نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بخشنده ستارگان - جوجو مویز

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Melika , S
۱۴۰۲/۸/۲۲
ستاره‌های این کتاب باید صد برابر این مقدار بود. برتراند راسل یه جمله‌ای داره که می‌گه: زنانی که کتاب می‌خوانند برای جموامع نابرابر، خطرناکند زیرا آن‌ها با مطالعه می‌توانند جهانی بهتر را تصور کنند و برای آن بجنگند. این کتاب بینظیر و فوق العاده بود. یک سیر مطالعه و هشیار کردن زنان در یک جامعه عقب افتاده و خطرناک. مطالعه خیلی عالی. کسانی که مطالعه می‌کنند ادم‌های منطقی و قدرتمندی می‌شن که مستقل از هر چیزی هستدند. کتابهای جوجو مویز نشون دهنده امید و اینکه یه زن اولش شاید ساده و ناتوان باشه. اما وقتی شناخت پیدا کنه از خودش. پتاسیل نهفته در اون، قدرتمندش می‌کنه. و کلا کتابهاشون طوری که همش دلت می‌خواد تموم نشه و تا لحظه اخر نمی‌تونی جریان حدس بزنی. انقدر زیبا بود که نمی‌دونم چطوری توصیفش کنم. صدای خانم پاکزاد که بی همتاست، مهارتشون در خوندن. تغییر صداشون و اینکه جای هر کاراکتر، بطور جداگونه صحبت می‌کنند، بینهایت به جذابیت داستان افزوده بودند. منکه انقدر محسور و انگار جادوی داستان می‌شدم. کاملا خودم توی اون فضا حس می‌کردم. با روند داستان می‌خندیدم، گریه می‌کردم و.... شخصیت مارجری اوهر نشون دهنده یک زن واقعی. عالیس و پدر شوهر فوق العاده بدجنسش و دیگر شخصیتها. این کتاب به همه خانم‌ها معرفی می‌کنم. و حتما توصیه می‌کنم که از دستش ندن مطالعش. در آخرین لحظه امید هست، نور هست و خدا با حق.
از کتابراه بینهایت تشکر می‌کنم و از خانم پاکزاد که زیبایی این داستان چند صد برابر کرده بودند و بهترین‌ها را هم برای ایشون و هم کتابراه آرزو می‌کنم.
زهرا ماهوری
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
زنان می‌توانند نیرومندتر از هر نیرویی در جهان هستی زندگی کنند زمانی که به خود واقعی و حقیقت زن بودنشان واقف باشند. کتابی بسیار الهام بخش از زنان سرسختی که در مواجه با سنت گرایی جامعه اطرافشان و قضاوت‌های مردمانشان در زیر یک پرچم مقاوم و استوار قرار گرفتند وسهمگین‌ ترین باد‌ها هم نتوانست ایمان راسخشان را متزلزل کند. این که در این زمان و هر زمانی به زن بودن خود افتخار میکنم و امیدوارم دنیا قدر ما زن‌ها را بیشتر بداند و اما در مورد کتاب سخنان زیادی میتوانم بگویم قلم سحرآمیز جوجو مویز که تا پایان شما را با شخصیت‌هایی که به زیبایی آن‌ها را بافته است همراه میکند وشما در داستان او غرق میشوید لحظاتی اشک از چشمانتان فرو میریزد و غرق در احساس میشوید و لحظاتی غرق در شادی و نشاط. تمام شخصیت‌های کتاب به خوبی با موانع وسختی‌های اطرافشان و قضاوت‌ها کنار آمدند و در نهایت توانستند به زندگی شاد و آرامی که خودشان آن را ساختند دست پیدا کنند. تشکر ویژه از خانم پاک ذات که بسیار زیبا و حرفه‌ای احساسات مختلف شخصیت‌های داستان را به من شنونده انتقال دادند ولذت شنیدن این کتاب با صدای ایشان دو چندان شد. و سپاس از نویسنده قدرتمند جوجو مویز که در تمام کتاب هایش از زنان و سرسختی شان در مقابل زندگی حرف میزند و الحق که به زیبایی آن را به نگارش در آورند
آتنا بنکدار
۱۴۰۲/۹/۱۵
اول از همه تشکر میکنم از کتابراه و خانم پاک ذات عزیزم بابت خوانش بی نظیرشون!
