نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بلندی‌های بادگیر - امیلی برونته

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Pardis Sharifi
۱۴۰۱/۱۱/۴
اگر به دنبال کتاب رومانتیکی هستین که بتونین توی اوقات فراغت تون کنار پنجره‌ای که دوست دارین بشینین در حالی که یک فنجون قهوه داغ توی دستتون هست گوش بدین و لذت ببرین این کتاب رو توصیه می‌کنم 😍 البته صدای راوی (اقای عمرانی) هم لذت شنیدن این کتاب رو چند برابر می‌کنه 🤗 (من از صدای راوی خانوم زیاد راضی نبودم) اوایل کتاب که اسامی زیاده یکم حوصله سر بر میشه ولی یکم که کتاب می‌ره جلو دیگه نمی‌تونی گوش ندی و داستان گیراتر می‌شه. (البته که این کتاب پر از سانسور هست و جاهایی از کتاب به علت سانسور زیاد جا می‌خوری) اما خوب مشکل از کتابراه نیست مشکل از جای دیگه است... مرسی از کتابراه که این فضا رو به وجود اورد من خودم هیچ وقت فکر نمی‌کردم بتونم از کتاب کاغذی دل بکنم و کتاب صوتی گوش بدم اما اگر راوی خوب باشه تازگی‌ها صوتی رو ترجیح می‌دم به کاغذی!!!
فاطمه رحیمی
۱۴۰۲/۲/۱۳
ابتدای داستان خسته کننده بود ولی بعد با پیش آمدن قضیه عشق بدیهی است که جذاب شد و اما عشق چقدر صبور می‌کند آدم‌ها را مهربان می‌سازد بخشنده می‌کند زیبایی سیرت و صورت می‌دهد اینجاست که ارتقا می‌یابد آرامش می‌بخشد تنها و تنها اگر در جان انسانی با زمینه‌های اخلاقی جا خوش کند و امان از وقتی که عشق به جان آدم‌های کم مقدار بیفتد تا تباهی پیش می‌برد و جز زحمت دیگران چیزی در بر ندارد مثل عشق در این داستان و اما کتاب دومین مقوله مطرح در این داستان این یار مهربان معجزه گر قدیم‌ها کتاب کالایی لوکس در اختیار اعیان و اشراف بود بعدها اگرچه کمیاب ولی آنقدر دست به دست می‌شد که پس از مدتی چیزی از آن نمی‌ماند ولی امروزه ما به گزیده خوانی و خلاصه خوانی روی آورده ایم و متاسفانه در آن تعمق نمی‌کنیم نسبت به آن حریص نیستیم و عشق نمی‌ورزیم برایم جالب بود که در این داستان به این دو مقوله که بی ربط به هم نیستند پرداخته شده بود گویندگی عالی بود هم آقا و هم خانم بویژه اینکه نوع صدای خانم را دوست دارم وبه نظرم خاص است متشکرم
عسل عابدین زاده
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
من خودمو در سطحی نمیبینم که درباره این کتاب نظری بدم اما از نظر شخصی من کتاب واقعا زیبایی بود، ولی در عین حال در کتاب تلخی خاصی وجود داشت که از اول تا آخر همراه آدم بود. بعضی قسمت‌ها کشش عجیبی داشت که آدم رو وادار میکرد به گوش کردن ادامه بده ولی بعضی قسمت‌ها به حدی حس نفرت و تلخی ایجاد میکرد که قابل توصیف نیست. از این کتاب عاشقانه‌ای نباید انتظار داشت شبیه عاشقانه‌های معمول عشقی که در این کتاب بود تا ثانیه آخر برای آدم این سوالو ایجاد میکرد که آیا واقعا عشقه؟ یا خودخواهی و جنون؟ یا به نوعی وسواس؟
یا اگر عشق این دو به سرانجام میرسید آیا در ادامه همه چیز برای همه بهتر میشد یا بدتر؟
در کل هرچند شخصیت داستان دیوانه وار عاشق بود ولی باز هم سخته که این داستان رو بشه عاشقانه توصیف کرد.
