معرفی و دانلود کتاب آناتومی و فیزیولوژی انسان هولز - جلد اول

عکس جلد کتاب آناتومی و فیزیولوژی انسان هولز - جلد اول
قیمت:
149500 تومان - 15.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آناتومی و فیزیولوژی انسان هولز - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آناتومی و فیزیولوژی انسان هولز - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آناتومی و فیزیولوژی انسان هولز - جلد اول

کتاب آناتومی و فیزیولوژی انسان هولز - جلد اول نوشته‌ی د. شی‌یر، جی. باتلر و ر. لوئیس، به کالبدشناسی و فیزیولوژی بدن انسان می‌پردازد و کارکرد هر یک از دستگاه‌های بدن را به زبان ساده شرح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب آناتومی و فیزیولوژی انسان هولز - جلد اول:

دو گسترۀ اصلی علوم پزشکی یعنی آناتومی و فیزیولوژی با این مسئله که بدن انسان چگونه به زندگی ادامه می‌دهد مرتبط هستند. آناتومی با ساختارها یا ریخت‌شناسی اندام‌های بدن سر و کار دارد (شکل‌ها و ساختمان آن‌ها). فیزیولوژی عملکردهای بخش‌های بدن را مورد ملاحظه قرار می‌دهد (چه کاری انجام می‌دهند و چگونه آن را انجام می‌دهند). اگرچه آناتومیست‌ها بیشتر به معاینۀ بدن می‌پردازند و فیزیولوژیست‌ها بیشتر بر آزمایشات تکیه می‌کنند، اما تلاش هر دو گروه مفاهیمی به دست می‌دهد که بفهمیم بدنمان چگونه کار می‌کند.

جداسازی موضوعات آناتومی و فیزیولوژی بسیار دشوار است، زیرا ساختارهای آناتومیکی عملکردهای آن‌ها را ممکن می‌کند. بخش‌ها یک واحد سازمان‌یافته (ارگانیسم انسان) را تشکیل می‌دهند و هر بخش در عملکرد واحد به عنوان یک واحد کامل نقش دارد. این نقش عملکردی به شیوۀ ساختاری آن بخش بستگی دارد.

برای مثال ترتیب قرارگیری استخوان‌ها و عضلات در دست انسان با انگشتان دراز، گرفتن را ممکن می‌کند. د‌یوارهای عضلانی قدرتمند قلب برای انقباض و راندن خون به خارج از محفظه‌ها و به درون عروق خونی ساخته شده‌اند و محفظه‌های قلب موجب این اطمینان می‌شوند که خون در مسیر مناسب حرکت می‌کند. شکل دهان آن را قادر به دریافت غذا می‌کند. دندان‌ها طوری شکل گرفته‌اند که غذاهای جامد را به قطعات کوچک‌تر تبد‌یل کنند و زبان عضلانی و گونه‌ها طوری شکل گرفته‌اند که ذرات غذا را با بزاق دهان مخلوط کنند و آن‌ها را برای بلع آماده کنند.

در فصول ابتدایی کتاب آناتومی و فیزیولوژی انسان هولز (Hole's essentials of human anatomy & physiology) سطوح ساختار بدن با جزئیات بیشتری تشریح شده است. فصل اول مقدمه‌ای از آناتومی و فیزیولوژی انسان می‌گوید، در فصل دوم سطوح اتمی و مولکولی توضیح داده می‌شود؛ فصل سوم با اندامک‌ها و ساختارها و عملکردهای سلولی سر و کار دارد؛ در فصل چهارم متابولیسم سلولی شرح داده می‌شود و فصل پنجم در مورد بافت‌هاست.

د. شی‌یر (David Shier)، جی. باتلر (Jackie Butler) و ر. لوئیس (Ricki Lewis) در فصول پایانی کتاب به معرفی چند دستگاه بدن می‌پردازند. فصل ششم و هفتم نحوه‌ی کارکرد دستگاه اسکلتی و مفاصل آن را توصیف می‌کند، در فصل هشتم توضیحاتی درباره‌ی دستگاه عضلانی داده می‌شود، در فصل نهم و دهم با دستگاه عصبی بدن انسان به طور کامل آشنا می‌شوید و در فصل یازدهم به معرفی دستگاه غدد درون‌ریز پرداخته شده است.

