معرفی و دانلود کتاب آبی‌ترین دریا

عکس جلد کتاب آبی‌ترین دریا
قیمت:
4000 تومان - 0.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آبی‌ترین دریا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آبی‌ترین دریا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آبی‌ترین دریا

کتاب آبی‌ترین دریا اثر مریم ضمانتی‌یار مجموعه‌ای شیرین و شیوا از شرف‌یابی جمعی از شهسواران بلند همت علم و عمل به پیشگاه امام عصر، علیه السلام، است.

در خیل نیک بختانی که به شرف لقا و دیدار مولای خود رسیده‌اند، علمای بزرگوار شیعه جایگاه خاصی دارند؛ بزرگانی چون علّامه حلی، مقدس اردبیلی، سید بحرالعلوم، سید مهدی قزوینی و... که عمری را با عشق مولای خود سپری کردند. کتاب آبی‌ترین دریا گزیده‌ای از حکایت تمنا و وصال آن بزرگ‌مردان است که مریم ضمانتی‌یار به صورت داستانی شیرین و روان، بازنویسی کرده است.

در بخشی از کتاب آبی‌ترین دریا می‌خوانیم:

غروب، درهم و آشفته، پیاده، راهی روستا شد و تمام راه با خدا حرف زد و اشک ریخت. حس می‌کرد در برابر دشوارترین امتحان زندگی‌اش قرار گرفته، بر سر دو راهی تردید، اگر با آن دختر ازدواج می‌کرد یک عمر رنج به دنبال داشت و اگر به او پشت می‌کرد با مال حرامی که خورده بود، غضب خدا را به جان خریده بود.

پا به حیاط خانه گذاشت. مادر پیرش را دید که در ایوان نشسته و نماز می‌خواند. محمّد به جز سلام، هیچ حرفی بر زبان نیاورد. وضو گرفت و به نماز ایستاد تا کمی آرام شود و مادر و پدرش پی به آشفتگی درونش نبرند. چشمان اشک‌آلود و چهرهٔ پریشان محمّد در تاریکی بعد از غروب پیدا نبود؛ امّا پدر که نمازش را خوانده بود و سر سجّاده ذکر می‌گفت، از حرکات محمّد فهمید که حالش مثل همیشه نیست. مادر نمازش را که تمام کرد فانوس را از میخ دیوار برداشت و روشن کرد. در پرتوی نور فانوس چهرهٔ محمّد آشکارتر نشان می‌داد که گریه کرده و پریشان است. نمازش را که خواند بسترش را از اتاق آورد و روی ایوان خانه پهن کرد تا بخوابد. شب تابستانی روستای نیار، ستاره‌باران بود و محمّد هر شب دوست داشت به پشت بخوابد و ستاره‌ها را نگاه کند؛ امّا آن شب فقط زود بسترش را انداخت تا مجبور به جواب دادن به نگاه نگران و پرسش‌گر پدر و مادرش نشود. شاید اگر دیگر خواهر و برادرانش در کودکی از بیماری‌ها و فقر جان به در برده بودند و خانه با حضور آن‌ها این همه ساکت و آرام نبود، این‌قدر آن‌ها روی پلک زدن محمّد هم دقیق نمی‌شدند؛ امّا فقط او برایشان مانده بود و عزیزشان بود.

فهرست مطالب کتاب

عروس باغ سیب
ثمرة مقدّس
همسفر با تو تا کربلا
آبی‌ترین دریا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آبی‌ترین دریا
نویسنده
ناشر چاپینشر موعود عصر
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات92
زبانفارسی
شابک978-964-6968-25-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آبی‌ترین دریا

Soodeh Kalami
۱۳۹۹/۸/۲۶
سلام، از اینکه این کتاب رو مطالعه کردم خوشحالم. پیشنهاد میکنم مطالعه کنید
mary m
۱۳۹۶/۸/۱۵
خیلی لطیف و دلنشین بود. مخصوصا برای جوانها و نوجوان‌ها عالیه
معصومه اعلایی
۱۳۹۷/۲/۲۷
واقعا همچین کتابهایی مفید جذاب هستند لطفا تعدادشون رو بیشتر کنید
Mahdi Ch
۱۳۹۶/۸/۲۶
با زبانی ساده و گویا داستان را بیان می‌کند. ممنون
کریم شریفی
۱۳۹۶/۸/۲۱
مورد پسند بود
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب آبی‌ترین دریا

برای دریافت کتاب آبی‌ترین دریا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.