ممنون بابت این کتاب زیبا
مهسا دودانگه
۱۴۰۲/۵/۱۵
بلندی‌های بادگیر واقعا رمان جالبی بود صدای زیبا و دلنشین گوینده هم واقعا آدم رو جذب داستان می‌کرد و دوست داشتم که زودتر بدونم که پایان داستان چی شد داستان عشق و عاشقی‌های اشتباه بود کاتی عاشق آدم اشتباه شد و تقاص سختی داد واقعا هیتکلیف انسان بسیار پست فطرتی بود انسانی که حتی به فرزند خودش رحم نمی‌کرد چقدر گستاخ و بی ادب بود نمونه‌ی یم انسان شیطان صفت.
ولی در این داستان می‌بینیم که در نهایت خوبی و عشق و محبت هست که پیروز می‌شود و انسان شیطان صفت درنهایت شکست می‌خورد
شخصیت پدر کاتی رو دوست داشتم. انسان خوب و مهربانی بود ولی بخاطر ضعف بدنی نتوانست خانواده‌اش را از گزند هیتکلیف نجات دهد.
در هر حال این داستان یک شاهکار بود و اگر به رمان‌های کلاسیک علاقه مندید حتما توصیه می‌شود که بخوانید
اعظم منصوری
۱۴۰۲/۹/۱۲
کتابی جذاب و زیبا. رمان را خیلی دوست داشتم و از لحظه لحظه‌ی آن لذت بردم خیلی عالی بود در واقع یکی از بهترین رمانهای کلاسیک که تا به حال خوانده‌ام و این رمان را به دوستداران رمانهای کلاسیک پیشنهاد میکنم.
روایت داستان هم خوب و جذاب بود و از شنیدن داستان واقعا لذت بردم.
شخصیتهای داستان خیلی تاثیر گذار بودند و احساسات مثبت و یا منفی در شنونده خیلی به جا در مورد آن‌ها ایجاد می‌شود و داستان جذابیت زیادی در شنونده ایجاد میکند تا با اشتیاق زیاد آن را دنبال کند تا ببیند نویسنده چگونه داستان را به پایان می‌رساند و سرانجام این شخصیتها چه میشود.
با تشکر از کتابراه و راویان کار بلد رمان و آرزوی موفقیتهای بیشتر برایشان.
الهه عباسی
۱۴۰۱/۹/۱۹
سلام به دوستای خوب کتاب راه
رمانی بسیار جذاب با قلمی زیبا وخوانش بسیار عالی بود ولی صدای موزیک در ابتدای هر فصل به نسبت خوانش بالاتر بود این نقطه ضعف این اثر زیبا بود. ماجرای زیبای عشق ونفرت که چگونه در امتداد هم در گذرند و این رمان به نظر من نوعی رمان روانشناسی هم بود که حوادث دوران کودکی رفتار خوب یا بد دیگران باعث ایجاد چه مشکلاتی در بزرگسالی میشود کاترین عاقلانه تصمیم به ازدواج میگیرد ولی نمی‌تواند عاشقانه زندگی کند واین کشمکش درونی‌اش هیت کلیف رابه اوج نفرتی عاشقانه میکشد جنونی عجیب که با خشم وتحقیر‌های کودکی در هم می‌آمیزد.
mohammad jaafaran
۱۴۰۲/۱۱/۷
در ابتدا باید بگویم که به نظر بنده اسم و شهرت کتاب از خود کتاب بزرگتر و اسمی تر بود و داستان رمان معمولی بود. کل داستان به شخصیت آقای هیت کلیف بود که با خودخواهی و شخصیت منفور خودش زندگی رو به کام ۳ نسل تلخ زهر کرد و در آخر با مرگ بد و از دست دادن همه آنچه که براش با بدی و خصومت و دشمنی به دست آورده بود، از دست داد. در مورد راوی هم باید بگویم که از آقای عمرانی انتظار بسیار بیشتری از این می رفت و صداگذاری و روایت آن چنان جذاب و دلنشین نبود در بعضی از بخش‌ها به قدری صدابرداری ضعیف بود که فقط به وسیله ایرپاد و هدفون قابل شنیدن بود. نحوه تقلید صدا ها هم زیاد جذاب نبود و فقط خانم دین کمی خوب بودند
Ali Najmi
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
چنان ذوب این کتاب زیبا و بی نظیر شدم که در این لحظه که سوار بر ماشین و در مسیر سفر هستم و کتاب رو به اتمام رسوندم لحظه‌ای درنگ کردم و کناری زدم تا فقط از هیجان و اوج لذت و کیف و حالت و احساسم بگم، دست مریزاد به امیلی برونته و مترجم و هزاران احسنت به خوانش بی نظیر جناب رضا عمرانی عزیز که من به صدا و آوایش عشق میورزم و اولین کتابی که از ایشان شنیدم و ذوب طنین جنون امیزش شدم کتاب بادبادک باز خالد حسینی بود که لحظات کتاب رو با صدایش زندگی کردم و هزاران درود به خانم بهناز بوستان دوست بی نظیر و افرین به استودیو نوار و‌کتابراه مهربان
baes hashemi
۱۴۰۲/۳/۲۲
درود فراوان
کتاب خوب و شنیدنی بود که واقعا نمیشه از خوبی‌ها و زیبایی هاش گذشت و منکر آن شد.
