معرفی و دانلود کتاب اجرا برای تلویزیون: روش‌های عملی

عکس جلد کتاب اجرا برای تلویزیون: روش‌های عملی
قیمت:
40500 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اجرا برای تلویزیون: روش‌های عملی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اجرا برای تلویزیون: روش‌های عملی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اجرا برای تلویزیون: روش‌های عملی

کتاب اجرا برای تلویزیون: روش‌های عملی نوشته‌ی سید حسن جمالی نیک، علاوه بر آموزش اصول صحیح مجری‌گری، شما را با محیط استودیوهای تلویزیونی آشنا می‌کند؛ زیرا هر مجری باید ذهنیت روشنی از شرایط کاری خود داشته باشد.

درباره‌ی کتاب اجرا برای تلویزیون: روش‌های عملی:

فرض کنید برنامه‌های تلویزیونی بدون مجری تهیه شوند. اخبار بدون مجری، گزارشگر هواشناسی یا مصاحبه با مردم در خیابان بدون حضور مجری و... . شاید هم خیلی پیشنهاد بدی نباشد؟ اما چرا نمی‌خواهیم مجریان را ببینیم و یا صدای آن‌ها را بشنویم؟ زیاد صحبت می‌کنند؟ بیش از حد رسمی یا خودمانی هستند؟ در اجرای خود سرگردانند؟ و...

اگر شما قصد مطالعه‌ی این کتاب را دارید یا می‌خواهید مجری تلویزیون شوید یا در این زمینه مشغول فعالیت هستید و می‌خواهید بدانید چه کارهایی را باید و چه کارهایی را نباید انجام دهید.

اجرا برای تلویزیون هم یکی از دشوارترین کارها و هم یکی از ساده‌ترین اتفاقات جهان است. شغلی که به دلیل حضور در تلویزیون و شاید شهرت طلبی، افراد زیادی را جذب خود می‌کند. حال شما چقدر با محیط تلویزیون آشنا هستید؟ برای دستیابی به چنین شغلی چه آمادگی‌هایی باید داشته باشید؟ نقش تهیه‌کننده‌ها و مدیران تولید برنامه‌های تلویزیون برای انتخاب افراد چه چیزهایی است؟

برخی از تهیه‌کننده‌ها به دنبال افرادی بسیار باهوش یا خبرنگارانی خبره و با دانش می‌گردند. برخی دیگر به دنبال فردی هستند که دستمزد کمی بگیرد و حداقل در مقابل دوربین تلویزیونی نترسد و بتواند صحبت کند! برخی از افراد فارغ از توانایی‌های اجرا، تنها به خاطر تخصص خود به تلویزیون راه پیدا می‌کنند و برخی دیگر برای چهره یا صدای خاصی که دارند. به هر صورت و به هر دلیلی که برای اجرا در تلویزیون دعوت به همکاری شدید، نقطه اشتراک انواع اجراها در تلویزیون چالش‌های بیشمار آن است. آیا برای این چالش‌ها آماده هستید؟

در این کتاب متوجه خواهید شد که اجراها برای برنامه‌های مختلف تلویزیونی با یکدیگر بسیار متفاوت هستند و نمی‌توان تعریف واحدی برای اجرا در تلویزیون و نوع توانایی مورد نیاز ارائه کرد.

کتاب اجرا برای تلویزیون: روش‌های عملی برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر ارزشمند برای افرادی که قصد دارند وارد حیطه‌ی مجری‌گری شوند و یا مجریانی که می‌خواهند در کار خود حرفه‌ای‌تر عمل نمایند مناسب است.

سید حسن جمالی نیک را بیشتر بشناسیم:

او در سال‌های 1367 و 1377 در دانشکده صدا و سیما تدریس می‌کرده است. سید حسن جمالی‌ نیک تجربه‌ی سی سال تدریس در تولید و کارگردانی برنامه‌های تلویزیونی دارد و هم‌اکنون در پرس تی وی در دفتر لندن مشغول فعالیت است.

در بخشی از کتاب اجرا برای تلویزیون: روش‌های عملی می‌خوانیم:

شما هیچ مجری تلویزیونی را پیدا نخواهید کرد که ساعت‌ها خاطره‌ای از شرایط بسیار سخت کار خود نداشته باشد. اتفاقا شما زمانی متوجه می‌شوید که مجری مجربی شده‌اید که مشکلی پیش بیاید و شما از آن آزمایش سربلند بیرون بیایید. فرض کنید مهمان یک برنامه در پخش زنده پشت ترافیک گیر کرده و دیرتر می‌آید و کارگردان از شما می‌خواهد به نوعی برنامه را اداره کنید تا او از راه برسد. شما با موقعیت سختی روبه‌رو می‌شوید و باید بدون اینکه برنامه از حالت عادی آن خارج شود با گفتاری مناسب این فاصله را پر کنید. معمولا مجریان عالی برای چنین مواردی از قبل پیش‌بینی‌هایی کرده‌اند و آماده هستند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: شناخت و ضروریات
فصل دوم: شناخت تولید تلویزیون
فصل سوم: دیده شدن و اجرا
فصل چهارم: صدا و اهمیت آن در اجرا
فصل پنجم: متن برنامه
فصل ششم: مصاحبه
فصل هفتم: مجریگری برای انواع برنامه‌های تلویزیونی
فصل هشتم: نمونه مجریان موفق تلویزیون

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اجرا برای تلویزیون: روش‌های عملی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سیمای شرق
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات299
زبانفارسی
شابک978-600-6628-89-9
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
40500 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اجرا برای تلویزیون: روش‌های عملی

برای دریافت کتاب اجرا برای تلویزیون: روش‌های عملی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.