معرفی و دانلود کتاب آمادئوس

عکس جلد کتاب آمادئوس
قیمت:
33000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آمادئوس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آمادئوس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آمادئوس

کتاب آمادئوس، نمایشنامه‌ای اثر پیتر شفر، داستان ده سال از زندگی ولفگانگ آمادئوس موتسارت و آهنگ‌ساز دربار آنتونیو سالی‌یری را روایت می‌کند که در حسد غرق می‌شود. وقتی این نمایش به برادوی رسید، جایزه‌ی تونی نمایشنامه‌نویسی 1981 را از آن خود کرد و مثل اسب‌ بیش از هزار بار اجرا شد.

ستاره تابناک جهان موسیقی، ولفگانگ آمادئوسی موتسارت (Mozart Wolfgang Amadeus) ، نابغه‌ای که هیچگاه زندگی عادی و روزمره را تجربه نکرد، همه‌ی هستی‌اش فراوان فاخری از خود برجای گذاشت. او که با تکیه بر پدرش، لئوپولد موتسارت، بزرگ شده بود، هیچگاه توان درک نیازهای اجتماعی را پیدا نکرد و هم چنان کودک باقی ماند. اما موسیقی‌دانی استثنایی بود، چنان که از همان دوران کودکی پشت پیانو می‌نشست و ملودی می‌نواخت. در چهار سالگی می‌توانست تشخیص دهد که کجای موسیقی نوازندگان فالش است. در پنج سالگی، به طور حیرت انگیزی کلاویه می‌نواخت و در شش سالگی، آهنگ سازی را آغاز کرد.

ولفگانگ کودک، همراه پدر مدام در سفر بود و چهارده سالی از زندگی خود را دور از خانه گذراند. در رفت و آمدها به دربار پادشاهان، کلیساها و اکادمی‌های موسیقی، با موسیقی دان‌های مهم روز اشنا شد. هر انچه را که می‌شنید به ذهن شگفت انگیز خود می‌سپرد. او با همه‌ی شهرتشی که زبان‌زد خاصی و عام بود، نتوانست مقامی مناسب احوالی خود، با دستمزدی کافی در دربار شاهی به دست آورد. او بی سیاست و ساده سخن می‌گفت، بی‌مهابا می‌خندید و کمتر می‌توانست دوست و همدلی برای خود بیابد و با گذشت ایام، رفته رفته به مردی با شخصیتی به بدل شد. تنها (جوزف هایدن) موسیقی‌دان بود که او راستایشی می‌کرد. علی رغم مسایل موجود، آمادئوس قصد داشت خود را در مقام انسانی مستقل مطرح نماید. اما گویی هرگز راه اساسی آن را نیافت و سرانجام در میان دسته بندی ها، دسیسه‌ها و حسادت‌های مردان کم مایه‌ی آن روز دربارها، در اوج نبوغ، در حالی که تنها سی و شش بهار داشت، در نهایت درماندگی و افسردگی چشم از جهان فروبست.

شفر موفقیتش را با کتاب آمادئوس (Mozart Wolfgang Amadeus) ادامه داد که جوایز اِوِنینگ استاندارد و منتقدان لندن را به خود اختصاص داد. اقتباس سینمایی از آمادئوس در سال 1984 با موفقیت بی‌سابقه‌ای همراه بود و برای سازندگان آن هشت جایزه‌ی اسکار از جمله بهترین فیلم را به ارمغان آورد.

سِر پیتر لوین شفر (Peter Shaffer)، معروف به پیتر شفر، (متولد 15 ماه مه 1926)، نمایشنامه‌نویس انگلیسی خالق نمایشنامه‌های زیادی است که برنده‌ی جوایز مختلف، و برخی از آن‌ها مبدل به فیلم شده‌اند.

نخستین نمایشنامه‌ی او با عنوان شوره‌زار (1954) در بی‌بی‌سی اجرا شد. در پی این موفقیت شفر به نوشتن ادامه داد و موقعیت خود را به‌عنوان یک نمایشنامه‌نویس در سال 1958 با تولید نمایش تمرین پنج‌انگشتی تثبیت کرد. این نمایش در لندن با کارگردانی جان گیلگاد به‌روی صحنه رفت که جایزه‌ی نمایشنامه‌نویسی دراما استاندارد را به‌خود اختصاص داد. زمانی که این نمایش در سال 1959 برای اجرا به نیویورک رفت، در آن جا هم هم‌پای لندن مورد استقبال قرار گرفت و جایزه‌ی منتقدان نمایشی این شهر را نیز از آن خود کرد.

روش شفر شامل ترکیب یگانه‌ای از درام فلسفی و کمدی‌ هجوآمیز است. شکار شاهانه‌ی خورشید (1964)، فتح تراژیک پرو به‌دست اسپانیایی‌ها را به نمایش می‌گذارد، درحالی‌که کمدی سیاه (1965) نگاهی مضحک به وضع غریب گروهی از شخصیت‌ها دارد که راهشان را دراتاقی تاریک می‌جویند؛ درحالی‌که البته صحنه مملو از نور است.

اسب‌ (1973) برای شفر جایزه‌ی تونی نمایشنامه‌نویسی و نیز جایزه‌ی حلقه‌ی منتقدان نیویورک در سال 1975 را به ارمغان آورد. این نمایشنامه سفری هیجان‌انگیز به درون ذهن پسر 17 ساله‌ای است که در یک اصطبل کار می‌کند و در چشم شش اسب میخ‌طویله فرو کرده است. اسب‌ در برادوی بیش از هزار اجرا رفت و در تابستان 2005 در جشنواره تئاتر برکشایر ماساچوست مجدداً به‌روی صحنه رفت.

منیژه محامدی یازدهم شهریور ماه سال 1323 در تهران چشم به جهان گشود. دوران دبیرستان را در انگلستان، کارشناسی و کارشناسی ارشد تئاتر را از دانشگاه برکلی در کالیفرنیا دریافت کرد و همچنین درجه‌ی تخصص تئاتر درمانی را نیز از دانشگاه سانفرانسیسکو اخذ کرده و مدرک ارزشیابی هنری درجه یک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز داراست.

‌منیژه محامدی سال‌هاست که در دانشگاه‌هایی چون دانشگاه تهران، دانشکده‌ی هنر و معماری، دانشگاه بهزیستی، کالج المیدا و کالج سانفرانسیسکو و... به تدریس پرداخته و سال‌هاست در سطح حرفه‌ای به کارگردانی تئاتر می‌پردازد.

کلفت‌ها، مده، حکومت نظامی، ویرانگر، تبعه دست‌دوم، پرواز بر فراز آشیانه فاخته، روز از نو، چشم‌اندازی از پل، کوری، تبرئه‌شده و آمادئوس و... از آثاری هستند که او ترجمه و کارگردانی کرده است. محامدی همچنین سال‌ها به عنوان نویسنده، طراح گریم، بازیگر و طراح صحنه نیز فعالیت داشته و تجربیاتی نیز در حوزه‌ی سینما و تلویزیون دارد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آمادئوس
نویسنده
مترجممنیژه محامدی
ناشر چاپیانتشارات افراز
سال انتشار۱۳۸۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-964-243-000-0
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک
33000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آمادئوس

یاس اکرمی
۱۳۹۷/۴/۲۱
نمایشنامه‌های تاریخی هنری همیشه جالب‌اند. علاقه دارم اجرای این نمایشنامه رو با کارگردانی خانم محامدی ببینم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آمادئوس

برای دریافت کتاب آمادئوس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.