اما خب طبیعیه که نقص‌هایی هم داشت: مثلا صدای موزیک ابتدای هر فصل نصبت به صدای گوینده‌ها خیلی زیاد بود و دیگه از نظر این حقیر برعکس گوینده مرد که واقعا عالی بود گوینده خانم زیاد خوب نبود.
و چیز دیگه هم که میخوام بگم نه به عنوان انتقاد بلکه به عنوان‌ یه طنز اینکه از بس بچه‌های این و اون پیش اینها و آن‌ها بودن آدم گیچ میشه کدوم بچه مال کدوم پدر و مادره و کدوم پدر و مادر مال کدوم بچست 😉
در آخر سپاس فراوان از کتابره عزیز بابت چنین کتاب‌های خوب جالبش 🌷⚘
R R
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
بعضی رمان‌ها در دوره‌ای می‌درخشند، اقبال عام پیدا می‌کنند و پرفروش می‌شوند، اما خورشیدشان زود غروب می‌کند و بعد از چند دهه و گاه حتا چند سال فراموش می‌شوند. بعضی رمان‌ها اما مثل «بلندی‌های بادگیر» امیلی برونته در تاریخ ادبیات جای پای خود را سفت می‌کنند و قرن‌به‌قرن دست‌به‌دست می‌شوند و نسل‌های پیاپی آن‌ها را با اشتیاق می‌خوانند
کتاب خیلی زیبایی بووود و اصلا نمیتونستم کنارش بذارم صدای گوینده بسیار داستان رو جذاب تر کرده بود خیلی کتاب رو دوس داشتم و ارزش خوندن رو داره حتی چند باررررر به شدت توصیه میکنم امیلی و شارلوت از بهترینان
Mehran Davary
۱۴۰۳/۱/۲۷
رمان بسیار خوبی بود. اما من یکی نمی‌تونم بگم شاهکار بود. به نظر می‌رسید نویسنده دلبستگی خاصی به شخصیت هیت‌ کلیف داشته که هر چقدر از بی‌رحمی و شیطانی بودنش می‌گفت، باز هم در مورد ملایمت به خرج می‌داد و از ادگار لینتون بی‌گناه هم راحت‌تر مرد. در تمام طول زندگیش هم به سزای هیچ کدوم از کارهاش نرسید و حتی با سعادت زندگی کرد. تنها عذابش کاترین بود که ربطی به کارهاش نداشت. بعضی قسمت‌ها خیلی احساسی و عمیق بود، به خصوص وقتی جریان هیت‌کلیف و کاترین بود و این نقطه قوت داستان بود.
Mahbub Mok
۱۴۰۲/۵/۲۲
قشنگ‌ترین رمانی که خوندم بی نظیره. اوایل داستان کمی بین اسامی و نسبت‌ها گیج شدم ولی رفته رفته همه‌ی شخصیت‌ها خودشون رو به خواننده معرفی می‌کنن. صدای گوینده‌ها فوق العاده بود، هم گوینده‌ی آقا و هم خانم. راستی به نظرم نلی هم بعضی جاها بدجنس بود. کاش میدونستم پدر خانواده چرا اون پسر بچه رو با خودش اورد، اصل و نسبش چی بود، چرا با اینکه از سن کم وارد خانواده‌ی اصیلی شد و اون همه توجه دید باز هم چنین مشکلات روحی داشت… نهایتا: ذات بد نیکو نگردد چون که بنیادش بد است.
