نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد - آنا گاوالدا

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
بی مقدمه میرم سراغ داستاها: در حال و‌ هوای سن ژرمن؛ کتاب کاملا عشق، احساس، و‌ غرور رو‌ در افراد توصیف می کرد. با همه حس خواستن زن داستان، اصلا نمی فهمیدم که چرا نتونست به غرورش غلبه کنه و به پیشنهاد مردی که دوستش داشت جواب مثبت بده! حتی همین بس که ان ها برای دومین بار با هم تصادفی روبه رو شده بودند، و‌زن قصه باید می فهمید که این جا دیگه غرور معنایی نداره! سقط جنین؛ داستان خیلی ملموس و قابل درک بود، خیلی از خانم‌ها هستن که بارداری ناخواسته رو تجربه میکنن. در داستان همسر و فرزند زن هر دو‌ دوست داشتن بچه به دنیا بیاد، اما زن برای مشکلات بارداری، هزینه‌ها و موارد دیگه ناشکری میکرد و‌ بچه رو نمیخواست! نقطه عطف داستان هم زمانی بود که زن در عروسی از زبان عروس شنید که آرزو داره یک روزی بچه دار بشه! این مرد و‌ زن؛ زندگی هیچ وقت ان طوری نیست که نشون‌ میده! ما از زندگی‌هایی که می بینیم فقط ظاهرش رو میتونیم بفهمیم. اما در اصل میتونه خیلی متفاوت باشه! زرق و برق و ماشین گرون قیمت و تجملات و تفریحات آن چنانی، هیچ وقت نمیتونه تاثیر سردی و دوری قلب های یک زن و شوهر رو از بین ببره! واقعیت زندگی همان نبودن عشق و دلگرمی بین ان ها است!
سیمین شمس
۱۴۰۲/۱/۱۸
کتاب از چند مجموعه داستان تشکیل شده؛ با محوریت احساسات انسانی که در بعضی داستان‌ها میتوان از آن به عشق نام برد، نویسنده بخوبی احساسات شخصیت‌های محوری داستان را توصیف نموده است؛ غم، ناامیدی، امید، شادی، عشق..... از اینکه حال و هوای داستان‌ها بسیار با هم متفاوت است متعجب میشوید! گویی هر داستان از ذهن یک نویسنده متفاوت خلق شده است!! داستان مرخصی را که میشنوید تصور میکنید نویسنده مرد میباشد آنچنان که با مهارت درگیری‌های ذهنی یک سرباز را در چند روز مرخصی به تصویر میکشد، احساس او نسبت به برادرش، احساس او نسبت به دختر هم کلاسی دوران بچگی اش.... و داستان سن ژرمن را که میشنوید فضا بسیار زنانه می‌باشد! تصورات خام زنانه برای یافتن مردی که بتواند عشق زندگی او شود... در داستان نخ بخیه با یک پایان غیرقابل انتظار روبرو می‌شویم!! انتقام در کمال خونسردی..... اما جالبترین و عجیب‌ترین داستان این مجموعه همانا آخرین داستان به نام سرانجام میباشد: بخشی از زندگی خود نویسنده (خانم آنا گاوالدا) که به نوعی داستان نشر این کتاب را به تصویر میکشد که میتواند تخیلی یا واقعی باشد، با فضاسازی زنانه و پایانی غیر قابل انتظار!!!!
مجید محمدی
۱۴۰۱/۱۱/۲۰
کتاب خوبی نبود، یک مقدارش را گوش دادم و دیگر ادامه‌اش را گوش ندادم؛ شاید بیش‌تر گوش می‌دادم بهتر می‌شد ولی سه چهار فصلی که گوش دادم به نظرم سطحی و حوصله سر بر بود.
نسرین محمودیان
۱۴۰۱/۹/۱۹
داستانهای کوتاهش بد نیست ولی هیچ کششی برای ادامه داستانها در من ایجاد نکرد و باب سلیقه من نبود و بارها از شنیدن ادامه داستان منصرف شدم
حمیده امینی
۱۴۰۱/۹/۱۸
با سلیقه من اصلا مطابقت نداشت. آنقدری که وسطش منصرف شدم از شنیدن ادامه. در واقع از توضیحات که داده بودید انتظار بیشتری داشتم.
لی لی
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
گویندگان عزیز این کتاب واقعا عالی بودند
و داستان‌های سالها، سقط جنین، تیک تاک رو هم خیلی دوست داشتم.
نوید عمادی
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
بعضی از قسمت هایش ارزش شنیدن داشت. اما اثری ماندگار نبوده، بیشتر شبیه اولین کارهای یک نویسنده بزرگ
فاطمه نیک اندیش
۱۴۰۱/۹/۲۳
متن داستان خیلی ضعیف بود. و خیلی خواننده رو به خودش جذب نمیکنه.
رعنا ابوالقاسم
۱۴۰۲/۵/۷
مجموعه داستان‌های جالبی بودند بعضی گیراتر بعضی ضعیف ولی تجربه خوبی بود
حسین خواس
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
اصلا آدم رو جذب نمی‌کنه داستان هاش
مریم رئیسیان
۱۴۰۲/۷/۱۴
خیلی خسته کننده و بی محتوا بود
صدف زند
۱۴۰۱/۱۱/۹
نظر خواصی ندارم بد نبود
مریم حاجی مهدی
۱۴۰۱/۱۱/۵
داستان کوتاه و دلپذیری بود دوستش داشتم
آناهیتا ضرغامی
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
بد نبود. به منظرم کلیشه‌ای اومد.