معرفی و دانلود کتاب استراتژی بنگاه: ابزاری برای تحلیل و تصمیم‌گیری

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی بنگاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی بنگاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استراتژی بنگاه: ابزاری برای تحلیل و تصمیم‌گیری

فانیش پورانام و بارت وانست در کتاب استراتژی بنگاه شما را با سیاست‌های بنگاه‌های بزرگ و ابزارهای تحلیل و برنامه‌ریزی تجاری در این‌گونه فضاها آشنا خواهند کرد. این کتاب راهنمایی عملی برای صاحبان مشاغل مدیریتی و تجاری است.

درباره‌ی کتاب استراتژی بنگاه

کتاب حاضر به شما کمک می‌کند در کسب‌وکارتان به تصمیمات مطلوبی برسید، درباره‌ی استراتژی بنگاه‌ها تعمق کنید و بر اساس دانشی که حاصل پژوهش نویسندگان این اثر است، تحلیل‌های جامع و درخور توجهی از بنگاه تجاری خود به دست بیاورید. در کتاب استراتژی بنگاه (Corporate Strategy)، نوشته‌ی رفانیش پورانام (Phanish Puranam) و بارت وانست (Bart Vanneste) با تکنیک‌هایی که بنگاه‌های دارای چند کسب‌وکار برای رقابت با سایر شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند، آشنا خواهید شد.

استراتژی بنگاه در حقیقت به آن دسته از برنامه‌ریزی‌هایی گفته می‌شود که بنگاه‌ها، به‌عنوان مجموعه‌ای از چندین کسب‌وکار، از آن‌ها برای سودآوری و موفقیت بیشتر خود استفاده می‌کنند. بنابراین، کتاب حاضر راهنمایی عملی محسوب می‌شود که هدف از نگارش آن کمک به خوانندگانی‌ است که دانش محدودی دارند و می‌خواهند توان تحلیل و ارزیابی تصمیمات استراتژیک شرکت‌های دیگر را به دست بیاورند.

شما با خواندن کتاب استراتژی بنگاه یاد می‌گیرید که چگونه شرکت خود را توسعه دهید و به بررسی صحیح شرایط گوناگون آن بپردازید. مطالب این کتاب برگرفته از پژوهش و تجربه‌ی تدریس نویسندگان INSEAD، مدرسه‌ی بازرگانی و دانشگاه کالج لندن است که با ذکر مثال‌های آسان، الگوهای تصمیم‌گیری و پرسش‌های متداول همراه شده تا به درک عمیق‌تر مخاطبان کمک کند.

کتاب استراتژی بنگاه ترجمه‌ی محمدعلی فلاح است که از سوی شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب استراتژی بنگاه

  • کتاب استراتژی بنگاه، اصول دقیقی را برای رسیدگی به برخی از حیاتی‌ترین چالش‌های رهبران کسب‌وکار ارائه می‌کنند. (لورنس کاپرون)

  • کتاب فوق‌العاده‌ای که به خوانندگان کمک می‌کند به‌جای قضاوت کردن، تصمیمات خود را به روشی دقیق، روشن و علمی اتخاذ کنند. (کاستاس مارکیدس، استاد استراتژی و کارآفرینی)

  • خواندن کتاب استراتژی بنگاه به همه‌ی مدیران اجرایی توصیه می‌شود. (ویشال دیکسیت، مشاور مدیریت سابق مک‌کینزی)

کتاب استراتژی بنگاه مناسب چه کسانی است؟

مدیران، مشاوران و دانشجویان حوزه‌های مدیریت و کارآفرینی از مخاطبان اصلی این کتاب هستند.

با فانیش پورانام و بارت وانست بیشتر آشنا شویم

پروفسور فانیش پورانام ریاست استراتژی و طراحی سازمانی در INSEAD را بر عهده دارد. تحقیقات وی بر نحوه‌ی عملکرد سازمان‌ها و اینکه چگونه می‌توانیم آن‌ها را بهبود ببخشیم، متمرکز بوده است.

