معرفی و دانلود کتاب آموزش وب کاوی با SCRAPY

عکس جلد کتاب آموزش وب کاوی با SCRAPY
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش وب کاوی با SCRAPY و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش وب کاوی با SCRAPY و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش وب کاوی با SCRAPY

کتاب آموزش وب کاوی با SCRAPY نوشته‌ی محمدرضا شاقوزی کتابی آموزشی برای شروع مبحث وب‌کاوی و علم داده است. اگر شما هم در پی کسب تخصص در این حیطه هستید، این اثر اولین راهنمای شماست.

درباره‌ی کتاب آموزش وب‌کاوی با SCRAPY

اگر در گذشته تکه‌زمینی بود و گندمی و خیل مردمی که چشمشان به برداشت گندم بود، امروز فضای بی‌منتهای وبی هست و داده‌ای و گروه کارشناسانی که ذهنشان در پی هرچه بهتر بهره‌ بردن از این داده‌هاست. ورود و خروج اطلاعات به فضای وب هرروز با سرعت بیشتری انجام می‌شود و روش‌های اولیه این حوزه دیگر پاسخگوی طبقه‌بندی این حجم از اطلاعات نیستند. وب‌کاوی در ساده‌ترین تعریف به مجموعه‌ی ابزاری گفته می‌شود که دستیابی و طبقه‌بندی حجم وسیعی از داده را به‌طور اتوماتیک انجام می‌دهد و نتیجه را در اختیار متخصصان قرار می‌دهد. در حقیقت، ابزارهای وب‌کاوی جایگزین انسان در تعامل با فضای وب هستید که با عملکردی سریع‌تر دستیابی و گردآوری اطلاعات را تسریع می‌کنند. در زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف این ابزار متفاوت است. برای مثال، در پایتون کتابخانه‌های مانند BeautifulSoup یا Scrapy انجام این وظیفه را برعهده دارند.

وب ‌اوی در دنیای امروز ما کاربردهای بسیار دارد. بی‌فایده نیست اگر اینجا، درست همانند کتاب، به یکی از جالب‌ترین‌ها اشاره کنیم. جاناتان هریس و سپندار کامور در سال 2005 پروژه‌ای را با نام «ما حالمان خوب است» (We Feel Fine) بنا نهادند که در آن، عنکبوت‌های وب‌کاو به‌صورت مداوم و لحظه‌ای همه‌ی عبارت شروع‌شونده با «حالم....»، «حس می‌کنم....» (I feel…., I am feeling…) را جمع‌آوری می‌کردند. نتیجه‌ی جمع‌آوری میلیون‌ها داده و به تصویر کشیدنشان، نموداری کلی از حال مردم در سطح کل جهان ارائه داد. هریس و کامور با تحلیل داده‌هایی که ماشین‌های جستجو به آن‌ها ارائه داده بودند قادر شدند احساسات مختلف مردم جهان را شناسایی و کشف کنند. فارغ از دستاورهای پروژه‌ی بزرگی مانند «ما حالمان خوب است»، وب‌کاوی می‌تواند برای زندگی روزمره‌ی شما نیز مفید باشد. برای مثال، برای یافتن ارزان‌ترین قیمت بلیط هواپیما، به‌جای صرف ساعت‌ها برای گشتن بی‌حاصل در سایت‌های مختلف، کافی است از ابزارهای وب‌کاوی کمک بگیرید.

کتاب آموزش وب‌کاوی با scrapy مباحث مختلف را در بر می‌گیرد. این کتاب ابتدا به HTML و طریقه‌ی تجزیه‌ی آن می‌پردازد و سپس پایه‌های علم داده را مورد بحث قرار می‌دهد و در مرحله‌ی آخر فریم‌ورک Scrapy را به خوانندگان کتاب می‌آموزد. نکته‌ی مثبت کتاب وجود پروژه‌های عملی برای تمرین هرچه بیشتر است؛ این پروژه‌ها به علم‌آموز کمک می‌کنند تا ذهنیت درستی نسبت به شرایط بازار کار و افق دید کارفرمایان به دست بیاورد. در نتیجه، مطلوب است که مخاطب پس از خواندن این کتاب تخصص مورد نیاز برای گرفتن‌ پروژه‌های مرتبط را به دست آورده باشد.

مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران این کتاب آموزشی را به مخاطب عرضه کرده است.

کتاب آموزش وب‌کاوی با SCRAPY برای چه کسانی مناسب است؟

شما برای استفاده از کتاب آموزش وب‌کاوی با SCRAPY به داشتن اطلاعات پایه در حوزه‌ی برنامه‌نویسی نیاز دارید. این کتاب برای متخصصان و مخاطبان علوم کامپیوتر، وب‌کاوی، داده‌کاوی و ماشین‌های جستجو تولید شده است.

در بخشی از کتاب آموزش وب کاوی با SCRAPY می‌خوانیم

اگر‌ تنها ‌راه‌ دسترسی‌ به‌ اینترنت‌ از‌ طریق‌ مرورگر‌ باشد، طیف‌ وسیعی‌ از‌ امکانات‌ را ‌از‌ دست‌ ‌داده‌اید‌. اگرچه‌ مرورگرها‌ برای‌ اجرای‌ جاوا‌اسکریپت، نمایش‌ تصاویر‌ و‌ چیدمان‌ اشیاء‌ در‌ قالبی‌ قابل‌خواندن‌ برای‌ انسان‌ (از‌ جمله‌ موارد‌ دیگر) ‌مفید‌ هستند، ‌اما‌ اسکریپرهای‌ وب‌ در‌ ‌جمع‌آوری‌ و‌ پردازش‌ سریع‌ حجم‌ زیادی‌ از‌ داده‌ها‌ عالی‌ هستند. به‌جای‌ مشاهده‌‌ی یک‌ صفحه‌ در‌ یک‌ زمان‌ از‌ طریق‌ پنجره‌‌ی باریک‌ مانیتور، می‌توانید‌ پایگاه‌های‌ ‌داده‌ای‌ را‌ که‌ هزاران‌ یا‌حتی‌ میلیون‌ها‌ صفحه‌ را‌ دربر می‌گیرند، مشاهده‌کنید. ‌

فهرست مطالب کتاب

1- وب اسکرپینگ
2- آموزش Beautofulsoup
3- بررسی عمیق‌تر HTTP
4- از خراش وب تا خزش وب
5- علم داده
6- مثال‌های کاربردی از اسکریپ بدون استفاده از فریمورک
7- فریمورک scrapy
8- نمونه پروژه‌های scrapy

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش وب کاوی با SCRAPY
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات123
زبانفارسی
شابک978-622-218-648-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش طراحی وب سایت، کتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش وب کاوی با SCRAPY

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش وب کاوی با SCRAPY

برای دریافت کتاب آموزش وب کاوی با SCRAPY و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.