معرفی و دانلود کتاب آموزش کاربردی نرم افزار tekla structures (مقدماتی و متوسط)

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی نرم افزار tekla structures (مقدماتی و متوسط) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی نرم افزار tekla structures (مقدماتی و متوسط) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش کاربردی نرم افزار tekla structures (مقدماتی و متوسط)

کتاب آموزش کاربردی نرم افزار tekla structures (مقدماتی و متوسط) تألیف حسین لایق‌ پور، می‌کوشد کلیات و ویژگی‌های کاربردی نرم‌افزار حرفه‌ای تکلا استراکچرز را از سطح مبتدی تا نیمه‌حرفه‌ای آموزش دهد. با کمک این کتاب راهنما، با محیط، نوارها و امکانات اصلی این نرم‌افزار آشنا خواهید شد و می‌توانید سازه‌ی موردنظرتان را طراحی نموده، به صورت سه‌بعدی مدل‌سازی و ارزیابی کنید.

درباره‌ی کتاب آموزش کاربردی نرم افزار Tekla Structures (مقدماتی و متوسط)

نرم‌افزار تکلا استراکچرز یکی از قدرتمندترین و بهترین ابزارهای مدل‌سازی و طراحی است که می‌توان از آن در ساخت انواع سازه‌ها، ساختمان‌ها و معماری استفاده کرد. این نرم‌افزار امکان شبیه‌سازی سه‌بعدی را فراهم می‌کند که در طراحی سازه، ویژگی بسیار مهمی محسوب می‌شود. Tekla Structures کاربردهای فراوانی دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مدل‌سازی سازه‌های فولادی، بتنی و چوبی، تحلیل بار و طراحی قاب‌ها، پل‌ها و سازه‌های بزرگ، ایجاد نقشه‌های سازه‌ای و مدیریت پروژه‌ها اشاره نمود.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای تکلا، دقت صددرصدی آن است. برخلاف بعضی از نرم‌افزارهای دیگر که خطای قابل‌توجهی دارند و خیلی قابل استناد نیستند، تکلا می‌تواند با دقتی در حد میلی‌متر، نقشه‌ها را ترسیم کند. همین ویژگی‌ها باعث شده تا خیلی از مهندسین برای طراحی و مدلینگ، این نرم‌افزار کاربردی را ترجیح دهند. اگر مخاطب آشنایی چندانی با فضای کلی آن نداشته باشد، کتاب آموزش کاربردی نرم‌ افزار Tekla Structures (مقدماتی و متوسط) تألیف حسین لایق‌ پور، منبعی مناسب برای آشنایی او با این نرم‌افزار خواهد بود. کتاب حاضر کلیات و مبانی نرم‌افزار تکلا را بسیار ساده و قدم‌به‌قدم آموزش می‌دهد. مطالب کتاب از سطح مبتدی تا نیمه‌حرفه‌ای را پوشش داده و می‌تواند خواننده را به مهارت قابل قبولی در کاربرد این نرم‌افزار برساند.

نرم افزار تکلا استراکچرز از سه قسمتِ مدل‌سازی، نقشه‌کشی و گزارش‌گیری تشکیل شده است. توانایی‌های تکلا برای برنامه‌ریزی و مدیریت کردن فعالیت‌ها، تحلیل نقشه و همین‌طور سازگار بودنش با فرمت‌های مختلف استاندارد طراحی باعث شده تا بتوان از آن در پروژه‌های عظیم صنعتی، پتروشیمی و عمرانی استفاده کرد. دقت و سرعت مدل‌سازی Tekla تا حد زیادی باعث صرفه‌جویی در هزینه و زمان پروژه‌های عمرانی شده و به همین دلیل برای پروژه‌های بزرگ کاملاً مناسب و کاربردی است.

تکلا به‌کرات در شرکت‌های نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ایران هم ابتدا شرکت‌های نفتی بودند که آن را به کار گرفتند. تقریباً از اوایل دهه 1380 بود که این نرم‌افزار وارد کشور شد و در طراحی و مدل‌سازی پروژه‌های نفت و گاز کاربرد پیدا کرد. در طی این دو دهه، قدرت و کارایی تکلا بهتر درک شده و گرایش به آن افزایش پیدا کرده است. تا جایی که حتی پیدایش نرم‌افزارهای دیگر هم نتوانسته از میزان محبوبیت آن بکاهد. امروزه تکلا نرم‌افزاری کاملاً ضروری محسوب می‌شود و مهارت داشتن در آن برای یک مهندس عمران، معماری یا سرپرست کارگاه امتیاز بزرگی است.

حسین‌لایق پور در کتاب آموزش کاربردی نرم‌ افزار Tekla Structures (مقدماتی و متوسط) می‌کوشد خواننده را با امکانات اصلی تکلا، نحوه‌ی تنظیم نوارهای ابزار و آماده‌سازی محیط کار برای شبیه‌سازی آشنا سازد. پس‌ از اینکه مقدمات بیان شد، او به سراغ مباحث پیشرفته‌تر می‌رود و شیوه‌ی مدل‌سازی سه‌بعدی و ایجاد گزارش و مستندات را آموزش می‌دهد.

کتاب آموزش کاربردی نرم‌ افزار Tekla Structures (مقدماتی و متوسط) را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به انتشار رسانده است.

کتاب آموزش کاربردی نرم افزار Tekla Structures (مقدماتی و متوسط) برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر را می‌توان به دانشجویان و مهندسین رشته‌های عمران و معماری توصیه نمود.

در بخشی از کتاب آموزش کاربردی نرم افزار tekla structures (مقدماتی و متوسط) می‌خوانیم

در مراحل مختلف مدل‌سازی، بارها نیاز خواهد شد که مدل مورد نظر را چرخانده و زوایای پنهان آن را مشاهده کنیم. برای این کار ابتدا باید مرکز چرخش را مشخص کرد. به‌صورت پیش‌فرض مرکز چرخش در مرکز کل «محدوده‌کار» قرار دارد. بدیهی است اگر مرکز چرخش در محل دلخواه قرار نگیرد، با چرخاندن مدل، نمی‌توانیم تمرکز قابل قبولی روی المان دلخواه که ممکن است در هر مکانی از محدوده‌کار قرار داشته باشد، به دست آوریم.

برای رفع این مسئله کافی است از کلید ترکیبی ctrl+r (یا یک بار زدن روی کلید v روی صفحه‌کلید) و سپس تعیین نقطه دقیق مورد نظر، با چپ کلیک ماوس، استفاده کنیم. به این ترتیب، دایره صورتی‌رنگ کمرنگی که معرف مرکز چرخش است و در ابتدا در وسط «محدوده‌کار» قرار داشت، روی نقطه مورد نظرمان قرار می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه و پیش‌نیازها
فصل دوم: مدل‌سازی 1
فصل سوم: مدل‌سازی 2
فصل چهارم: ابزارهای کنترلی، کاتالوگ‌ها و مقدمه‌ای بر اتصالات پیش‌ساخته
فصل پنجم: شماره‌گذاری و گزارش‌گیری
فصل ششم: نقشه و نقشه‌گیری
فصل هفتم: خروجی‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش کاربردی نرم افزار tekla structures (مقدماتی و متوسط)
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات241
زبانفارسی
شابک978-622-218-166-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش کاربردی نرم افزار tekla structures (مقدماتی و متوسط)

برای دریافت کتاب آموزش کاربردی نرم افزار tekla structures (مقدماتی و متوسط) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.