معرفی و دانلود کتاب آموزش جامع و کاربردی Comfar v3.3a

عکس جلد کتاب آموزش جامع و کاربردی Comfar v3.3a
قیمت:
۶۹۰۰۰ ۶۲,۱۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع و کاربردی Comfar v3.3a و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع و کاربردی Comfar v3.3a و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش جامع و کاربردی Comfar v3.3a

کتاب آموزش جامع و کاربردی Comfar v3.3a تألیف روح‌اله همایون‌زاده بائی، نرم‌افزار اقتصاد مهندسی کامفار را معرفی می‌کند و نحوه‌ی برآورد، تحلیل، برنامه‌ریزی و محاسبه کردن با آن را می‌آموزد. این کتاب که از مباحث مبتدی تا پیشرفته را در بر می‌گیرد، ابتدا مفاهیم امکان‌سنجی و ارزیابی را توضیح و پس‌ از آن به خواننده یاد می‌دهد که چطور اطلاعات را به کامفار وارد نماید، آن‌ها را از نظر مالی آنالیز نماید و از آن‌ها خروجی بگیرد.

درباره‌ی کتاب آموزش جامع و کاربردی Comfar v3.3a

پیش از شروع و پیاده‌سازی هر نوع پروژه‌ای، باید شرایط آن را از جنبه‌ی اقتصادی سنجید و بررسی کرد. به این مرحله اصطلاحاً امکان‌سنجی گفته می‌شود. در امکان‌سنجی، باید ارزیابی کرد که بازار محصول چگونه است و رقبا چه کسانی هستند، پروژه چه مقدار هزینه در پی خواهد داشت، و چه زمانی ممکن است به سود برسد. به عبارت بهتر، باید سنجید که آیا پروژه صرفه‌ی اقتصادی دارد یا خیر. این مطالعه که در حوزه‌ی اقتصاد مهندسی قرار می‌گیرد گام اول و یکی از ارکان اصلی ارزیابی پروژه است. در فاز امکان‌سنجی داده‌های زیادی جمع‌آوری خواهد شد و محاسبات و آنالیزهای پیچیده‌ای انجام می‌گیرد.

تا چند دهه‌ی پیش، این فرآیند به شکل دستی انجام می‌گرفت که طبیعتاً ضریب خطا و اشتباه بالایی داشت، ولی از چند سال پیش نرم‌افزاری به نام کامفار ارائه شده که توانسته به بهترین شکل این فاز را پیش ببرد. کامفار امکانات زیادی دارد که کمک می‌کند بتوان انواع تحلیل‌ها و ارزیابی‌ها را با آن انجام داد. یکی از منابع مهم برای آشنایی با این ابزار، کتاب آموزش جامع و کاربردی Comfar v3.3a تألیف روح‌اله همایون‌زاده بائی است. این اثر کارکردها و قابلیت‌های کامفار را معرفی می‌کند و به خواننده می‌آموزد که چطور با آن کار کند.

در سال 1983، نسل اول نرم‌افزار کامفار ارائه شد که وظیفه‌اش تحلیل مالی سرمایه‌گذاری بود. از آن زمان این نرم‌افزار تکامل زیادی پیدا کرده و امکانات متعددی به آن افزوده شده است. از جمله این‌که به کاربر این امکان داده شده تا هدف یا عمق تحلیل پروژه را خود تعیین کند. از سوی دیگر دایره‌ی کاربران آن هم افزایش پیدا کرده و به اقتصاددان‌ها محدود نمانده است. حالا حسابدارها، مدیران بانکی و مهندسین هم می‌توانند از آن استفاده کنند و خروجی مدنظرشان را بگیرند. به خاطر همین ویژگی‌هاست که این نرم‌افزار مورد تأیید نهادهای مختلف از جمله بانک‌هاست؛ تا حدی که از مشتریان خود می‌خواهند برای تهیه‌ی طرح توجیهی یا بیزنس پلن از این نرم‌افزار استفاده کنند. با توجه به این موضوع، روح‌اله همایون‌زاده بائی در کتاب آموزش جامع و کاربردی Comfar v3.3a تلاش کرده تا شیوه‌ی تحلیل و آنالیز با آن را بیاموزد. نویسنده پس‌ از این‌که مفهوم امکان‌سنجی و ارزیابی سرمایه‌گذاری را توضیح داد، به سراغ خود نرم‌افزار می‌رود و نحوه‌ی تعریف پروژه و هزینه‌ها و همین‌طور برآورد کردن و خروجی گرفتن را آموزش می‌دهد. در قسمت پایانی نیز مبحث تحلیل حساسیت را مطرح می‌کند و آن را تشریح می‌نماید.

کتاب آموزش جامع و کاربردی Comfar v3.3a را مؤسسه‌ی فرهنگی_هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب آموزش جامع و کاربردی Comfar v3.3a برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به اساتید و دانشجویان رشته‌های اقتصاد، مدیریت، حسابداری و مهندسی صنایع پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش جامع و کاربردی Comfar v3.3a می‌خوانیم

تصمیم‌گیری در خصوص سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها، همواره یکی از مهمترین تصمیمات در حوزه‌های اقتصادی محسوب شده و می‌شود. اهمیت این موضوع با گذشت زمان و با افزایش سیاست منابع سرمایه‌ای در سطح بین‌الملل و همچنین بالا رفتن حجم منابع سرمایه‌ای افزایش قابل چشمگیری را نشان می‌دهد.
دوره تکاملی یک پروژه سرمایه‌گذاری را می‌توان به سه بخش: (1) پیش از سرمایه‌گذاری (2) سرمایه‌گذاری (3) عملیاتی تفکیک نمود. در بین سه مرحله فوق، مرحله پیش از سرمایه‌گذاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. درواقع در این مرحله است که با بررسی‌های متنوع و مطالعات مختلف پیرامون طرح‌های ارائه‌شده در خصوص قابلیت اجرا، نحوه اجرا و... یک پروژه تصمیم‌گیری به عمل می‌آید. در حقیقت حیات یا عدم‌حیات و شروع و یا عدم شروع یک پروژه، در این مرحله از کار رقم می‌خورد. هرچند در مراحل بعدی امکان اصلاح وجود دارد، اما استفاده از این امکان قطعاً متضمن هزینه‌های قابل‌توجه است؛ بنابراین به تصمیم‌گیران در خصوص سرمایه‌گذاری توصیه می‌گردد، با توجه به اهمیت موضوع، قبل از ورود به مراحل 2 و 3 فوق، نهایت اهتمام را در بررسی جوانب پیش از سرمایه‌گذاری به‌کار گیرند. در این مرحله اغلب پروژه‌های مطرح، از سه جنبه فنی، مالی و اقتصادی مورد بررسی و تجزیه‌وتحلیل قرار می‌گیرند. در ارزیابی مالی پروژه، تحلیل‌های هزینه و منفعت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مبانی ارزیابی طرح‌های سرمایه‌گذاری
فصل دوم: اطلاعات در Comfar
فصل سوم: گزارش‌های خروجی و بررسی نتایج طرح
فصل چهارم: تحلیل حساسیت
پیوست 1
پیوست 2

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش جامع و کاربردی Comfar v3.3a
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-622-218-126-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۹۰۰۰ ۶۲,۱۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش جامع و کاربردی Comfar v3.3a

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش جامع و کاربردی Comfar v3.3a

برای دریافت کتاب آموزش جامع و کاربردی Comfar v3.3a و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.