معرفی و دانلود کتاب اخمالو: داستان (واقعا) واقعی سفیدبرفی و هفت کوتوله

عکس جلد کتاب اخمالو: داستان (واقعا) واقعی سفیدبرفی و هفت کوتوله
قیمت:
۳۹,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اخمالو: داستان (واقعا) واقعی سفیدبرفی و هفت کوتوله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اخمالو: داستان (واقعا) واقعی سفیدبرفی و هفت کوتوله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اخمالو: داستان (واقعا) واقعی سفیدبرفی و هفت کوتوله

یک کوتوله‌ی کوچولوی عجیب‌‌وغریب به جای اعماق زمین، نزدیک سطح زمین به دنیا می‌آید. کتاب اخمالو: داستان (واقعا) واقعی سفیدبرفی و هفت کوتوله نوشته‌ی لیسل شرتلیف قصه‌ی کوتوله‌ها و شاهزاده‌خانم است. افسانه‌ی سفیدبرفی، بعد از نزدیک به دویست سال، این بار با قرائت دیگری روایت شده و نویسنده از منظری دیگر، قصه‌ای نو از سفیدبرفی ساخته است.

درباره‌ی کتاب اخمالو؛ داستان (واقعاً) واقعی سفیدبرفی و هفت کوتوله

کتابی که در دست دارید، با عنوان اخمالو: داستان (واقعاً) واقعی سفیدبرفی و هفت کوتوله نوشته‌ی لیسل شرتلیف (Liesl Shurtliff)، ترجمه‌ی حورا نقی‌زاده، روایتی تازه و متفاوت از سفیدبرفی به دست می‌دهد. سفیدبرفی یک افسانه‌ی آلمانی است که امروزه در سراسر جهان شناخته‌شده است. این افسانه را برادران گریم در سال 1812 در اولین نسخه از مجموعه‌ی داستان‌های برادران گریم منتشر کردند.

در طول دو قرن گذشته، افسانه‌ی سفیدبرفی دستمایه‌ی قصه‌ها، انیمیشن‌ها و فیلم‌های متعددی شده و فراوان از آن اقتباس شده است. کتاب اخمالو: داستان (واقعا) واقعی سفیدبرفی و هفت کوتوله روایتی نو از ماجرای کوتوله‌ها و سفیدبرفی است.

داستان از جایی شروع می‌شود که یک بچه‌کوتوله‌ی عجیب‌غریب به دنیا می‌آید. کوتوله‌ها در غارهای اعماق زمین متولد می‌شوند و زندگی می‌کنند، اما این بچه‌کوتوله نزدیک سطح زمین به دنیا می‌آید. ماجرا از این قرار است که مادر و پدر او به سطح زمین آمده بودند و در راه بازگشت، مادر این بچه‌کوتوله شکمش سفت می‌شود و وقت زایمان فرا می‌رسد.

پدر و مادر بچه‌کوتوله هراسان می‌خواهند خودشان را به اعماق زمین و غارهای زایمان برسانند که یک‌دفعه یکی از تونل‌ها ریزش می‌کند. پدر درست به‌موقع مادر را می‌کشد و نجاتش می‌دهد، ولی راه تونل مسدود می‌شود و بچه‌کوتوله همان‌جا به دنیا می‌آید.

بورلن، همان بچه‌کوتوله‌ی کوچولو، در یک‌قدمی سطح زمین، که ریشه‌ی درخت‌ها از سقفش آویزان بود، متولد شد. مادرش هنوز از درد به خود می‌پیچید که زیر لب زمزمه‌ کرد: «بچه‌ی کوچولو و بیچاره‌ی من!» و بعد رو به شوهرش گفت: «چه زندگی‌ای قراره داشته باشه، روبالد؟» پدر، که همیشه آدم‌کوتوله‌ی خوش‌بینی بود، گفت: «یه زندگی خوب، روملدا. یه زندگی شاد.»

کتاب اخمالو: داستان (واقعا) واقعی سفیدبرفی و هفت کوتوله نوشته‌ی لیسل شرتلیف داستان جذابی از زندگی بورلن و باقی آدم‌کوتوله‌هاست که انتشارات پرتقال آن را منتشر کرده است و کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به ادبیات داستانی را به خود جذب می‌کند.

نکوداشت‌های کتاب اخمالو؛ داستان (واقعا) واقعی سفیدبرفی و هفت کوتوله

  • داستان واقعی دیگری درباره‌ی یک قهرمان عجیب‌و‌غریب از نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز. (وب‌سایت گودریدز)

  • لیسل شرتلیف داستان‌هایی عالی می‌نویسد که دانش‌آموزان می‌توانند در سفرهای تابستانی، در هواپیما، قطار یا اتومبیل از آن لذت ببرند. (وب‌سایت آمازون)

کتاب اخمالو: داستان (واقعا) واقعی سفیدبرفی و هفت کوتوله برای چه کسانی مناسب است؟

اخمالو: داستان (واقعاً) واقعی سفیدبرفی و هفت کوتوله برای کودکان و نوجوانان، داستانی جذاب و سرگرم‌کننده است. این کتاب را علاوه بر کودکان و نوجوانان، هر کسی که به ادبیات کودک علاقه‌مند است، می‌تواند بخواند و لذت ببرد. اگر از خواندن ادبیات داستانی نوجوانان و خیال‌پردازی لذت می‌برید، اهمیتی ندارد که چندساله هستید. این داستان برای شما هم می‌تواند جذاب باشد.

