نقد، بررسی و نظرات کتاب اتاق تاریک فیل - محمدامین ضرابی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
ژیلا شجاعی
۱۴۰۱/۱۰/۲۲
کتاب مفید و با ارزشی بود و مطالب خوبی رو عنوان کرده بود از جمله اینکه تاکید کرده بود که با اینکه ما در عصر سرعت هستیم باید آهستگی و پیوستگی رو دنبال کنیم برای اینکه آرامش ما به هم نخورد و همچنین سخن بزرگان و شاعران زیادی را عنوان کرده بود و معانی و تفسیر اشعار شاعران گرامی چون سعدی و مولانا را بیان نموده بود. مثال‌های جالبی را عنوان کرده بود برای ملموس تر شدن مطالبی که در کتاب عنوان کرده بود.
یک مطلب جالب این بود که عنوان شده بود که اگر جلوی آیینه برویم و در مورد خودمان حرف‌های مثبت بزنیم هرگز مثبت اندیش نمی‌شویم چرا که آنچه در ضمیر ناخودآگاه به خودمان نسبت می‌دهیم همان واقعیت دارد و همان برایمان به وجود می‌آید و با نوشتن هم نمی‌توانیم سرنوشت خود را عوض کنیم بلکه باید با عمل و تلاش به نتیجه مطلوب برسیم. که البته به نظر من درست است که با نوشتن سرنوشت انسان تغییر نمی‌کند اما باعث می‌شود که انسان تا حدودی انرژی‌های منفی را به کاغذ منتقل نماید و به آرامش قلبی برسد وقتی می‌گویند بنویس تا اتفاق بیفتد منظور همین است که انسان به امید دست پیدا می‌کند که در صدد عمل به هدف هایش و آنچه که می‌خواهد بر می‌اید و در واقع نوشتن نور امیدی است برای دست زدن به یک عمل برای موفقیت. یکی از راه‌های رسیدن به آرامش و شادی اینست که پیوسته به یاد داشته هایمان باشیم به این فکر کنیم که در چه شرایط سختی بودیم و اکنون در چه شرایط مطلوبی قرار داریم و در واقع به این بی اندیشیم که اگر الان در جایی که هستم نبودم زندگی چقدر سخت می‌گذشت همین باعث شادی انسان می‌گردد و باعث می‌شود که شکر گذار خدا باشد.
تشکر از کتابراه بخاطر این کتاب مفید🌹👌🙏
میثم هادیان
۱۴۰۲/۲/۲
ذکر منابع (این جمله از فلان است و...) خسته کننده کرده کتاب را، می‌شد با درج عدد و در آخر کتاب اگر کسی خواست بره بخونه نشان بده
Sepehr Sahraee
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
ارزش خوندن رو واقعا داره برای افزایش علم و اگاهیتون پیشنهاد میکنم که حتما این کتاب رو مطالعه کنید.
محمد هادی فرزادمنش
۱۴۰۱/۱۱/۴
کم حجم اما پر محتوا🙏🏻👌🏻مرسی از نویسنده و کتابراه💎
Sorour Gharaei
۱۴۰۱/۱۲/۸
کتاب خوش خوان و روان