معرفی و دانلود رایگان فصلنامه مطالعات کاربردی در علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی - شماره 2

عکس جلد فصلنامه مطالعات کاربردی در علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی - شماره 2
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی فصلنامه مطالعات کاربردی در علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی - شماره 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی فصلنامه مطالعات کاربردی در علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی - شماره 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی فصلنامه مطالعات کاربردی در علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی - شماره 2

فصلنامه مطالعات کاربردی در علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی - شماره 2، با تکیه بر روش پیمایشی و ابزار گردآوری اطلاعات متکی بر پرسشنامه، سعی در تبیین جامعه‌شناختی گرایش جوانان شهر اصفهان به عضویت در شبکه‌های اجتماعی مجازی «فیس‌بوک» خواهد داشت.

فضای مجازی عنوانی برای دنیایی کم‌سابقه و نوظهور در عصر پیدایش و گسترش رسانه‌های جدید ارتباطی است که بیش از دو دهه از رواج آن در جهان نمی‌گذرد. شبکه‌های اجتماعی مجازی به‌ مثابه بخشی اساسی و اجتناب‌ناپذیر جوامع معاصر را در بر گرفته و ابعاد و سطوح مختلف نظام اجتماعی را تحت تأثیر خود قرار داده و بر این اساس دانشمندان دوره کنونی را "عصر مجازی" لقب داده‌اند. سعی و علاقه جامعه‌شناسی در راستای تبیین عصر مجازی (خصوصا در بین گروه سنی جوانان) توجه به سه هدف مهم و اساسی بوده است:
1) چیستی گرایش جوانان به شبکه‌های اجتماعی مجازی به‌ مثابه پدیده اجتماعی، تعیین میزان گرایش و میزان آن.
2) بررسی الگوهای اجتماعی گرایش جوانان به شبکه‌های اجتماعی مجازی.
3) بررسی نقش و تأثیر عوامل اجتماعی در گرایش جوانان به شبکه‌های اجتماعی مجازی.

ما در عصر شبکه‌ها زندگی می‌کنیم. عصری که در آن شکل‌گیری شبکه‌های گوناگون اجتماعی آنلاین، شیوه‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی نوینی به عرصه گسترده ارتباطات اجتماعی معرفی کرده است. شبکه‌های اجتماعی محبوب‌ترین ابزارهای ارتباطی‌اند و میلیاردها کاربر را در سراسر جهان به‌ سوی خود جلب کرده‌اند. قابلیت بی‌زمانی و بی‌مکانی، هویت سیال و متکثر، ساخت شکنی، مشارکت‌پذیری، ارتباط چند سویه، قابلیت دسترسی و استفاده، فوریت و استمرار، جزو ویژگی‌های منحصر به‌ فرد شبکه‌های اجتماعی برشمرده شده است. بررسی شبکه‌های اجتماعی که زمان چندانی هم از پیدایش آن‌ها نمی‌گذرد، موضوع مورد علاقه بسیاری از دانشجویان و پژوهشگران حوزه علوم ارتباطات اجتماعی است. کاربرد این شبکه‌های نوظهور در طیف وسیعی از روابط شخصی گرفته تا روابط جهانی، این پدیده را تبدیل به یک سوژه تمام‌ عیار در پژوهش‌های اجتماعی و رسانه‌ای کرده است.

یکی از ویژگی‌های برجسته ارتباطات در دنیای معاصر این است که در مقیاسی جهانی صورت می‌پذیرد. شبکه‌های اجتماعی مجازی به‌ عنوان یکی از جدیدترین فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی ارائه‌ دهندگان فضای جهانی در حوزه‌های متعدد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هستند که به کاربران برای حفظ روابط اجتماعی موجود، پیدا کردن دوستان جدید، تغییر و تکامل سایت‌ها و سهیم شدن در تجربه‌ها کمک می‌کنند و زمینه عضویت، فعالیت و مشارکت هدفمند کاربران را فراهم می‌آورند.

