معرفی و دانلود کتاب آموزش مهارت برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی

عکس جلد کتاب آموزش مهارت برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش مهارت برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش مهارت برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش مهارت برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی

کتاب آموزش مهارت برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی، به‌ همت علی هندی ورکانه نوشته شده است و به کودکان علاقه‌مند به برنامه‌نویسی کمک می‌کند تا متناسب با نیازها و سلایق خود نرم‌افزار منحصربه‌فردی ساخته و از این طریق به رشد استعدادها و قوه‌ی خلاقه‌ی خود کمک کنند. شایان ذکر است که کتاب پیش‌رو، برنامه‌نویسی را به‌ نحوی آموزش می‌دهد که مطالب برای مخاطب کودک، نوجوان و تازه‌کاری که آن را مطالعه می‌کند، جذاب، خواندنی و قابل‌فهم باشد.

درباره‌ی کتاب آموزش مهارت برنامه‌ نویسی اسکرچ مقدماتی

امروزه کودکان بیشتر وقت خود را صرف بازی‌های کامپیوتری، اینترنت، گوشی‌های هوشمند، ربات‌ها و جست‌وجو در فضای مجازی می‌کنند. شایان ذکر است که با تغییر تفریحات و علایق، مهارت‌های لازم هم دست‌خوش تحول شده‌اند. در نتیجه، کودکان نیاز دارند تا هوش و خلاقیت خود را در بسترهای جدیدی به‌ کار گرفته و مهارت‌های متفاوتی را نسبت‌ به نسل‌های پیشین تقویت کنند. در این میان، تسلط بر دنیای دیجیتال و آشنایی با مهارت برنامه‌نویسی، یکی از مهارت‌های کاربردی است. به همین خاطر، علی هندی ورکانه، کتاب آموزش مهارت برنامه‌ نویسی اسکرچ مقدماتی را با زبانی ساده نوشته تا برای مخاطبان جوان مناسب باشد. کتاب حاضر، زبان برنامه‌نویسی اسکرچ را، که برنامه‌ای مناسب ساخت بازی‌های کامپیوتری و ویدئو است، به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهد. چرا که برای کودکان علاقه‌مند به این فضا جالب است که وقت خود را صرف گشت‌وگذار در نرم‌افزاری کنند که حاصل دست‌رنج خودشان باشد.

کتاب آموزش مهارت برنامه‌ نویسی اسکرچ مقدماتی، کودکان را به طراحی و ساخت برنامه‌های منحصربه‌فرد و بازی‌های جدید تشویق می‌کند و آموزش‌های کارآمد خود را گام‌به‌گام پیش می‌برد. لازم به ذکر است که یادگیری مهارت برنامه‌نویسی در کودکان، رشد خلاقیت، استعداد، مهارت استدلال و توانایی حل مسئله را به‌ همراه دارد. همچنین فعالیت در این حوزه، آینده‌ی درخشانی را نیز برایشان رقم خواهد زد. زیرا برنامه‌نویسی، شغلی است که به لحاظ مالی و اجتماعی، از جایگاه والایی برخوردار بوده.

دستاورد مطالعه‌ی کتاب پیش‌رو، توانایی ساخت انیمیشن، ویدئوهای سرگرم‌کننده و بازی‌های هیجان‌انگیز توسط کودکان و نوجوانان است. علی هندی ورکانه این کتاب را به شیوه‌ای خلاقانه به نگارش درآورده تا مخاطبان جوانی را که به برنامه‌نویسی علاقه‌مندند، به رشد و ترقی تشویق کند. البته باید توجه داشت که محیط گرافیکی چشم‌گیر و فضای دوست‌داشتنی برنامه‌ی اسکرچ هم در این راستا بی‌تأثیر نیست.

کتاب آموزش مهارت برنامه‌ نویسی اسکرچ مقدماتی 19 مرحله را دربرمی‌گیرد. نویسنده در نخستین فصل کتاب توضیح می‌دهد که چرا برنامه‌نویسی برای کودکان مناسب خواهد بود. سپس بعد از صحبت درخصوص چگونگی نصب برنامه، در فصل سوم وارد مباحث مقدماتی برنامه‌نویسی و معرفی فضای اسکرچ می‌شود.

در نهایت، مطالعه‌ی این اثر به کودکان و نوجوانان کمک می‌کند تا نرم‌افزاری متناسب با نیازها و خواسته‌های خود طراحی کرده و از این طریق شکوفایی استعدادها و خلاقیت خود را رقم بزنند.

کتاب آموزش مهارت برنامه‌ نویسی اسکرچ مقدماتی برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان و نوجوانانی که به یادگیری مهارت برنامه‌نویسی علاقه دارند، از مطالعه‌ی اثر حاضر لذت خواهند برد.

با علی هندی ورکانه بیشتر آشنا شویم

علی هندی ورکانه، از نویسندگان موفق ایرانی است که تاکنون کتاب‌های آموزشی ارزشمندی را برای یادگیری و تقویت مهارت‌های رایانه‌ای نگاشته. کتاب‌های «آموزش کامل مبانی و مفاهیم کاربر icdl»، «آموزش الگوریتم به زبان ساده» و «طراحی گام‌به‌گام وب‌سایت»، از آثار وی به شمار می‌آیند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
گام اول – چرا برنامه نویسی برای کودکان؟
گام دوم – نحوه‌ی نصب اسکرچ جونیور (scratch junior) و آشنایی محیط کار آن
گام سوم – آشنایی با دستورات ظاهر و حرکت
گام چهارم – آشنایی با دستور حلقه و تکرار
گام پنجم – آشنایی با مفهوم تکرار و همزمانی
گام ششم – آشنایی با محیط طراحی اسکرچ جونیور
گام هفتم – آشنایی با دستور تکرار با تعداد مشخص
گام هشتم – دستورات ظاهر و تکرار برای همیشه
گام نهم – آشنایی با مفهوم همزمانی
گام دهم – آشنایی با رویدادهای کلیک و نمایش پیام
گام یازدهم – رویدادهای کلیک و ارسال پیام، ایجاد صحنه‌ی جدید و ابزار متن
گام دوازدهم – آشنایی با رویداد کلیک و ارسال پیام
گام سیزدهم – رویدادهای کلیک، برخورد و ارسال پیام
گام چهاردهم – استفاده از زمان سنج و رویداد برخورد
گام پانزدهم – ایجاد صحنه‌ی جدید و ارتباط بین شخصیت‌ها
گام شانزدهم – استفاده از رویدادهای کلیک و ارسال پیام
گام هفدهم – استفاده از رویدادهای شروع و دستورات کنترل
گام هجدهم – رویدادهای ارسال پیام و کلیک دستورات گروه ظاهر
گام نوزدهم – رویداد کلیک و دریافت پیام و دستورات ظاهر
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش مهارت برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی
نویسنده
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات309
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک، کتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش مهارت برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی

برای دریافت کتاب آموزش مهارت برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.