معرفی و دانلود کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم افزارهای SAFE و ETABS

عکس جلد کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم افزارهای SAFE و ETABS
قیمت:
۱۵۰۰۰۰ ۱۳۵,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم افزارهای SAFE و ETABS و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم افزارهای SAFE و ETABS و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم افزارهای SAFE و ETABS

کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم افزارهای SAFE و ETABS نوشته‌ی نیما صمدزادگان و ابراهیم جعفری پیروز، مبانی طراحی ساختمان‌ها از جمله مفهوم طراحی لرزه‌ای را مرور می‌کند و شیوه‌ی تحلیل سازه با کمک دو نرم افزار کابردی را می‌آموزد. این کتاب آموزشی انواع سیستم‌های سازه‌ای و بارهای وارده بر ساختمان را معرفی می‌کند و نشان می‌دهد که چطور با استفاده از سِیف و ایتَبس می‌توان ساختمان‌های فولادی و بتنی و پی آن‌ها را مدل‌سازی، طراحی و آنالیز کرد.

درباره‌ی کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم‌افزارهای SAFE و ETABS

ایران یکی از زلزله‌خیزترین مناطق دنیا به‌حساب می‌آید. نزدیکی به گسل‌ها و کمربندهای زلزله باعث شده تا هرساله شاهد لرزش‌های متعدد در استان‌های مختلف باشیم. گاهی این حوادث به آسیب‌ها و خرابی‌های گسترده‌ای منجر می‌شوند و تبعات مادی و معنوی زیادی در پی دارند. به همین خاطر آیین‌نامه‌ها، ضوابط و قوانین خاصی تدوین شده و مهندسین و پیمانکارها مکلف شده‌اند با اتکا به آن‌ها سازه‌ها را طراحی کنند. بااین‌وجود، فروریختن پی‌درپی ساختمان‌ها در پی زلزله، نشان می‌دهد که مشکلاتی در این زمینه وجود دارد. منتقدین اعتقاد دارند این مشکلات عموماً به طراحی و تحلیل سازه بازمی‌گردند. در سال‌های اخیر، با پیشرفت فناوری‌های رایانه‌ای، نرم‌افزارهای زیادی در رشته‌ی مهندسی عمران ابداع شده و توسعه پیدا کرده. تقریباً همه‌ی مهندسین برای طراحی و محاسبه از همین تکنولوژی بهره می‌برند ولی درک غالباً نادرست از مسائل فنی و فیزیکی و البته آشنایی ناکافی با قوانین و مقررات باعث شده تا در طراحی و آنالیز سازه دچار اشتباهات محاسباتی شوند. این اشتباه در نهایت با کوچک‌ترین زمین‌لرزه‌ای خود را نشان می‌دهد. فجایع زلزله‌های سال‌های اخیر گواه همین مدعاست.

نیما صمدزادگان و ابراهیم جعفری پیروز برای بررسی این موضوع و پیدا کردن راه‌حل آن تحقیقی در پیش گرفتند. کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم‌افزارهای SAFE و ETABS نتیجه‌ی کار این دو است که در آن سعی کرده‌اند ریشه‌های این مشکل را بیابند و طراحی و تحلیل سازه را به شکل کاربردی‌تری توضیح دهند. نویسندگان در این کتاب، ابتدا مبانی طراحی سازه را مرور کرده‌اند و مفاهیم وابسته به آن، از جمله مفهوم طراحی لرزه‌ای را توضیح داده‌اند. آن‌ها با تأکید بر این‌که مهندسین باید مقررات را به‌درستی بدانند، بخشی از مفاد آئین‌نامه‌ی طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله، یعنی آئین‌نامه‌ی 2800 را هم مرور می‌کنند.

