معرفی و دانلود کتاب آموزش کاربردی گیت

عکس جلد کتاب آموزش کاربردی گیت
قیمت:
۶۲۰۰۰ ۵۵,۸۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی گیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی گیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش کاربردی گیت

امین محمدی در کتاب آموزش کاربردی گیت به مخاطبان می‌آموزد که گیت چیست و چه کاربردی دارد، چطور می‌توان یک پروژه را در گیت پیش برد و مهم‌ترین دستورات کاربردی گیت چه هستند. مطالعه‌ی این کتاب نه فقط برای برنامه‌نویسان بلکه برای تمام افرادی که به دنبال محیطی برای ذخیره‌ی تغییرات پروژه‌هایشان هستند، مناسب و کاربردی خواهد بود.

درباره‌ی کتاب آموزش کاربردی گیت

تصور کنید که در یک جاده‌ی پر از خروجی بدون نقشه‌ی راه و تابلو مشغول رانندگی هستید. از آنجایی که ناچارید برای انتخاب خروجیِ درست بر حس ششم‌تان اعتماد کنید، خروجی نادرستی را برمی‌گزینید و به خودتان که می‌آیید در جایی پرت و بی‌آب‌وعلف گم شده‌اید. به نظرتان در چنین شرایطی بهترین کار چیست؟ اینکه یک نفر پیدا شود تا شما را راهنمایی کند که به مسیر بازگردید؟ اگر به‌طور اعجاب‌انگیزی راهی باشد که بتوانید بدون صرف هیچ زمان و هزینه‌ای در لحظه به سر جای اولتان بازگردید، چه؟

احتمالاً اغلب افرادی که مشغول کار بر روی یک پروژه اعم از عکاسی، نوشتن مقاله یا داستان و کدنویسی هستند، با این شرایط مواجه شده‌اند که کارشان پس از ویرایش و تغییرات به مشکل خورده و نیاز است به نسخه‌ی قبلی دسترسی داشته باشند اما چطور چنین چیزی ممکن است؟ آیا می‌شود در هر مرحله از پروژه و ویرایش یک نسخه از مرحله‌ی قبل را ذخیره کرد تا در صورت لزوم به آن دسترسی داشت؟ چنین کاری گرچه امکان‌پذیر است اما وقت، فضای ذخیره‌ و حوصله‌ی زیادی می‌طلبد و اغلب افراد از اجرای آن سر باز می‌زنند. پس چه می‌شود کرد؟

گیت فضای کاملاً مناسبی برای این کار است. در وب‌سایت گیت می‌توان تمام تغییرات پروژه را بدون صرف زمان و یا هزینه‌ی خاصی ذخیره کرد و در صورت نیاز به آن مراجعه نمود. امین محمدی در کتاب آموزش کاربردی گیت به آموزش به ذکر نکاتی مهم درباره‌ی این وب‌سایت پرداخته و به خوانندگان می‌آموزد که چطور می‌توانند از این فضا استفاده نمایند.

این کتاب متشکل از بیست فصل و چهار بخش کلی است. در بخش ابتدایی نویسنده به توضیح کاربرد گیت پرداخته و برای مخاطبان شرح داده است که چطور می‌توان یک پروژه را در گیت ساخت. بخش دوم به توضیح درباره‌ی دستورات کاربردی در گیت اختصاص یافته است. از عناوین فصول این بخش می‌توان به «دستورات git reset»، «دستورات git checkut» و غیره اشاره کرد. بخش سوم و چهارم کتاب نیز شامل نکاتی درباره‌ی گیت هاب دسکتاپ و گیت لب است.

از نکات مثبت و قابل‌توجه کتاب آموزش پله‌به‌پله و زبان ساده‌ی آن است که سبب می‌شود استفاده از آن برای طیف گسترده‌ای از مخاطبان با هر مقدار دانش کامپیوتری امکان‌پذیر باشد.

کتاب آموزش کاربردی گیت توسط انتشارات فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب آموزش کاربردی گیت برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای افرادی که مایلند کار با گیت را بیاموزند تا بتوانند به طور حرفه‌ای از آن استفاده نمایند، مفید و کاربردی خواهد بود. برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار از دیگر مخاطبان کتاب هستند.

در بخشی از کتاب آموزش کاربردی گیت می‌خوانیم

شاید به جرات بتوان گفت مفهوم کنترل ورژن در اینجای کار خودش را نشان می‌دهد؛ یعنی با استفاده از دستور tag و نحوه اعمال آن در پروژه، که در آن را توضیح خواهیم داد، پی به فواید این دستور می‌برید. در قسمت قبل نحوه ساختن branch‌ها را آموختید ولی اکنون می‌خواهیم به این نکته بپردازیم که branch‌هایی که ساخته‌اید ممکن است در طول پروژه دستخوش تغییرات و به‌روزرسانی‌های زیادی شوند و مرحله به مرحله به پروژه اصلی یا master اضافه شوند. شما می‌توانید برای هرکدام از این مراحل ورژن تعریف کنید و سپس آن‌ها را به شاخه master اضافه کنید. این امر باعث باعث می‌شود تا هم پروژه شما شکل منظم تر و قابل‌فهم‌تری به خود بگیرد و هم در صورت به وجود آمدن اشتباه به راحتی بدانید که به کدام ورژن می‌خواهید برگردید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با گیت و معماری
فصل دوم: راه‌اندازی گیت
فصل سوم: شروع کار با گیت
فصل چهارم: تنظیمات گیت و اجرای دستورات مربوط به آن
فصل پنجم: پروژه خود را در گیت بسازید
فصل ششم: کنترل و تغییرات در فایل‌ها قبل از ورود به مخزن اصلی
فصل هفتم: بررسی دقیق‌تر دستورات لاگ و تاریخچه آن
فصل هشتم: تعریف و بررسی رفتار HEAD با اجرای برخی از دستورات
فصل نهم: دستورات git reset
فصل دهم: دستورات git checkut
فصل یازدهم: ویرایش اطلاعات در گیت
فصل دوازدهم: آموزش gitignore و track نکردن فایل‌ها
فصل سیزدهم: ساخت branch و نحوه merge کردن آن‌ها باهم
فصل چهاردهم: کاربرد tag‌ها در پروژه
فصل پانزدهم: آشنایی با دستور blame
فصل شانزدهم: آشنایی با گیت‌هاب
فصل هفدهم: آشنایی با گیت‌هاب دسکتاپ
فصل هجدهم: آشنایی با گیت‌لب
فصل نوزدهم: مباحث بیشتر در مورد گیت
فصل بیستم: دستورات پرکاربرد گیت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش کاربردی گیت
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات237
زبانفارسی
شابک978-622-218278-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۲۰۰۰ ۵۵,۸۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش کاربردی گیت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش کاربردی گیت

برای دریافت کتاب آموزش کاربردی گیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.