معرفی و دانلود کتاب اتوبوس‌های بهتر، شهرهای بهتر

عکس جلد کتاب اتوبوس‌های بهتر، شهرهای بهتر
قیمت:
۶۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اتوبوس‌های بهتر، شهرهای بهتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اتوبوس‌های بهتر، شهرهای بهتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اتوبوس‌های بهتر، شهرهای بهتر

در کتاب اتوبوس‌های بهتر، شهرهای بهتر اثر استیون هیگاشید، راهکارهایی برای دلنشین‌تر کردن استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی بیان شده است. نویسنده برای حل چالش‌های اتوبوس‌رانی مانند مسیرهای شهری، سرعت اتوبوس یا نحوه‌ی پرداخت، راهکارهای ساده، کارآمد و دلپذیری را برای مدیریت، برنامه‌ریزی و ایجاد سامانه‌ای عادلانه برای همه ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب اتوبوس‌های بهتر، شهرهای بهتر

استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی، مخصوصاً اتوبوس، دردسرهای زیادی دارد. همه‌ی ما ممکن است به شیوه‌های مختلف از اتوبوس‌سواری تجربه‌ای منفی داشته باشیم؛ مثلاً این‌که در شهر گم شده‌ایم، تعداد ایستگاه‌های اتوبوس محدود بوده و باید مسافت زیادی را (گاهی حتی از کنار اتوبان‌ها) طی کنیم تا به یک ایستگاه اتوبوس برسیم، طی مسیر با اتوبوس خیلی طولانی و طاقت‌فرسا بوده و یا اصلاً این حس را داشته باشیم که اتوبوس فقط برای کسانی در نظر گرفته شده که وضع مالی خوبی ندارند و مجبورند به استفاده از حمل‌ونقل عمومی، آن هم شیوه‌ی سنتی و قدیمی آن، یعنی اتوبوس تن دهند.

استیون هیگاشید (Steven Higashide)، نویسنده‌ی کتاب اتوبوس‌های بهتر، شهرهای بهتر (Better Buses, Better Cities)، از خاطرات خوب کودکی و نوجوانی‌اش هنگام استفاده از اتوبوس می‌گوید. استیون هیگاشید نقل می‌کند که در خردسالی، شهرگردی با اتوبوس تا چه حد برایش لذت‌بخش بوده و هنگامی‌که با کیسه‌ی ماسه‌ها، بیلچه و سطل پلاستیکی‌اش در اتوبوس نشسته بوده، تماشای آمدوشد در شهر، پیاده شدن و سوار شدن آدم‌ها به اتوبوس و رفتار دلنشین و گرم و دوستانه‌ی راننده‌ی اتوبوس تا‌چه‌حد در ذهن او خاطره‌ی شیرینی ایجاد کرده‌اند. بااین‌همه، استیون هیگاشید می‌گوید هنگامی‌که به کالج رفت و بزرگ‌تر شد، استفاده از اتوبوس دیگر نه هیجان‌انگیز بود و نه به‌صرفه. مسیرهای به‌هم پیچیده و ساعت‌های رسیدن اتوبوس همواره آنچنان نامشخص بود که انتظار برای سوار شدن به اتوبوس دیوانگی می‌آمد. اما آنچه دوباره استیور هیگاشید را به ماجرای اتوبوس‌سواری علاقه‌مند کرد و باعث شد تا او کتاب اتوبوس‌های بهتر، شهرهای بهتر را به قلم تحریر درآورد، سرویس اتوبوس‌رانی در لندن بود. خطوط منظم و تعداد بالای اتوبوس‌ها در هر مسیر، ساعت‌های مشخص رسیدن اتوبوس، نحوه‌ی آسانِ شارژِ کارتِ اتوبوس با فشردن چند دکمه‌ی ساده در دستگاه‌های سطح شهر و از همه مهم‌تر، باور عمومی همه‌ی اقشار جامعه به این‌که اتوبوس فقط برای فقرا نیست!

او با یک حساب سرانگشتی متوجه شد که استفاده‌ی فراگیر از اتوبوس تا چه میزان در کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و همچنین در بهبود درآمد و مخارج سالیانه دولت برای حمل‌و‌نقل روزانه سودآور بوده است. استیون هیگاشید می‌گوید اگر اتوبوس‌رانی بهینه و کارآمد باشد، شما با اتوبوس‌سواری نه‌تنها وقتتان را تلف نکرده‌اید بلکه سریع‌تر به کارهایتان می‌رسید؛ چراکه دیگر نه ترافیکی درست می‌شود و نه نیازی به پیدا کردن جای پارک ماشین هست!

