معرفی و دانلود ماهنامه سفر - شماره 56

عکس جلد ماهنامه سفر - شماره 56
قیمت:
22000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی ماهنامه سفر - شماره 56 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی ماهنامه سفر - شماره 56 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی ماهنامه سفر - شماره 56

پنجاه و ششمین شماره ماهنامه سفر در خردادماه سال ۹۵ به شهر شیراز و تخت جمشید نگاهی ویژه انداخته است. این شماره زیبایی‌های فرهنگی و تاریخی شیراز و محبوبیت تاریخی آن را در کانون توجه قرار داده و به زیبایی‌های هنری و فلسفه ساخت مجموعه پاسارگاد می پردازد. مقاله “برم‌دلک چشمه عشاق” یادداشتی تحقیقی از آقای جعفر سپهری ایرانشناس و استاد دانشگاه است که  مقام والای زن در ایران باستان و بزرگداشت و احترام به او را در ایران باستان بازتاب می‌دهد. برم‌دلک به معنای چشمه عشاق آمیزه‌ای از احترام و عشق و سنگ نگاره‌ای با حال‌وهوای عاشقانه که یادآور داستان دلدادگی خسرو و شیرین است.

ادامه این شماره از ماهنامه سفر شما را بر سر سفره شیرازی می‌نشاند و یادآوری می‌کند که شیرازی‌‌ها چگونه غذاهای خوش‌گوار طبخ می‌کردند. آشپزی ایرانی همچون فرش ایرانی سرشار از هنر است. کلم‌‌پلو شیرازی، پاچه‌پلو و شکر‌پلو نمونه‌ بارزی از خوراکی‌های محلی به شمار می‌آید. آشپزهای استان فارس با ترکیب موادی مانند برنج، خلال بادام، روغن، زعفران، شکر و برش‌های باریکی از نارنگی شکرپلوی مخصوص خود را طبخ می‌کنند.

در ادامه سفر به آرتاویل شهر مقدس می‌رویم. اینجا نام تاریخی اردبیل است جایی که آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی رازهای بسیار در سینه دارد و نویسنده این مقاله این رازها و ظرفیت‌های تاریخی این مکان را بازگو کرده است. سپس به ابرسن خواهیم رفت. رشته‌ کوههای زاگرس که  ۴۰ درصد آب شیرین سرزمین مان را تامین می‌کند. بهمن ایزدی نویسنده و محقق توانای ماهنامه سفر و آشنا به مباحث بوم گردی خواننده را با تمامی ظرفیت‌ها و ریزوبم‌های این موقعیت بکر جغرافیایی آشنا می‌کند. با خواندن این مقاله پرمغز نتیجه خواهید گرفت که سرزمین‌مان از چه استعداد شگرفی برای توسعه و بالندگی و زایایی بهره برده است.

در صفحات میانی ماهنامه سفر به شیرپلا، دژ کیقباد می‌رسیم. جایی دوباره آقای سپهری ما را با تاریخ این بهشت کوهنوردان آشنا می‌برد و با نمادهای اسطوره‌ای آشنا می‌سازد. در این جا دهکده باستانی پس‌قلعه وجود دارد که بنا به تحقیقات این مورخ ریش سفیدان دهکده می‌گویند: کیقباد نخستین پادشاه کیانی که رستم، جهان پهلوان بزرگ ایران تاج سلطنتی را بر سر او گذاشت و او را پادشاه ایران خواند که در بندشاه‌نشین پس‌قلعه می‌زیسته است.

فهیمه بادکوبه یک مسیر تازه در پیمایش به سمت علم‌کوه را به شما معرفی می‌کند. او که راهنمای یک گروه کوهنورد ایتالیایی است در گزارش جذاب خود این مسیر را رویایی توصیف کرده که خواندن آن برای کوهنوردان خالی از لطف نیست. ارسباران و دیلمان، قایقرانی در زاینده‌رود و الموت و تختگاه حسن صباح و آشنایی با دریاجه زریوار یا مهروان از دیگر مطالب درج شده در بخش طبیعت‌گردی این شماره است.

در میزگرد خرداد ماهنامه سفر مدیریت بحران آب را کاویده‌ایم. این بحران دیگر دغدغه‌ای جهانی است و در کشورمان که اساسا در کمربند خشک جهان قرار دارد با چالش‌های جدی‌تری روبروست. در این میزگرد راهکارهای علمی و جالبی برای مدیریت بحران آب ارائه شده که  آگاهی از آن برای علاقه‌مندان این بحث بسیار سودمند خواهد بود.

طبق روال شماره‌های گذشته تحولات و رویدادهای بازار بین ‌المللی سفر را نیز مورد بررسی قرار داده‌ایم. در ماه گذشته شرکت‌های هواپیمایی خارجی از جمله ایرفرانس، هواپیمایی آستانا، ایرآسیا و هواپیمایی اتریش در بازار ایران شروع به کار کردند. و پروازهای جدیدی برقرار شده است که در توسعه صنعت گردشگری ایران بسیار موثر و سودمند خواهد بود.

در سرفصل جام جهان چند مقصدج تازه از جمله مونتنگرو، صربستان و کرواسی همچنین مسکو و سنت‌پترزبورگ معرفی شده است و کارشناسان این سفرها توصیه‌های لازم و اطلاعات مفیدی را برای سفر به این مقاصد گردشگری ارائه نموده‌اند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابماهنامه سفر - شماره 56
نویسنده
ناشر چاپی ماهنامه سفر
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات91
زبانفارسی
موضوع کتابمجله‌های هنری و فرهنگی
قیمت نسخه الکترونیک
22000 ت - 2.99 یورو
خرید مجله

نقد، بررسی و نظرات ماهنامه سفر - شماره 56

abdullah ghafouri
۱۳۹۶/۱/۱۳
مطالب جالب و مفید دارد.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه ماهنامه سفر - شماره 56

برای دریافت ماهنامه سفر - شماره 56 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.