از ابتدای امسال این چهارمین کتابی هست که از جوجو مویز میخونم و واقعاً شیفته قلمشون هستم.
از نظر من سبک و سیاق این کتاب با سایر کتاب‌های مویز متفاوت بود و جدا از داستانی بودن به نوعی تاریخ و اقتدار و قدرت زنان رو هم روایت میکرد، روایت داستان به گونه‌ای بود که به نظرم اومد شاید حتی بر اساس یک واقعیت باشه!
جنگ و جدال زنان با مردان و ظلم و ستم مردان بر علیه زنان در تمامی دهه‌ها وجود داشته و در بازه زمانی این داستان بیشتر! اما چیزی که بسیار خوشایند من است پیروزی همیشگی زنان است به خصوص زنان آگاهِ کتابخوان!
من این کتاب رو تقدیم به تمامی زنان قوی و مستقل سرزمینم میکنم و به تمام دختران کتابخوانم خواندنش رو پیشنهاد میکنم.
عسل
۱۴۰۲/۱۰/۲۱
رمانی است جالب و متمایز از جوجو مویز نویسنده‌ی تواناست. داستان در آمریکا و در اوج محدودیت خانمها اتفاق می‌افتد. عده‌ای از خانم‌های با تفکراتی متفاوت تصمیم میگیرند برای مردم مناطق دور و کوهستانی کتاب امانی ببرند (یک جور کتابخانه سیار). داستان شرح مقاومتها، سنگ اندازی‌ها و حتی دوستیهایی است که در این مسیر شکل می‌گیرد. روایت شیرینی بود و اراده قوی مخصوص افراد مبارز آنرا جذاب تر کرده بود. خانم پاکزاد مثل همیشه گل کاشتند و انتخاب موزیک، در هر شرایطی چه غم، چه شادی و چه هیجان، عالی انتخاب شده بود از شنیدن این کتاب حرفه‌ای، بسیار لذت بردم پیشنهاد می‌کنم حتما گوش کنید. ممنون از کتابراه عزیز و عوامل سازنده این مجموعه
علیرضا علیزاده
۱۴۰۲/۷/۲۶
روایتی زیبا و تاثیرگذار از زندگی زنان در دوره‌ای که دنیا به سمت رشد و توسعه بویژه توسعه فرهنگی میرفت. روایت زنانی که با تلاش، ایستادگی و فداکاری نه تنها به رشد خودشان که به رشد جامعه نیز کمک میکردند. چیزی شبیه شصت هفتاد سال پیش خودمان که دختران و پسران در قالب سپاه دانش و سپاه ترویج به نقاط دورافتاده و روستاها میرفتند و به توسعه علمی، فرهنگی و کشاورزی کشور کمک میکردند، کسانی که در لابلای وقایع و انفاقات اواخر دهه پنجاه گم شدند و خدمات آن‌ها به باد فراموشی سپرده شد. چه بسا آن‌ها نیز داستانهایی داشتند که هرگز به قلم درنیامدند.
سارا نامور
۱۴۰۲/۶/۲۶
ابتدا این کتاب رو فقط به دلیل اینکه خانم پاک ذات راوی بودند، انتخاب کردم، چون اکثریت کتاب‌های که ایشون راوی بودند، کاملا سلیقه من بود، اما بعد از گوش کردن این کتاب، خواندن آن را به تمام دختران جوان، چه دانش اموزانم، چه اقوام پیشنهاد می‌کنم. داستان مملو از زیبایی روایت‌ها و اقتدار بانوان است، بانوانی که در سایه آگاهی و منطق، پشت در پشت هم، در کنار هم، در کنار مردانی مرد، با حوادث روبرو شدند و خود تاریخ خود، هم جنس آن خود و جامعه خود را ساختند. زنانی شجاع، آگاه و الگو. بسیار سپاسگزارم از مترجم این کتاب، انتشارات و راوی، بسیار سپاسگذارم
M.rezaei
۱۴۰۲/۷/۱۷
بهترین کتابی بود که شنیدم. صدای خانم پاک ذات و نگارش جوجو مویز یه شاهکار خلق کرده که باز هم مثل سایر آثار جوجو مویز زنانی قهرمان این بار در کنار تغییر زندگی خودشون به رشد دیگران هم کمک می‌کنند. نویسنده اهمیت مطالعه و تفکر و تاثیر اون در رشد یک جامعه رو به زیبایی تصویر کرده. موانعی که در زندگی مانع رشد زنان میشه رو بیان کرده و تا انتهای داستان برای اونها راه حل‌هایی رو عنوان کرده. شنیدن این کتاب رو به همه مخصوصا خانم‌ها توصیه میکنم
سارا حمزه لو
۱۴۰۲/۷/۲۴
من امروز میخوام از تک تک کسانی که چون زنان کتاب دار به ما کمک میکنن که کتاب‌های خوبی رو بصورت صوتی گوش کنیم تشکر کنم. من یک زن خانه دار هستم و نزدیک به ۶ سال با کتابراه همراه واز تمام راویان متشکرم که اینقدر زیبا کتاب روایت میکنن و من رو در طول شبانه روز وقتی مشغول مسولیت هام هستم و چه بسا شرایط بد یا خوبی رو از سر رد میکنم میتونم کتابم بخونم یا بهتر بگم بشنوم ممنون بخاطر این همه حس خوب از تک تک تون.
