معرفی و دانلود رایگان فصلنامه علمی پژوهش‌های مرمت و مطالعات معماری ایرانی اسلامی - شماره 2

عکس جلد فصلنامه علمی پژوهش‌های مرمت و مطالعات معماری ایرانی اسلامی - شماره 2
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی فصلنامه علمی پژوهش‌های مرمت و مطالعات معماری ایرانی اسلامی - شماره 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی فصلنامه علمی پژوهش‌های مرمت و مطالعات معماری ایرانی اسلامی - شماره 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی فصلنامه علمی پژوهش‌های مرمت و مطالعات معماری ایرانی اسلامی - شماره 2

فصلنامه علمی پژوهش‌های مرمت و مطالعات معماری ایرانی اسلامی - شماره 2، منتشر شد. بررسی سلسله مراتب ورود به مساجد، اخلاق و سیاست در حفاظت و بررسی مقابر دوره سلجوقی، از جمله عناوینی هستند که در این شماره از فصلنامه می‌خوانید.

آنچه که مسلم است نور در نحوه ادراک انسان از محیط نقش بسزایی ایفا می‌نماید. شدت، ضعف، نوع و جایگاه استفاده از آن نیز سبب به وجود آمدن رفتارهای گوناگونی در انسان می‌شود چرا که درک انسان از محیط توسط حس بینایی، از طریق برخورد نور به اجسام و بازتاب آن به چشم و مغز حاصل می‌شود.

تأثیر نور در معماری ایران نیز غیرقابل انکار است. از گذشته تاکنون معماران ایرانی با استفاده از ویژگی‌های کیفی و کمی نور در فضا توانسته‌اند هویت‌های مختلفی به معماری در مقیاس کوچک و شهرسازی در مقیاس بزرگ‌تر ببخشند. یکی از این عناصر که در هر دو قیاس عمل می‌کند بازار می‌باشند. این فضاها به خاطر ساختار خطی و گاه متمرکزی که داشتند با چالش نورپردازی مواجه بودند که علاوه بر روشن بودن، یکنواختی و کسالت نیز ایجاد ننمایند. حال در این پژوهش به بررسی جایگاه و تأثیرات روانشناختی نور در معماری بازارهای ایران با بررسی نمونه موردی بازار گنجعلیخان کرمان پرداخته می‌شود.

فهرست مطالب

بررسی کیفی و تأثیرات روانشناختی نور در معماری بازارهای ایران (با بررسی نمونه موردی بازار گنجعلی‌خان کرمان)
بررسی سلسله مراتب ورود به مساجد
اخلاق و سیاست در حفاظت
بررسی مقابر دوره سلجوقی؛ نمونه موردی مقبره سه گنبد ارومیه
بررسی مفهوم حس تعلق مکانی در خانه‌های ایرانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابفصلنامه علمی پژوهش‌های مرمت و مطالعات معماری ایرانی اسلامی - شماره 2
ناشر چاپی فصلنامه علمی پژوهش‌های مرمت
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات66
زبانفارسی
موضوع کتابمجله‌های هنری و فرهنگی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

راهنمای مطالعه فصلنامه علمی پژوهش‌های مرمت و مطالعات معماری ایرانی اسلامی - شماره 2

برای دریافت فصلنامه علمی پژوهش‌های مرمت و مطالعات معماری ایرانی اسلامی - شماره 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.