معرفی و دانلود کتاب آموزش سواد مالی برای کودکان

عکس جلد کتاب آموزش سواد مالی برای کودکان
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش سواد مالی برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش سواد مالی برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش سواد مالی برای کودکان

کتاب آموزش سواد مالی برای کودکان، اثری خواندنی برای پدرومادرهایی است که به فکر آینده‌ی مالی فرزند دلبندشان هستند. این کتاب را مریم معصومی به رشته‌ی تحریر در آورده است. اثری که از آن صحبت می‌‌کنیم، کودکان را در تصمیم‌گیری‌های مالی و ورود به دنیای بزرگسالی کمک می‌‌کند.

درباره‌ی کتاب آموزش سواد مالی برای کودکان

کتاب آموزش سواد مالی برای کودکان با این توضیح آغاز می‌شود که کودکان باید از کودکی برای تصمیم‌گیری‌های دشوار و سرنوشت‌سازِ دوران بزرگسالی آماده شوند. مریم معصومی، نویسنده‌ی کتاب، بر این باور است که تصمیم‌های مالی،‌ یکی از مهم‌ترین تصمیم‌های دوران بزرگسالی به‌حساب می‌آیند. به همین دلیل کودکان، باید روش رویارویی با این تصمیم را فرا بگیرند. در غیر این صورت، در بزرگسالی تصمیم‌های مالی احساسی و هیجانی می‌گیرند و پولی که با هزارویک زحمت بدست آورده‌اند را به باد می‌دهند. اینجاست که آموزشِ اطلاعاتِ کتاب آموزش سواد مالی برای کودکان اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. نویسنده‌، کتاب را با تعریفی از سواد مالی آغاز می‌کند. سپس برای والدین توضیح می‌دهد که مفهوم مدیریت پول را چگونه به فرزندانشان آموزش دهند. فصل نخست این کتاب به آموزش مفاهیم مالی اختصاص دارد. دومین فصل با تاریخچه‌‌ی پول ادامه پیدا می‌کند. در سومین فصل کتاب با مراحل سنی آموزش مدیریت پول آشنا می‌شویم. والدین پس از مطالعه‌‌ی چهارمین فصل کتاب، یاد می‌گیرند به کودکان بیاموزند که چرا منابع پولی کمیاب هستند. فصل پنجم کتاب آموزش سواد مالی، اطلاعاتی جالب و خاطره‌ساز دارد. این فصل به مفهوم دوست‌داشتنی پول‌تو‌جیبی اشاره می‌کند. آشنایی با این مفهوم، آغازی است برای آموزش درست‌و‌درمان سواد مالی به کودکان. با این حال اطلاعات کتاب آموزش سواد مالی برای کودکان به همین جا خلاصه نمی‌شود.

معرفی و دانلود کتاب آموزش سواد مالی برای کودکان

والدین در ادامه‌ی کتاب فرا می‌گیرند تا مفهوم درآمد را به کودکان آموزش دهند. در فصل هفتم به مفهوم ارزشمند پس‌انداز و جایگاه آن اشاره می‌شود. پس از آشنایی کامل با پس‌انداز، شیوه‌های خرج‌کردن پول در هشتمین فصل کتاب مطرح می‌شود. سپس به فصل جالبی می‌رسیم که مفهوم ارزش پول را برای کودک روشن می‌کند. بودجه‌بندی و سرمایه‌گذاری، فصل‌های دهم و یازدهم کتاب آموزش سواد مالی برای کودکان را تشکیل می‌دهد. اطلاعات این کتاب با مالیات و تأمین مالی در فصل دوازدهم به پایان می‌رسد.

انتشارات بورس، وظیفه‌ی چاپ و عرضه کتاب آموزش سواد مالی را بر عهده گرفته است.

