معرفی و دانلود کتاب از کودک کار تا استاندار: زندگینامه و خاطرات

عکس جلد کتاب از کودک کار تا استاندار: زندگینامه و خاطرات
قیمت:
۱۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از کودک کار تا استاندار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از کودک کار تا استاندار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از کودک کار تا استاندار: زندگینامه و خاطرات

کتاب از کودک کار تا استاندار نوشته‌ی عبدالحسن مقتدایی داستان نیست؛ بلکه تصویری واقعی از هزارتوی زندگی‌ست که در اطراف هر یک از ما جریان دارد، آنچه که بر کودکان کار، کودکان یتیم، بی‌سرپرست یا بدسرپرست می‌گذرد و ‌ای بسا بسیاری از ما از آن غافل هستیم.

درباره‌ی کتاب از کودک کار تا استاندار:

کتاب پیش رو با خاطرات کودک 6 - 7 ساله‌ای آغاز می‌شود که در یک شب گرم تابستانی بر پشت‌بام خانه‌شان خوابیده است و صبح بسیار زود در حالی چشمان خواب‌آلودش را باز می‌کند که مادرش صدایش می‌زند. این پسربچه دستتان را می‌گیرد و با خود به بازار احمدآباد و صفا حراجی و روشن‌خانه‌های شرکت نفت می‌برد و سپس با زنبیلی در دست در کوچه پس‌کوچه‌های احمدآباد می‌چرخاند تا حال و هوای آبادان 50 سال قبل را برای شما به تصویر بکشد.

هر صفحه که به جلو بروید، او را در سنین گوناگون در کارگاه‌های نجاری، بنایی، جوشکاری، لنت‌کوبی و... به دنبال تجربه کردن می‌بینید. پس از ازدواج و سروسامان گرفتنش با او به پالایشگاه نفت قدم می‌گذارید و در مبارزات دوران انقلاب اسلامی و تحصن کارگران و کارمندان و فرارهای شبانه حضور می‌یابید.

در جبهه و دوران جنگ با او لباس رزم می‌پوشید تا از وطن خود دفاع کنید. نحوه آواره شدن خانواده، همشهریان و نابودی شهر زیبایش را می‌بینید. سپس با او وارد مجلس شورای اسلامی می‌شوید و از نقض برنامه دولت برای بازسازی مناطق جنگ‌زده شکایت می‌کنید. سرانجام او شما را به عرصه اجرا و استانداری خوزستان و هرمزگان می‌برد و با چالش‌های پیش رویش مواجه می‌کند.

نثر کتاب بسیار روان، ساده و بدون تکلف و پیچیدگی است و محتوای جذابش شما را تا پایان با خود همراه می‌کند. هنگام خواندن زندگی‌نامه و خاطرات، شما بی‌واسطه با قهرمان اصلی کتاب برخورد می‌کنید و زوایای پنهان، شخصیت او را می‌بینید و با شکست‌ها، موفقیت‌ها، تلخی‌ها، شیرینی‌ها و چالش‌هایی که پشت سر گذاشته آشنا می‌شوید و می‌توانید با انصاف بیشتری او را قضاوت کنید.

کتاب از کودک کار تا استاندار برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به خواندن زندگی‌نامه و خاطرات علاقه‌مند هستید این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب از کودک کار تا استاندار می‌خوانیم:

اوایل سال 1340 آیت‌الله بروجردی زعیم بزرگ شیعه دار فانی را وداع گفت. دسته‌های بزرگ عزاداری در سراسر کشور برپا شدند. در آبادان نیز جمعیت زیادی بر سروسینه‌زنان به‌ طرف قبرستان قدیم در حرکت بودند. من که هنوز به سن تحصیل پا نگذاشته بودم با تنی چند از دوستانم جمعیت را همراهی می‌کردیم بدون اینکه بدانیم موضوع چیست و این بر سر و سینه زدن برای کیست. وقتی به جمشیدآباد رسیدیم تشنگی و گرسنگی بر ما غلبه کرد؛ مردم مشغول عزاداری بودند اما ما در عالم بچگی خود بودیم که در گوشه‌ای از خیابان یک ‌دو ریالی توجهم را جلب کرد. بدون معطلی آن را برداشتم و همراه دوستانم جمعیت را رها کردیم تا با آن هدیه خدادادی برای خودمان نوشیدنی و خوراکی تهیه کنیم. تصورم این بود که خداوند، همان پیرمرد مهربان نورانی که در آسمان نشسته است و با چشمانی نگران بندگان خود را تماشا می‌کند و مواظب آن‌ها است، این پول را به ما داده است.

در دوران کودکی که بیشتر اوقاتمان در مسجد‌ها بودیم گاهی اوقات اتفاقات ناراحت‌کننده‌ای هم برایمان پیش می‌آمد که حالا البته به عنوان خاطراتی خنده‌دار به جا مانده است. یکی از آن‌ها مربوط می‌شود به زمانی که کلاس سوم دبستان بودم. آن موقع ماه مبارک رمضان با دوستانم به مسجد آقای برهانی در لین چهار، در بازار میوه‌فروشی می‌رفتیم و چای و آب یخ توزیع می‌کردیم. مراسم تمام شد، آخر شب بود حدود ساعت ده و باید به خانه می‌رفتم اما هرچه جستجو کردم کفش‌هایم را ندیدم. در آن شب تاریک و سرد زمستانی از مسجد تا خانه را با پای برهنه آمدم، نیمی از راه آسفالت و نیمی خاکی بود. همراه برادر بزرگ‌ترم غلامحسین معروف به اوستا غلام بودم، بیشتر اوقات به اتفاق هم به مسجد می‌رفتیم. فردای آن روز دبستان ما نوبت عصر بود و فرصتی بود تا برای تهیه کفش فکری کنم.

آن موقع وضع مالی خوبی نداشتیم؛ کفش معمولی می‌خریدیم و برای جلوگیری از ساییده‌شدن کف آن‌ها، کفش‌ها را نعل می‌زدیم؛ در لین یک احمدآباد نزدیک داروخانه‌ای که به داروخانۀ آلمانی معروف بود تعدادی مغازه خرازی و لباس‌فروشی بودند، عده‌ای هم بساط پهن می‌کردند و از جمله اقلامی که می‌فروختند، دمپایی بود همراه خواهرم به آن‌جا رفتیم و یکی از این دمپایی‌های منجیتی خریدیم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: کودکی، نوجوانی و جوانی
فصل دوم: انقلاب اسلامی
فصل سوم: جنگ تحمیلی (دفاع مقدس)
فصل چهارم: نمایندگی مجلس شورای اسلامی (دوره سوم و چهارم)
فصل پنجم: بازسازی مناطق جنگی
فصل ششم: مأموریت کاری خارج از کشور
فصل هفتم: استانداری خوزستان
فصل هشتم: استانداری هرمزگان
فصل نهم: در حاشیه
تصاویر
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از کودک کار تا استاندار: زندگینامه و خاطرات
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کویر
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-964-214-134-0
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب از کودک کار تا استاندار

محمد عنایت‌زاده
۱۴۰۱/۳/۹
قطع یقین خواندن هر کتاب زندگینامه، به نوعی بهره مندی از تجارب و درس آموخته‌های آن زندگی است.
انگار که اون زندگی را خودت زندگی کرده ای.
برای کسانی که شغلهای دولتی دارند پیشنهاد میدهم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب از کودک کار تا استاندار

برای دریافت کتاب از کودک کار تا استاندار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.