بیتا بقالان
۱۴۰۱/۱۲/۲۷
من در دوران نوجوانی این کتاب رو خوندم و خیلی لذت بردم. این بار در سنین پایان جوانی برای زنده کردن خاطرات مجدد این کتاب رو خوندم (گوش دادم) و اصلا اون حس رو به من القا نکرد. این کتاب به درد دهه و حتی صده قبل میخوره. کتابی نیست که با عقل بشه قبولش کرد
ضمنا صدای موزیک شروع هر فصل خیلی خیلی زیاد بود ولی صدای راوی‌ها بخصوص خانم خیلی کم بود طوری که با درجه اخر ولوم گوشی و صدای زیاد پخش ماشین میشد صدای راوی رو واضح شنید
با تشکر از کتاب راه عزیز
Marta atri
۱۴۰۱/۱۱/۱۵
دوستان داستان کتاب خیلی قشنگ بود و کشش ایجاد میکرد تو مخاطب،، و وایب سلطنتی و قدیمی خیلی جذابی میداد و حس بهاری خیلی قشنگس ب ادم میداد و گوینده‌ها فوق العاده بودن،، مخصوصا گوینده خانوم ک خیلی طبیعی و با لحن‌های مناسب کتاب رو میخوندن انگار ک فیلم صوتی میبینید.
نکته منفی این بود ک نویسنده مثل اینکه سن کرکتر هارو فراموش میکرد،، خیلی گاف داشت تو بحث سن کرکتر‌ها و خیلی رو مخ بود همین قضیه ک بابا فلتنی ک ۱۳ سالش بود چرا یهو ۱۷ شد،،، یا اگ هیتکلیف ۳۹ سالشع چرا الن دین ۴۵ سالشه،، همین
شقایق میان آبی
۱۴۰۲/۵/۲۹
کتاب فوق العاده‌ای بود.. راویها عالی.. من این کتابو خیلی سال‌ها پیش میخواستم بخونم ولی فرصتش نشد. با کتابراه راحت تونستم کتاب صوتی او را گوش کنم و لذت ببرم.. یک رمان عاشقانه ولی درام از دو نسل مختلف.. با اینکه بعضی از جاهای کتاب غمگین میشی و عصبی ولی داستانی قشنگ و روان دارد.. با تعریف راویها وارد بطن زندگی شخصیت هایه کتاب میشی و حتی یعضی اوقات خودتو جایه اونها میذاری و قضاوتشون میکنی. اگر یک رمان کلاسیک میخواهید و طولانی این کتاب را گوش دهید.
نسرین ناصح
۱۴۰۱/۹/۲۱
اولش صبوری کردم تا قصه پیش بره و از اون همه اسم و شخصیت و شلوغی، بگذره ببینم چی میشه.
بعد برام جالب شد و دیگه پیوسته رفتم جلو.
حتا یکبار برگشتم و چندتا پخش اولیه رو دوباره گوش دادم تا ببینم اول داستان اسامی و صحنه‌ها چی بود که الان اینه. جالب بود برام.
این نحوه‌ی روایت داستان که از وسطش گفته میشه، به عقب برمیگرده و به الان میرسه و ادامه پیدا میکنه، جالب بود.
مرسی از گوینده‌های بسیار خوب
لذت بردم.
fpouh
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
کتاب خوبی بود در کل. داستان موضوع خانوادگی، عاشقانه، غرور و خشم و.. داشت. صدای گوینده خوب بود. تنها نکته بسیار منفی شباهت اسامی بود. اسم مشترک و فامیلی مشترک بین کرکترها بود و مثلا گاهی اعضای خانواده رو با فامیلی خطاب میکرد که نمی فهمیدی منظورش کدوم برادره. یا این که اسم دختر و همنام مادر بود و نمیدونستی الان کدوم رو داره میگه. و این که آخر داستان هم دوست نداشتم کلا هدف خاصی رو دنبال نمیکرد و پایان خاصی نداشت.
مهسامحمدی
۱۴۰۲/۱/۶
داستان بلندی‌های بادگیر، رمانی کلاسیک مربوط به زمان ۱۷۷۰ به بعد هست. تنها رمان امیلی برونته که در جوانی بخاطر بیماری سل از دنیا میره.
به شخصه از فضای داستان لذت نبردم.