مریم آقایی
۱۴۰۲/۶/۲۷
بسیار زیبا و تاثیرگذار، روایتی از جامعه‌ای سنتی که زنان را فقط در قامت کدبانوی خانه دار می‌پسندد و زنانی که برای حقوق طبیعی و آگاهی تلاش میکنند و قوی تر از آنچه تصور میشود در برابر سختی‌ها می‌ایستند و به دیگران در ظاهر کتاب امانت میدهند و در باطن آگاهی هدیه میدهند
مثل همیشه جوجو مویز از حقوق همه‌ی اقشار سخن گفتند، خوانش خانم پاک ذات هم گرم و گیرا و بسیار دلنشین است.
پگاه امامی
۱۴۰۲/۷/۵
کتاب بسیار غنی و تاثیرگذاری بود، روایتی از نظر تاریخی حقیقی با داستانی گیرا و آموزنده. صدای خانم پاک ذات که بینظیر هست و روایت عالی، خانمی که فصل‌ها رو اعلام میکردند که اسمشون رو نمیدونم به قدری در کتاب کتابخوان صداشون تاثیر گذار بود که من در این کتاب حتی از اعلام فصل‌هذ هم لذت بردم. در کل کتابی عالی که با تخصص تمام تبدیل به کتاب صوتی شده. ممنون
مریم
۱۴۰۲/۷/۱
جوجو مویز، این داستان هم مثل خیلی از داستانهاش با محوریت زن بسیار زیبا و جذاب و مهیج و دوست داشتنی بود، داستان زنانی که می‌خواهند حق زندگی و انتخاب داشته باشند و در برابر طبیعت مردانه حاکم بایستند و بارها و بارها ضربه می‌خورند اما روی پای خود می‌ایستند، زنانی که عاشق می‌شوند، مادر می‌شوند و می‌خواهند دنیا را به جایی بهتر تبدیل کنند.
Mina Naghdbishi
۱۴۰۳/۲/۱۵
دوباره عاشق شدم کتابی سراسر هیجان. عشق. آموزش دوستی و خانواده و به همین دلیل مجدد. عاشق خواندن کتاب شدم هرچند وقت یکبار من باید کتابهای بانو جوجو مویز رو بخونم تا دوباره تا چند وقت نتونم از کتاب خوانی و گوش دادن به کتاب‌های صوتی سیر بشم. ممنون بابت ارائه‌ی کتاب خوب دیگری که به کتابخوانه‌ی من اضافه شد.
Hani🌻
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
داستان کتاب خیلی متفاوت و جالب بود و به قدرت زن ها اشاره ویژه‌ای داشت شخصیت محبوب من مارجری بود که به شدت قوی بود و تاثیرگذار در کل داستان کتاب رو خیلی دوست داشتم خوانش خانم پاک ذات هم که ثابت شده هست و اصلا نیازی به نظر دادن ندارند ان قدر که عالی و فوق العاده هستند صداگذاری‌ها بی نظیر بود واقعا لذت بردم خسته نباشید
ب.ز
۱۴۰۲/۸/۹
اجرای کتابخوان بسیار عالی بود خود کتاب یک جمع کاملی از داستان و واقعیت و تاریخ هست و نشان می‌دهد در هیچ کجای دنیا آزادی و آزادگی به راحتی بدست نیامده است ضمن اینکه یک رمان عاشقانه در خود دارد در مورد روابط مردان وزنان هم گفتگو می‌کند. یک مجموعه جالب و خواندنی که کمتر در یک کتاب همه را در یک کتاب یافت.
