همیشه با چهره‌ای سرشار از خوش‌بینی و لبخند به این صفحات نمایش نگاه کنند، تا کوچکترین شک و تصور نادرستی که نشان‌دهندهٔ هرگونه نارضایتی فرد باشد، برای نمایندگان حکمرانان پشت صفحات نمایش ایجاد نشود؛ چرا که در غیر این‌صورت مورد غضب حکمرانان قرار می‌گیرند. در این داستان مسائلی همچون اینگساک (Ingsoc)، بزه فکری، گفتارنو، پندار دوگانه مطرح می‌شوند.
در قرار گرفتن کتاب در ژانر علمی–تخیلی بحث وجود دارد؛ اما بسیاری آن را کتابی شاخص در این سبک می‌دانند.
M R
۱۴۰۱/۱۰/۳
کتابهای جورج اورول بیش از اون معروف هستند که نیاز به معرفی داشته باشن. این کتاب هم بدون شک بسیار شناخته شده و معروف هست. از معدود نسخه‌های خلاصه شده ست که بسیار خوب و مفید و مختصر خلاصه شده و در عین حال تمام نکات مهم گفته میشه و به نسخه اصلی وفادار هست. داستان مردی که در شرایط خفقان آور از یک دیکتاتوری زندگی میکنه و در عمق روح و جانش با اون مخالفه و از اون تنفر داره. اون در طی داستان سعی میکنه خلاف جهت آب شنا کنه و امیدهای تازه‌ای برای خودش میسازه تا شاید بتونه روزی آزاد زندگی کنه. بی شک داستانهای زیادی با این مضمون در دنیا نوشته شده اما کتاب اورول یکی از بهترین و غافلگیرکننده‌ترین اونهاست. اگر فرصت مطالعه نسخه کامل رو دارید که چه بهتر، در غیر این صورت این کتاب گزینه بسیار خوبی هست.
پوریا رسولی
۱۴۰۱/۱۲/۸
شخصا جورج اورول رو نویسنده دیکتاتور‌ها می‌دونم چون کتابهاش در عین حال که از حکومتهای توتالیته و ظلم آن‌ها انتقاد میکنه و به نظر درد جوامع تحت نظر این نوع حکومت‌ها رو بیان میکنه ولی به طور عجیبی در عمق ذهن مخاطب یاس از نجات و سرخوردگی و ترس از عواقب مخالفت با این نوع دولت‌ها را به وجود میاره،،،
نوح نظری نژاد تختی
۱۴۰۲/۵/۶
بنده قبلا این کتاب رو خواندم باید بگم متن موجود به هیچ خلاصهء خلاصه هم نیست و به هیچ وجه حق مطلب را ادا نکرده است، در واقع کتابراه همانند ارزانکده‌های سطح شهر عمل کرده یا نه بیشتر به عملکرد وزارت فراوانی همین کتاب عمل کرده است. متاسفم و ازخریدم پشیمان شدم.
فاطی عسگری
۱۴۰۱/۹/۳
تعریف این رمانو زیاد شنیده بودم... اما کتابش گرون بود واقعا ذوق کردم که صوتی این کتاب این قیمته نسخه نمونه رو گوش کردم متوجه شدم گویندگیه خوبی هم داره.
Adel Taheri
۱۴۰۳/۱/۱۲
خواندن کتاب به تمام عاشقان آزادی و زندگی به اختیار خود را توصیه میکنم. همچنین اتحاد و همبستگی ریشه تمام ازادی هاست...
majidreza
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
خیانت سیاست مردان و نابودی کارمندان زمان نویسنده رو بیان میکنه و انگار داره دوباره تکرار میشه
محمد عبدالهی
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
نور به قبرش بباره. نویسنده‌ای که ذات کثیف سیاستمداران را خوب می‌شناخت
مهدی روزگار
۱۴۰۱/۹/۲۳
این کتاب جزو کتاب‌هایی هست که توصیه میکنم همه مطالعه ش کنن
الهام Parhizkar
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
مبهوت داستان شدم
محمدامین زندی پور
۱۴۰۲/۱۰/۶
خلاصه است مفت گرونه