آمیزه‌ای از عشق، نفرت و انتقام هست که در انتقام اغراق شدیدی شده بود
اگر نسخه صوتی نبود به احتمال زیاد نصفه رهاش میکردم اما بخاطر نسخه صوتی تونستم یکی از رمان‌های معروف رو تمام کنم. در حالیکه چیزی خاص نصیبم نشد!
سارا پورشیخعلی
۱۴۰۲/۲/۱
کتاب جذاب بود و همش دوست داشتی بقیه‌اش و بشنوی ببینی چی میشه ولی در این کتاب همه شخصیت‌ها مریض میشن میمیرن، پیام خوبی هم من ازش نگرفتم. اگه به یه بچه بی سرپرست رحم کنی بیاریش پیش خودت اخرش خودت و خونواده ات و به خاک سیاه میشونه
کاترین هم احمق بود تازه، خب وقتی یکی و دوست داری برو رو سر و وضعش کار کن باهاش ازدواج کن همون کاری ک دخترت کرد
خلاصه من از این کتاب عصبانی‌ام
زینب.م
۱۴۰۲/۱/۱۱
من صدای گوینده رو خیلی دوست نداشتم ولی تا فصل چهارم ادامه دادم به سختی، هرچقدر صدای گوشی رو زیاد میکنم بازم به زحمت شنیده میشه، مگه اینکه با هندزفری گوش کنی. به سینما خانگی وصل کردم بازم صداش کم بود، کاش عوامل محترم اینو درنظر بگیرن که کیفیت صدا رو بالا ببرن تا بشه درحین کار هم گوش کنیم،
دیشب فهمیدم آقای سلطان زاده هم این کتابو روایت کرده، حتما نسخه ایشونو تهیه میکنم
Tina Pr
۱۴۰۱/۱۱/۱۴
کتاب زیلد قوی نبود. داستان تقریبا یک ریتم داشت اما خسته کننده نبود. داستان این کتاب یک چیز بود اونم عشق به یک صورت از فردی به فرد دیگه منتقل میشد. برای یکبار گوش دادن و سرگرمی خوبه. اما چیز زیادی برای ارائه نداره. به درد کسانی میخوره که تازه رمان و‌ کتاب رو شروع کردند. و در ضمن صدای گوینده‌ها بسیار عالیه. ممنون از کتاب راه.
fateme ghane
۱۴۰۲/۵/۱
به نظرم خوانش خانم بستان دوست برای این کتاب عالی بود و نمونه‌ای که گذاشتید بسیار بده، یعنی از یه قسمت خیلی احساسی و مصنوعی انتخاب شده درحالیکه بقیه جاهای کتاب خیلی خوب بود. مخصوصا جاهایی که به جای شخصیت‌ها حرف میزدند، اینو نوشتم چون خودم نزدیک بود با توجه به نمونه از خرید کتاب پشیمون بشم ولی الان خیلی از خریدم راضی هستم و بازم کتاب به اسم ایشون ببینم حتما میخرم
علی رضا صیامی
۱۴۰۲/۴/۲۸
در مجموع بد نیست اما خیلی به جزئیات پرداخته مرگ کاترین طبیعی نبود آنقدر مریض نبود که زود بمیرد عشق هیت کلیف خیلی واقعی و خوب است من را یاد اتللو در نمایش نامه شکسپیر انداخت کلا عشق دختر سفید به مرد سیاه دست مایع خیلی کتابها بوده اما خانم برونته این عشق را واقعی و زیبا نشان داده ایراد اصلی کتاب در این است که از زبان چند فرد مختلف روایت شده و برای خواننده کمی گیج کننده است
سجادعسگری
۱۴۰۱/۱۱/۵
داستان در ابتدا چنان کششی دارد که هر شنونده‌ای رو ترغیب به گوش دادن میکند بخاطر شلوغی اسامی یکبار مجیور شدم چند ساعت اول کتاب رو دوبار گوش کنم ولی ارزشش را داشت. داستان بسیار خوب شروع میشود در همان ابتدا سوالات زیادی برای شنونده بوجود می‌آید که تا انتهای داستان همه‌ی سوالات ب جواب میرسد و شنونده قطعا نمیتواند تا انتهای داستان زا نفهمیده دست بردار باشد. در کل لذت بردم
مریم وطن دوست
۱۴۰۲/۹/۲۳
من شنیدن یا خوندن داستان این کتاب رو به کسی توصیه نمی‌کنم. در مجموع این کتاب داستان ارزشمندی برای شنیدن نداره. بسیار غمباره و عشق رو قشنگ تعبیر نکرده... به نوعی عشق رو به خودخواهی و خیانت آلوده کرده! از طرفی هم سانسور زیاد داره.
