معرفی و دانلود کتاب ارمیا

عکس جلد کتاب ارمیا
قیمت:
55000 تومان - 5.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ارمیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ارمیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ارمیا

پس از جنگ،‌ آن‌هایی که می‌مانند، بیش از رفتگان تاوان می‌دهند! کتاب ارمیا، رمان بی‌نظیر و خواندنی رضا امیرخانی یکی از آثار پرفروش در حوزه ادبیات مقاومت است که در سال 1379 عنوان کتاب برگزیده‌ی جشنواره «ادب و پایداری» بیست سال ادبیات دفاع مقدس را از خود کرد. این کتاب نگاهی متفاوت به ماجرای مقاومت و دفاع از وطن دارد.

درباره کتاب ارمیا

جنگ، اتفاق عجیبی است که هیچکس نمی‌داند در انتهای آن چه رخ می‌دهد! به قول معروف، تنها برنده‌ی جنگ فقط اسلحه‌فروش‌ها هستند و بس!

جنگ هشت ساله‌ی ایران و عراق یکی از برهه‌های بسیار حساس در تاریخ کشور است که زندگی بسیاری از افراد را دست‌خوش تغییر کرد. می‌توان گفت همچنان نیز پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از جنگ هشت ساله، همچنان تاثیراتی از آن دوران باقی مانده و می‌توان پس‌لرزه‌های آن را در زندگی و شرایط زیست بسیاری از افراد دید.

اما دفاع مقدس، جدای از همه تاثیرات، اتفاقات و پیامدهایش، شکل جدیدی از ژانر ادبی را به‌وجود آورد که از آن با عنوان ادبیات مقاومت یاد می‌شود و طرفداران زیادی دارد. کتاب ارمیا نوشته جذاب و خواندنی نویسنده جوان، رضا امیرخانی (Reza Amirkhani) در همین حوزه نوشته شده است و ماجرای آن در جبهه رخ می‌دهد.

داستان ارمیا روایت متفاوتی از جنگ هشت‌ساله‌ی ایران و عراق است که نگاه جدیدی را به جبهه، مقاومت، تعهد و عشق به وطن، دفاع از جان و مال و میهن به نمایش می‌گذارد.

داستان کتاب در یکی از روزهای سال هزار و سیصد و شصت و خرده‌ای اتفاق می‌افتد! زمانی که ارمیا، فرزند پسر یک خانواده مرفه، در دانشگاه و در رشته عمران تحصیل می‌کند و آینده درخشانی در انتظار اوست! اما تصمیم ناگهانی او همه‌چیز را تغییر می‌دهد!

ارمیا که طرز تفکری متفاوت از خانواده‌اش دارد،‌ تصمیم می‌گیرد درس و دانشگاه را رها کند و بدون اطلاع خانواده، برای رفتن به جبهه ثبت‌نام می‌کند. داستان اعزام ارمیا به خط مقدم، آشنایی و دوستی او با فردی به نام مصطفی و بازگشتش به تهران، خلاصه‌ای از چیزی است که در رمان ارمیا می‌خوانید.

این اثر در سه بخش روایت می‌شود و هر بخش از آن شما را با شکل جدیدی از شخصیت و رشد روحی و معنوی قهرمان داستان روبه‌رو می‌کند. روایت اول مربوط به دوران اعزام ارمیا به جبهه،‌ داستان رفاقت با مصطفی و اتفاقاتی است که در سنگر رخ می‌دهد. در بخش دوم ارمیا به تهران باز می‌گردد و جنگ و آنچه در جبهه برای او رخ داده، چنان تحولی را در درون او ایجاد کرده است که تاب و تحمل زندگی در خانه اشرافی‌شان را ندارد! و در نهایت در سومین بخش کتاب، قهرمان داستان در جنگ‌های شمال ایران حضور می‌یابد.

رضا امیرخانی داستانی را پیش روی شما قرار داده است که تا لحظه آخر نمی‌توانید پایان آن را حدس بزنید!

رمان ارمیا اولین بار در سال 1374 به چاپ رسید و همچنان نیز پس از گذشت دو دهه از انتشار آن، در زمره کتاب‌های پرفروش قرار دارد. ارمیا به زبان‌های ترکی، اردو و عربی نیز ترجمه شده و بارها در داخل ایران به چاپ مجدد رسیده است. اگر به ادبیات مقاومت و دفاع مقدس علاقه‌مند هستید،‌ لذت خواندن این رمان را به خودتان هدیه کنید.

جوایز و افتخارات کتاب ارمیا

- تقدیر ویژه‌ دومین دوره‌ی کتاب سال دفاع مقدس، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس (1376)
- تقدیر ویژه اولین دوره‌ی جشنواره‌ی «فرهنگی هنری مهر»، دفتر نشر و تنظیم آثار امام خمینی (1378)
- کتاب برگزیده‌ی جشنواره «ادب و پایداری»، بیست سال ادبیات دفاع مقدس، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (1379)

کتاب ارمیا برای چه کسانی مناسب است؟

همه کسانی که به ادبیات دفاع مقدس و داستان‌ها و رمان‌های ژانر مقاومت علاقه‌مندند، از خواندن این کتاب لذت می‌برند.

با رضا امیرخانی بیشتر آشنا شویم

یکی از نویسندگان جوان ادبیات ایران که در زمینه نگارش داستان و رمان‌های ادبیات مقاومت بسیار خوش درخشیده است، رضا امیرخانی نام دارد. او با توانایی خودش در نویسندگی و همچنین نقد ادبی شناخته می‌شود و مدتی را به عنوان رئیس هیئت مدیره‌ی انجمن قلم ایران مشغول به کار بوده است.