جالب است بدانید مریم معصومی، نویسنده‌ی کتاب، از 1393 تاکنون در مدارس ایران به آموزش سواد مالی مشغول بوده است. جالب‌تر اینکه این نویسنده، نمونه‌هایی عملی از تجربه‌های خود در دوران آموزش سواد مالی به کودکان را در کتاب ذکر کرده است. این تجربه‌ها، دیدگاهی واقع‌گرایانه در اختیار کودکان قرار می‌دهد. اطلاعات کتاب با زبانی خوش‌فهم و شیوا بیان شده است. نویسنده، اطلاعات کتاب را به گونه‌ای مستقل آماده کرده است. در نتیجه برای خواندن بخش‌های مهمی از کتاب، می‌توانید از قسمت‌هایی از آن صرف نظر کنید. برای نمونه مطالعه‌‌ی تاریخچه پول ممکن است اهمیت کمتری نسبت به فصل پس‌انداز در نظر والدین داشته باشد و برای کودکان نیز حوصله‌سربر باشد.

کتاب آموزش سواد مالی برای کودکان برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی پدرومادرهایی که به فکر بارآوردن فرزندانی مستقل هستند و می‌‌خواهند کودک دلبندشان در آینده به‌راحتی از عهده تصمیم‌های حساس مالی برآید، مخاطب کتاب آموزش سواد مالی به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی کتاب برای نوجوانان نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب آموزش سواد مالی برای کودکان می‌خوانیم

نتایج پژوهش‌های انجام‌شده، نشان می‌دهد میان دانش کودکان در رابطه با پول و میزان تجربۀ آن‌ها در مدیریت امور مالی‌شان ارتباط مستقیم وجود دارد. پول‌توجیبی، شاید مهم‌ترین روشی است که والدین می‌توانند به فرزندان خود مفهوم پول و مناسبات اقتصادی را آموزش دهند که لازم است بدون قیدوشرط به صورت هفتگی یا ماهانه پرداخت شود. همچنین پژوهش‌ها نشان می‌دهند، پول‌توجیبی برای کودکان به ویژه آن‌هایی که در سن مدرسه هستند، منبع مهمی به حساب می‌آید. زیرا به آن‌ها فرصت‌هایی نظیر خرج کردن پول، کسب کردن پول و سپس برنامه‌ریزی برای خرج کردن آن را می‌دهد. همچنین، پیاده‌سازی اثرات نگرش و رفتار والدین‌ در این فرصت‌ها، قابل مشاهده است.