دکتر بارت وانست، دانشیار گروه استراتژی و کارآفرینی دانشکده‌ی مدیریت UCL است که پژوهش‌های او عموماً مبتنی بر موضوعاتی چون هوش مصنوعی و استراتژی شرکتی بوده. او تاکنون در مجلات معتبری چون «آکادمی بررسی مدیریت»، «دانش سازمان» و... مقالات خود را منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب استراتژی بنگاه: ابزاری برای تحلیل و تصمیم‌گیری می‌خوانیم

هزینه‌های حکمرانی در کنار هم‌افزایی‌ها مهم‌ترین مفاهیم در استراتژی بنگاه محسوب می‌شوند، زیرا در کنار هم ساختار حکمرانی - انتخاب درباره مالکیت مشترک یا جداگانه کسب‌وکارهایی که بین آن‌ها هم‌افزایی وجود دارد - را تعیین می‌کنند. ایده زیربنایی‌ای که دو مفهوم را به هم اتصال می‌دهد به راحتی قابل بیان است: برای استخراج هم‌افزایی، ساختار حکمرانی‌ای را انتخاب کنید که بیشترین ارزش خالص (ارزش منهای هزینه‌های حکمرانی) را آزاد کند. در بخش دو این کتاب (تصمیماتی درباره ترکیب سبد: افزایش گستره بنگاه، فصل 4 تا 6) نحوه تأثیر هم‌افزایی‌ها و هزینه‌های حکمرانی بر انتخاب‌های مالکیتی بنگاه (برای نمونه متنوع‌سازی کنیم؟ ‌اتحاد کنیم یا اکتساب؟ یا رشد ارگانیک یا غیرارگانیک داشته باشیم؟) را با جزئیات کامل تحلیل خواهیم کرد. در این فصل، به بررسی خاستگاه‌ و منشاء هزینه‌های حکمرانی می‌پردازیم.

منشأ هزینه‌های حکمرانی کجاست؟

هزینه‌های حکمرانی شامل هزینه‌های دستیابی به مشارکتِ اثربخش به علاوه هزینه مستقیم آن چیزی است که [بین کسب‌وکارها] ردوبدل می‌شود. از هزینه‌های حکمرانی‌ای که به علت مالکیت مشترک ایجاد می‌شوند، به‌عنوان هزینه‌های مالکیتی یاد می‌شود. از هزینه‌های حکمرانی‌ای که به علت تعاملات بین شرکت‌های مستقل ایجاد می‌شوند، به‌عنوان هزینه‌های مبادله یاد می‌شود. در هر دو مورد، هزینه‌های حکمرانی به علت موانع موجود بر سر راه همکاری و هماهنگی (که هر دو برای مشارکت موفق الزامی‌اند) و اقدامات موردنیاز برای کنترل آن‌ها ایجاد می‌شوند.. مقدار هزینه‌های حکمرانی معمولاً بر حسبِ نوع هم‌افزایی، متفاوت است.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول - مبانی
فصل اول: مزیت بنگاه
فصل دوم: هم‌افزایی: منافع حاصل از مشارکت
فصل سوم: هزینه‌های حکمرانی: موانع مشارکت
بخش دوم - تصمیمات درباره ترکیب سبد: افزایش گستره بنگاه
فصل چهارم: متنوع‌سازی
فصل پنجم: اتحاد یا اکتساب؟
فصل ششم: رشد ارگانیک یا غیرارگانیک
بخش سوم - تصمیم درباره ترکیب سبد: کاهش گستره بنگاه
فصل هفتم: واگذاری: ماندن یا خروج
فصل هشتم: برون‌سپاری: ایجاد کردن یا خریدن
بخش چهارم - تصمیم درباره سازماندهی سبد
فصل نهم: طراحی بنگاه چند کسب‌وکاری
فصل دهم: طراحی ستاد مرکزی بنگاه
فصل یازدهم: مدیریت فرایند M&A
فصل دوازدهم: مدیریت فرایند اتحاد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استراتژی بنگاه: ابزاری برای تحلیل و تصمیم‌گیری
نویسنده،
مترجممحمدعلی فلاح
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات287
زبانفارسی
شابک978-964-468-877-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب استراتژی بنگاه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب استراتژی بنگاه

برای دریافت کتاب استراتژی بنگاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.