نقد، بررسی و نظرات کتاب دنیای شگفت انگیز ربه کا: در سفر - سوفی کینسلا

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
M
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
دنیای شگفت انگیز ربه کا یه مجموعه است که تا الان فقط ۲ تا از اون کتاب‌ها به زبان فارسی ترجمه شدن و احتمالا قراره انتشارات لیوسا جلد سوم این مجموعه رو با اسم ربه کا و خواهرش منتشر کنه. بهتره قبل از خوندن این کتاب جلد اولش دیوانه خرید و بخونید. شاید قسمت‌های پایینی متن شامل اسپویل جلد اول باشن.
توی جلد اول لوک و ربه کا با هم آشنا شدن توی این جلدم تقریبا با هم قرار میزارن و تصمیم میگیرن با هم به سفر برن و خب ربه کام خوشحاله از اینکه فروشگاه‌های جدید و بزرگ نیویورک رو قراره ببینه.
تو این جلد به این نتیجه رسیدم که نباید هیچوقت اشتیاق ربه کا به خرید و دست کم گرفت. ربه کا انقدر به خرید علاقه داره که حتی وقتی وارد جایی مثل موزه یا کلیسا میشه کار مورد علاقش گشتن توی فروشگاه اون کلیسا یا موزه هست. البته‌ که سرگرمی خرید ربه کا فوایدی هم برای سلامتش داره همون طور که خودش میگه این عادت ربه کا باعث میشه کلی پیاده روی کنه و خرید‌های بیش از اندازه‌ای که میکنه تقریبا حکم وزنه رو براش دارن.
فکر نمی‌کردم جلد دوم برام جذابیتی داشته باشه چون بالأخره لوک و ربه کا بهم رسیدن و معمولا این قضیه جلد دوم توی کتاب‌های فانتزی نتیجه میده. ولی بنظرم جلد دوم هم جذاب بود با این وجود که بعضی از بخش هاش اعصاب خورد کن میشد ولی خب درکل بازم جذاب بود و طنز قشنگی داشت.
فهیمه الف
۱۴۰۲/۷/۱۴
متاسفانه خیلی این کتاب رو نپسندیدم بنظرم بهترین اثر سوفی کینسلا رازم را نگهدار و بعد جبران میکنم هستش ولی دنیای ربکا واقعا سطحش پایینه در مورد‌ی دختر سطحی دارای جنون خرید هستش و چون تمام دغدغه‌ی شخصیت اصلی خریده متاسفانه بقیه جنبه‌های شخصیتیش یه جورایی محو دیده میشه و باعث میشه یه جورایی احمق جلوه کنه نمیدونم شاید هم توی جامعه ما نشه این شخصیت رو درک کرد و باهاش ارتباط گرفت بخاطر مشکلات اقتصادی و نحوه پرداخت در جامعه مون چون در کشورهای پیشرفته استفاده از ‌ای تی‌ام کارت خیلی رایجه که تا سقف خاصی اعتبار داره ولی اینجا چون باید موجودی کافی همون لحظه برای خرید توی حساب باشه این مدل خرید کردن یه جورایی واسه ما غیر واقعی بحساب میاد....
ساناز حاجی نژاد
۱۴۰۳/۱/۲۷
سوفی کینسلا عالیه همیشه منتظرم که کتاب جدید بده بیرون