معرفی و دانلود کتاب ارزش گذاری به زبان ساده: چگونه شرکتی را ارزش گذاری، سهمی را انتخاب و سود کسب کنیم

عکس جلد کتاب ارزش گذاری به زبان ساده: چگونه شرکتی را ارزش گذاری، سهمی را انتخاب و سود کسب کنیم
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ارزش گذاری به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ارزش گذاری به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ارزش گذاری به زبان ساده: چگونه شرکتی را ارزش گذاری، سهمی را انتخاب و سود کسب کنیم

آسوات داموداران در کتاب ارزش گذاری به زبان ساده، شیوه‌ها، قواعد و معیارهای مسئله‌ی ارزش‌گذاری را که در نظر بیشتر سرمایه‌گذاران، بسیار پیچیده و دشوار است، به شیوه‌ای ساده، بیان کرده است. آموزش‌ها و راهنمایی‌های او در این کتاب موجب می‌شود تا مدیران، کارشناسان و فعالان بازار سرمایه، به طور کامل با ارزش‌گذاری و لوازم آن آشنا شده و از مراجعه به تحلیل‌گران و ارزیابان بی‌نیاز شوند.

درباره‌ی کتاب ارزش‌گذاری به زبان ساده

کتاب «ارزش‌گذاری به زبان ساده» (The Little Book of Valuation) نوشته‌ی آسوات داموداران (Aswath Damodaran) راهنمایی قابل دسترس و کاربردی برای ارزیابی سهم‌هاست. با توجه به اینکه ارزش‌گذاری در جریان هر سرمایه‌گذاری، کارکردی اساسی دارد، اطلاع داشتن از شیوه‌ها، قواعد و معیارهای آن برای هر سرمایه‌گذار ضروری است. خصوصاً اینکه، کار ارزش‌گذاری در نظر فعالان بازار سرمایه، اغلب کاری دشوار و پیچیده به نظر می‌رسد. به همین علت، آنان یا برای دریافتن ارزش دارایی‌ها، به ارزش‌گذاری حرفه‌ای مراجعه می‌کنند یا از اساس از خیر ارزش‌گذاری می‌گذرند.

معرفی و دانلود کتاب ارزش گذاری به زبان ساده

نویسنده در این کتاب، تلاش کرده است تا تکنیک‌های ارزش‌گذاری را با زبانی ساده و همگانی، طوری تبیین کند که همه‌ی فعالان بازار سرمایه، بتوانند از آن برای ارزیابی ارزش یک کالا یا سهم، بهره ببرند و تصمیم بهتری در سرمایه‌گذاری‌های خود بگیرند.

داموداران در کتاب ارزش‌گذاری به زبان ساده، همه‌ی اصول ارزش‌گذاری را به طور کامل بیان می‌کند و مدل‌هایی را ارائه می‌دهد، که خواننده به سادگی بتواند آن‌ها را درک کند و از آن‌ها بهره بگیرد. همه‌ی رویکردهای متفاوت ارزش‌گذاری، در کتاب پیش رو بررسی و تبیین می‌شوند.

کتاب حاضر که نوشته‌ی یکی از معتبرترین کارشناسان ارزش‌گذاری امروز است، از مطالعات موردی و نمونه‌هایی نیز بهره گرفته که به افزایش مهارت ارزش‌گذاری خواننده کمک می‌کنند. کتاب ارزش‌گذاری به زبان ساده، خوانندگان را با هدف گام برداشتن به سمت شفافیت بازار سرمایه، مدیریت حرفه‌ای سبد سهام و خرید و فروش بر اساس ارزش واقعی، با مفاهیم و مدل‌های ارزش‌گذاری آشنا می‌کند.

این اثر در سه بخش اصلی طراحی و تدوین شده است. نویسنده در بخش اول مقدمات سرمایه‌گذاری را در چهار فصل برای خوانندگان بیان می‌کند. فصل اول مفهوم ارزش‌گذاری را به طور کلی برای مخاطب تبیین کرده است. در این فصل نویسنده با دو رویکرد ذاتی و نسبی بر مفهوم ارزش‌گذاری تمرکز می‌کند. فصل دوم بر ابزارهای توان‌مند داد و ستد تأکید دارد و مسائلی مانند ریسک و ارزش زمانی را برای مخاطب توضیح می‌دهد. فصل سوم به تعیین ارزش ذاتی دارایی‌ها و داده‌هایی که برای این فرآیند لازم است می‌پردازد. در فصل چهارم نیز تعیین ارزش نسبی دارایی و رابطه‌ی ارزش ذاتی و نسبی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

بخش دوم کتاب با عنوان چرخه‌ی عمر و ارزش‌گذاری چهار فصل دارد. فصل پنجم مسائل ارزش‌گذاری و راه‌حل‌های ارزش‌گذاری شرکت‌های نوپا را مطرح می‌کند. فصل ششم مسائل و راه‌حل‌های ارزش‌گذاری شرکت‌های در حال رشد را بررسی می‌کند. فصل هفتم شامل مسائل و راه‌حل‌های ارزش‌گذاری شرکت‌های بالغ است و فصل هشتم به مسائل و راه‌حل‌های شرکت‌های رو به زوال می‌پردازد.

