معرفی و دانلود کتاب استارتاپ‌های چینی

عکس جلد کتاب استارتاپ‌های چینی
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استارتاپ‌های چینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استارتاپ‌های چینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استارتاپ‌های چینی

علی صبور در کتاب استارتاپ‌های چینی، یکی از موفق‌ترین الگوهای مشاغل استارت‌آپی را در سراسر جهان، معرفی کرده و آن را از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار داده است. نحوه‌ی ایجاد یک شرکت استارت‌آپی در کشور چین، نقش فناوری‌ها و هوش مصنوعی در پیشرفت آن‌ها، مشخصه‌های استارت‌آپ‌های موفق، مقایسه‌ی استارت‌آپ‌های چینی با استارت‌آپ‌های غربی و موضوعات این‌چنینی، محتوای اصلی کتاب حاضر را تشکیل می‌دهند.

درباره‌ی کتاب استارتاپ‌های چینی

چند سالی است کلمه‌ی «استارت‌آپ» جای خود را میان مقالات و کتاب‌های حوزه‌ی اقتصاد باز کرده و بخش عمده‌ای از توجه فعالان عرصه‌ی کارآفرینی را به خود جلب کرده. استارت‌آپ‌ها شرکت‌های کوچکی هستند که بر مبنای ایده‌های کاربردی و خلاقانه شکل می‌گیرند. همین نکته باعث می‌شود این کسب‌و‌کارها، از شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ، موفق‌تر عمل کنند و سودآوری بیشتری داشته باشند. استارت‌آپ‌ها نقش پررنگی در پیشرفت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشورهای مختلف ایفا می‌کنند. چین یکی از کشورهایی است که با رشد و توسعه‌ی چشمگیر مشاغل استارت‌آپی روبه‌رو بوده. در این کشور جوانان و افرادی که در رده‌ی سنی 17 تا 45 سال قرار می‌گیرند، با بهره‌گیری از پیشنهادات افراد باتجربه، استارت‌آپ‌های نوآورانه را پدید می‌آورند. گسترش استارت‌آپ‌های چینی در سال‌های اخیر به‌حدی سریع بوده که بعید نیست در آینده‌ای نزدیک، کل سبک زندگی مردم این کشور را دستخوش تحول کند. استفاده از فناوری و ابزارهای هوشمند مشخصه‌ی اصلی استارت‌آپ‌های چینی محسوب می‌شود. علی صبور برای معرفی بهتر این دسته از فعالیت‌های اقتصادی به کارآفرینان ایرانی، کتابی را با عنوان استارتاپ‌های چینی نگاشته که انبوهی از اطلاعات کاربردی را در خود جای داده است.

نویسنده طی بخش‌های متنوع اثر حاضر، مشخصه‌های اصلی استارت‌آپ‌های چینی، نحوه‌ی شکل‌گیری آن‌ها، مسیری که در پیش گرفته‌اند و عوامل موفقیتشان را برای مخاطبان تشریح کرده است. علی صبور بخش‌های ابتدایی کتاب را به معرفی این سبک از استارت‌آپ‌ها اختصاص داده و چگونگی آن‌ها را برای مخاطبان روشن کرده. سپس به سراغ روش‌های راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها رفته و روند آن‌ها را بررسی کرده و در ادامه، نحوه‌ی آغاز نوآوری‌های استارت‌آپی کشور چین را شرح داده است.

در مراحل بعد، مطالب جزئی‌تر شده و موضوعاتی از جمله نحوه‌ی شناخت خصوصیات هم‌تیمی برای ایجاد یک استارت‌آپ، اهمیت ظاهر استارت‌آپ‌ برای نوآوران چینی، نقش پرورش ذهن در شکل‌گیری استارت‌آپ‌ها و... مطرح می‌شوند. اهمیت توسعه‌ی ارتباطات در استارت‌آپ‌های چینی، مدیریت مالی آن‌ها و جلسات هوشمندانه‌ای که لازم است میان بنیان‌گذاران یک استارت‌آپ برگزار شود، موضوعات دیگری هستند که در ادامه مطرح شده‌اند. در بخش‌هایی از کتاب استارتاپ‌های چینی به ویژگی‌های ذهنی و آمادگی‌های روانی لازم برای ایجاد یک استارت‌آپ اشاره شده. به‌طور مثال، می‌توان به داشتن خودباوری و عزت‌نفس اشاره کرد که در واقع از ملزومات موفقیت در تمامی عرصه‌های زندگی به شمار می‌روند.

