معرفی و دانلود کتاب آموزش PHP 8

عکس جلد کتاب آموزش PHP 8
قیمت:
۱۰۵۰۰۰ ۹۴,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش PHP 8 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش PHP 8 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش PHP 8

کتاب آموزش PHP 8 نوشته‌ی نریمان زعیم کهن، آخرین تغییرات زبان برنامه‌نویسی پی‌اچ‌پی را مرور می‌کند و می‌کوشد بخش‌های کاربردی و مهم‌تر آن را با کمک مثال‌ها و پروژه‌های عملی آموزش دهد. این راهنما شما را با متغیرها و عملگرها، عبارت‌های شرطی، حلقه‌ها، توابع، آرایه‌ها و فرم‌های این زبان آشنا می‌سازد و نحوه‌ی کار با پایگاه داده، فایل‌ها، تاریخ و زمان، مدیریت کردن خطاها و کوکی‌ها را توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب آموزش PHP 8

یکی از ابزارهای مهم و اساسی برای تولید و طراحی صفحات وب داینامیکی، زبان برنامه‌نویسی پی‌اچ‌پی است. این زبان شیءگرا، سمت سرور و مفسری به حساب می‌آید و امروزه خیلی از پروژه‌های وب، از نوشتن سایت تا وب اپلیکیشن، با کمک آن انجام می‌گیرد. PHP در اواسط دهه‌ی 1990 به شکل چندین تابع کتابخانه‌ای ابداع شد. درواقع نسل‌های اول آن، زبان محسوب نمی‌شدند. اما در اواخر همین دهه، با بازنویسی هسته‌ی آن و به‌کارگیری موتور پردازشی زِند، پی‌اچ‌پی کاملاً تغییر کرد و توانست خود را به‌عنوان یک زبان برای توسعه‌ی وب معرفی کند. امروزه نه‌فقط طراحی سایت‌های پویا، که خیلی از سیستم‌های مدیریت محتوا مثل جوملا، وردپرس و مجنتو هم از PHP بهره می‌برند. در این سی سال 8 نسخه از این زبان ارائه گشته و امکانات و توانایی‌های آن بسیار افزایش پیدا کرده است. کتاب آموزش PHP8 نوشته‌ی نریمان زعیم کهن به آخرین نسخه‌ی آن می‌پردازد و می‌کوشد مفاهیم و عملگرهای اساسی آن را معرفی کند. نویسنده ضمن اشاره به تفاوت‌های نسخه هشتم با نسخه‌های گذشته، بر بخش‌های کاربردی پی‌اچ‌پی متمرکز شده و تلاش دارد آن‌ها را آموزش دهد.

زبان برنامه‌نویسی PHP حائز چند مزیت مهم است که باعث شده بسیاری از برنامه‌نویس‌ها به آن گرایش پیدا کنند، تا جایی که تخمین زده شده حدود 80 درصد وب به این زبان وابسته است. اولین ویژگی پی‌اچ‌پی کراس پلتفرم بودن آن است. یعنی به سیستم‌عامل خاصی وابسته نیست و در هر سیستمی، از ویندوز تا مک می‌توان آن را اجرا نمود. در کنار این، پی‌اچ‌پی متن‌باز است و این امکان را می‌دهد تا هرکسی به کدهای اصلی آن دسترسی داشته باشد. یکی دیگر از مزایای این زبان، قابلیت اتصال آن به انواع پایگاه داده‌هاست. به این معنا که شما خیلی سریع و بدون هیچ مانعی می‌توانید از انواع پایگاه‌ها، مثل MySQL استفاده کنید. انجمن‌های پشتیبانی گسترده و قوی هم از دیگر نکات مثبت PHP است. به این صورت هر مشکلی داشته باشید می‌توانید آن را در گروه‌های فعال مطرح نمایید و به‌سرعت پاسختان را دریافت کنید. زبان پی‌اچ‌پی زبان ساده‌ای است و می‌توان در فرصت کوتاهی آن را فراگرفت. بااین‌وجود مثل دیگر زبان‌ها از المان‌ها و عناصری تشکیل شده که می‌بایست به‌درستی آن‌ها را به کار گرفت. نریمان زعیم کهن در کتاب آموزش PHP 8 به تمام این عناصر از متغیرها و عملگرها، عبارت‌های شرطی و حلقه‌ها تا توابع، آرایه‌ها و فرم‌ها اشاره می‌کند و شیوه‌ی استفاده از آن‌ها را می‌آموزد. همین‌طور نحوه‌ی کار با پایگاه داده، پوشه‌ها و فایل‌ها، تاریخ و زمان، و مدیریت خطا و کوکی را به‌تفصیل تشریح می‌کند. نویسنده برای آموزش همه‌ی این موارد از مثال‌ها و پروژه‌های واقعی کمک می‌گیرد تا خواننده به‌خوبی مفاهیم را درک نماید.

کتاب آموزش PHP 8 را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب آموزش PHP 8 برای چه کسانی مناسب است؟

این راهنما به برنامه‌نویسان وب و علاقه‌مندان به این حوزه پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش PHP 8 می‌خوانیم

به طور مثال، فرض کنید قصد داریم یک عبارت دلخواه را صدبار بر روی صفحه وب نمایش دهیم، تصور کنید که بدون استفاده از حلقه‌ها چه عملیات زمان‌بر و دشواری پیش رو داریم، حال اگر عدد صد به عدد هزار و یا بیشتر از آن تغییر کند، عملاً با کاری غیرممکن روبه‌رو هستیم، در حالی که می‌توان یک بار دستور مربوط به نمایش عبارت مورد نظر را نوشت و با استفاده از حلقه‌ها تعیین کرد که این دستور، چه تعداد دفعاتی، اجرا و تکرار شود. در PHP چهار نوع حلقه تکرار وجود دارد،

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: آشنایی مقدماتی با PHP و نصب و راه‌اندازی آن
فصل 2: آشنایی با متغیرها و عملگرها
فصل 3: مدیریت فرم‌ها (بخش مقدماتی)
فصل 4: عبارت‌های شرطی
فصل 5: حلقه‌های تکرار
فصل 6: آشنایی با توابع
فصل 7: آشنایی با آرایه‌ها
فصل 8: مدیریت فرم‌ها (بخش تکمیلی)
فصل 9: کار با تاریخ و زمان
فصل 10: کار با فایل‌ها و پوشه‌ها
فصل 11: مدیریت COOKIE و SESSION
فصل 12: مدیریت HEADER
فصل 13: آشنایی با مفهوم JSON
فصل 14: برنامه‌نویسی شیء‌گرا
فصل 15: مدیریت خطا در PHP
فصل 16: کار با پایگاه داده PHP
فصل 17: کار با XML در PHP
فصل 18: مروری بر تازه‌های PHP 8

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش PHP 8
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات297
زبانفارسی
شابک978-622-218-502-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش طراحی وب سایت
قیمت نسخه الکترونیک
۱۰۵۰۰۰ ۹۴,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش PHP 8

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش PHP 8

برای دریافت کتاب آموزش PHP 8 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.