تنها چیز جذاب این کتاب برای من، که اولین تجربه‌ی کتاب صوتیم بود، این بود که صدای خواننده‌ها رو دوست داشتم.
جعفر پیرآزاد
۱۴۰۲/۷/۲۵
کتاب بلندی‌های بادگیر روایت عشق است و انتقام، با شخصیت‌هایی که آمیزه لطافت و خشونت‌اند، مهر و کین، امید و بیم، … در مکانی که آن هم آمیزه‌ای است از گرما و سرما، روشنایی و تاریکی، تابستان طراوت‌بخش و زمستان اندوه‌بار. آیا خفته‌های این خاکِ آرام خواب‌زده‌هایی بی‌قرارند؟
امیلی برونته با همین داستان شورانگیز به بلندی‌های ادبیات صعود کرده است.
نوید
۱۴۰۲/۲/۳۰
با سلام و عرض خسته نباشید. رمالی روان با داستانی زیبا و البته متفاوت بود. من که با تمام وجود لذت بردم. در پایان واقعا از صمیم قلب از کتاب راه تشکر میکنم بابت به اینهمه تنوع مثل اینکه کتابخانه ملی همیشه در دسترسته. همچنین تشکر ویژه از هردو خواننده عزیز بابت خوانش زیباشون، این کتاب بهترین کتاب از بابت خوانش بود که تا به امروز گوش داد.
طاهره شهبازی
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
این کتاب ارزش یکبار گوش کردن رو داره. اتفاقات، شما رو به دنبال خودش میبره، و نمیتونین دست از گوش کردن بردارین. صدای خوب آقای عمرانی هم کمک زیادی به جذابیت داستان می‌کنه.
اما میزان صدا کمه، و این باعث میشه مجبور باشی یا با هندزفری گوش کنی، یا خیلی نزدیک گوشی بنشینی. با کمی فاصله گرفتن از گوشی، دیگه متوجه داستان نمیشی.
hosein alirezaei
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
کتاب کلاسیک خوبیه، به نظرم ظهور شخصیت هیتکیلیف در داستان می‌تونست بهتر باشه، این شخصیت که جزء شخصیت‌های اصلی داستان هست باید به دلایل مقبول تری به خانواده ارنشا وارد میشد تا اینکه پدر خانواده یه بچه را بیخود و بی دلیل با خودش وارد خانواده بکنه و این بچه بدون هیچ دردسری بتونه ارباب بشه.
ولی در مجموع داستان پرکشش و خوبی هست.
Sobhandoost
۱۴۰۱/۱۱/۱۰
داستان اموزنده‌ای بود اما طولانی برای پر کردن اوقات فراغت خوب است... این داستان زندگی مردی را روایت میکند که از کودکی مورد خاری و ذلت قرار گرفته و کینه هایش را نگه داشته و در زمانی که به قدرت میرسد انتقام میگیرد.
این داستان بیانگر این هست که از نظر روانشناسی، کودکی یک فرد چه گونه در بزرگی او شخصیت او را به وجود می‌اورد.
ترانه
۱۴۰۲/۱/۷
شخصیت پردازی بسیار ضعیف، حوادث حول محور «هیچ» می‌چرخه، داستان سر و ته نداره، نه میشه باورش کرد نه حتی میشه تخیل کرد
یه عده آدم احمق (مثلاً ثروتمند) توسط یه بچه یتیم بی سواد که یهویی هم باسواد میشه، هم پولدار، خیلی راحت هی تو سری میخورن و هیچ کاری هم نمی‌کنن حیف وقت
مریم حسنی
۱۴۰۳/۱/۱۷
این کتابی است با جملات ساده و‌در عین حال عمیق از احساس خودشیفتگی شخصیت اصلی داستان و عشقی سراسر پر از نفرت و خودخواهی و انتقام که هرزگاهی قلب بدرد میاد و در نیمه دوم داستان با خودت میگی مگه میشه اینهمه قساوت قلب در مورد یادگار عشقت… پس اگر دنبال درد و اه هستید این شاهکار ادبی رو بخونید.