علی صبور سپس از اهمیت مدیریت زمان در گسترش یک استارت‌آپ سخن گفته و ویژگی‌های اصلی استارت‌آپ‌های موفق را برشمرده است. هدفمند بودن، داشتن حس بخشش و قدرت درک متقابل سایر شرکا، وجود احساس صمیمیت که در حقیقت مشخصه‌ی کلیدی استارت‌آپ‌های موفق به حساب می‌آید، ایجاد یک هدف مشترک میان مؤسسان استارت‌آپ، برقراری ارتباط مؤثر با مشتری‌ها، باز بودن ذهن و استقبال از ایده‌های خلاقانه و داشتن تعهد و حس مسئولیت‌پذیری نسبت به استارت‌آپ‌ها، ویژگی‌های هفت‌گانه‌ای هستند که می‌توانند موجب پیروزی و کامیابی استارت‌آپ‌ها شوند.

«بلوغ استارت‌آپ» مفهوم جدیدی است که احتمالاً تابه‌حال به گوشتان نخورده اما اصلاً نگران نباشید. بخشی از کتاب استارتاپ‌های چینی به شرح این مفهوم و شرایط لازم برای آن پرداخته‌. علی صبور در نیمه‌ی دوم کتاب، چالش‌های قرن اخیر استارت‌آپ‌های چینی را در رقابت با استارت‌آپ‌های آمریکایی و اروپایی مورد بحث و بررسی قرار داده. در این بخش، نشان داده شده که چگونه ارزهای دیجیتالی چین می‌توانند استارت‌آپ‌های این کشور را تحت تأثیر خود قرار دهند. آن دسته از ارزهای دیجیتالی‌ که پشتوانه‌ی دولتی دارند، همچنین نحوه‌ی اثرگذاری آن‌ها بر استارت‌آپ‌های چینی، در ادامه‌ی مطالب این کتاب تحلیل شده‌اند. اثرپذیری استارت‌آپ‌های چینی از متاورس، معرفی استارت‌آپ‌هایی که در متاورس سرمایه‌گذاری می‌کنند، علاقه‌مندی یا عدم علاقه‌مندی کاربران چینی به استفاده از متاورس و... مباحث دیگری هستند که متاورس‌ و نقش آن را در استارت‌آپ‌های چینی مورد واکاوی قرار می‌دهند.

بد نیست از فضای سیاسی کشور چین و تأثیر آن بر جریان‌های استارت‌آپی نیز کمی باخبر شوید. در بخشی از کتاب حاضر به اثرگذاری سیاست این کشور بر استفاده از فضای مجازی و ربات‌ها در شرکت‌های استارت‌آپی پرداخته شده. علی صبور از بیان مطالعات موردی نیز غافل نشده و ماجرای راه‌اندازی شرکت استارت‌آپی لوکاس را با خوانندگان کتاب در میان گذاشته. تأثیر هوش مصنوعی بر پیشرفت استارت‌آپ‌های چینی، همین‌طور کاربرد هوش مصنوعی در این استارت‌آپ‌ها، ساخت محتوای خلاقانه به کمک هوش مصنوعی و پیامدهایی که هوش مصنوعی می‌تواند در قلمرو فعالیت استارت‌آپ‌ها به دنبال داشته باشد، موضوعات آخرین بخش‌های کتاب استارتاپ‌های چینی هستند.

مطالعه‌ی این کتاب هم برای افرادی که به‌طور عملی در زمینه‌ی راه‌اندازی و مدیریت استارت‌آپ‌ها فعالیت دارند و هم برای افرادی که می‌خواهند در این حوزه تحقیق کنند، کاربردی و راه‌گشا خواهد بود. بنابراین، اگر در حال تحصیل هستید و برای انجام پروژه‌های دانشگاهی خود قصد دارید یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان را در حوزه‌ی استارت‌آپ بشناسید یا این‌که کارآفرین هستید و آرزو دارید شرکت استارت‌آپی خود را ایجاد کنید، در هر دو حالت تنها یک پیشنهاد برایتان داریم: خواندن دقیق کتاب استارت‌آپ‌های چینی! این کتاب کاربردی و خوش‌خوان، به کوشش نشر نمای علم به تمامی دنبال‌کنندگان کتاب‌های اقتصاد و کارآفرینی عرضه شده.

کتاب استارتاپ‌های چینی برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان گرایش‌های رشته‌ی اقتصاد، مخاطبان کتاب‌های این حوزه هستند. همچنین تمامی خوانندگانی که مایل‌اند با جدیدترین پدیده‌های دنیای تجارت آشنا شوند، صاحبان مشاغل استارتاپی و کارآفرینان، با مطالعه‌ی کتاب استارتاپ‌های چینی آموزه‌های بسیاری را دریافت خواهند کرد.

در بخشی از کتاب استارتاپ‌های چینی می‌خوانیم

مانند بسیاری از چینی‌های جاه‌طلب که در دهه 2010 در خارج از کشور فارغ‌التحصیل شدند و می‌خواستند جک‌مایایونی مابعدی شوند، لوکاس به خانه بازگشت تا استارت‌آپ اینترنتی خود را بسازد.

