معرفی و دانلود رایگان فصلنامه علمی تخصصی پژوهش‌های گردشگری و توسعه پایدار - شماره 2

عکس جلد فصلنامه علمی تخصصی پژوهش‌های گردشگری و توسعه پایدار - شماره 2
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی فصلنامه علمی تخصصی پژوهش‌های گردشگری و توسعه پایدار - شماره 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی فصلنامه علمی تخصصی پژوهش‌های گردشگری و توسعه پایدار - شماره 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی فصلنامه علمی تخصصی پژوهش‌های گردشگری و توسعه پایدار - شماره 2

فصلنامه علمی تخصصی پژوهش‌های گردشگری و توسعه پایدار - شماره 2، منتشر شد. این شماره به بررسی قابلیت‌های اقتصادی و امنیتی صنعت گردشگری در تحقق سند چشم انداز 1404 و ارزیابی میزان آمادگی الکترونیکی، نگرش و دیدگاه گردشگران به عنوان پیش نیاز تحقق گردشگری الکترونیک می‌پردازد.

گردشگری به‌ عنوان صنعتی درآمدزا و مهم در کشورهای جهان محسوب می‌شود و بر اساس برآوردهای سازمان جهانی جهانگردی، این صنعت در سال 2020 با درآمدی بالغ بر 2 تریلیون دلار و جذب 1/561 میلیارد مسافر، نقش اول را در توسعه اقتصادی کشورها خواهد داشت.

از طرف گسترش و شکوفایی صنعت گردشگری، نزدیکی ملت‌ها و دولت‌ها به یکدیگر را دنبال داشته و تأثیر فوق‌العاده‌ای در ایجاد صلح، ثبات و گسترش امنیت در عرصه‌های ملی و جهانی از خود بر جای می‌گذارد. بر مبنای تحقق سند چشم‌انداز بیست‌ ساله که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ گردید، جمهوری اسلامی ایران کشوری توسعه‌ یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی و انقلابی، الهام‌بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین‌المللی محسوب می‌شود.

تحقق اهداف متعالی چشم‌انداز بیست‌ ساله ایران نیازمند به تحول اساسی در نگرش‌های مدیریتی جامعه، عزم ملی، ایمان، خودباوری و کوشش برنامه‌ریزی شده جمعی است. صنعت گردشگری با توجه به برخورداری از ظرفیت‌های اقتصادی و ماهیت تعاملی خود می‌تواند نقش مهمی را در جهت بالندگی کشور و رسیدن به اهداف چشم‌انداز 1404 ایفاء نماید. مقاله حاضر با استفاده از روش توصیفی - تحلیلی و بهره‌مندی از مطالعات کتابخانه‌ای و اسنادی سعی دارد، ضمن شناسایی پتانسیل‌های صنعت گردشگری علی‌الخصوص در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی، به تبیین این توانمندی‌ها در جهت اعتلای کشور و تحقق سند چشم‌انداز بپردازد. مطالعات صورت گرفته حاکی از آن است که ایران یکی از توانمندترین ممالک دنیا از لحاظ استراتژیک و ژئوپلیتیک با قابلیت‌های منحصر به‌ فرد در زمینه گردشگری است. لذا در صورت برنامه‌ریزی و ارتقاء کمی و کیفی در این بخش، می‌تواند از توانمندی‌های آن در جهت تحقق اموری مانند: دسترسی به توسعه همه جانبه، بهبود وضعیت اقتصادی، فاصله گرفتن از اقتصاد تک محصولی، تعامل سازنده با کشورهای منطقه، که در ترسیم سند چشم‌انداز به عنوان اهداف مهم در نظر گرفته شده‌اند، سود جوید.

فهرست مطالب

1- بررسی قابلیت‌های اقتصادی و امنیتی صنعت گردشگری در تحقق سند چشم انداز 1404
2- ارزیابی میزان آمادگی الکترونیکی، نگرش و دیدگاه گردشگران به عنوان پیش نیاز تحقق گردشگری الکترونیک
3- بررسی رویکردها و رفتارهای ساکنان بومی منطقه میزبان با توجه به متغیرهای جمعیت شناختی به صنعت گردشگری (مطالعه موردی سنندج)
4- تحلیل تنگناها و محدودیت‌های توسعه گردشگری شهری (مطالعه موردی:شهر الشتر)
5-بررسی و استفاده از توان‌های بالقوه جهت توسعه و جذب گردشگری پایدار شهری (مطالعه موردی شهر بمپور، استان سیستان و بلوچستان)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابفصلنامه علمی تخصصی پژوهش‌های گردشگری و توسعه پایدار - شماره 2
ناشر چاپیفصلنامه پژوهش های گردشگری و توسعه پایدار
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات68
زبانفارسی
موضوع کتابمجله‌های هنری و فرهنگی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

راهنمای مطالعه فصلنامه علمی تخصصی پژوهش‌های گردشگری و توسعه پایدار - شماره 2

برای دریافت فصلنامه علمی تخصصی پژوهش‌های گردشگری و توسعه پایدار - شماره 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.