در فصل اول کتاب اتوبوس‌های بهتر، شهرهای بهتر به ترجمه آرمین اسلامی و ندا سلخوری غیاثوند، عوامل مؤثر بر تشویق عمومی برای استفاده از اتوبوس را خواهیم شناخت. شهروند از اتوبوس چه می‌خواهد؟ این‌که سریع، راحت و امن باشد و به جایی برود که او می‌خواهد. پس در این فصل استیون هیگاشید به تشریح ویژگی‌های شبکه اتوبوسی می‌پردازد که ارزش سوار شدن دارد و شهروند را به استفاده از خودش تشویق می‌کند.

در فصل دوم کتاب اتوبوس‌های بهتر، شهرهای بهتر، استیون هیگاشید تأکید دارد که اگر اتوبوس‌رانی کاری مداوم و بی‌وقفه باشد، اثربخشی بیشتری بر جامعه خواهد داشت. او چند پیشنهاد سخاوتمندانه و ساده پیش‌ روی شهرداری قرار می‌دهد: مثلاً این‌که از اتوبوس‌هایی با ظرفیت بالاتر استفاده شود و یا خطوط ویژه‌ای برای اتوبوس‌رانی در شهر تعبیه شود، یا حتی این‌که ساعت کاری اتوبوس‌رانی شبانه‌روزی باشد.

در فصل سوم، چهارم و پنجم کتاب اتوبوس‌های بهتر، شهرهای بهتر، چند پیشنهاد منصفانه دیگر توسط استیون هیگاشید مطرح می‌شود؛ از جمله این‌که چگونه می‌توان در تعیین نرخ عادلانه استفاده از اتوبوس، به‌گونه‌ای عمل کرد که هم زمینه‌ای برای درآمدزایی شهرداری باشد و هم بیشترِ اقشار جامعه از آن راضی باشند. در مثالی دیگر استیون هیگاشید می‌کوشد تا استانداردهای لازم جهت ایمنی اتوبوس را گوشزد کند؛ مانند بهینه‌ی سرعت یک اتوبوس یا مدل چرخ‌ها، ترمز و فنر‌ها.

به همت انتشارات شهرسازی، انتشاراتی فعال در زمینه چاپ و نشر کتب مربوط به معماری و شهرسازی، کتاب اتوبوس‌های بهتر، شهرهای بهتر در هشت فصل، راهکارهای لازم برای تشویق دولت و شهروندان برای استفاده بیشتر از اتوبوس ارائه می‌شود. این کتاب که به کوشش آرمین اسلامی و ندا سلخوری غیاثوند ترجمه شده، شروعی تازه برای تغییر در سامانه حمل‌ونقل عمومی است که با بحران‌های چالش‌برانگیزش، ساختار شهری را به‌یک‌باره دچار التهاب می‌کند و همواره به دنبال راه‌حلی برای ارتقای وضع موجود می‌گردد.

نکوداشت‌های کتاب اتوبوس‌های بهتر، شهرهای بهتر

  • پیام‌ها بسیار مهم هستند. نوشته‌ها پرجنب‌وجوش و سرگرم‌کننده است [...] این کتاب را بخرید، بخوانید و به افرادی بدهید که به آن نیاز دارند. تا تفاوتی که در دیدگاهشان ایجاد می‌شود را مشاهده کنید. (جارت واکر، حمل‌ونقل انسانی)
  • احتمالاً بهترین کتابی است که تابه‌حال در مورد بهبود خدمات اتوبوس‌رانی در ایالات متحده نوشته شده است. (فراتر از کرون)

کتاب اتوبوس‌های بهتر، شهرهای بهتر مناسب چه کسانی است؟

شهروندان دغدغه‌مندی که سرویس حمل‌ونقل کارآمد را شایسته خود می‌دانند، همیشه در ذهن خود انتقادات زیادی به اتوبوس‌رانی دارند. اگر شما نیز از این دسته از افراد هستید، این کتاب حرف دل شما را زده و علاوه بر آن، راهکارهای مناسبی برای حل مشکلات اتوبوس‌رانی نیز ارائه داده است. اگر شما مبتکر زمینه‌ی حمل‌ونقل هستید و به دنبال ارائه‌ی طرحی نو برای آن می‌گردید، این کتاب به دردتان خواهد خورد.

در بخشی از کتاب اتوبوس‌های بهتر، شهرهای بهتر می‌خوانیم

فرار از کرایه

فرار از کرایه - زمانی که شخصی سوار اتوبوس می‌شود و پولی نمی‌پردازد - یک اتفاق معمولی است که اتوبوس‌ها معمولاً دارای کلید فرار از کرایه هستند. این دکمه زمانی که شخصی بدون کرایه سوار می‌شود توسط اپراتور فشار داده می‌شود تا آژانس حمل‌ونقل بتواند ارقام سواری را به دقت بشمارد و مکان‌هایی را که بسیاری از سواران کرایه را رد می‌کنند شناسایی کند.

