معرفی و دانلود کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم افزارهای SAFE و ETABS - جلد دوم

عکس جلد کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم افزارهای SAFE و ETABS - جلد دوم
قیمت:
۱۲۰۰۰۰ ۱۰۸,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم افزارهای SAFE و ETABS - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم افزارهای SAFE و ETABS - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم افزارهای SAFE و ETABS - جلد دوم

آنچه کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم افزارهای SAFE و ETABS - جلد دوم به آن می‌پردازد، شامل آموزش برخی از نرم‌افزارهایی است که در طراحی ساختمانی کاربرد دارند. نیما صمدزادگان و ابراهیم جعفری پیروز در جلد دوم این کتاب، شما را به دانش تکمیلی لازم برای طراحی ساختمان‌هایی مقاوم و به‌روز مجهز می‌کنند تا به بهترین شکل، از نرم‌افزارهای طراحی بهره بگیرید.

درباره‌ی کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم‌افزارهای SAFE و ETABS - جلد دوم

کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم‌افزارهای SAFE و ETABS - جلد دوم با آموزش دانش فنی بر اساس آیین‌نامه‌ی طراحی، کمک می‌کند به بهبود طراحی ساختمان‌های کشور نزدیک شویم و سازه‌هایی خلق کنیم که از زمین‌لرزه‌ها، جان سالم به در ببرند و در برابر مخاطرات، مقاومت داشته باشند.

جلد اول این کتاب به مباحث پایه‌ای، بارگذاری، مدل‌سازی و طراحی ساختمان، به‌طور خلاصه، پرداخته بود. در جلد دوم، مؤلفان مباحث تکمیلی و کلیدی را به شکل جزئی‌تری عنوان می‌کنند؛ نکاتی که در این کتاب جمع‌آوری شده‌اند به دیوارهای برشی بتن آرمه، طراحی دال‌های بتن آرمه که دارای جزئیات متعدد و مهمی هستند، آرماتورگذاری و روش استفاده از انواع آن می‌پردازند. این نکات برای استفاده در نرم‌افزار ارائه شده است. در کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم‌افزارهای SAFE و ETABS - جلد دوم با اصول طراحی و مدل‌سازی دیوارهای برشی و انواع سقف کامپوزیت، تیرچه و بلوک آشنا می‌شوید. این کتاب، به شما می‌آموزد چه نوع سیستم‌ها و معیارهایی در طراحی، کارآمدتر عمل خواهند کرد. همچنین، نیما صمدزادگان و ابراهیم جعفری پیروز در این کتاب، شیوه‌ی آنالیز دینامیکی طیفی را شرح می‌دهند و عملکرد لرزه‌ای سقف‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند. کتاب حاضر، توضیح داده است که چگونه می‌توان فشار جانبی خاک را به‌دست آورد و در محاسبات طراحی خود در نرم‌افزار اعمال کرد. این کتاب، در سنجش نسبت قطع دیوار با ارتفاع، توصیه‌هایی کاربردی ارائه می‌کند. درک ارتباط نیروی بین قطعات دیوار، از موارد حائز اهمیت دیگری است که لحاظ کردن آن در محاسبات ساختمانی، مستلزم اطلاعاتی است که این کتاب در اختیار شما قرار می‌دهد.

این‌که چگونه مناطق لرزه‌خیز و موقعیت‌های خاص ساختمانی را تحلیل کنید و این تحلیل را در طراحی به کار گیرید، در این کتاب، ذکر شده است. جلد دوم کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم‌افزارهای ETABS و SAFE تبیین می‌کند که چه چیزهایی رفتار لرزه‌ای ساختمان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. راه‌حل یافتن برای چالش‌های انتقال نیرو بین دیافراگم و دیوار از آموزه‌های دیگر این کتاب است. در مجموع، نویسندگان این کتاب، درباره‌ی کاربردهای هر یک از قطعات متعدد ساختمانی، نسبت آن‌ها با یکدیگر و طراحی این قطعات، توضیحات اجرایی درخوری ارائه داده‌اند. این کتاب، منبع جامعی در این حوزه به شمار می‌رود.

کتاب فوق را مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران چاپ و عرضه کرده است.

کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم‌افزارهای SAFE و ETABS - جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

مهندسین عمران و معماری، مدیران پروژه‌ها و پیمانکاران ساختمانی مخاطب این کتاب هستند. همچنین، کسانی که در حوزه‌ی نقشه‌کشی فعالیت می‌کنند، می‌توانند از مطالب این کتاب، بهره ببرند.

در بخشی از کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم افزارهای SAFE و ETABS - جلد دوم می‌خوانیم

سیستم سازه‌ای سقف بسته به مکانیزم عملکرد و نوع مصالح به‌کار‌رفته می‌تواند یکی از انواع رایج زیر باشد:

1- سیستم تیرچه و بلوک

2- سیستم تیر-دال

3- سیستم تخت

از میان سیستم‌های معرفی شده سیستم‌های تیرچه و بلوک و تیر-دال متعارف‌ترین سازه‌های سقف در ساخت‌وساز رایج کشور هستند.

سقف تیرچه به دلیل ضخامت حداقلی بتن رویه به نظر می‌رسد سیستم مناسبی برای ساختمان‌های متوسط و بزرگ و سازه‌های دارای سیستم باربر با سختی بالا و متمرکز نظیر دیوارهای برشی و مهاربندی نیست، که این موضوع عمدتاً در طراحی سقف برای باربری لرزهای مشهود است.

در خصوص سیستم سقف دال تخت به عنوان جزئی از سیستم باربر لرزهای محدودیت‌ها و توصیه‌های بسیاری وجود دارد، از جمله آن که از سیستم‌های‌سازه‌ای دال-ستون و دال-دیوار در نواحی با خطر لرزهای بالا به عنوان جزئی از سیستم باربر لرزهای استفاده نمی‌شود و صرفاً به عنوان بخشی از سیستم باربر ثقلی با تأمین کفایت باربری ثقلی سازه در روند تغییر شکل‌های لرزهای قابل به کارگیری هستند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: طراحی دیوارهای برشی
فصل دوم: طراحی سقف‌ها
فصل سوم: تحلیل دینامیکی طیفی
فصل چهارم: بارگذاری جانبی خاک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم افزارهای SAFE و ETABS - جلد دوم
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات265
زبانفارسی
شابک978-622-218282-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک
۱۲۰۰۰۰ ۱۰۸,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم افزارهای SAFE و ETABS - جلد دوم

برای دریافت کتاب آموزش محاسبات ساختمان به کمک نرم افزارهای SAFE و ETABS - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.