Elham Kazemi
۱۴۰۲/۲/۳
ازاینکه یه رمان کلاسیک رو خوندم خوشحالم.
حال و هوای زندگی اون دوران رو برام روشن تر کرد.
از داستان لذتی نبردم و به زور تا آخر ادامه دادم؛ شخصیت‌ها به نظرم به طور اغراق آمیزی احمق و ساده لوح یا بد ذات و شرور بودند. هیچ کدوم از شخصیت‌ها رو نمیشد دوست داشت یا همدلی کرد.
N Sh
۱۴۰۲/۱/۹
سادگی ولی در عین حال، شیوایی متن و جذابیت داستان سه فاکتوری بود که من میپسندم
این که داستان هم، حالت راکدی نداشت و هر از گاهی اوج میگرفت هم خیلی مهم بود.
ضمن اینکه داستان فقط در حول ژانر رمانتیک نبود و اینکه در کنار عاشقانه بودن داستان، واقع نگری و پیش برد اصولی داستان نیز، حفظ شده بود.
محیا خابوری
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
واقعا از شنیدن این کتاب با گویندگی عالیتون لذت بردم، مخصوصا از مهارت صداسازی خانم بستاندوست. من این کتاب صوتی رو از castbox پیدا کردم که به صورت رایگان اونجا کپی شده بود. ولی اینقدر از شنیدنش لذت بردم که از کتابراه خریدم....
دلم نمیخواست این کتاب صوتی هیچ وقت تموم شه...
Massi ,Ebi
۱۴۰۱/۱۰/۱
داستان خوب و غم انگیزی بود. قلم نویسنده عالی بود. این اولین کتابی بود که از خواهران برونته خوندم و خوشم اومد. صدای گوینده‌ها عالی بود ولی بزرگترین نقص کتاب صدای پایین خواننده‌ها بود. من چون سرکار کتاب گوش میدم خیلی جاها به خاطر صدای بی کیفیت نمیشنیدم.
ممنون کتابراه 💓
فهیمه داودی
۱۴۰۳/۱/۲۰
کتاب بلندی‌های بادگیر روایت عشق است و انتقام، با شخصیت‌هایی که آمیزه لطافت و خشونت‌اند، مهر و کین، امید و بیم، … در مکانی که آن هم آمیزه‌ای است از گرما و سرما، روشنایی و تاریکی، تابستان طراوت‌بخش و زمستان اندوه‌بار. آیا خفته‌های این خاکِ آرام خواب‌زده‌هایی بی‌قرارند؟
پروین صحرایی
۱۴۰۱/۱۲/۱۶
با خوندن نظرات که کلی تعریف و تمجید کرده بودن، این کتاب رو خریدم. اما داستان خیلی جذابی نداشت و اینقدر حاشیه غیر لازم داشت که بدرد وقت پر کنی میخورد
البته من این حدسو میزنم که چون سانسور خیییلی زیاد داشت داستان جذابیتش رو از دست داده بود
Siamak Alizadeh
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
به نظر من کتاب فاقد جذابیت بود. اگه بخواهیم کتاب رو به چهار قسمت تقسیم کنیم با گوش دادن قسمت اول میشه به راحتی قسمت دوم و سوم و حتی چهارم رو به طور کامل حدس زد که این از جذابیت کتاب کم می‌کنه.
جا داره که از راویان داستان خانم بستان دوست و آقای عمرانی هم تشکر کنم
محبوبه سادات معنوی
۱۴۰۱/۱۰/۲
سلام رمان خیلی خوب و آموزنده‌ای بود
نویسنده در قالب داستان رمانتیک عشقی و خانوادگی، کینه و تاثیر اون در زندگی خود و آیندگان رو روایت میکنه و کودکی هیت کلیف و تاثیر فقرو نداشتن خانواده وآزار چه کینه‌ی عمیقی روی او میگزاره که چند زندگی رو ازبین میبره
فاطمه نیک اندیش
۱۴۰۱/۹/۲۶
در این کتاب به خوبی شرارت و بد ذاتی یک انسان به نمایش گذاشته شده و این که یک انسان تا چه حد میتونه بد و از خود راضی و قدر نشناس باشه. کینه توزی و بدخواهی بعضی از انسانها مثال زدنی هست. و این که چقدر بعضی وقتها یک اشتباه هر چند انسانی میتونه تبعات وحشتناکی داشته باشه.
