معرفی و دانلود کتاب استراتژی‌های پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در رشته پارادوومیدانی: تاکید بر مواد پرتابی ایستاده و نشسته

عکس جلد کتاب استراتژی‌های پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در رشته پارادوومیدانی: تاکید بر مواد پرتابی ایستاده و نشسته
قیمت:
۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی‌های پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در رشته پارادوومیدانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی‌های پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در رشته پارادوومیدانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استراتژی‌های پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در رشته پارادوومیدانی: تاکید بر مواد پرتابی ایستاده و نشسته

همان‌طور که از عنوان کتاب استراتژی‌های پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در رشته پارادوومیدانی بر می‌آید، دکتر شیرین یزدانی، مؤلف کتاب، تلاش کرده تا با ارائه‌ی راهکارهایی عملی، از صدمات ناشی از شرکت در فعالیت‌های پارادوومیدانی بکاهد. او پس از شرح تاریخچه‌ی این ورزش، به انواع آسیب‌ها و چگونگی پیشگیری از آن‌ها می‌پردازد. لازم به ذکر است که تمرکز نویسنده در این کتاب بر موارد پرتابی ایستاده و نشسته بوده است.

درباره‌ی کتاب استراتژی‌های پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در رشته پارادوومیدانی

اثری که پیش روی شماست، با نام استراتژی‌های پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در رشته پارادوومیدانی را شیرین یزدانی به رشته‌ی تحریر در آورده است. او در این کتاب همه‌ی توان خود را به کار گرفته تا تصویری جامع از ورزش معلولان و چگونگی پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در این رشته را پیش روی شما بگذارد.

در ابتدای کتاب استراتژی‌های پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در رشته پارادوومیدانی با تاریخچه‌ای از سابقه‌ی حضور رشته‌ی ورزشی دو و میدانی در پارالمپیک آشنا می‌شویم. سپس دکتر شیرین یزدانی به معرفی ورزشکاران مدال‌آور این رشته می‌پردازد. برای آن‌که مفصل‌تر با مدال‌آوران کاروان ورزش ایران در بازی‌های پاراالمپیک 1988 تا 2016 آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم بخش دوم این کتاب را مطالعه کنید.

کلاس‌بندی ورزشی ورزشکاران رشته‌ی دو و میدانی نام بخش دوم این کتاب است. در این قسمت می‌خوانیم برای آن‌که رقابت منصفانه میان افراد دارای معلولیت‌های مختلف اجرا شود، نوعی کلاس‌بندی میان آن‌ها صورت می‌گیرد. به طور کلی ورزشکارانی که در رشته‌ی دو و پرش شرکت کنند، با حرف T و آن‌هایی که تمایل به شرکت در رشته‌های میدانی داشته باشند، با حرف F نمایش داده می‌شوند. «کلاس‌بندی ورزشکاران دارای معلولیت بینایی»، «کلاس‌بندی افراد عقب‌مانده‌ی ذهنی»، «پرتاب دیسک معلولان»، «پرتاب نیزه‌ی معلولان» و «پرتاب وزنه‌ی معلولان» نام برخی از مطالبی است که در این بخش مطالعه می‌کنید.

همانطور می‌دانید، آسیب دیدن حین ورزش امری گریزناپذیر است و حضور در صحنه‌ی رقابت‌های ورزشی، تمرینات و درگیری‌های ناشی از آن همواره آسیب‌هایی را به همراه داشته است. به گفته‌ی نویسندگان کتابِ استراتژی‌های پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در رشته پارادوومیدانی، اکنون، کوشش‌های گسترده‌ای برای شناسایی و کاهش آسیب‌های ناشی از فعالیت‌های ورزشی معلولان صورت می‌گیرد. این مهم، از جمله مواردی‌ست که در کتاب حاضر به شکل مفصل بررسی شده و ذیل تیترِ «شیوع آسیب‌های ورزشی و مکانیزم آن در رشته‌ی پارادوومیدانی» به نگارش درآمده است.

شیرین یزدانی در بخش بعدی، به محل آسیب پرداخته‌ است. او محل آسیب را در ورزشکاران ایستاده دوها و پرتاب‌ها، و نشسته یا روی ویلچر بررسی می‌کند و در انتها نیز یک مقایسه‌ی کلی را از محل آسیب در ورزشکاران ایستاده و نشسته ارائه می‌دهد. آسیب‌های دو و میدانی از موارد مهمی است که در پارالمپیک نابینایان رخ می‌دهد و لازم است بررسی شود. شیرین یزدانی در کتاب استراتژی‌های پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در رشته پارادوومیدانی از این مورد نیز غافل نمانده‌ است. با توجه به کلاس‌بندی بینایی، شیوع آسیب به ترتیب در ورزشکاران T/F12، T/F11 و T/F13 شایع هستند. نویسنده‌ی کتاب توضیح می‌دهد که توزیع آسیب‌های ورزشی پارادو و میدانی نابینایان به طور کلی در بخش‌های مختلف اندام تحتانی بیشتر است.

