معرفی و دانلود کتاب آریو برزن سردار دلیر خشایارشا و سپاه الکساندر رومی

عکس جلد کتاب آریو برزن سردار دلیر خشایارشا و سپاه الکساندر رومی
قیمت:
21000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آریو برزن سردار دلیر خشایارشا و سپاه الکساندر رومی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آریو برزن سردار دلیر خشایارشا و سپاه الکساندر رومی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آریو برزن سردار دلیر خشایارشا و سپاه الکساندر رومی

ماجرای داستان آریو برزن به عنوان یک سردار ایرانی در تاریخ ایران زمین آمده است، اما کژی‌ها و جعلیاتی در این داستان دیده می‌شود که متاسفانه هیچ کدام از تاریخ نگاران و مترجمین تاریخی به آن اشاره نکرده‌اند و آن هم به این دلیل بوده که همه‌ی تاریخ نگاران ما خود به تحقیق تاریخی نپرداخته‌اند بلکه هر چه نوشته‌اند از روی جعلیات بیگانگان بوده است به همین جهت بر آن دیدم ضمن پرداختن به حماسه‌ی آریو برزن به این جعلیات هم بپردازم.

آریو برزن از سرداران پادشاه ساسانی خشایارشا بوده که به غلط در تواریخ او را از سرداران داریوش سوم خوانده‌اند؟ در یکی از جنگ‌های ایران و روم با شخصی به نام الکساندر رومی می‌جنگد و او از دست آریو برزن شکست می‌خورد. بعدها با جعل شخصیتی دروغین به نام الکساندر مقدونی این داستان را با نام او در تواریخ روایت کرده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
دروغ بودن سلسله ی سلوکیان در ایران
شکست پادشاه ایران
جنگ الکساندر با داریوش سوم
یاوه گویی های تاریخ نویسان
اسکندر یا اشکنتار
اشکنتار مغانی
تحلیلی بر افسانه ی الکساندر و هلنیسم
مقایسه آریو برزن با همتای یونانی اولئونیداس
زندگی و خانواده
آخرین جنگ در نبرد در بند پارس
آریو برزن دلاوری که الکساندر رومی را به قتل رساند
آریو برزن، دلاوری که طعم شکست را به الکساندر چشاند
آریو برزن هخامنشی
نبرد در پارس
مجسمه آریو برزن در یاسوج
سالروز آغاز پدافند مردانه فرمانده آریو برزنژ
مکان نبد گوگمل یا گاوگاملا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آریو برزن سردار دلیر خشایارشا و سپاه الکساندر رومی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ایران جام
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات227
زبانفارسی
شابک978-964-8379-48-8
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه الکترونیک
21000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آریو برزن سردار دلیر خشایارشا و سپاه الکساندر رومی

