معرفی و دانلود کتاب ابر انسان

عکس جلد کتاب ابر انسان
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ابر انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ابر انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ابر انسان

کتاب ابر انسان، رمانی علمی-تخیلی نوشته‌ی علی دلشاد تهرانی است که به اسارت انسان معاصر در بند پیشرفت‌های تکنولوژی پرداخته و داستان زندگی شخصیتی را روایت می‌کند که در مواجهه با تکنولوژی، هویت خود را از دست می‌دهد. نویسنده‌ی کتاب از طریق بیان اندیشه‌های علمی و فلسفی و با سفر به آینده‌ی احتمالی، خواننده را با عواقب اهداف جاه‌طلبانه‌اش روبه‌رو می‌کند.

درباره‌ی کتاب ابر انسان

علی دلشاد تهرانی، در کتاب ابر انسان، داستان زندگی شخصیتی به‌نام «روزبه» را روایت می‌کند. این رمان فاقد خط زمانی مشخص است و میان گذشته، حال و آینده حرکت می‌کند. راوی سوم شخص داستان به واسطه‌ی خاطرات روزبه به گذشته برمی‌گردد و در این میان گریزی هم به آینده می‌زند.

این کتاب، رمانی علمی-تخیلی درباره‌ی پیوندهای ناسالم میان انسان معاصر و تکنولوژی‌های روز دنیاست. هرچند که تکنولوژی توسط بشر توسعه یافته، اما در جریان کتاب پیش‌رو بر او مسلط می‌شود و زمام امور را به‌ دست می‌گیرد. علی دلشاد تهرانی، نویسنده‌ی کتاب، از مفاهیم و نظریه‌های علمی در نگارش این کتاب بهره برده و از خلال داستان، اندیشه‌های فلسفی خود را بازگو کرده. او معتقد است که انسان‌ها قصد دارند به‌واسطه‌ی تکنولوژی به چیزی فراتر و قدرتمندتر از هستی کنونی‌شان دست پیدا کنند. اما رویدادهای داستان ثابت می‌کند که این هدف، بی‌نتیجه است و سرنوشت غم‌انگیزی را رقم خواهد زد. علوم کامپیوتری، هوش مصنوعی، فیزیک و علم کوانتوم، شماری از مباحث به‌کاررفته در کتاب ابر انسان‌اند.

این رمان، گسست هویت انسانی توسط تکنولوژی را تشریح کرده و از طریق روایت زندگی روزبه، نتایج اقدامات جاه‌طلبانه‌ی انسان‌ها را به تصویر می‌کشد. آینده‌ی پیش‌بینی‌شده در داستان، مضمونی مشابه کتاب «فرانکنشتاین»، نوشته‌ی «مری شلی» دارد. این کتاب نیز به موضوع اختراعات بشر پرداخته و در ژانر علمی-تخیلی نوشته شده. البته از دیدگاه علی دلشاد تهرانی، دورنمای جامعه‌ی بشری متفاوت با رمان مری شلی است. او اعتقاد دارد که تکنولوژی در نهایت موجب مسخ انسان‌ها خواهد شد. با این حال، فضای تلخ و هولناک دو رمان را می‌توان یکسان تلقی کرد. کتاب ابر انسان در سال 1400 توسط انتشارات دریا منتشر شده است.

کتاب ابر انسان برای چه کسانی مناسب است؟

به طرفداران داستان‌های علمی-تخیلی توصیه می‌شود مطالعه‌ی کتاب ابر انسان را از دست ندهند.

با علی دلشاد تهرانی بیشتر آشنا شویم

علی دلشاد تهرانی، نویسنده، کارآفرین و فارغ‌التحصیل رشته‌ی آمار و برنامه‌نویسی است. او تجربه‌ی فعالیت در عرصه‌های مدیریت استارت‌تاپ‌ها، سرمایه‌گذاری و ایده‌پردازی را در کارنامه‌ی خود دارد. همچنین میزبان و تهیه‌کننده‌ی پادکست «دارما» است که آموزش‌هایی را در زمینه‌ی خودیاری ارائه می‌دهد. کتاب‌های «راز یگانگی» و «بازی با مرگ»، از بهترین آثار علی دلشاد تهرانی در عرصه‌ی نویسندگی‌اند.

در بخشی از کتاب ابر انسان می‌خوانیم

روزبه از پله‌های هواپیما پایین آمد، سوز‌ سردی می‌وزید. بدنش لرزشی کرد و ناخودآگاه زیپ کتش را بالا کشید. اوایل زمستان بود؛ ولی آنچنان سرد بود که ‌بوی چله‌ زمستان به مشام می‌رسید. وقتی از فرودگاه خارج شد، یک راست به سمت ایستگاه اتوبوس‌ رفت. متوجه‌ شد‌ که بلیت تهیه نکرده ‌است. نگاهی به دور و‌ برش کرد. چشمش به باجه‌ای افتاد که‌ چند نفر در حال تهیه بلیت بودند. به سمت باجه رفت و پشت صف ایستاد. قیمت بلیت اتوبوس فرودگاه تا‌ شهر آنقدر گران بود که چند لحظه خشکش زد.

او بلیت خرید و به سمت ایستگاه رفت. سوار اولین اتوبوسی شد که به شهر می‌رفت. روزبه‌ کنار پنجره نشست، با آستین کتش بخار شیشه را پاک کرد تا بتواند بیرون را تماشا کند. اتوبوس در جاده، شروع به حرکت کرد. یک لایه‌ ضخیم برف درختان‌ و خیابان‌ را مثل ‌پتوی سفید مخمل، پوشانده بود. سرمای غیرمنتظره‌ای احساس غربتش را دوچندان نموده بود. تلفن همراهش را بیرون آورد و مشغول پیدا کردن آدرس شد. احساس نگرانی و تنهایی در دلش‌ گلاویز شده بود و معلوم نبود کدام پیروز‌ می‌شود. اینکه برای همیشه کشورش‌ را ترک کرده بود و دیگر‌ نمی‌توانست خانواده ‌اش را ببیند، بوی کوچه پس‌کوچه‌های محله را استشمام کند و‌ در آن خانه‌ خاطره‌انگیز شبی را به صبح برساند، دلش را سخت فشرد.

خاطرات کودکی مثل قطاری از جلوی چشمانش گذشت؛ بارش برف ناگهانی و تعطیلی دلچسب مدارس‌ که قند در دلشان آب می‌کرد. وقتی از پنجره بیرون را نگاه می‌کردند و با دیدن حجم برف به سمت رادیو یورش می‌بردند تا خبر تعطیلی مدارس را بشنوند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ابر انسان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دریا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات153
زبانفارسی
شابک978-964-7313-99-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ابر انسان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ابر انسان

برای دریافت کتاب ابر انسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.