شیرین یزدانی پس از پرداختن به انواع آسیب‌های ورزشی، علل و مکانیزم آن در پرتاب وزنه، پارادو و میدانی و نیزه‌ی معلولان، به سراغ رویکردها و استراتژی‌های پیشگیری از این آسیب‌ها می‌رود. مطالعه‌ی این فصول از این جهت حائز اهمیت است که شناخت بهتر و بیشتر صدمات و ناتوانی‌های رایج، به مربیان، ورزشکاران، درمانگران و به طور کلی، تمام کادر پزشکی تیم کمک می‌کند تا اختلالات طبی احتمالی و فعالیت‌هایی را که می‌توانند به آسیب‌ها و عوارض پزشکی ختم شوند، شناسایی کنند.

«رویکردها و استراتژی‌های پیشگیری از آسیب ورزشی در رشته‌ی ورزشی پاردوومیدانی»، «معاینه‌ی پیش از شرکت در فعالیت ورزشی و اساس پیشگیری از آسیب»، «تمرینات و پروتکل‌های پیشگیری از آسیب» و «اصول کمک‌های اولیه و رویکردهای بازتوانی حاد و سریع» از دیگر مواردی هستند که در کتاب استراتژی‌های پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در رشته پارادوومیدانی نوشته‌ی شیرین یزدانی درباره‌ی آن‌ها مطالعه می‌کنید.

کتاب استراتژی‌های پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در رشته پارادوومیدانی را انتشارات حتمی روانه‌ی بازار نشر کرده است.

کتاب استراتژی‌های پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در رشته پارادوومیدانی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های علوم ورزشی، ورزشکاران و مربیان می‌توانند از کتاب استراتژی‌های پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در رشته پارادوومیدانی بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب استراتژی‌های پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در رشته پارادوومیدانی: تاکید بر مواد پرتابی ایستاده و نشسته می‌خوانیم

یکی از شایع‌ترین دلایل ابتلای ورزشکاران به آسیب، آماده نکردن بدن برای نیازهای فوری ورزش از طریق یک برنامه تمرینی منظم، شامل مراحل گرم کردن و سرد کردن بدن است. بافت‌ها با انعطاف‌پذیری کمتر نسبت به آسیب‌های ناشی از کار مفرط حساس‌ترند. تمرینات کششی کم‌شدت و مکرر در بافت‌های انعطاف‌ناپذیر ممکن است پارگی‌های کوچکی ایجاد نماید. مفاصل احاطه شده توسط بافت‌هایی که بدون گرم شدن تحت کشش قرار می‌گیرند، دامنه‌ی حرکتی محدودی دارند که این دامنه‌ی کم، سبب ساییدگی غضروف در برابر استخوان یا غضروف دیگر می‌شوند و به آسیب‌های ناشی از کار مفرط در مفاصل منجر می‌شود. شدت و مدت زمان گرم و سرد کردن در میان افراد متفاوت است. یک ورزشکار با آمادگی مناسب بدنی در مقایسه با فردی با آمادگی بدنی کمتر، احتمالا برای رسیدن به درجه حرارت و ضربان قلب مطلوب نیازمند گرم کردن بدن به مدت طولانی‌تر و شدیدتری است.

فهرست مطالب کتاب

رشته ورزشی دو و میدانی معلولان و سابقه‌ی آن در پارالمپیک
ورزشکاران مدال‌آور پارادوومیدانی ایران در بازی‌های پارالمپیک 1988 تا 2016
کلاس‌بندی ورزشی ورزشکاران رشته دو و میدانی
رشته‌های پرتابی معلولان
شیوع آسیب‌های ورزشی و مکانیزم آن در رشته پارادوومیدانی
محل آسیب
آسیب‌های دو و میدانی در پارالمپیک نابینایان
انواع آسیب‌های ورزشی، علل و مکانیزم آن در پرتاب دیسک معلولان
انواع آسیب‌های ورزشی، علل و مکانیزم آن در پرتاب نیزه معلولان
انواع آسیب‌های ورزشی، علل و مکانیزم آن در پرتاب وزنه معلولان
انواع آسیب‌های ورزشی، علل و مکانیزم آن در پارادوومیدانی نابینایان
رویکردها و استراتژی‌های پیشگیری از آسیب ورزشی در رشته ورزشی پارادوومیدانی
معاینه پیش از شرکت در فعالیت ورزشی و اساس پیشگیری از آسیب
تمرینات و پروتکل‌های پیشگیری از بروز آسیب‌های ورزشی در رشته ورزشی پارادوومیدانی
اصول کمک‌های اولیه و رویکردهای بازتوانی حاد و سریع در محل وقوع آسیب‌های ورزشی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استراتژی‌های پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در رشته پارادوومیدانی: تاکید بر مواد پرتابی ایستاده و نشسته
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات94
زبانفارسی
شابک978-600-355-578-5
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب استراتژی‌های پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در رشته پارادوومیدانی

برای دریافت کتاب استراتژی‌های پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در رشته پارادوومیدانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.