معرفی و دانلود کتاب 124 قطعه‌ی برگزیده از موسیقی ملی ایران

عکس جلد کتاب 124 قطعه‌ی برگزیده از موسیقی ملی ایران
قیمت:
۵۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب 124 قطعه‌ی برگزیده از موسیقی ملی ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 124 قطعه‌ی برگزیده از موسیقی ملی ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 124 قطعه‌ی برگزیده از موسیقی ملی ایران

کتاب 124 قطعه‌ی برگزیده از موسیقی ملی ایران گلچینی از قطعات برتر موسیقی ایران است که توسط دکتر داریوش صفوت نت‌نویسی و اجرا شده و به کوشش دکتر ستاره صفوت به انتشار رسیده است. هدف این مجموعه پرورش گوش موسیقایی هنرجویان و آموزش موسیقی ایرانی به آن‌ها است.

درباره‌ی کتاب 124 قطعه‌ی برگزیده از موسیقی ملی ایران

کتاب 124 قطعه‌ی برگزیده از موسیقی ملی ایران جمع‌آوری نت‌های به‌جا مانده از کلاس‌های آموزش موسیقی دکتر داریوش صفوت (Dariush Safvat) و مکتوب‌سازی شیوه تدریس ایشان است. داریوش صفوت در تدریس خود از قطعات ضربی استادان پیشین موسیقی ایرانی استفاده می‌کرد. نت این قطعات توسط دکتر صفوت برای ثبت و استفاده جهت آموزش تحریر می‌شد. در طی جلسات نیز جهت تقویت پایه‌ی هنرجویان، از آنان خواسته می‌شد تا از روی نوار، قطعات را به نت برگردانند. این 124 قطعه در حقیقت حاصل همین نت‌نویسی‌های کلاسی و اصلاح آن‌ها توسط دکتر صفوت است.

دکتر ستاره صفوت در کتاب 124 قطعه‌ی برگزیده از موسیقی ایران کوشش نموده تا نسخه‌ای از قطعات به‌جا‌مانده را حتی‌الامکان به شیوه نت‌نویسی دکتر صفوت نزدیک سازد تا هنرجویان در هر زمانی امکان استفاده از آن را داشته باشند. این کتاب در سال 1390 و به‌همت نشر ارس برای نخستین بار چاپ شد. آلبوم صوتی آن هم برای استفاده‌ی هنرجویان تهیه شده است.

کتاب 124 قطعه‌ی برگزیده از موسیقی ملی ایران برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب مناسب هنرجویان موسیقی ایرانی است و استفاده از آن، آشنایی حداقلی با بنیان‌های موسیقی را لازم دارد. علاقه‌مندان به موسیقی سنتی نیز می‌توانند با کمک این کتاب، به پرورش هوش و گوش موسیقایی خود کمک کنند.

با داریوش صفوت بیشتر آشنا شویم

دکتر داریوش صفوت، نوازنده‌ی سنتور و سه‌تار و از مؤثرترین موسیقی‌دانان سنتی معاصر است. صفوت در سال 1307 چشم به جهان گشود. او عمر حرفه‌ای خود را وقف تدریس موسیقی ایرانی نمود و در سال 1347 موفق به تأسیس مرکز حفظ و اشاعه‌ی موسیقی ایران شد. داریوش صفوت در محضر اساتید شهیری مانند ابوالحسن صبا موسیقی آموخت. از شاگردان به‌نام او نیز می‌توانیم از پریسا واعظی، پرویز مشکاتیان و حسین علیزاده یاد کنیم. دکتر داریوش صفوت به پاس خدماتش برای موسیقی نشان «شوالیه‌ی هنر و ادب» وزارت فرهنگ فرانسه را دریافت کرده است. او پس از دهه‌ها کوشش جهت اشاعه‌ی موسیقی و فلسفه موسیقی در سال 1392 درگذشت.

دکتر ستاره صفوت فرزند دکتر داریوش صفوت است و تدوین و تهیه‌ی این مجموعه را به عهده داشته است. انتشارات ارس این اثر ارزنده را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 124 قطعه‌ی برگزیده از موسیقی ملی ایران
نویسنده،
ناشر چاپینشر ارس
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات369
زبانفارسی
شابک979-0-9014556-0-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش موسیقی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب 124 قطعه‌ی برگزیده از موسیقی ملی ایران

mir mir
۱۴۰۳/۱/۱۱
این کتاب خیلی مفید و عالی است و راه رسیدن را کوتاه می‌کند
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب 124 قطعه‌ی برگزیده از موسیقی ملی ایران

برای دریافت کتاب 124 قطعه‌ی برگزیده از موسیقی ملی ایران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.