معرفی و دانلود کتاب استعدادیابی در حوزه رفتار حرکتی

عکس جلد کتاب استعدادیابی در حوزه رفتار حرکتی
قیمت:
29500 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استعدادیابی در حوزه رفتار حرکتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استعدادیابی در حوزه رفتار حرکتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استعدادیابی در حوزه رفتار حرکتی

کتاب استعدادیابی در حوزه رفتار حرکتی نوشته‌ی احمد فرخی و حامد عبدالملکی با نگاهی ویژه و تخصصی به درک کلی و مقدماتی چگونگی شناسایی استعدادها که می‌تواند زمینه‌ساز پرورش افراد در حوزه‌های ورزش و به خصوص بدمینتون شود، می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب استعدادیابی در حوزه رفتار حرکتی:

کشورهایی که در چند سال اخیر تربیت بدنی و ورزش خود را به رده‌های بالای ورزش جهانی رسانده‌اند، روشی جز راه علم انتخاب نکرده‌اند و حرکت سریع و کوتاه نمودن راه جزء برنامه‌های اصلی این کشورها بوده است. یکی از نکات مهم جهت تحقق این امر، توجه به شناسایی و آموزش نیروی انسانی مستعد و مورد نظر است که با هدایت آن‌ها به سوی اهداف از پیش تعیین شده و برنامه ریزی دقیق و صحیح این مهم صورت گیرد تا در این راستا بتوان امیدوار به کسب نتایج مطلوب بود اما بر پیچیدگی این فرایند زمانی افزوده می‌شود که سخن از عدم توانایی یکسان افراد در انجام تکالیف مربوطه به میان می‌آید. در واقع تفاوت فردی بین انسان‌ها، نشان دهنده توجه به امر شناخت بهتر استعدادها برای هر کار از جمله ورزش است.

در ایران نیز در سال‌های اخیر دو رخداد باعث شده که این مسئله در کانون توجه قرار گیرد. اول اینکه تحقیقاتی هر چند اندک در زمینه آشنایی با استعدادیابی در رشته‌های مختلف ورزشی صورت گرفته است. اگرچه تحقیقات مذکور در اهداف و روش‌ها متنوع هستند ولی برآیند کلی آن‌ها، اهمیت توجه به این موضوع را خصوصا برای انجمن‌ها و فدراسیون‌های ورزشی نشان می‌دهد. دوم اینکه بر اثر بازنگری که اخیرا در برنامه ‌‌های درسی دانشگاهی مقاطع مختلف صورت گرفته، ضرورت گنجاندن واحد درسی تحت عنوان استعدادیابی ورزشی احساس شده است. بنابراین نیاز به چاپ و نشر کتب و تهیه منابع درسی برای دانشجویان از اهم مسائل پیش روی جامعه علمی کشور بوده و این مهم باعث شده است که ضرورت نگارش کتاب استعدادیابی در حوزه رفتار حرکتی (Talent Identification In The Field Of Motor Behavior) احساس شود. در پایان کتاب نیز واژه‌نامه‌ای به دو زبان فارسی و انگلیسی موجود است.

کتاب استعدادیابی در حوزه رفتار حرکتی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب به دانشجویان دوره‌های کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی کمک می‌کند تا بتوانند ابتدا با دیدگاه‌های موجود در این زمینه آشنا شوند و در مرحله بعد با ارائه یک نمونه عملی در رشته بدمینتون (فصل پنجم) به طور کاربردی در محیط‌های آموزشی ورزشی به فعالیت بپردازند.

در بخشی از کتاب استعدادیابی در حوزه رفتار حرکتی می‌خوانیم:

با اینکه هر موجود زنده تأثیرات محیطی خود را ابتدا از محیطی داخلی رحم در دوران جنینی می‌پذیرد ولی به مجرد اینکه متولد می‌شود تحت تأثیر محیط خارجی که به مراتب وسیع‌تر از محیط داخلی است قرار می گیرد. در همین رابطه «مان» در کتاب روانشناسی عمومی چنین بیان می‌کند که فرد در یک محیط اجتماعی شامل زبان، آداب و رسوم و جنبه‌های دیگر فرهنگ که مجموعۀ «میراث اجتماعی» را تشکیل می۔ دهد، رشد می‌کند و به طور کلی به این جمع‌بندی رسیده‌اند که عوامل محیطی می‌تواند بر هوش و شخصیت افراد تأثیر زیادی بگذارد.

البته باید توجه نمود که قابلیت‌های ارثی تعیین کننده همه ویژگی‌ها و توانایی‌های فرد نیستند، آنچه فرد را متفاوت از افراد دیگر بار می‌آورد توارث به همراه تجاربی است که افراد در طول زندگی با آن‌ها برخورد می‌کنند و همچنین به نظر می‌رسد که گرچه انسان‌ها از نظر توارث تفاوت‌های بالقوه چشمگیری دارند اما محیط و اطرافیان براساس نگرش‌های مختلف، برخی رفتارها را ترغیب و برخی دیگر را منع می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: شناسایی ورزشکاران مستعد
فصل 2: تاریخچه استعدادیابی در کشورهای مختلف
فصل 3: ملاک‌های پایه در استعدادیابی
فصل 4: نیمرخ فیزیولوژیک، روانشناختی و پیکرسنجی بازیکنان بدمینتون
فصل 5: نمونه‌ای از کار پژوهشی در ایران
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استعدادیابی در حوزه رفتار حرکتی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات105
زبانفارسی
شابک978-600-5751-38-3
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
29500 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب استعدادیابی در حوزه رفتار حرکتی

برای دریافت کتاب استعدادیابی در حوزه رفتار حرکتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.