معرفی و دانلود کتاب اجرای مجازات در ملا عام

عکس جلد کتاب اجرای مجازات در ملا عام
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اجرای مجازات در ملا عام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اجرای مجازات در ملا عام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اجرای مجازات در ملا عام

کتاب اجرای مجازات در ملا عام نوشته‌ی الهام بیگلری فرد به بررسی مبانی اجرای علنی کیفرها و تأثیر مقتضیات زمان، مکان، تغییر مصالح و مفاسد در برخی از احکام شرعی حاکم بر اجرای مجازات‌ها پرداخته است.

یکی از مسائل مربوط به اجرای مجازات‌ها، اجرای علنی یا غیر‌علنی آن‌ها می‌باشد که از چندی پیش محل بحث و مناقشه فراوان قرار گرفته و بازتاب‌های گسترده داخلی و بین‌المللی را به همراه داشته است، تا جایی که صدور آیین‌نامه‌هایی در این زمینه از سوی نهاد قضایی بی‌تأثیر از این دغدغه‌های بین‌المللی نیست. لذا در این پژوهش بر آنیم که با توجه به نظریات جرم شناسی، جامعه شناسی، روانشناسی و نظرسنجی از متن جامعه به بررسی پیرامون آثار فردی و اجتماعی اجرای علنی کیفرها ضمن توجه به نظر موافقین و مخالفین پرداخته و مشخص نماییم که اهداف و مقاصد مورد نظر از اجرای علنی کیفرها تا چه حد به منصه ظهور رسیده است و بالاخره به این امر اشاره نماییم که استفاده از مطالعات و دستاوردهای علوم جرم‌شناسی، روان‌شناسی، علوم اجتماعی و... و نیز در نظر گرفتن شرایط زمان و مکان، شخصیت بزهکار، بافت اجتماعی و فرهنگ و افکار حاکم بر هر جامعه در خصوص انتخاب نوع و شیوه اجرای مجازات به چه میزانی ما را در جهت برخورداری از یک سیاست کیفری پیشرفته و پویا کمک می‌نماید.

در بخشی از کتاب اجرای مجازات در ملا عام می‌خوانیم:

عبرت و اصلاح مجرم
یکی از اهداف مجازات‌ها که از قدیم از ناحیه زمام‌داران و دولت‌ها مورد توجه و عنایت بسیار بوده است، ارعاب انگیزی کیفرها از طریق اجرای آن‌ها در ملأ عام می‌باشد. تا از آن طریق از ارتکاب مجدد جرم توسط بزهکاران جلوگیری به عمل آمده و همچنین موجب شود که سایر بزهکاران احتمالی که اندیشه ارتکاب جرم را در سر می‌پرورانند، مرعوب گردیده و از دست زدن به ارتکاب بزه منصرف گردند.

به عنوان نمونه صد تازیانه خوردن آن هم در حضور گروهی از مومنان کیفر آسانی نیست، این مجازات در حالت عادی می‌تواند برای متخلف و کسانی که قصد دارند مرتکب جرائم موصوف شوند نوعی حالت بازدارندگی دارد. تحمل مجازات‌های علنی دارای دو جنبه است، نخست این‌که از نظر اجتماعی، کیفری است دردآور و هر کسی لذت زودگذر ارتکاب جرائم را بر تحمل این بار گران ترجیح می‌دهد، دوم این که کیفری است ترزیلی و خوار‌ کننده که حتی اگر کسی از نظر شرایط بدنی به گونه‌ای باشد که بتواند درد حاصل ازاین مجازات را بپذیرد اما تحمل ننگ و خواری ناشی از تجربه علنی کاری است دشوار چرا که نوعا هر انسانی حتی اگر گناهکار باشد، برای خویش شخصیت و حرمتی قائل است و به هیچ قسمی حاضر نیست جلوی دیگران مورد مواخذه، تأدیب و توهین قرار گیرد. لذا فرد متخلف غالبا حاضر است به تعداد زیادی در خفا شلاق بخورد اما تأدیب در ملأ عام را بر نمی‌تابد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: کلیات
فصل دوم: مبانی اجرای علنی مجازات‌ها در اسلام ‌
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اجرای مجازات در ملا عام
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات قانون یار
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات143
زبانفارسی
شابک978-600-8796-83-1
موضوع کتابکتاب‌های حقوقی جزا و جرم شناسی، کتاب‌های فقه و اصول
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اجرای مجازات در ملا عام

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اجرای مجازات در ملا عام

برای دریافت کتاب اجرای مجازات در ملا عام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.