جوانان و نوجوانان جزء اولین اقشاری هستند که نسبت به تکنولوژی‌های جدید اقبال و اشتیاق نشان داده و جذب آن‌ها می‌گردند جوانان و نوجوانان به‌ طور فزآینده‌ای مدت زمان نسبتا زیادی از اوقات فراغت خود را صرف این شبکه‌های اجتماعی مجازی می‌کنند و سبک زندگی آن‌ها شامل رفتارها، نگرش‌ها و نظرات و دیدگاه‌های آن‌ها تحت تأثیر این شبکه‌های اجتماعی مجازی تا حد زیادی تغییر پذیرفته است. فراگیر شدن بهره‌مندی از اینترنت در ایران، توجه فراوان جوانان و نوجوانان و دیگر اقشار سنی و عضویت پررنگ جوانان ایرانی در شبکه‌های اجتماعی مجازی، ضرورت بررسی جامعه‌شناختی گرایش جوانان به شبکه‌های اجتماعی مجازی (فیس‌بوک) افزایش می‌یابد.

از آراء اندیشمندان برمی‌آید، جامعه‌شناسی تلاشی است برای یافتن الگوهای عام اجتماعی در رفتارهای افراد جامعه. علوم اجتماعی قلمرو بسیار گسترده‌ای از جامعه را در بر می‌گیرد که آگاهی یافتن نسبت به هریک از زیرشاخه‌های آن مستلزم مطالعات گسترده پژوهشگران و متخصصین است. نظر به پیچیدگی مسائل اجتماعی و انسانی، امروزه شاهد چرخش گفتمان‌ها و تغییر دیدگاه‌ها از نگاه تک‌بعدی به رویکردهای چندبعدی و بین‌رشته‌ای هستیم. رویکردها و گونه‌های میان‌رشته‌ای، مبین نسبت و نحوه پیوند و تعامل میان دانش، مفاهیم، روش‌ها، تجارب و ابزارهای مختلف از رشته‌های گوناگون در خصوص موضوع یا مسئله مورد نظر هستند که نوع همکاری، مشارکت و شیوه‌های مواجهه با موضوعات و مسائل پیچیده را به کنشگران فعالیت‌های میان‌رشته‌ای نشان می‌دهند.

نشریه «مطالعات کاربردی در علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی» با هدف ترویج دانش جامعه‌شناختی، کاربردی کردن جامعه‌شناسی از طریق طرح مسائل اساسی جامعه و کوشش در جهت توصیف، تبیین و حل آن، شناخت جایگاه علوم اجتماعی در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کشور، بحث و تبادل‌ نظر میان پژوهشگران، اساتید و دانشجویان در این حوزه، بررسی مسائل اجتماعی روز ایران و... به انتشار مقالات تخصصی می‌پردازد.

فهرست مطالب

1-تبیین جامعه‌شناختی علل گرایش جوانان به شبکه‌های اجتماعی مجازی؛ مورد مطالعه: کاربران دختر و پسر فیس‌بوک 15-29 ساله شهر اصفهان
2-بررسی نقش واسطه‌ای یادگیری سازمانی در تاثیر رهبری تحول‌آفرین بر نوآوری سازمانی؛ مطالعه موردی: شرکت برق منطقه‌ای خوزستان
3-زندگی، در حاشیه‌ زندگی: تاثیر چگونگی گذران اوقات فراغت، در فرهنگ و زندگی شهری شهروندان
4-عوامل موثر بر سلامت و رفاه اجتماعی در جامعه کنونی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابفصلنامه مطالعات کاربردی در علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی - شماره 2
ناشر چاپیفصلنامه مطالعات کاربردی در علوم اجتماعی و جامعه شناسی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات62
زبانفارسی
موضوع کتابمجله‌های هنری و فرهنگی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات فصلنامه مطالعات کاربردی در علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی - شماره 2

محمدرضا
۱۴۰۲/۶/۳۰
در این مجله از این انتشارات مطالب خوب و مفیدی بیان شده است که مهمترین آن درباره. عوامل موثر بر سلامت و رفاه اجتماعی در جامعه کنونی است.
مهدیه ملائی
۱۴۰۲/۸/۹
نکات ریز زیادی داره که قابل تامل هس
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه فصلنامه مطالعات کاربردی در علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی - شماره 2

برای دریافت فصلنامه مطالعات کاربردی در علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی - شماره 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.