m h
۱۴۰۲/۸/۲۸
این کتاب یک کتاب عاشقانه بود که هم خط داستانی خوبی داشت و هم زیادی داستان رو کش نداده بود و همچنین علاوه بر اینکه داستان تو رو به سمت خودش می‌کشید ولی ذهن رو اونقدر منفجر نمی‌کرد و میشد همزمان باهاش به کارهای روزمره هم رسیدگی کرد و خوندنش آرامش بخش بود
عَبِد
۱۴۰۲/۱/۱۷
این کتاب سطر به سطر جمله به جمله مباحث روانشناختی هستش ولی افسوس به طرز نفرت انگیزی سانسور شده و به شعور خواننده توهین میشه، امیدواریم مسئولان زیربط در مورد سانسور کتابها تجدید نظر کنن تا کتاب خوانها بتونن اصل نوشته نویسنده هارو مطالعه کنن.
اعظم طلایی
۱۴۰۱/۱۲/۳
سلام خدا قوت به عزیزان کتابراه....
کتابی فوق العاده زیبا بود.. با شنیدن کتاب
به خوبی میشد تصویر موضوعات رو دید.. و ستودنی ست شاهکار امیلی برونته... عشق هرگز
نمی میرد... و از همه عالیتر گویندگی کتاب
بود که کمال تشکر را دارم....
عاقبت بخیر باشید
محمد اسائیان
۱۴۰۱/۱۰/۲
اثری بسیار روان، دلپذیر و تاثیرگذار بود. این کتاب را به دوستداران کتابهای رمانتیک توصیه میکنم. کتابهای زیادی در این ژانر وجود دارد و برخی دیگر را خوانده ام. لیکن این مورد به علت شکل زیبای روایت گونه و گذر داستان در حدود دو نسل بسیار زیبا و دلنشین بود
Sami
۱۴۰۱/۹/۲۵
از کتاب لذت بردم پایان داستان رو دوست داشتم گرچه حس میکنم میتونه فصل جدیدی داشته باشه
فقط صدای خواننده کتاب بهتربود درتمام قسمتها به جای صدای مرد مرد صحبت کنه وبه جای زن یک زن صحبت کنه اونجور جذابتر بود مجموعا دوست داشتم
زلیخا یوسفی
۱۴۰۳/۱/۱۰
یه داستان بسیار عالی و جذاب کتابهای امیله برونته عالیه عالی چندان مجذوب داستان میشی که تا مدتها ذهنت رو درگیر خودش میکنه صدای استاد رضا عمرانی هم لذت داستان رو دوچندان کرده من دو بار این کتاب رو گوش کردم اونقدر جذاب و عالیه
م ع
۱۴۰۲/۳/۱۹
انتظار بیشتری داشتم از کتابی به این معروفی، در کل داستان بسیار قوی و خوب پیش میره ولی چون یک ریتم تقریبا یکنواخت رو طی میکنه کمی خسته کننده میشه، توصیه‌ام اینه که تندخوانی کنید کتاب رو، صدای گوینده‌ها عالی بود ممنون از زحمات همگی
رقیه یاری
۱۴۰۲/۲/۲۲
با سلام به دوستان کتابراهی داستان بسیار جذاب و شنیدنی بود که دوست داشتم از هر فرصتی استفاده کنم و بقیه داستان گوش بدم بسیار عالی و لذت بخش بود و البته از راوی هم باید سپاسگزار بود که این چنین خوب و رضایت بخش داستان را برایمان تعریف میکرد
عسل اعرابی
۱۴۰۱/۱۲/۱۸
با تشکر از راویان کتاب
اگر دوست دار ادبیات کلاسیک هستین و طرفدار کتاب‌هایی مثل ربکا، زنان کوچک، آناکارنینا و … هستین از این کتاب هم لذت خواهید برد.
کتاب رو دوست داشتم ولی از اون دسته کتاب‌هایی نیست که دوباره و دوباره بخوام بیام سراغش.
1 2 3 4 >>