امیر جعفری
۱۳۹۷/۵/۲۷
در مورد دوست عزیز نازی توسلی
ای کاش گشتی در ایران میزدید تا این حرف را ب زبان نمی‌اوردید
در بیستون ک یکی از بزرگترین اثار باستانی ماست جایی که عظمت و بزرگی ان بر هیچ کسی نهان نیست همین سلوکیان نقش‌های برجسته مثل نقش هرکولوس را دارند. یا در صد‌ها جای دیگر ک اگر لازم باشد به توضیح خواهم سخت و کننده
پرداخت.
گرچه ناراحت است که بگوییم کشورمان را یک یونانی به یک باره گرفت اما این حقیقتی است که قرن‌ها پیش اثبات شده.
مردم ایران از ۱۰۰۰ سال پیش و قبل از ان در دوره ساسانی اسکندر را میشناختند و او را گجستگ به معنای نامبارک لقب میکردند. این یعنی او برای مردم ما و حتی در میان شعرا ۶۰۰ ۷۰۰ سال پیش مثل حافظ و فردوسی ومولوی و... شناخته شده است و درمورد او سروده‌ها گفته اند
اثار حملا اسکندر سندیت جهانی دارد ک فقط به ما مربوط نیست
در مصر هند بابل اثار ان باقیست و این حقیقتی بزرگ است و شما عزیزان دلم در حد و اندازه‌ای نیستید که بخواهید این واقعیت بزرگ را انکار کنید.
این جور پیش برود باید حمله اعراب و مغول و حتی روس و انگلیس و امریکا در پایان جنگ بین الملل ۲ را هم انکار کرد و بگوییم همش ساخته و پرداخته ذهن است و الکی است.
سالهاست قهرمانان ما را از ما میگیرند و پوچی را بجایش مینشانند.
اریوبرزن سردار بزرگ ایران بود و واقعیت داشته و دارد و ۱۰‌ها و ۱۰۰‌ها برابر کتاب بی‌محتوایتان در موردش سخن هست.
Arash Akhbari
۱۴۰۰/۸/۱۳
کتابهای ایشون گمانه زنیهای زیادی دارد و چندان قابل اعتماد نیست اما کتاب کارنامه بدروغ اثر بانوی فرهیخته پوران شریعتی بسیار مطالب مستدل تری دارد دراین رابطه. در مورد کامنتها هم بگم: من کاملا با نظر آقای امین جعفری ارجمند مخالفم، تمام گفته‌هایی که از سکندر ایرانی که گویا از اعقاب اسفندیار یا سپینود و هم بوده با الکساندر پابرهنه یونانی ترکیب کرده‌اند آش شلوقلمکاری از اختلافات داخلی بین سکندر و داریوش گرفته تا حتی جنگهایی که نبوده و یا استناد بر شکست اسکندر و فرارش به هندیجان (شمال خلیج فارس) و ازآن جا به مصر بیشتر حرف دارد بخورد ما داده‌اند تا رویداد‌های بسیار مهم تاریخی بین ۳۰۰ قبل میلاد تا خود میلاد رو تحریف کنن. جالبه که مقدونیه تا قرن شانزدهم نامی ناشناخته بوده! چه برسه که مردمان بسیار کم جمعیت یک منطقه کوهستانی و کوچک بنام مقدونی با دولت شهرهای یونانی که باخودشون نمیتونستن متحد بشن، اتحادی برقرار کنن که اولین و بزرگترین امپراطوری بشر رو متلاشی کنن!!!. ضمنا اون مجسمه بالای بیستون از هنرهای مجسمه گریه پارتی هست و در یونان و یا حتی رم مجسمه‌ها دارای برجستگیهای عضلانی و ترکه‌ای ساخته میشدن. تازه گمانه‌های زیادی هم مطرح هست مثلا میگن اسکندر ارومی اصالت ارمنیایی داشته و تا پیش از استیلای عرب ارمنستان جزوی از خاک و اصالت ایرانی بحساب میومده. وی بنیانگذار پادشاهی رم بوده لذا دراینصورت دلیل اینهمه نگرانیه عربیها از رمزگشایی دروغ الکساندر مقدونی رو میشه حدس زد!
نازی توسلی
۱۳۹۷/۵/۲۵
این کتاب اگر بر پایه تحقیقات وسیع نگاشته شده باشد در خور توجه است. پانزده قرن برای تسلط فرهنگ بیگانه عرب ومغول و ازبک وترک ومدفون شدن تاریخ ملی ما نه تنها کم بلکه بسیار زیاد هم بوده است وتا به امروز هم این جعلیات ادامه دارد. چطور است که در همین خوزستان خودمان صدها اثر وسنگ نبشته وحکاکی‌ها وچندین از معبد بزرگ چغازنبیل تا برد نشانده که اولی اولین معبد سرپوشیده جهان ودومی هم اولین معبد روباز دنیا است وآثار جندی شاپور اولین دانشگاه جهان واشکفت سلمان وتنگ سدوک و سر مسجد وآسیابهای آبی و بند‌های مختلف و تندیسهای مختلف.... . باقیمانده از ایلام وهخامنشی واشکانی وساسانی وبا هویت کاملا ایرانی از میترا پرستان تا شاهان وملکه‌ها موجود است ولی یک نقش برجسته یا فرمان حکاکی شده طی چهارصد سال حکومت سلوکیان وجود ندارد؟؟؟!!!مگر اینکه باور کنیم آنچه به نام سلوکیان میشناسیم بخشی از تاریخ ایرانی خودمان بوده است که اثری از تاریخ بیگانه بر آن نقش نبسته است.
