معرفی و دانلود کتاب آموزش گام به گام SQL Server

عکس جلد کتاب آموزش گام به گام SQL Server
قیمت:
۱۳۰۰۰۰ ۶۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام SQL Server و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام SQL Server و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش گام به گام SQL Server

دانشجویان علوم رایانه‌ای می‌توانند با استفاده از کتاب آموزش گام به گام SQL Server، با به کارگیری یکی از متداول‌ترین سیستم‌ها برای مدیریت پایگاه‌های داده‌ی رابطه‌ای، یعنی SQL Server به خوبی آشنا شوند. عین الله جعفرنژاد قمی این کتاب را تالیف کرده است.

درباره‌ی کتاب آموزش گام به گام SQL Server

با افزایش ضرورت استفاده از سیستم‌های پایگاه داده در حوزه‌های مختلف، سیستم‌های مدیریتی داده‌ها نیز افزایش پیدا کرده‌اند. همچنین با توجه به گسترش کاربردهای پایگاه‌های داده‌ی رابطه‌ای نسبت به سایر انواع دیتابیس‌ها، شاهد توسعه‌ی سیستم‌هایی برای مدیریت این نوع از پایگاه‌های داده هستیم. یکی از سیستم‌های مدیریت پایگاه داده، SQL Server است که گسترش استفاده از داده‌ها و دیتابیس‌ها، متخصصان علوم رایانه و دانشجویان این حوزه را مجاب می‌کند که بر این سیستم مدیریتی تسلط پیدا کنند. کتاب آموزش گام به گام SQL Server از عین الله جعفرنژاد قمی، نکات ارزشمندی را در باب تسلط به SQL Server آموزش داده و با ذکر مثال‌هایی در رابطه با تمام مباحث، یک منبع آموزشی دقیق و روان را برای علاقه‌مندان ایجاد کرده است.

معرفی و دانلود کتاب آموزش گام به گام SQL Server

SQL Server از مهم‌ترین و پرکاربردترین نرم‌افزارهای مدیریت پایگاه داده است که ویژگی‌های متعدد و تاثیرگذاری که نسبت به باقی سیستم‌های مدیریت دیتابیس‌ها دارد، آن را از گزینه‌های دیگر متمایز کرده و همچنین اهمیت تسلط بر آن را نیز افزایش داده است. در میان مهم‌ترین ویژگی‌های SQL Server می‌توان به این موارد اشاره کرد: با استفاده از SQL Server، امکان دسترسی همزمان تعداد بسیاری از کاربران به داده‌های پایگاه فراهم می‌شود؛ می‌توان گنجایش بانک اطلاعاتی را توسعه داد و آن را تا چندین ترابایت افزایش داد؛ این قابلیت را دارد که به بیشترین میزان ممکن، سخت‌افزار سیستم را به کار گیرد و سطح امنیت بالایی را فراهم می‌کند. تمام موارد ذکرشده، سبب شده‌اند تا یادگیری SQL Server برای دانشجویان و متخصصان علم داده به یک امر حیاتی تبدیل شود. کتاب آموزش گام به گام SQL Server، مهم‌ترین مواردی را که برای تسلط بر این نرم‌افزار احتیاج دارید، در اختیار شما قرار داده است.

نکات محیط SQL Server، به کارگیری دستورات SQL در ایجاد جداول و پایگاه داده، پیوند داده‌ها و مدیریت آن‌ها، اسکریپت‌نویسی و برنامه‌سازی با رویه‌های ذخیره‌شده، از جمله مباحثی هستند که با مطالعه‌ی کتاب آموزش گام به گام SQL Server بر آن‌ها تسلط پیدا خواهید کرد. به علاوه با مطالعه‌ی این کتاب درک عمیقی نیز از سطوح امنیتی، شیوه‌ی تبادل داده‌ها و مدیریت و نگهداری پایگاه به بهترین شکل، به دست خواهید آورد. لازم به ذکر است که نباید ترتیب مطالعه‌ی فصل‌ها را به هم زد، چرا که در این صورت آموزش به شکلی که باید، حاصل نمی‌شود. بنابراین توجه داشته باشید که با مطالعه‌ی دقیق و فصل به فصل این کتاب، و نیز بررسی کامل مثال‌های ذکرشده و انجام آن‌ها، بهترین نتایج را به دست آورید. ضمناً این نسخه از کتاب بر اساس نرم‌افزار SQL Server 2014 نوشته شده که بهتر است طی دوره‌ی آموزشی خود از همین نسخه از نرم‌افزار استفاده کنید.

این کتاب توسط انتشارات علوم رایانه به چاپ رسیده است.

کتاب آموزش گام به گام SQL Server برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به دانشجویان علوم رایانه‌ای و علاقه‌مندان به علوم داده توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب آموزش گام به گام SQL Server می‌خوانیم

در سناریوهای پیچیده، ممکن است یک قلم داده، از مسیرهای گوناگونی تغییر کند. این که مسئولیت جامعیت داده‌ها بر عهده‌ی خود پایگاه باشد، یک تکامل در مدیریت پایگاه داده‌ها محسوب می‌شود. هنوز هم هنگام ورود داده‌ها به جدول‌های پایگاه داده ممکن است اشکالاتی پیش بیاید، اما اکنون پایگاه داده در مقابله با مشکلات احتمالی، به صورت پیش‌کنشی عمل می‌کند نه واکنشی. به این ترتیب، اغلب مشکلات احتمالی که توسط برنامه‌ها ایجاد می‌شوند، در مراحل اولیه‌ی فرآیند توسعه برطرف خواهند شد، به طوری که پایگاه داده آن‌ها را تشخیص می‌دهد و رد می‌کند. پایگاه داده این اقدامات را چگونه انجام می‌دهد؟ بدیهی است که این کار با استفاده از قیدها صورت می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه‌ای بر SQL Server
فصل دوم: ایجاد پایگاه داده و جدول‌ها
فصل سوم: مدیریت داده‌ها در جدول
فصل چهارم: پیوند دادن جدول‌ها
فصل پنجم: کلیدها و قیدها
فصل ششم: دیدها و اسکریپت‌نویسی
فصل هفتم: رویه‌های ذخیره‌شده و توابع
فصل هشتم: تریگرها و کرسرها
فصل نهم: ساختار حافظه و شاخص در SQL Server
فصل دهم: سطوح امنیت و مجوزها
فصل یازدهم: تبادل داده‌ها از طریق Integration Service
فصل دوازدهم: مدیریت و نگهداری پایگاه داده
پیوست یک: نصب نرم‌افزار SQL Server
پیوست دو: مدیریت پست الکترونیک در SQL Server

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش گام به گام SQL Server
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات263
زبانفارسی
شابک978-600-205-088-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۳۰۰۰۰ ۶۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش گام به گام SQL Server

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش گام به گام SQL Server

برای دریافت کتاب آموزش گام به گام SQL Server و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.