بنابراین، به نظر می‌رسد آموزش و جامعه، اثر مهمی بر درک کودکان از اقتصاد دارند. کودکانی که والدین به آن‌ها پول‌توجیبی می‌دهند و برای آن‌ها فرصت کسب پول را مهیا می‌کنند، دانش بیشتری در رابطه با استفاده از پول خواهند داشت. دادن پول‌توجیبی نتایج بسیاری دارد. با پول‌توجیبی، نگرش کودک نسبت به پول شکل می‌گیرد و انتظار می‌رود به روند مدیریت بر خود سرعت بخشد و عادت‌های اقتصادی کودک را ارتقا دهد. یادگیری مدیریت مالی با داشتن درآمد با فواصل معین، بسیاری از مهارت‌های اساسی مانند برنامه‌ریزی برای آینده، تنظیم اهداف کوتاه‌مدت و اهداف بلندمدت و چگونگی پس‌انداز کردن را آموزش می‌دهد. گاهی پدر و مادر تصور می‌کنند باید برای فرزندان‌شان در نحوۀ خرج کردن پول‌توجیبی، محدودیت قرار دهند. این رفتار والدین، فرصت‌های خوبی که پول‌توجیبی می‌تواند برای آموزش مهارت‌ها و دیدگاه‌های جدید فراهم آورد را از فرزندان می‌گیرد. در کنار این نکته، باید توجه داشت دادن پول‌توجیبی به کودکان بدون آموزش کافی نیست. زیرا، درغیراین‌صورت، او تصور می‌کند هر هفته می‌تواند پول خود را برای هر چیزی که بخواهد خرج کند و اگر او یاد نگیرد که برای خرج پول‌توجیبی لازم است برنامه‌ریزی داشته باشد، هیچ نکته‌ای یاد نخواهد گرفت.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: آموزش مفاهیم مالی
سواد مالی چیست؟
آموزش مدیریت مالی و نقش والدین
از چه سنی باید مفاهیم مالی را به فرزند آموزش داد؟
چگونه مفاهیم مالی را به فرزندان آموزش دهیم؟
برنامه‌ریزی مالی شخصی چیست؟
درباره مباحث مالی هر چند وقت یک‌بار باید با فرزندان صحبت کرد؟
از چه مفاهیمی برای آموزش باید آغاز کرد؟
مفهوم مبادله کالا به کالا
مشکلات مبادله کالا به کالا
فصل دوم: پول و تاریخچه آن
تعریف پول و تاریخچه آن
فصل سوم: مراحل سنی آموزش مدیریت پول
آموزش مدیریت پول در هر ردۀ سنی
فصل چهارم: منابع کمیاب هستند
تعریف منابع
محدود بودن منابع و انتخاب
هزینۀ فرصت
نیاز و خواسته
خواسته در مقابل نیاز
تشخیص خواسته‌ها در مقابل نیازها
خرید وسایل مورد نیاز مدرسه
خرید در سوپرمارکت
چه چیزی خواسته و نیاز ما را مشخص می‌کند؟
تبدیل خواسته به هدف
چرا باید هدف‌گذاری کرد؟
فصل پنجم: پول‌توجیبی
پول‌توجیبی و نحوۀ پرداخت آن
از چه سنی باید دادن پول‌توجیبی به کودکان را آغاز کرد؟
مزایا و معایب پرداخت پول‌توجیبی
چه مقدار پول به کودکان بدهیم؟
کمک‌خرج چیست؟
پول‌توجیبی و نحوۀ استفاده از آن
تهیۀ قلک برای کودکان
ساخت قلک‌ها
چه مقدار پول در هر قلک ذخیره شود؟
چه مقدار پول‌توجیبی برای کودکان مناسب است؟
در برابر پرداخت پول‌توجیبی چه انتظاری از فرزند خود داشته باشید؟
بازنگری پول‌توجیبی
خود را کنترل کنید
فصل ششم: درآمد
کودکان چگونه می‌توانند درآمد کسب کنند؟
کار کردن برای کسب درآمد
پرداخت دستمزد عادلانه
چگونه می‌توان درآمد را افزایش داد؟
فصل هفتم: پس‌انداز
پس‌انداز
پس‌انداز، عادت همیشگی
چشم‌پوشی از پول
کودکان را به پس‌اندازکردن تشویق کنید
پس‌انداز هماهنگ
اگر کودکی نتواند پس‌انداز کند
اگر کودکی خرج نمی‌کند
فصل هشتم: خرج کردن پول
نحوۀ خرج کردن پول
مصرف‌کنندۀ آگاه
جلوگیری از خرید در لحظه
اثر تبلیغات بر خرید
دلایل هر فرد برای خرید
پیگیری مخارج
فصل نهم: ارزش
ارزش نسبی
مفهوم ارزش
فصل دهم: بودجه‌بندی
بودجه‌بندی
تحلیل هزینه
فصل یازدهم: سرمایه‌گذاری
تورم چیست؟
چگونه تورم برارزش پول اثر می‌گذارد؟
اثر تورم بر درآمد
اثر تورم بر پس‌انداز
سرمایه‌گذاری
بانک
انواع حساب‌های بانکی
حساب‌های بانکی چگونه کار می‌کنند؟
روش‌های مختلف برداشت و انتقال پول
صورت‌حساب بانکی
چک
خرید سهام
سرمایه‌گذاری در یک کسب‌وکار
ریسک و پاداش
فصل دوازدهم: مالیات و تأمین مالی
مالیات چیست؟
انواع مالیات
وام
وام‌ها چگونه کار می‌کنند؟
بهره وام
وام ضامن‌دار و بدون ضامن
تصمیم‌گیری جهت استفاده از وام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش سواد مالی برای کودکان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات بورس
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات124
زبانفارسی
شابک978-622-6868-56-3
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک، کتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش سواد مالی برای کودکان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش سواد مالی برای کودکان

برای دریافت کتاب آموزش سواد مالی برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.