نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سه روز مانده به شهریور - ناهید سامانی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
اعظم منصوری
۱۴۰۳/۱/۲۵
کتاب صوتی سه روز مانده به شهریور داستانی جالب و غم انگیز است که نوشته ی خانم ناهید سامانی است داستان به روزهای انقلاب ۵۷ مربوط است روزهایی که تمام شهرهای کشور اوضاع ملتهبی داشتند و روزهای پایانی مردادماه بود که خبری تمام کشور را در بهت و حسرت فرو برد سینما رکس آبادان آتش گرفته بود و همه ی کسانی که مشغول تماشای فیلم گوزنها بودند در آتش سوختند و از بین رفتند. من در آن سالها سن کمی داشتم ولی متوجه میشدم که مردم همه از این حادثه ناراحت بودند و هیچکس هم دلیل این اتش سوزی را نمیدانست و این داستان مرا به آن سالها برد. روح همه ی درگذشتگان حادثه ی سینما رکس آبادان شاد باشد ان شاء الله. با تشکر از کتابراه عزیز
ترنج
۱۴۰۳/۱/۲۵
داستان در مورد آتش سوزی در سینما رکس آبادان در بحبوحه انقلابه. روایت کوتاه و دلنشینه اگرچه دوست داشتم راوی کمی لهجه غلیظ تری میداشت تا آبادانی بودن شخصیت واقعی تر و ملموس تر میشد. به هرحال قشنگ و جالب بود و صد البته غمگین... ای کاش کتاب کمی طولانی تر بود اگرچه داستان کوتاه رو دوست دارم ولی شاید با طولانیتر شدن داستان شخصیت ها بهتر پرداخته میشد و طبیعتا همذات پنداری مخاطب با شخصیت ها بهتر انجام میشد. قصه شخصیت کم حرف و با ایمان عرب داستان هم اگر طولانی تر بود حتما جذاب تر میشد. ولی به هرحال شنیدنش رو توصیه میکنم.
علی صنعتی
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
این کتاب به حادثه آتش سوزی سینما رکس آبادان که طی آن از زبان یکی از نفراتی که پدر اجازه حضور در سینما را نداد ولی رفیقش که از رانده شده‌های عراقی بود در سینما حضور یافت، اشاره دارد. متن داستان کوتاه و در برخی قسمت ها از تعبیرات آهنگین استفاده شده است. راوی داستان نیز به خوبی از عهده کار برآمده است.
جان فورد
۱۴۰۳/۱/۱۹
این واقعه از وقایع غم انگیز تاریخ انقلاب است. یکی از رقت انگیز ترین صحنه ها در تقابل دو گروه، قربانی شدن افرادی است که خودشان در حال جنگیدن نبودند اما به کام مرگی ناخواسته فرو رفتند. به ویژه اگر از قشر فرهنگی و فرهیخته بوده یا در لحظه مرگ حداقل مشغول به هنر بوده باشند. واقعه سینما رکس و کشتگان سالن کنسرت از این دسته اند.
Fatemeh_Khalili
۱۴۰۳/۲/۹
درود و شامگاهتان نیک باد. داستان سه روز مانده به شهریور روایت غم انگیزی درباره آتش سوزی سینما رکس آبادان می‌باشد و در این فایل صوتی بسیار خوب، مفید و مختصر، با حس و لحن مناسب و جزئیات کامل بیان شده است و ارزش وقت گذاشتن و حداقل یک بار گوش دادن به خود را اختصاص داده است. موفق و پیروز باشید
آذر
۱۴۰۳/۱/۶
داستان بدی نبود. در عین حال که مختصر و مفید بود، جزییات هم در آن ذکر شد ولی گاهی خیلی اغراق میشد و از تشبیه های مناسبی استفاده نشده بود مثلا زمانی که راجب دود پالایشگاه صحبت میکردند. با این که پایان تلخی داشت ولی بخشی از تاریخ بود و برای افرادی که از جریان آن آتش سوزی مطلع نبودند، آگاهی بخش بود.