حمید بهرامی
۱۳۹۸/۲/۱۴
وقتی تخت جمشید هنوز ساختن اون تمام نشده هنوز سقفی روی آن قرار گرفته اسکندر چی رو آتیش زده چرا حتی اثر سوختن یک شمع هم روی ستون‌ها نیست..
باستان شناسان غربی قرن 18 و 19 به ایران امدند وقتی کاخ پرسپولیس رو از زیر خاک بیرون میارن کنار این تختگاه سنگی... بناهای خشتی و گلی وجود داشته از زمان عیلامی‌ها
که این اقایون این بناها رو تخریب کردن که تاریخ جعلی برای ما درست کنن... تخت جمشید هم رفته باشین اگر دقت کرده باشین پایین دست دیوارهای خرابه کوتاهی هست که با کاه گل روی ان را پوشاندن و کنارش هم یک بنا ساختن که الان هست موزه تخت جمشید..
هرچی رو که تاریخ نویسان از تاریخ ما در این دوره‌ها نوشتن
همش دروغ و جعل تاریخ ایران ماست
امیر جعفری
۱۳۹۷/۵/۲۷
خیلی احمقانه است
خشایارشا پادشاه ساسانی؟؟؟
کدوم احمقی اینو گفته
خشایارشا پسر داریوش و پادشاه هخامنشی بود اولا
دوما الکساندر اگر فقط یک سردار رومی بوده یعنی اینکه خاک بر سر همه تاریخ نوسان و فقط شمایی که ادم هستید
یعنی ۲۰۰ سال سلوکیان به ایران حکومت کردند بعد میگید دروغه
یعنی یه نفر اومد از یونان تا هند رو تصرف کرد بعد میگید جعلیه
شما رسما onهستید دوست عزیز
رامين اكرمي
۱۳۹۷/۳/۱۰
پر از اشکالات نگارشی، پر از تکرار... حداقل ۲۰-۱۰ صفحه از کتاب تکرار یک متنه کوتاهه. پر از جمله بندی‌های بی‌سر و ته. و در پایان یک علامت سوال که خواننده متوجه ربط اریو برزن و خشایارشا و داریوش سوم نمیشه و این وسط هاج و واج میمونه. هرچند اگر از این اشکالات ک کم هم نیست فاکتور بگیریم، جنبه‌های جالبی از تاریخ رو بازگو میکنه
Alr 78
۱۴۰۰/۲/۲۱
کتاب تامل برانگیز است، پیشنهاد می‌کنم حتما صحبت پروفسور جرجانی را هم در رابطه با نقشی که خاندان‌های پهلوی در تاریخ ایران داشته‌اند را نیز در یوتوب (توجه داشته باشید که ایشان ایرانی - آمریکایی‌اند و به زبان انگلیسی در این باره صحبت نموده اند) در کانال دکتر میشلاو، مورد بررسی قرار دهید تا به نکات برجسته این پژوهش ارزنده پی ببرید.
amin abbasiy
۱۳۹۸/۷/۱۳
با این اطلاعات صفر و غلط چطور جرات میکنی کتاب تاریخی بنویسی.
آریو برزن سردار داریوش سوم بوده الکساندر آدم اون دوره. دوره خشایارشا مقدونی‌ها قدرت حمله نداشتن. خشایارشا بعد از تصرف آتن مردونیه رو اونجا گذاشت خودش برگشت
masih mzl
۱۳۹۷/۶/۲۲
اصلا آریوبرزن چه ربطی به خشایارشاه داره؟ چه استدلال ضعیفی نویسنده داره اخه... داستان کامل آریوبرزن ۱۳۰۰ صفحه هست این کتاب شما کلا اشکالات تاریخی زیادی داره. آریوبرزن در زمان داریوش سوم به دنیا اومده نه خشایارشاه...
سینا خدابخشیان
۱۳۹۹/۱/۷
خیلی عالی بود من کتاب امپراطوری هخامنشی نوشته پییربریام رو خوندم اونجا هم اشاره کرده که حمله اسکندر به ایران دروغ هست این کتاب حدود ۱۰۰۰ صفحه است این کتاب آریوبرزن کاملا درسته🌷
Nedasadr
۱۴۰۱/۸/۲۵
حیف این همه اقتدار و زیبایی و شکوه و فداکاری
ایران عزیزم چه سردارها چه فدا کرده برای دزدان امروز
seiyed hamid Ghaemi
۱۴۰۲/۲/۱۶
خیلی عالی و مفید است و انتشار صوتی کتاب بسیار مفید خواهد بود.
علیرضا اسد
۱۴۰۰/۱۲/۱۸
عالی کتابهای که در مورد تاریخ ایران و جهان هستن ادمو به وجد میارن
حمید علیزاده
۱۴۰۱/۱/۲۷
پیوستگی مطالب نداره ، یه مطلب بارها و بارها تکرار می‌کنه
نریمان نوروزی
۱۴۰۰/۲/۱۰
سلام بر تمام دست بدکاران هنوزاستفاده ازش نکردم
مشاهده همه نظرات 18

راهنمای مطالعه کتاب آریو برزن سردار دلیر خشایارشا و سپاه الکساندر رومی

برای دریافت کتاب آریو برزن سردار دلیر خشایارشا و سپاه الکساندر رومی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.