البته آژانس‌های حمل‌ونقل می‌خواهند درآمد خود را به حداکثر برسانند. اما آن‌ها باید در برابر اصرار برای گیر افتادن در رنجش اخلاقی مقاومت کنند. یک برنامه تلویزیونی پورتلند در سال 2017 هشدار داد که «هزاران مسافر اتوبوس پولی نمی‌پردازند و بیشتر آن‌ها از پس آن بر می‌آیند.»

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
تقدیر و تشکر
مقدمه
حمل‌ونقل عمومی باعث کارکرد شهرها می‌شود
وضعیت حمل‌ونقل نابرابر و آلوده‌کننده
(خدا سابق تسلا وجود ندارد) Deus ex Tesla وجود ندارد
مبارزه برای سرویس اتوبوسی که مردم بتوانند زندگی خود را در اطراف بسازند
اتوبوس‌های بهتر، شهرهای بهتر
فصل 1: چه چیزی باعث می‌شود مردم اتوبوس را انتخاب کنند؟
آنچه اتوبوس‌سواران می‌خواهند
سفرهای زیادی برای اتوبوس برای رقابت وجود دارد
اتحادیه ترانزیت میامی داستان را بازنویسی می‌کند
شبکه اتوبوسی که ارزش سوار شدن را دارد
فصل 2: استفاده از اتوبوس را مداوم کنید
معامله مسیر‌های سواری پوشش
هیوستون وقایع را ثبت می‌کند
لبه‌های فرسوده یک شبکه
خدمات تکرارشونده شهرها را زنده می‌کند
فصل 3: اتوبوس را سریع و قابل اعتماد کنید
فصل 4: اتوبوس را از ترافیک شهری آزاد کنید
اتوبوس من را آرام کنید
اتوبوس سریع حمل و نقل چطور؟
جنگ بر سر اتوبوس‌های سریع
کمپین برای اتوبوس‌سواران
ماشین قابلیت اطمینان ترانزیت سیاتل
ما یک اتوبوس سریع می‌خواهیم
مسیر اتوبوس را قابل پیاده‌روی و باوقار کنید
رفع قابلیت راه رفتن
آژانس‌های حمل‌ونقل چگونه می‌توانند رهبری کنند
پناهگاه‌ها: درب ورودی برای عبور و مرور
برنامه ایستگاه‌های اتوبوس بهتر ترانزیت مترو
معیارهای مکان‌یابی پناهگاه حمل و نقل مترو (اقتباس از دستورالعمل‌های آژانس)
مبارزه برای مردم پیاده
فصل 5: اتوبوس را منصفانه و دلپذیر کنید
برنامه‌ریزی با لنز انصاف
ایمنی در حمل‌ونقل
سیاست کرایه عادلانه
پرداخت را آسان کنید
فرار از کرایه
سهام حمل‌ونقل از خانه شروع می‌شود
فصل 6: تغییر مرزهای اتوبوس برای داشتن رای بیشتر
محرومیت منطقه‌ای
ایندیاناپولیس قالب را می‌شکند
ترانزیت 101 در دالاس
شهرها باید تا مرزهایشان پیشروی کنند
تکنولوژی اتوبوس را از بین نمی‌برد - مگر اینکه اجازه دهیم
حواس‌پرتی و هیاهو
ترانزیت میکرو: نوآوری برای حاشیه ترانزیت
انقلابی بی‌درنگ برای اتوبوس‌ها
ترانزیت خودکار
آینده را در دست بگیرید، آن را تسلیم نکنید
فصل 7: تکنولوژیاتوبوس را از بین نمی‌برد - مگر اینکه اجازه دهیم
فصل 8: ساخت یک کشور ترانزیت
سیاست حمل‌ونقل فدرال: بزرگراه‌ها به طور معمول
ایالات در صندلی راننده حمل‌ونقل برای یک سواری گرفته شده است
بودجه اتوبوس‌ها، نه اپراتورهای اتوبوس
بزرگراه‌ها به طور معمول دارای پشتیبانی دو حزبی است
پلی به سوی آینده
نتیجه‌گیری
ذهنیت‌های برنده و جنبش‌های رو به رشد
سیستم‌های حمل‌ونقل و ساختراهای قدرت را درک کنید
یک طرز فکر کمپین
دریافت نماینده، ورودی استراتژیک عمومی
آژانس‌هایی بسازید که می‌توانند ارائه دهند
یک جنبش اصلاحی ترانزیتی قوی‌تر رشد دهید
آزاد کردن اتوبوس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اتوبوس‌های بهتر، شهرهای بهتر
نویسنده
مترجمآرمین اسلامی، ندا سلخوری غیاثوند
ناشر چاپیانتشارات شهرسازی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات212
زبانفارسی
شابک978-622-93218-3-6
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اتوبوس‌های بهتر، شهرهای بهتر

برای دریافت کتاب اتوبوس‌های بهتر، شهرهای بهتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.