Monir Naghikhani
۱۴۰۳/۲/۱
کوتاه وتلخ، فکر نکنم تاریخ آن حادثه را فراموش کند، لعنت خداوند بر کسانیکه چنین فاجعه دردناکی را بوجود آوردند، البته که نام انسان بر آن‌ها نهادن بس خجالت آور است، حیواناتی سفاک وبیرحم، که آتش بر انسانهای بیگناهی افروختن و نامی زشت وپلید در تاریخ از خود بیادگار گذاشتن.
صفایی
۱۴۰۳/۲/۱۵
کتاب سه روز مانده به شهریور، داستانی کوتاه از اتفاق اتش سوزی سینما رکس است، در کنار هر انچه که در هر حادثه و اتفاقی از هدف و سیاست و... هست، خواننده را متوجه افراد بیگناهی می‌کند که در اینگونه حوادث جان خود را از دست می‌دهند یا آسیب می‌بینند.
م م
۱۴۰۳/۱/۸
خواندن کتاب‌های تاریخی گامی موثر درجهت جلوگیری از وقوع اتفاق هاییه که شاید خیلی لیاقت تکرار شدن رو نداشته باشن تنها چیزی که درباره کتاب می‌تونم بگم تسلیت به تموم خانواده‌های آدمایی که تو سینما رکس آخرین فیلم عمرشون رو دیدن حتما کتاب رو گوش بدید
محمدمهدی
۱۴۰۳/۱/۷
کتاب بدی نبود. از نظر من نه خوب بود نه بد. البته شاید به خاطر این باشه که من بیشتر به ژانر علمی تخیلی و فانتزی و عاشقانه علاقه دارم و این زیاد من رو به وجد می آورد. در واقع بیشتر شبیه بود به یه داستان که از کتاب های تاریخ موندم.
مجیدناجی
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
باعرض سلام خدمت دوستان کتاب دوست و همراهان کتابراه. داستان روان و خوبی بود. درعین تلخیه بی نهایت اسم سینما رکس و گوزنها. صداپیشه عالی روایت کرد و باز هم هرکسی که این داستان را با گوش جان بشنود، اشک از دیدگانش سرازیر خواهد شد.
مائده
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
یکی از بهترین کتاب‌های درمورد دوران معاصر هستش درسته تاریخ ایران هرگز 28 مرداد رو فراموش نمیکنه این نویسندگان عزیز به زیبایی و غمگین‌ترین حالت ممکن این کتاب رو نوشته‌اند پیشنهاد می‌کنم حتما بخونید.
م فراهانی
۱۴۰۳/۲/۱۲
داستان کوتاه و غمگینی بود هر حادثه و رویدادی اینطوری منو به فکر می‌بره که هر کدوم از این ادم‌ها عزیز کسی هستند مثل حادثه ساختمان پلاسکو و همین سینما رکس آبادان روحشان شاد
Mozhgan
۱۴۰۲/۱۱/۳
کتاب سه‌ روز مانده به شهریور واقعه دردناک آتش‌سوزی سینما رکس که در ۲۸ مرداد ۵۷ رخ داده بود روایت میکند. سوختن انسان های بی‌گناه که آخرین فیلم زندگی را تماشا کردند.
R Sh
۱۴۰۳/۱/۱۷
کتاب کوتاه و متوسطی است که شرح تلخ رخداد دردناک سینما رکس آبادان است. خوانش و موضوع کتاب خیلی جذاب نیست و مخاطب باید با سماجت خود را به اتمام کتاب قانع کند.
Ⓡⓞⓧⓐⓝⓐ Ⓜ
۱۴۰۳/۱/۱۰
داستان درمورد دو دوسته که از قضا یکی از اونها ناخواسته به قرار نمیرسه و ادامه ماجرا...
داستان کوتاه، زیبا و بسیار دردناک و ناراحت کننده بود.
مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
داستان تلخه، اما توصیفات خوب هست. در واقع نویسنده به خوبی فقط فاجعه رو بیان کرده و دنبال مقصر نبوده. گوینده هم خوب اجرا کرد. ارزش گوش دادن دارد
Negin
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
امتیازی که دادم بابت متن بود که اشاره کوچکی به واقعه تلخ و دردناک سینما رکس داشت که خیلی از خانواده‌ها رو داغدار کرد، راوی بدون هیجان روخوانی میکرد
...
۱۴۰۳/۱/۳
شنیدنِ این کتاب صوتی را به تمامی علاقه‌مندانِ داستان‌های معاصر ایرانی و همین‌طور طرفدارانِ داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.
mohammad niknam
۱۴۰۳/۲/۱۶
عالی بود ممنون از کتابراه و تیم تون قول میدم بیشتر از تون خرید کنم دمتون خیلی گرمه بوس بوس
مرتضی ظهیری
۱۴۰۳/۲/۱۶
در کل میشه گفت که داستان کوتاه و خوب، اما پر از تأمل و تأسف و غمگین بودن درباره سینما رکس آبادان
سارا محمدپور
۱۴۰۳/۱/۱۸
با احترام من از صدا و لحن راوی خوشم نیومد. اما داستان جالب و خواندنی و البته غم انگیزی داشت
فاطمه موسوی
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
کتاب زیبایی بود و خواننده رو مجبور میکنه تا آخر ادامه بده و جذب داستان سینما رکس بشود عالی بود
امیر شرفی
۱۴۰۳/۲/۱۳
متاسفانه من نتونستم با این داستان ارتباط برقرار کنم و دوستاره میدم
سارا اکبریان
۱۴۰۳/۱/۱۴
برخلاف سایر آثار چوک، داستان و گویندگی جذابی داشت و من لذت بردم.
محسن آزادی
۱۴۰۳/۱/۱۲
این کتاب اگر با لهجه‌ی آبادانی خوانده میشد گیرایی بیشتری پیدا میکرد
احسان 🙂
۱۴۰۳/۱/۶
کتاب صوتی 3 روز مانده به شهریور عالی بود واقعا کتاب‌های صوتی کتابراه عالین
محمد محمدی مطلق
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
عالی و رایگان و خیلی جالب حتما شما هم ببینید... ممنون از برنامه خوب کتابراه
مینانورانی
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
صدای راوی حوصله آدم رو سر می بره کتاب هر چی هم خوب باشه راوی واقعا تاثیر داره
س.م
۱۴۰۲/۱۲/۲
خیلی درد داشت من خیلی ناراحت شدم چه روزهایی بوده و چه دل ها با آرزوهاشون دفن شدن
شمس الله نظری
۱۴۰۳/۲/۱۳
نمره که به این کتاب میدم از بیست نمره 22هست
Zahra Matouri
۱۴۰۳/۲/۶
داستان سوخنن مردم بیگناه در سینما رکس ابادان
📚
۱۴۰۳/۱/۸
داستان تاریخی بسیار زیبا که قلبم را پر از احساس کرد
فرنوش علیزاده
۱۴۰۳/۱/۷
قلم شیرین، صدای دلنشین داستان هم که جالب بود
A
۱۴۰۳/۱/۶
این کتاب عالی هست پیشنهاد میکنم حتما گوش کنید
فرهاد خزلی
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
خوبه خوبه خوبه بد هم بود
حوصله داری گوش بده
غزل بانو
۱۴۰۳/۲/۱۲
چقد دلم سوخت خیلی غم انگیز بود
delsa mh92
۱۴۰۳/۲/۲
فکرنمیکردم موضوعش ابن مدلی باشه
محسن نظری کیا
۱۴۰۳/۱/۱۱
خوب بود ولی یه اشکالاتی داشت
Masoomeh
۱۴۰۳/۱/۸
بد نبود خوب بود.. مختصر و مفید
Amirali shahbazi
۱۴۰۳/۱/۳
مختصر و مفید و خوب بود
m salimi
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
بنطرم بد نبود مختصر و مفید
سمیه
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
بسیار خلاصه بود، داستان کاملی نیست