با لیسل شرتلیف بیشتر آشنا شویم

لیسل شرتلیف نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز و برنده‌ی جایزه‌ی «برای خوانندگان جوان» است. کتاب‌های او همگی در ژانر داستان‌های نسبتاً رئالیستی قرار می‌گیرند. لیسل شرتلیف در سالت لیک سیتی ایالت یوتای آمریکا به دنیا آمده و در رشته‌ی موسیقی، رقص و تئاتر از دانشگاه بریگام فارغ‌التحصیل شده است. این نویسنده در سال 2016 موفق به دریافت جایزه‌ی ویتنی (Whitney) شده است. او اکنون با همسر و چهار فرزندش در شیکاگو زندگی می‌کند.

نویسنده‌ی کتاب اخمالو؛ داستان (واقعا) واقعی سفیدبرفی و هفت کوتوله، لیسل شرتلیف، در سایت شخصی‌اش درباره‌ی خودش می‌نویسد: «در اغلب وقت‌هایی که به نوشتن مشغولم، به دوران کودکی‌ام پرتاب می‌شوم و جادویی که هنوز در وجودم باقی مانده را به کار می‌بندم. امیدوارم بتوانم آن جادو را با کودکان سراسر جهان شریک شوم.»

در بخشی از کتاب اخمالو: داستان (واقعا) واقعی سفیدبرفی و هفت کوتوله می‌خوانیم

پدر و مادرم تقریباً هیچ‌چیزی از سطح زمین نمی‌دانستند. هیچ‌کدام آن جا را ندیده بودند و تمایلی هم به دیدنش نداشتند. مادرم معمولاً سؤال هایم را نادیده می‌گرفت یا موضوع را عوض می‌کرد، ولی پدر مخالف حس کنجکاوی من نبود. من را به اتاق اسناد و مدارک غارشهرها برد؛ غاری پهناور پر از سنگ لوحدها و تخته سنگ ها که هزاران سال تاریخچه‌ی ما و دانش جمعی روی آن حکاکی شده بود. معمولاً نمی‌توانستم اعماق غار را تحمل کنم ولی اشتیاقم برای دانستن این اطلاعات بر ترسم غلبه کرد. اطلاعات را زیرورو کردم تا هرچه می‌توانم از سطح بفهمم. فهمیدم که سطح جایی بزرگ و روباز با سقفی بی‌پایان به اسم آسمان است و توپ طلایی بزرگی در آسمان معلق است که به آن خورشید می گویند. چیزهایی روی زمین می‌رویند که در زیر زمین رشد نمی کنند؛ چیزهایی به اسم درخت و گل و بوته. جانورهای عجیبی روی زمین پرسه می‌زنند، اسب خرس و گرگ. ولی جذاب تر از همه‌ی این‌ها، آدمیزادها بودند.

با توجه به این لوح ها، آدمیزادها موجوداتی کوتوله شکل بودند، ولی هیچ شباهتی به آدم کوتوله‌ها نداشتند. سه برابر یک کوتوله قد می‌کشیدند ولی چاق‌تر از آن‌ها نمی‌شدند. بدون دندان به دنیا می‌آمدند و بیشتر از یک قرن عمر نمی‌کردند. سنگ‌های قیمتی را نمی‌خوردند، ولی در عوض آن‌ها را دور گردنشان، روی انگشت‌ها و مچ دستشان می‌انداختند و حتی گاهی روی سرشان می‌گذاشتند. آدم کوتوله‌ی غول پیکر لاغر و بی‌دندانی را تصور کردم که شام من را جای کلاه روی سرش گذاشته. از فکرش خنده‌ام گرفت. واقعاً باید چنین منظره‌ای را می‌دیدم!

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: بچه‌کوتوله‌ی کوچولوی عجیب‌غریب
فصل دوم: آرزوهای نقش‌برآب
فصل سوم: دود و آینه‌
فصل چهارم: پایین‌تر از پایین
فصل پنجم: یک اخمالوی به‌تمام‌معنا
فصل ششم: نوری در انتهای تونل
فصل هفتم: سطح زمین
فصل هشتم: ارباب ویزل موش‌صفت
فصل نهم: ملکه الفریدا ورونیکا اینگرید لنور
فصل دهم: گردش با غول‌ها
فصل یازدهم: آینه‌ی جادویی، جادوی آینه
فصل دوازدهم: خوش‌دل‌ترین
فصل سیزدهم: سقوط در مهمانی
فصل چهاردهم: ملکه‌ی بدجنس
فصل پانزدهم: شکار شاهزاده‌خانم
فصل شانزدهم: ورود بی‌اجازه‌ی آدمیزاد
فصل هفدهم: فروپاشی اعضای گروه
فصل هجدهم: نادان‌های روی سطح زمین
فصل نوزدهم: زنگ‌ها و سوکس‌ها
فصل بیستم: اخمالو و لوس
فصل بیست‌ویکم: شاهزاده‌خانم نجات‌دهنده
فصل بیست‌ودوم: شاهزاده‌ی گم‌شده
فصل بیست‌وسوم: ترک‌خورده
فصل بیست‌وچهارم: یک‌ دسته ریش
فصل بیست‌وپنجم: تبعید‌شده
فصل بیست‌وششم: ابراز علاقه
فصل بیست‌وهفتم: گول ‌زدن شاهزاده
فصل بیست‌وهشتم: نجات شاهزاده‌خانم
فصل بیست‌ونهم: جانی تازه و چشم‌وهم‌چشمی
فصل سی‌ام: انعکاس موش
فصل آخر: همیشه اخمالو
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اخمالو: داستان (واقعا) واقعی سفیدبرفی و هفت کوتوله
نویسنده
مترجمحورا نقی زاده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات285
زبانفارسی
شابک978-622-274-060-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اخمالو: داستان (واقعا) واقعی سفیدبرفی و هفت کوتوله

برای دریافت کتاب اخمالو: داستان (واقعا) واقعی سفیدبرفی و هفت کوتوله و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.