ایتَبس از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای مدل‌سازی و طراحی و تحلیل ساختمان در دنیاست. این نرم‌افزار به کاربر این امکان را می‌دهد تا بتوان انواع تحلیل دینامیک و استاتیک را انجام داد، ظرفیت باربری را سنجید، یا پلان‌ها و نماها را طراحی کرد. درواقع هر آنچه برای ساخت یک ساختمان لازم است را انجام می‌دهد. این نرم‌افزار از استانداردهای بالایی تبعیت می‌کند و مورد تائید نظام‌مهندسی است. برای طراحی پی و دال‌های ساختمان‌ها هم عموماً از نرم‌افزار قدرتمند سِیف استفاده می‌شود. این نرم‌افزار نیز بسیار کارآمد است و توان تحلیل و آنالیز فونداسیون سازه را دارد. نیما صمدزادگان و ابراهیم جعفری پیروز در کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم‌افزارهای SAFE و ETABS، پس‌ از این‌که انواع سیستم‌های سازه‌ای و بارهایی که بر آن‌ها وارد می‌شود را توضیح دادند، به سراغ این دو نرم‌افزار رفتند و کلیات و فضای آن را شرح دادند. این نویسندگان در ادامه نحوه‌ی مدل‌سازی ساختمان و تحلیل سازه‌های فولادی و بتنی با ایتبس را آموزش می‌دهند. در بخش پایانی نیز به طراحی پی می‌پردازند و نشان می‌دهند که چطور با نرم‌افزار سیف می‌توان این کار را انجام داد.

کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم‌افزارهای SAFE و ETABS را مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم‌افزارهای SAFE و ETABS برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم‌افزارهای SAFE و ETABS به مهندسین عمران پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم افزارهای SAFE و ETABS می‌خوانیم

در جریان زلزله انتظار می‌رود مهاربندهای هم‌محور با رفتار سیکلیک غیرخطی پس‌کمانش خود به عنوان منبع استهلاک انرژی در سیستم باربر جانبی عمل نمایند. در یک جابجایی جانبی معین یکی از قطری‌ها در فشار کمانش کرده و قطری دیگر در کشش دچار تسلیم می‌گردد (شکل 2-5). در سیکل بعدی زلزله مهاربندی که پیشتر در کشش بود فشار و به تبع آن کمانش فشاری را تجربه کرده و مهاربندی که در سیکل قبلی در فشار قرار داشت تحت تسلیم کششی قرار می‌گیرد. با رخداد کمانش، میزان لنگر خمشی در میانه مهاربند افزایش یافته و این امر منجر به تشکیل مفصل پلاستیک خمشی در میانه مهاربند می‌گردد. جهت حصول رفتار لرزهای مطلوب، مهاربندها باید به گونه‌ای طراحی و جزئیات‌بندی شوند که قابلیت اتلاف انرژی سیکلیک را بدون افت محسوس مقاومت و مخدوش شدن باربری ثقلی در سازه تامین نمایند. سایر اعضا نظیر تیرها و ستون‌ها و اتصالات به گونه ای طراحی می‌شوند تا در هنگام زلزله به صورت الاستیک باقی بمانند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: آشنایی با مبانی طراحی ساختمان‌ها
فصل 2: آشنایی با سیستم‌های سازه‌ای
فصل 3: آشنایی با انواع حالات بار وارد بر سازه
فصل 4: ملاحظات معماری و نظم کالبدی ساختمان‌ها در مناطق لرزه‌خیز
فصل 5: مدلسازی ساختمان
فصل 6: بارگذاری ساختمان در نرم‌افزار و تحلیل سازه
فصل 7: طراحی سختی ساختمان
فصل 8: طراحی ساختمان‌های فولادی
فصل 9: طراحی سازه‌های بتن آرمه
فصل 10: طراحی پی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم افزارهای SAFE و ETABS
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات462
زبانفارسی
شابک978-622-218-132-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک
۱۵۰۰۰۰ ۱۳۵,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم افزارهای SAFE و ETABS

برای دریافت کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم افزارهای SAFE و ETABS و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.