Fer Elh
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
روایتی زیبا از سر سختی و مبارزه زنان برای به دست اوردن آزادی و نابرابری در دوران قدیم یکی از ایالتهای امریکا بود. جالبترین بخش این داستان این بود که با وجود مخالفت‌های اکثریت و عرف جامعه، و نفوذ افراد قدرتمند. زنان و دختران توانستند به راه خود ادامه بدهند با سرسختی و حمایت از یکدیگر. به امید آزادی.
محبوبه گتمیری
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
من این کتاب رو خیلی پسندیدم چون هم نویسنده ماهری دارد و هم گوینده‌ی خوبی. صداها خیلی خوب تغییر پیدا میکرد و در کل احساس میکنی در محیط آن جا هستی. یک نقطه‌ی امیدی در این کتاب بیان شده که همیشه خانم‌ها شخصیت خودشون رو دست کم نگیرند چون اگر خودشان این کار را بکنند چه رسد به دیگران.
Par
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
خیلی دوستش داشتم عالی بود. ممنون از خانم پاک ذات عزیز بابت اجرای فوق‌العاده زیباشون ترکیبی از همه مسائلی که بسیار زیبا و متفکرانه و سنجیده کنار هم قرار گرفته بودند هرچقدر بگم عالی بود کم گفتم ارزش چند بار شنیده شدن رو داره
مجید محمدی
۱۴۰۲/۷/۱۴
کتاب بخشنده‌ی ستارگان، رمانی عالی و بسیار دوست‌داشتنی‌ست. از جمله کتاب‌هایی‌ست که هرچه گوش می‌دهید بیش‌تر جذب آن می‌شوید؛ رمانی سرگرم کننده و لذت‌بخش که همیشه با احساس خوب و تحسین در یادتان باقی می‌ماند.
نسرین امیری
۱۴۰۲/۹/۲۳
در کل خوب بود مخصوصا اینکه می‌دانیم موضوع کلی داستان بر اساس واقعیت است. نوشتار طوری است که خواننده (شنونده) را مجذوب می‌کند ولی نحوه بستن داستان و نگارش آخر کتاب کمی دلسرد کننده بود به همین دلیل پنج ستاره نمی‌دهیم.
فاطمه سلیمانى
۱۴۰۲/۹/۱۳
فوق العاده زیبا و پرکشش
مثل بقیه کتاب هاى جوجو مویز با گویندگى شگفت انگیز مریم پاک ذاتِ عزیز
کتاب جذاب و تابوشکن، تصویرسازى عالى از تلاش هاى مستمر در جهت اعتلاى فرهنگ و کتابخوانى توسط بانوان اداره رشد و توسعه
Mahtab Faraji
۱۴۰۲/۱۰/۱۵
کتاب قشنگی بود، بسیار لذت بردم. داستان جذاب و صدای گویندگان عالی بود، اگرچه داستان مربوط به اتفاقات گذشته بود اما موضوعات مشترک با زمان حال و دنیای امروز را در بر داشت.
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۲/۸/۲۶
حتما پیشنهاد میکنم یک داستان پر از چالش که ارزش دوستی و محبت و عشق و فداکاری رو به خوبی نمایان میکنه و اجرای عالی خانم پاک ذات نازنین که جذابیت داستان رو صدچندان کرد ممنون
مریم مهرشاد
۱۴۰۲/۸/۲۵
کتاب بدی نبود ولی به نظرم برای نوجوانان نوشته شده بود. اتفاقاتی که در دنیای واقعی تقریبا به هیچ عنوان اتفاق نمی‌ افتن. به نظرم روند کتاب خیلی شبیه به کتاب‌های فهیمه رحیمی هست.
