معرفی و دانلود کتاب آموزش زبان برنامه نویسی دارت DART

عکس جلد کتاب آموزش زبان برنامه نویسی دارت DART
قیمت:
۹۵۰۰۰ ۸۵,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش زبان برنامه نویسی دارت DART و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش زبان برنامه نویسی دارت DART و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش زبان برنامه نویسی دارت DART

کتاب آموزش زبان برنامه نویسی دارت DART تألیف پریسا زارعی و صفا لشکرآرا، می‌کوشد مفاهیم زبان شیءگرای دارت را معرفی کند و شیوه‌ی کدنویسی با آن را گام‌به‌گام به شما آموزش دهد. این کتاب راهنما ساختار دارت را توضیح می‌دهد، توابع، دستورات کنترلی و عملگرهای آن را تشریح می‌کند، و شیوه‌ی کار با کلاس‌ها، متدها و کتابخانه‌های این زبان را به برنامه‌نویسان وب و دولوپرها می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب آموزش زبان برنامه نویسی دارت DART

در دو دهه‌ی اخیر تعداد زبان‌های برنامه‌نویسی به شکل قابل‌توجهی بیشتر شده و تنوع زیادی پیدا کرده‌ است. در گذشته فقط چند زبان محدود وجود داشت و برنامه‌نویس مجبور بود فقط با آن‌ها کار کند؛ اما امروزه گزینه‌های بسیار متفاوتی پیش روی اوست. تا حدی که برنامه‌نویس می‌تواند متناسب با حوزه‌ای که روی آن کار می‌کند، زبان مناسبش را انتخاب کند. گوگل یکی از مهم‌ترین شرکت‌هایی است که به این جریان دامن زده و باعث گسترش آن شده. گوگل نه فقط یکی از بزرگترین کاربرهای دنیاست، که از سال 2011 خود به تولیدکننده‌ی زبان تبدیل شده و چندین زبان برنامه‌نویسی را به شکل مستقیم خلق کرده و توسعه داده است. یکی از معروف‌ترین محصولات این شرکت، زبان دارت است که عموماً برای وب، اپلیکیشن‌های موبایل و حتی نرم‌افزارهای دسکتاپ مورداستفاده قرار می‌گیرد. بهتر است بدانید که دارت (DART) اساساً برای حل مشکلات جاوا اسکریپت ابداع شده و قرار بوده به‌عنوان یک زبان چندمنظوره و منعطف، کدنویسی را تسهیل کند. در چند سال اخیر استقبال از دارت به‌مراتب افزایش یافته و به یکی از گزینه‌های اصلی برنامه‌نویسان موبایل و وب تبدیل شده است. کتاب آموزش زبان برنامه نویسی دارت DART تألیف پریسا زارعی و صفا لشکرآرا کوشیده این زبان جدید را معرفی و مفاهیم و مبانی آن را توضیح دهد. این کتاب راهنما تلاش دارد به تمام جوانب و جزئیات دارت بپردازد و شیوه‌ی کار با آن را به شکل گام‌به‌گام بیاموزد.

جاوا اسکریپت به خاطر ویژگی‌هایی که دارد تا سال‌ها برای خیلی از برنامه‌نویسان گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شد. اما ایراداتی داشت که باعث می‌شد برنامه‌نویس دچار چالش‌هایی شود و به مشکل بخورد؛ برای مثال این برنامه تا پیش از نسخه‌ی اخیرش از شی‌ءگرایی پشتیبانی نمی‌کرد. به خاطر همین نوع ایرادها بود که گوگل سعی کرد زبانی اختصاص طراحی کرده و آن را توسعه دهد. محصول گوگل دارت بود که در ابتدا به شکل داخلی مورداستفاده قرار می‌گرفت. چند سال بعد گوگل آن را به شکل رسمی به عموم معرفی کرد و در اختیار همه قرار داد. دارت در ابتدا چندان مورد استقبال قرار نگرفت اما ویژگی‌هایی که داشت باعث شد به‌مرور مورد توجه و استفاده قرار بگیرد. از میان این ویژگی‌ها می‌توان به موارد روبه‌رو اشاره کرد: پشتیبانی از شی‌ءگرایی، پشتیبانی از فریم‌ورک‌های قدرتمندی مثل فلاتر و کتابخانه‌های متنوع آن.

دارت زبانی به نسبت ساده است، مخصوصاً کسانی که پیش‌تر با جاوا اسکریپت کار کرده‌اند به‌راحتی می‌توانند آن را فرابگیرند و با آن کدنویسی کنند. نکته‌ی مهم در مورد این زبان آن است که هم می‌توان به شکل مستقل آن را به کار گرفت و هم کدهای آن را به جاوا اسکریپت تبدیل و کامپایل کرد. پریسا زارعی و صفا لشکرآرا در کتاب آموزش زبان برنامه نویسی دارت DART ابتدا ساختار دارت را توضیح می‌دهند و مخاطب را با فضای آن آشنا می‌کنند. در ادامه انواع دستورات کنترلی، عملگرها و توابع این زبان را تشریح می‌کنند. بخش‌های پایانی نیز به شی‌ءگرایی و مفاهیم پیشرفته‌تر دارت اختصاص ‌یافته و در آن‌ها شیوه‌ی کار با کلاس‌ها، متدها و کتابخانه‌های این زبان آموزش داده شده است.

موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران کتاب آموزش زبان برنامه نویسی دارت DART را به چاپ رسانده است.

کتاب آموزش زبان برنامه نویسی دارت DART برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب پیش‌ِ رو به همه‌ی برنامه‌نویسان وب و دولوپرهای اپلیکیشن‌های موبایل پیشنهاد می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: دارت چیست؟
فصل دوم: انواع داده در دارت
فصل سوم: دستورات کنترلی دارت
فصل چهارم: توابع در دارت
فصل پنجم: شیءگرایی Object-Oriented
فصل ششم: مفاهیم پیشرفته Dart Advance Topics
فصل هفتم: سؤالات متداول در مصاحبه‌های استخدامی برای مهارت برنامه‌نویسی دارت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش زبان برنامه نویسی دارت DART
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات239
زبانفارسی
شابک978-622-218-473-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک
۹۵۰۰۰ ۸۵,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش زبان برنامه نویسی دارت DART

برای دریافت کتاب آموزش زبان برنامه نویسی دارت DART و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.