بااین‌حال، پس از دو سال اداره این تجارت، شور و شوق او کاهش یافت. ریسک‌های نظارتی و هزینه‌های انطباق که بر کسب‌وکار او تأثیر می‌گذارد برای توجیه ساخت محصولی با محوریت چین بسیار زیاد شد و او را وادار کرد که به دنبال رشد در خارج از کشور باشد.

(لوکاس به دلیل حساسیت نظارتی موردبحث، نام مستعار بنیان‌گذار است. ما نمی‌توانیم عنوان کنیم که شرکت او چه‌کاری را انجام می‌دهد، زیرا هویت لوکاس را به خطر می‌اندازد.)

در سال‌های اخیر، چین فهرستی از سیاست‌ها را برای تشدید کنترل بر بخش اینترنت خود معرفی کرده است. بخش‌های استارتاپی فین‌تک، رسانه‌های اجتماعی، بازی‌ها و تجارت الکترونیک گرفته تا پخش زنده به دلیل رشد بی‌وجدان خود و مشکلات اجتماعی که ایجاد می‌کنند، به‌طور فزاینده‌ای موردانتقاد قوانین قرار می‌گیرند. این تحقیق استارتاپ‌هایی را که فکر می‌کردند آینده‌ای برای تأمین مالی و رشد در چین‌ دارند، وادار می‌کند تا به خارج از کشور مهاجرت کنند.

ناظران می‌گویند که مبارزه با غول‌های اینترنتی مصرف‌کننده مانند علی‌بابا و دیدی چاکسینگ با هدف تحریک نوآوری‌های داخلی در فناوری‌های «سخت» مانند نیمه‌هادی‌ها و ربات‌های مجازی و صنعتی در حالی است که چین در صحنه جهانی رقابت می‌کند. دولت چین مشکلات ساختاری برای غول‌ها و ربات‌های اینترنتی ایجاد می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: استارت‌آپ به سبک چینی
روش‌هایی برای راه‌اندازی استارتاپ‌ها
نکته مهم
شروع نوآوری استارتاپی در چین
شناخت خصوصیات هم‌تیمی برای استارتاپ
اهمیت ظاهر مناسب در استارت‌آپ‌های چینی
پرورش ذهن برای استارتاپ
گسترش ارتباطات در استارت‌آپ‌های چینی
مدیریت مالی در استارتاپ
ایجاد جلسات هوشمندانه میان بنیان‌گذاران
خودباوری و اعتمادبه‌نفس
کنترل بهتر زمان و وقت برای موفقیت استارتاپ
ویژگی‌های استارت‌آپ موفق
1- هدفمند بودن استارتاپ
2- بخشش و درک متقابل شرکا
3- صمیمی بودن، ویژگی کلیدی در استارت‌آپ‌های موفق
4- هدف مشترک میان بنیان‌گذاران
5- ارتباطات مؤثر با مشتریان
6- ذهن باز در استارت‌آپ موفق
7- تعهد در استارتاپ
بلوغ استارتاپ
منظور از بلوغ استارت‌آپ چیست؟
شرایط لازم برای بلوغ استارتاپ
فصل دوم: چالش‌های 100 ساله قرن 21 استارت‌آپ‌های چینی و رقابت‌پذیری با استارت‌آپ‌های آمریکایی و اروپایی
مقدمه
چگونه ارز دیجیتال چین می‌تواند استارت‌آپ در این کشور را تحت تأثیر قرار دهد؟
اولین ارز دیجیتالی با پشتوانه دولتی چه تأثیری روی استارت‌آپ‌های چینی داشت؟
معنای یوآن دیجیتال چین برای Alipay و WeChat Pay چیست؟
چه اهمیتی برای استارت‌آپ‌های چینی دارد که Alipay و WeChat Pay به روی گردشگران باز شوند؟
تأثیر متاورس در استارت‌آپ‌های چینی چیست؟
کدام‌یک از استارت‌آپ‌های موفق فین‌تک چینی در متاورس سرمایه‌گذاری می‌کنند؟
آیا کاربران چینی به Metaverse علاقه‌مند هستند؟
تأثیر سیاست‌های چین در مورداستفاده از فضای مجازی و ربات‌های مجازی در شرکت‌های استارتاپی چینی
داستان لوکاس و راه‌اندازی شرکت استارتاپی او
تأثیر هوش مصنوعی روی شرکت‌های استارت‌آپ چینی
استفاده از هوش مصنوعی برای استارت‌آپ‌های چینی
محتوای خلاقانه با هوش مصنوعی
پیامدهای استفاده از هوش مصنوعی بر شرکت‌ها
نتیجه‌گیری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استارتاپ‌های چینی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نمای علم
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-622-5225-76-3
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب استارتاپ‌های چینی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب استارتاپ‌های چینی

برای دریافت کتاب استارتاپ‌های چینی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.