شهرزاد ب
۱۴۰۲/۸/۹
کتابی عالی با گوینده‌ای عالی‌تر کتاب نشان داد که زنان در تمامی زمان‌ها توانسته‌اند با همت خود به جایگاه درستی برسند هر چند که همیشه مورد سرکوب قرار میگیرند
Mahshad Bonakdarnia
۱۴۰۲/۷/۱۹
کتاب جالبی بود. نگاه آزاد و رهایی به جایگاه زن داشت و اجرای خانم پاک ذات مثل همیشه عالی و بی نقص بود و گیرایی داستان رو دو چندان کرده بود. ممنون از گروه آوانامه. خسته نباشید
Saeideh
۱۴۰۲/۸/۱۶
گاهی داستان باعث میشد با اشخاص همزاد پنداری کنی کمی پررنگ کردن برخی شخصیت‌ها و مشکلات میتونست کتاب رو جذاب تر کنه و انگار که خلاصه کتاب بود اما در کل جالب بود
Naz Gol
۱۴۰۲/۱۲/۱
خیلی قشنگ بود، خیلی دوستش داشتم،، لطیف و جذاب و با کشش بدون این که به آدم استرس بده، اجرای راوی هم خوب بود، واقعا لذت بردم، ممنون کتابراه
فاطمه فرحانی
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
این کتاب متفاوت از باقی آثار جوجو مویز بود. متشکل از چند کارا‌کتر اصلی. به همین دلیل پراکنده بود و مانند باقی آثارش متمرکز نبود.
هستي H
۱۴۰۲/۷/۹
این کتاب با محوریت زنان و آزادگی، هم از نظر داستان نویسی زیبا بود و هم مفهومی. صد البته کتابخوانی خانم پاک ذات زیباتر کرد این اثر رو🫧🤍
maryam rastegar
۱۴۰۲/۷/۸
کتابهای جوجو مویز آدم رو میبره به جایی اونور همه رنگین کمون‌ها صدای سرکار خانم پاک ذات هم دلیلی است برای کامل شدن این سور زیبا
shima moghadam
۱۴۰۳/۱/۵
این کتاب عالی بود شاهکار بود واقعا ارزش خوندن داشت فقط اینکه کاش برای این نسل و زمانه هم یه همچین کتابی نوشته بشه
محدقزوینی
۱۴۰۲/۷/۱۷
به نسبت کتابهای دیگه جوجو مویز کیفیت پایین تری داشت اما موضوعش درباره کتاب بود، و این نکته دوست داشتنیش بود
Niloufar Ghorbani
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
کتاب خوبی بود از من پیش از تو‌ کمی ضعیف تر بود اما در کل کتاب قشنگی بود
ناصر دهقان
۱۴۰۲/۹/۱۰
رمانی عالی، روان، بدون حاشیه، و یجورایی جدید با صدای فوق العاده مریم پاکزاد
شهرزاد منصوری
۱۴۰۲/۷/۳۰
کتاب خوبی بود. سرگرم کننده، انگیزشی، و نشان دهنده قدرت روحی زنان.
samane alipoor
۱۴۰۲/۶/۳۱
خانم پاک ذات بی نظیر و بهترین هستند فقط بخاطر خوانش ایشون کتاب و خریدم
سپنتا حسن پور
۱۴۰۳/۱/۳۱
بی نظیر بود عاشقش شدم کتابیه که به همه معرفی میکنم
Parastobozorgani
۱۴۰۳/۱/۲۴
کتاب جذاب و خاصی بود، تا آخرین لحظه پر کشش
آرزو نصراللهی
۱۴۰۲/۱۲/۶
کتاب خیلی قشنگی بود پیشنهاد میکنم گوش کتید
Sanaz Darbandi
۱۴۰۲/۹/۸
مثل تمام رمان‌های این نوسنده بسیار جذاب و شنیدنی
pary_n
۱۴۰۲/۹/۴
خیلی کتاب خوبی هست. مخصوصا صدای آرامش بخش راوی عزیز.
zahra etemadi
۱۴۰۳/۱/۱۳
داستان و گویندگان عالی بودند
مریم همتی
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
عالیه وخوندنش رو پیشنهاد میدم
صغرا طالقانی نژاد
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
یکی از بهترین رمان‌هایی که خواندم
مریم حسینی
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
داستان و اجرا عالی بود
زهرا بوربور
۱۴۰۲/۸/۲۲
کیف کردم عالی بود
وحید سحری
۱۴۰۲/۸/۱۶
کتاب نسبتا خوبی بود