از این نویسنده جوان تاکنون آثار زیادی بر جای مانده که از جمله آن‌ها می‌توان به «جانستان کابلستان»، «قیدار»، «من او» و... اشاره کرد. بسیاری از کتاب‌های امیرخانی برنده‌ی جوایز متعددی شده‌اند. مانند کتاب من او که در دومین جشنواره‌ی مهر مورد تقدیر قرار گرفت، کتاب نفحات نفت که اثر شایسته‌ی تقدیر دهمین دوره‌ی جایزه‌ی جلال آل احمد شد و کتاب ره‌ش که جایزه‌ی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را برای او به ارمغان آورد.

در بخشی از کتاب ارمیا می‌خوانیم

رستوران را کنار پمپ بنزین ساخته بودند. این دو عمارت توانسته بودند اندکی لختی کسل‌کننده‌ی جاده را بر هم بزنند. ارمیا اشاره‌ای به پدر کرد و در سکوت او و پدر، رستوران که رنگ در و دیوارش با حصارهای پمپ بنزین تفاوت زیادی نداشت، انتخاب شد. وقتی پا را روی زمین گذاشتند، انگار تمامی طول مسیر کیلومتر به کیلومتر وزنه‌ای شد و روی کمرشان قرار گرفت. ابتدا لنگ‌لنگان و سپس استوار به سوی رستوران گام برداشتند.

رستوران بزرگ بود و قدیمی. معلوم بود مدت‌ها از آن استفاده نمی‌شده است. روی زمین خاکی اطراف، روغن اتومبیل، لکه‌های سیاهی کشیده بود. بوی بنزین با بوی چربی کباب مخلوط شده بود. در توری رستوران را احتمالاً برای این گذاشته بودند که مگس‌ها بیرون نیایند. مگس‌ها از اجزای اصلی اکوسیستم جنوب هستند، با وزوزهای کرکننده و کثیفی چندش‌آوری که به مرور زمان عادی می‌شود؛ تکامل انسان‌ها در برخورد با مگس. پدر و پسر زیر نگاه‌های عمیق مشتریان و پیش‌خدمت‌ها منتظر غذا بودند. در آن رستوران کثیف بین راه قیافه پدر هر چند به فضای آن‌جا نمی‌خورد اما غریب نبود. نگاه‌ها مسحور ریش‌ها و موهای بلند پسر نیز نبودند بل‌که نگاه‌ها در شگفتی پیوند عجیب مردی میان‌سال با موهای جوگندمی شانه‌شده و جوانی کم‌سن با موهای بلند، غرق شده بودند. مرد میان‌سال یک کراوات کم داشت و جوان کم‌سن چفیه‌اش را در سنگرش جا گذاشته بود. مدتی روی صندلی جابه‌جا شدند، اما هیچ‌کس به سراغ‌شان نیامد.

شاید این‌جا را با هتل‌های تهران اشتباه گرفته بودند. صاحب کافه‌ی بین راه، آن‌قدر راننده‌ی کامیون و سرباز به مرخصی‌ آمده، دیده بود که دیگر به کسی فهرست غذا تعارف نمی‌کرد. از پشت میز آهنی‌اش تازه‌واردها را برانداز می‌کرد. منتظر بود تا بیایند و چیزی سفارش بدهند. دست آخر خسته شد و به‌طرف میز پدر و پسر به راه افتاد. پدر از او صورت غذاها را پرسید. صاحب کافه دستی به صورت چرب و خیس از عرقش کشید و خندید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ارمیا
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-964-369-766-2
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ارمیا

ریحانه پورباقر
۱۴۰۲/۵/۹
در چند فصل اول کتاب بسیار روان و جالب توجه بود، ازین جهت که از یک جمله یا یک تصویر یک خاطره تداعی میشد و در همان بین خاطره تعریف میشد برام جالب بود، ولی در مورد مصطفی و بعدهای شخصیتی مصطفی خیلی کم نوشته شده بود، و به نوعی اصلا چیزی خاصی نبود تا ما رو هم به عنوان خواننده مجذوب مصطفی کنه، تا با ارمیا همذات پنداری کنم در مورد شهادت مصطفی. و این که به نظرم در مورد جوانانی که از جبهه برگشته بودن‌ی مقدار غلو شده بود. اون فقط ۵ یا ۶ ماه رو تو جبهه گذرونده بود و وقتی برگشته بود‌ی آدم دیگه شده بود و به نظرم کمی غیرواقع بود، برای جوانانی که خودشون و آماده شهادت یا اسارت و جانبازی کرده بودن، و در جایی هم نویسنده به زنان بی احترامی کرد
مریم احمدی
۱۴۰۲/۱/۲
در مورد مصطفی خیلی کم روایت شده چه بعدی از شخصیتش اینقدر روی ارمیا تاثیر گذاشت که اینطور دگرگون شد. ارمیا میتونست یک وضعیت متعادلتری بگیره و درک کنه ماموریتش الان بعد جنگ تغییر کرده، شخصیت ارمیا بهیچ وجه نشون دهنده عارف گم شده نیست. اصلا چرا باید حتما بمیره که آخر کار زیر دست و پا له بشه با این مرگ چه چیزی از بار امانت انسانیتش را انجام داد. من بقیه اثارشون را بیشتر دوست داشتم
m.Amiri
۱۴۰۲/۱/۱۷
کتاب جالبیه پیشنهاد میکنم اگر به دفاع مقدس علاقه دارین بخونین
داود غدیرپور
۱۴۰۱/۱۱/۱۱
اونچیزی که از جنگ میخواستم نبود همشم نخوندم
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب ارمیا

برای دریافت کتاب ارمیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.