بخش سوم این کتاب درباره‌ی موقعیت‌های خاص در ارزش‌گذاری بحث می‌کند. فصل نهم مسائل و راه‌حل‌های ارزش‌گذاری شرکت‌های خدمات مالی، فصل دهم مسائل و راه‌حل‌های ارزش‌گذاری شرکت‌های تولیدکننده‌ی کالاهای پایه و فصل یازدهم مسائل و راه‌حل‌های ارزش‌گذاری شرکت‌های با دارایی‌های نامشهود را بررسی می‌کند.

کتاب ارزش‌گذاری به زبان ساده نوشته‌ی آسوات داموداران، راز و رمزهای ارزش‌گذاری را بیان کرده و شیوه‌هایی را به خواننده معرفی می‌کند که بتواند با آن‌ها قضاوت‌های ارزیابان را بررسی کرده و درباره‌ی صحت و سقم آن‌ها داوری کند.

این کتاب به دست رضا ابراهیمی ترجمه شده و در انتشارات بورس به انتشار رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب ارزش‌گذاری به زبان ساده

  • طیف وسیعی از ایده‌ها که پایه و اساس همه‌ی ارزش‌گذاری‌های تجاری را تشکیل می‌دهند و در کتاب‌های کلاسیک چندصد صفحه‌ای قرار دارند، همه در این کتاب هستند. با همان وضوح، تیزبینی و شوخ‌طبعی. (پروفسور انانت ک. ساندرام، دانشگاه دارتموت)
  • این کتاب منبع بسیار خوبی است. من آن را به دانشجویان و دوستانم پیشنهاد می‌کنم. کتاب، ترکیب چشمگیری از نظریه و عمل و برای افراد تازه‌کار نیز کاملاً قابل دسترسی است. هم‌چنین یک افزودنی مهم برای کتابخانه‌ی افراد حرفه‌ای و متخصص امور مالی محسوب می‌شود. (پابلو فرناندز، استاد آی.ای.اس.ای بیزینس اسکول)

کتاب ارزش‌گذاری به زبان ساده برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای مدیران، کارشناسان و فعالان بازار سرمایه مناسب است.

در بخشی از کتاب ارزش گذاری به زبان ساده: چگونه شرکتی را ارزش گذاری، سهمی را انتخاب و سود کسب کنیم می‌خوانیم

اگر رشد تاریخی و تخمین‌های اهل فن مورد وثوق نیست، پس چه باید کرد؟ برای این‌که شرکتی رشد کند یا باید سرمایه‌گذاری‌های موجود را بهتر مدیریت کند (رشد از طریق بهبود کارآیی) یا سرمایه‌گذاری‌های جدید انجام دهد. امکان بهبود کارآیی از طریق اندازه‌گیری پتانسیل‌های کاهش هزینه و افزایش سوددهی قابل سنجش است. این عوامل می‌توانند در کوتاه‌مدت و نه برای همیشه باعث رشد درون‌زای شرکت شوند؛ به خصوص در مورد شرکت‌هایی که در دوره بلوغ هستند و بازده سرمایه ضعیفی دارند. برای تعیین نرخ رشد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های مجدد، باید بررسی شود شرکت چه‌قدر از سود کسب‌شده خود را دوباره در کسب‌و‌کارش سرمایه‌گذاری می‌کند و بازده این سرمایه‌گذاری چه‌میزان است. اگرچه سرمایه‌گذاری مجدد و بازده سرمایه، اسامی عام هستند، اما مفاهیم آن‌ها بستگی دارد به این‌که در محاسبات، سود هر سهم در نظر گرفته شود یا سود عملیاتی.

فهرست مطالب کتاب

فهرست کتاب
سخن ناشر
چکیده
مقدمه
بچسبید به کار - مقدمات ارزش‌گذاری
فصل 1: ارزش، فراتر از عدد!
فصل 2: ابزارهای توانمند دادوستد
فصل 3: هر دارایی ارزشی ذاتی دارد
فصل 4: همه چیز نسبی است!
ز گهواره تا گور - چرخه عمر و ارزش‌گذاری
فصل 5: آرزوهای بی‌شمار
فصل 6: گرفتاری‌های آغاز کار
فصل 7: بلوغ
فصل 8: روز رستاخیز
سنت‌شکنی - موقعیت‌های خاص در ارزش‌گذاری
فصل 9: روی آن حساب کن
فصل 10: فراز و نشیب سرمایه‌گذاری
فصل 11: ارزش نامرئی
جمع‌بندی
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ارزش گذاری به زبان ساده: چگونه شرکتی را ارزش گذاری، سهمی را انتخاب و سود کسب کنیم
نویسنده
مترجمرضا ابراهیمی
ناشر چاپیانتشارات بورس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات250
زبانفارسی
شابک978-600-7872-22-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ارزش گذاری به زبان ساده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ارزش گذاری به زبان ساده

برای دریافت کتاب ارزش گذاری به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.