نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گوژپشت نتردام - ویکتور هوگو

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
زهرا محسن زاده
۱۴۰۳/۱/۱۵
باسلامابتدا جا دارد تشکری ویژه داشته باشم از راوی داستان جناب آقای عقیلی پور. بسیار ماهیانه این داستان را روایت کردند. ابتدای داستان بسیار ملال آور بود تا جایی که چند بار خواستم از شنیدن ادامه داستان منصرف شوم اما تسلط گوینده مرا وادار به شنیدن دنباله داستان کرد. از نیمه های کتاب، داستان جذاب شد و تازه آن جا بود که فهمیدم چرا این کتاب جزء آثار برتر جهان قرار دارد. چهار شخصیت اصلی داستان برایم خیلی جالب بودند، اسقف زاهد بد سیرت، کازیمودوی بد چهره و بدقواره نیک سیرت، فبوس افسر خوش تیپ و جذاب و دغل باز و دختر کولی زیباصورت و ساده دل. نکته جالب این این رمان این بود که در این کتاب به جهل و خرافه پرستی مردمان فرانسه عصر لویی دهم پرداخته بود چیزی مشابه آنچه که در قرن ۲۱ کم و بیش با کمی تغییر در جامعه خود می بینیم. چیزی که سه چهار قرن پیش اروپا از سر گذرانده حال ما در حال تجربه آن هستیم! سخن بسیار است اما بهتر داستان را لو ندهم و همراهان کتابراهی را دعوت کنم به شنیدن این کتاب.
مهدی محسنی
۱۴۰۳/۱/۶
کتاب شکوهمند است. به ویژه از بخش هشتم تا انتها که دیگر نمی توان رهایش کرد. ترجمه روان و دلپذیر است. کار گوینده ستایش آمیز است و واقعا هم باید قدردان زحمات چنین عزیزانی بود. فقط چند جا به نظرم اومد خطاهایی داشتند. اولا فکر میکنم تلفظ "نتردام" غلط بود زیرا باید حرف راء به کسره تلفظ شود در حالی گوینده آن را ساکن تلفظ می کرد. یک جا هم واژه "مَدرَسی" را "مُدرّسی" تلفظ کردند که به نظرم اشتباه بود. اشتباهاتی نظیر این در چند جا تکرار شده بود که الان یادم نیست. به علاوه گاهی در مواضع مکث هم خطاهایی داشتند که باعث می شد جملات قدری ثقیل بنظر بیایند. مثلا جمله ی "چون سنگی، خاموش و بی حرکت ماند " را طوری خواندند که انگار خاموش و بی حرکت صفت برای سنگ هستند: "چون سنگی خاموش و بی حرکت، [مکث] ماند"! این مورد هم در چندجا تکرار شده بود. ممنون که لذت شنیدن این اثر ارزشمند را به ما دادید.
سعید خراسانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
کتاب جذابیه، فقط تا وسط کتاب نباید خسته شد و کتاب را رها کرد، تا اواسط داستان خواننده از اتفاق‌هایی که برای چند شخصیت مجزا میفته قطعا گیج میشه ولی کم کم ارتباط اشخاص به هم مشخص میشه، روایت آقای عقیلی پور هم مثل همیشه عالی بود، قطعا یکی از جذابیت‌های این اثر مربوط به صداهای مختلفی است که ایشان برای شخصیت‌های داستان در نظر گرفته، خیلی جاها کتاب تبدیل به کتابی طنز میشه که خواننده اصلا انتظارش را نداره و باعث میشه یکنواختی داستان از بین برود.
ندا کرمبخش
۱۴۰۳/۱/۲۵
گوژپشت نتردام از آثار کلاسیکی هست که واقعا خواندنش رو به تمام کسانی که به آثار کلاسیک علاقه مندن پیشنهاد میکنم. در این کتاب توصیفات از پاریس و کلیسای جامع نتردام غنی و مفصل است، و میشه گفت طولانی و گاهی حتی خسته کننده. ولی هوگو در این اثر تاریخی داستانی موضوعات عشق، وفاداری تعصب، تبعیض و خرافات به زیبایی توصیف کرده. و همچنین باید از گوینده کتاب آقای عقیلی پور تشکر ویژه کرد.
شقایق
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
تا اواسط کتاب مثل همه‌ی کلاسیک‌ها پر از توصیف از محیط و... اما از اواسط تا انتهای کتاب لز داستان لذت میبرید.. واقعا شاهکار🤌🏻 و اما راوی، راوی فو‌ق‌العاده بود🤌🏻 انقدر روان و گیرا بیان میکنن که اصلا نمیذارن حواس آدم پرت بشه... واقعا همه‌چیز عالی بود و پیشنهاد میکنم این کتاب شاهکارو که بخونید و یا گوش بدیدو لذت ببرید😊
نوید
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
با سلام خدمت کتابراهی‌های عزیز من خیلی سال پیش این کتاب رو خونده بودم البته خلاصه شده و ویرایش شده برای نوجوانان اما این بار یک جور دیگه بهم چسبید و ترغیبم کرد به ادبیات فرانسه مخصوصا نوشته‌های ویکتور هوگو بیشتر توجه داشته باشم اگر اهل سینما هم هستید نسخه سینمائی این اثر رو‌هم پیشنهاد میکنم در آخر ممنون از کتابراه عزیز.
سما
۱۴۰۳/۱/۱۶
ویکتور هوگو چنان دقیق توصیف کرده که احساس میکردم به چشم میبینم و برای تک به تک شخصیت‌هایی که مورد ظلم واقع شدن اشک ریختم. خیلی زیبا و بی ماننده این کتاب. باید هزاران جایزه بهش داد و همچنین صدای زیبای آقای عقیلی پور گوش نواز ومناسب این داستان بود. ممنونم از کتابراه عزیزم.
نسرین محمودیان
۱۴۰۳/۲/۱۹
تا فصل هفتم کتاب رو میشد تو دو صفحه خلاصه کرد حوصله سر بر بود ولی از آن به بعد روال عالی و جذاب بود البته راویان بسیار عالی و روان کتاب رو روایت کردند و اصلا هیچ ایرادی نداشت
ثمین رئوف
۱۴۰۳/۱/۱۲
من خیلی دوستش دارم ♥ بیان شیوا، و اینکه همیشه آرزو داشتم این کتاب رو با جزئیاتش بخونم و سر از اسرار راز آلود داخلش در بیارم.
عباس فتحی
۱۴۰۲/۱۱/۹
گویندگی عالی. متن کتاب بسیار جذاب و پر شور است. نمی‌خواهی کتاب را زمین بگذاری...
فرید پرمیخ
۱۴۰۳/۱/۱۵
آثار ویکتور هوگو همش بینظیر و عالی هستن مخصوصا بینوایان و گوژپشت نتردام🌹🤚👍
سمیرا صفاییان
۱۴۰۳/۱/۲
رمان جذاب و صد البته زیبا ک پیشنهاد میکنم گوش بدین