معرفی و دانلود کتاب آموزش جامع VMWare vsphere

عکس جلد کتاب آموزش جامع VMWare vsphere
قیمت:
۷۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع VMWare vsphere و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع VMWare vsphere و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش جامع VMWare vsphere

کتاب آموزش جامع VMWare vsphere تألیف هیوا اسدی و حامد محبتی، این پلتفرم مجازی‌ساز را معرفی می‌کند و می‌کوشد کارکردها، قابلیت‌ها و امکانات گسترده‌ی آن را تشریح نماید. این کتاب راهنما نحوه‌ی نصب و اجرای دو جزء اصلی ویسفر یعنی Esxi7 و Vcenter server را هم می‌آموزد و نشان می‌دهد که چطور می‌توان با ایجاد دیتاسنترهای مجازی و تجمیع سرورها، داده‌ها را بهتر مدیریت نمود.

درباره‌ی کتاب آموزش جامع VMWare vsphere

در دنیای متکی به اینترنت امروز، داده‌ها نقشی تعیین‌کننده دارند. اما مشکل اینجاست که حجم این داده‌ها به شکل قابل‌توجهی در حال افزایش است و نگهداری و مراقبت از آن‌ها کار ساده‌ای نیست. سرورهای فیزیکی محدودیت‌های زیادی دارند و استفاده از تمام ظرفیت آن‌ها ممکن نیست. ضمن اینکه هزینه‌ی تهیه و به‌کارگیری آن‌ها هم بالاست. این موضوع باعث شده تا خیلی از کسب‌وکارها آسیب ببینند و متحمل هزینه‌های زیادی شوند. یکی از ایده‌هایی که برای حل این مشکل ارائه شده، مجازی‌سازی سرورهاست. این فرآیند در حقیقت تقلید و شبیه‌سازی سرورهای فیزیکی است با این تفاوت که اطلاعات در فضایی به نام ابر یا کلاد ذخیره می‌شوند. این شیوه علاوه بر اینکه سرعت سرورها را بیشتر می‌کند و دسترسی و مدیریت بهتری به کاربران می‌دهد، باعث کاهش هزینه‌ها هم خواهد شد. به خاطر همین ویژگی‌ها بسیاری از کسب‌وکارها ترجیح داده‌اند به این شیوه روی آوردند. به دنبال این استقبال، نرم‌افزارهایی شکل گرفته‌اند که امکان مجازی‌سازی سرورها را فراهم آورده‌اند. یکی از معروف‌ترین و موفق‌ترین آن‌ها، ویسفر است که امکانات متعددی را در اختیار کاربران می‌گذارد. کتاب آموزش جامع VMWare vsphere تألیف هیوا اسدی و حامد محبتی از جامع‌ترین و مفیدترین منابع برای آشنایی با این پلتفرم است. این راهنما نرم‌افزار مدنظر را به شکل کامل معرفی می‌نماید و امکانات و قابلیت‌هایش را تشریح می‌کند. در این قسمت تمام مفاهیم موردنیاز، از کتابخانه و رمزگذاری تا مدیریت فضای ذخیره و مموری تشریح می‌گردد.

پلتفرم VMWare vsphere درواقع بسته‌ای از ویژگی‌هاست که باعث می‌شود دیتاسنتر به زیرساخت‌های محاسباتی تبدیل گردد و بهتر مدیریت شود. این پکیج به کاربر این امکان را می‌دهد تا سرورها را تجمیع کند و منابع را به تناسب میان آن‌ها توزیع نماید. ویسفر یکی از کامل‌ترین نرم‌افزارها در این حوزه است که توان مدیریت کردن حجم عظیمی از داده‌ها را دارد. همین‌طور می‌توان از آن در تمام مدت شبانه‌روز استفاده کرد. ضمن اینکه از بسیاری از اپلیکیشن‌های بومی و قدیمی هم پشتیبانی می‌کند و با تمام سیستم‌عامل‌ها سازگار است. این عوامل باعث می‌شود تا دیتاسنترها پویاتر شوند و احتمال خرابی و شکست‌شان به حداقل برسد. دو جزء مهم این پلتفرم که باید در کنار ویسفر نصب شوند عبارت‌اند از: نرم‌افزار Esxi7 که وظیفه‌اش ایجاد و پیاده‌سازی ماشین‌های مجازی و ابزارهای مجازی‌سازی است، و سرویس Vcenter server که درواقع این امکان را می‌دهد تا بتوان میزبان و منابع را مدیریت کرد. هیوا اسدی و حامد محبتی در کتاب آموزش جامع VMWare vsphere به هر دوی این نرم‌افزارها می‌پردازند و در کنار خود ویسفر، شیوه‌ی نصب و راه‌اندازی و تنظیمات آن‌ها را هم آموزش می‌دهند.

کتاب آموزش جامع VMWare vsphere را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران چاپ و عرضه نموده است.

کتاب آموزش جامع VMWare vsphere برای چه کسانی مناسب است؟

این راهنما به مدیران و کارشناسان شبکه پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش جامع VMWare vsphere می‌خوانیم

VMWare vsphere یک پلتفرم مجازی‌سازی VMware است که مراکز داده را به زیرساخت‌های محاسباتی کلی شامل CPU ذخیره‌سازی و منابع شبکه تبدیل می‌کند. این محصول برای کارهای بسیار عظیم و سطح بالا همچون راه‌اندازی یک سیستم ابری و در سطحی کوچکتر برای راه‌اندازی سیستم‌های مجازی و کسب‌وکارهای متوسط به‌کار می‌رود. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان منابع موجود در یک سرور از جمله cpu، هارد، رم، شبکه و ... را به تناسب نیاز به ماشین‌های مجازی مختلف اختصاص داد و آن را مدیریت کرد.

دو جزء اصلی این نرم‌افزار ESXi و VCenter Server می‌باشند. ESXi پلتفرم مجازی‌سازی است که وظیفه ایجاد و اجرای ماشین‌های مجازی و ابزارهای مجازی‌سازی را برای کاربر فراهم می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: تاریخچه شرکت VMware
فصل 2: معرفی نرم‌افزار
فصل 3: قابلیت‌ها و امکانات vsphere 7
فصل 4: نصب Esxi 7
فصل 5: VMware vsphere server

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش جامع VMWare vsphere
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات205
زبانفارسی
شابک978-622-218-508-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش جامع VMWare vsphere

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش جامع VMWare vsphere

برای دریافت کتاب آموزش جامع VMWare vsphere و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.