معرفی و دانلود کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی در کیوت (Qt) با زبان ++C

عکس جلد کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی در کیوت (Qt) با زبان ++C
قیمت:
۲۰۰۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی در کیوت (Qt) با زبان ++C و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی در کیوت (Qt) با زبان ++C و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی در کیوت (Qt) با زبان ++C

عین الله جعفرنژاد قمی در کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی در کیوت (Qt) با زبان ++C شما را با یک فریم‌ورک باکیفیت آشنا می‌کند که به کمک آن می‌توانید اپلیکیشن‌هایی حرفه‌ای طراحی کرده و آن‌ها را توسعه دهید. کیوت درحقیقت ابزارهایی را به شما ارائه می‌دهد که بتوانید به‌سادگی ایده‌های خود را به اجرا درآورید و لذت برنامه‌نویسی را برای شما دوچندان می‌کند.

درباره‌ی کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی در کیوت (Qt) با زبان ++C

زبان C++ یک زبان شیءگرای قدرتمند است که امکانات و قابلیت‌های فراوانی دارد و به آسانی قابل یادگیری‌ست. ترکیب این زبان با کتابخانه‌ای استاندارد که از ویژگی‌های پیشرفته‌ی C++ پشتیبانی کند، می‌تواند به کمک کسانی بیاید که مایل به توسعه‌ی نرم‌افزارها هستند. درحقیقت این امکانی‌ست که فریم‌ورک کیوت قرار است در اختیارتان بگذارد و در کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی در کیوت (Qt) با زبان ++C، نوشته‌ی عین الله جعفرنژاد قمی درباره‌ی نحوه‌ی کار با آن خواهید خواند.

کیوت (Qt) درواقع به توسعه‌ی اپلیکیشن‌های واسط کاربری گرافیکی و چند پلتفرمی می‌پردازد و با ابزارهای خاص خود به شما کمک می‌کند دستتان در برنامه‌نویسی شیءگرا باز باشد. اپلیکیشن‌های واسط کاربری، به آن دسته از برنامه‌هایی گفته می‌شود که نیازمند استفاده از ماوس هستند و از این طریق فرمان‌ها را به کامپیوتر ارجاع می‌دهند و اپلیکیشن‌های چندپلتفرمی نیز برنامه‌هایی هستند که در پلتفرم‌های خاصی مثل ویندوز نوشته می‌شوند، اما در محیط پلتفرم‌های لینوکس و یونیکس هم قابلیت اجرا دارند.

باید توجه کرد ایجاد اپلیکیشنی که بتواند در سیستم‌عامل‌های مختلف ظاهر و عملکرد مشابهی داشته باشد، کار ساده‌ای نیست و اینجاست که اهمیت جعبه‌ابزار کیوت بهتر نمایان می‌شود. شما می‌توانید به مدد این فریم‌ورک و با استفاده از ابزارهای خاص آن، اپلیکیشن‌ها را طوری برنامه‌نویسی کنید که برای اجرا در سیستم‌عامل‌های مختلف نیازمند تغییر نباشند یا درنهایت با ایجاد تغییری اندک در آن‌ها به نتیجه‌ی مطلوب خود برسید.

این کتاب دارای 11 فصل است که در آن به امکانات متنوع کیوت (Qt) پرداخته شده و با آوردن مثال‌های گوناگون هرآنچه لازم است درباره‌ی کار با این فریم‌ورک بدانید، به شما آموزش داده می‌شود. در فصل‌های مختلف این کتاب با مباحث مهمی چون ویژگی‌های کلی کیوت و انواع ابزارهای آن، انواع ویجت‌ها و نقششان در توسعه‌ی یک برنامه، نحوه‌ی مدیریت ابزارها، طراحی در محیط کیوت و ده‌ها موضوع دیگر آشنا خواهید شد. نویسنده پیشنهاد می‌کند برای درک مفاهیم موجود در این اثر، پیش از مطالعه‌ی آن، کتاب پرطرفدار «برنامه‌نویسی به زبان ++C» را که از دیگر آثار عین الله جعفرنژاد قمی به شمار می‌رود به عنوان پیش‌نیاز مطالعه کنید.

کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی در کیوت (Qt) با زبان ++C را انتشارات علوم رایانه منتشر کرده و در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی در کیوت (Qt) با زبان ++C مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته‌های برنامه‌نویسی و نرم‌افزار می‌توانند از این اثر به عنوان یک کتاب راهنما و منبع درسی جامع استفاده کنند. اگر علاقه‌مند به طراحی و توسعه‌ی نرم‌افزار برای پلت‌فرم‌های مختلف هستید این کتاب برای شما مناسب خواهد بود.

با عین الله جعفرنژاد قمی بیشتر آشنا شویم

عین الله جعفرنژاد قمی، متولد 1339، مؤسس و مدیرمسئول انتشارات علوم رایانه و از اعضای هیئت علمی و استادیار پژوهشی جهاد دانشگاهی است. دکتر جعفرنژاد دارای مدرک دکترای مهندسی کامپیوتر با گرایش نرم‌افزار بوده و از جوایز و افتخارات پژوهشی او باید به کسب عنوان ناشر برتر کشوری در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و دریافت لوح تقدیر از ریاست جمهوری اشاره نمود. او تاکنون به تألیف و ترجمه‌ی بیش از صدوبیست عنوان کتاب درسی و دانشگاهی در رشته‌های مهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات و مهندسی برق و الکترونیک پرداخته است.

در بخشی از کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی در کیوت (Qt) با زبان ++C می‌خوانیم

در کیوت، راهکار سیگنال و اسلات، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها است. این راهکار، روشی برای برقراری ارتباط بین اشیا است که بخش مهمی از واسط کاربری گرافیکی است. در برنامه‌نویسی واسط گرافیکی، وقتی یک ویجت را تغییر می‌دهیم، اغلب می‌خواهیم ویجت دیگر از این تغییر آگاهی پیدا کند. در حالت کلیتر، می‌خواهیم انواع مختلف اشیا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال، وقتی کاربر دکمه‌ای به نام Close را کلیک کرد، تابع () close پنجره فراخوانی شود تا پنجره بسته شود.

سیگنال متدی است که پس از فراخوانی، منتشر می‌شود و در نتیجه به‌عنوان برنامه‌نویس، الگوهای سیگنال‌هایی را می‌نویسیم که ممکن است منتشر شوند. آن‌ها را پیاده‌سازی نکنید، بلکه آن‌ها را در بخش signals از کلاس، اعلان کنید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمات کیوت (Qt)
فصل دوم: ویجت‌ها و چیدمان آن‌ها
فصل سوم: برنامه‌نویسی ویجت‌های ساده
فصل چهارم: سیگنال‌ها و اسلات‌ها
فصل پنجم: مدیریت انتخاب‌ها، لیست‌ها و جدول‌ها
فصل ششم: آشنایی با سبک برنامه‌نویسیِ مدل-دید
فصل هفتم: پیاده‌سازی پنجره‌ها، منوها و دیالوگ‌ها
فصل هشتم: مدیریت ورودی-خروجی فایل‌ها
فصل نهم: برنامه‌نویسی پایگاه داده
فصل دهم: گرافیک در کیوت
فصل یازدهم: آشنایی با QML
واژه‌نامه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی در کیوت (Qt) با زبان ++C
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات379
زبانفارسی
شابک978-600-205-178-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۰۰۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی در کیوت (Qt) با زبان ++C

برای دریافت کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی در کیوت (Qt) با زبان ++C و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.