کتاب آناتومی و فیزیولوژی انسان هولز - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان رشته‌ی تربیت بدنی و رشته‌های مرتبط دیگر بسیار کاربردی و سودمند است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 30 مگابایت هست، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

در بخشی از کتاب آناتومی و فیزیولوژی انسان هولز - جلد اول می‌خوانیم:

تعداد الکترون‌ها در مدار خارجی یک اتم تعیین می‌کند که آیا آن اتم به اتم د‌یگری واکنش نشان خواهد داد یا خیر. اتم‌ها به گونه‌ای واکنش نشان می‌دهند که مدار خارجی کاملاً با الکترون‌ها پر می‌شود و بنابراین به ساختار پایدارتری دست می‌یابند. این پد‌یده گاهی به عنوان قانون هشت‌گانه شناخته می‌شود، زیرا به جز اولین مدار، در بیشتر اتم‌های مهم در ارگانیسم زنده هشت الکترون برای پر کردن مدار لازم است.

اتم‌هایی نظیر هلیوم که مدارهای الکترونی خارجی آن‌ها پر شده است، ساختارهای پایداری دارند و از نظر شیمیایی غیرفعال یا خنثی هستند (آن‌ها نمی‌توانند پیوندهای شیمیایی تشکیل دهند). اتم‌هایی که مدارهای خارجی آن‌ها به طور کامل پر نشده است، نظیر مدارهای اتم‌های هیدروژن یا لیتیوم تمایل به کسب، از دست دادن یا به اشتراک گذاشتن الکترون‌ها دارند؛ به طریقی که مدارهای خارجی خود را تخلیه یا پر کنند. با این روش، آن‌ها ساختارهای پایداری را به دست می‌آورند.

اتم‌ها چه الکترون به دست بیاورند چه الکترون از دست بدهند از نظر الکتریکی دارای بار شده که در این صورت یون نامیده می‌شوند. برای مثال یک اتم سد‌یم یازده الکترون دارد: دو الکترون در مدار اول، هشت الکترون در مدار دوم و یک الکترون در مدار سوم. این اتم تمایل به از دست دادن الکترون از مدار خارجی خود دارد که مدار دوم (هم اکنون مدار خارجی) را پر باقی می‌گذارد و شکل جد‌ید پایدار است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه‌ای بر آناتومی و فیزیولوژی
فصل 2: پایه‌های شیمیایی حیات
فصل 3: سلول
فصل 4: متابولیسم سلولی
فصل 5: بافت
فصل 6: دستگاه اسکلتی
فصل 7: مفاصل دستگاه اسکلتی
فصل 8: دستگاه عضلانی
فصل 9: دستگاه عصبی (I)
فصل 10: دستگاه عصبی (II)
فصل 11: دستگاه غدد درون‌ریز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آناتومی و فیزیولوژی انسان هولز - جلد اول
نویسنده، ،
مترجمخسرو ابراهیم، مجید کوزه چیان، سیده مونا حسینی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات313
زبانفارسی
شابک978-600-355-194-7
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
149500 ت - 15.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آناتومی و فیزیولوژی انسان هولز - جلد اول

رامان رحمتی
۱۴۰۱/۸/۷
واقعا کتاب عالی‌ای هست فقط تصاویر ترجمه نشدند و اگر قابلیت سرچ در کتاب رو بیارید عالی میشه
راستی بیشترین خواسته من اینه که لطفا جلد دوم رو موجود کنید ولی با این حال هم باز هم اینقدر کامله که واقعا لذت بردم
Javad
۱۴۰۱/۸/۵
بسیار عالی هست فقط در ابدیت بعدی قابلیت سرچ واژه‌ها در داخل کتاب رو‌بیارید خیلی نیازه ممنون
مرضی تقوی
۱۴۰۲/۹/۲۸
عااالیه. خیلی کارم راحت بود هرجا بخوام میتونم مطالعه کنم
عباس
۱۴۰۲/۱/۲۷
کتاب خوبیه
تصاویرش زیاده برای کسایی که نیاز دارن خیلی خوبه
hadi
۱۴۰۱/۹/۱۷
بهترین کتاب برای حرکات اصلاحی
maham hasanpour
۱۴۰۱/۳/۲۲
کتابی برای رفرنس هدریس خوب است
وحید عباسی
۱۴۰۱/۱/۱۸
بسیار عالی مفید و کاربردی بود
سجاد سیدی
۱۴۰۰/۱۱/۲۳
به شدت کاربردی و کامل 👌🏼
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب آناتومی و فیزیولوژی انسان هولز - جلد اول

برای دریافت کتاب آناتومی و فیزیولوژی انسان هولز - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.