معرفی و دانلود کتاب اسم رمز پرستوی آبی: داستان واقعی خطرناک‌ترین جاسوس زن در آمریکا و خیانت او به خواهرش

عکس جلد کتاب اسم رمز پرستوی آبی: داستان واقعی خطرناک‌ترین جاسوس زن در آمریکا و خیانت او به خواهرش
قیمت:
۶۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اسم رمز پرستوی آبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اسم رمز پرستوی آبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اسم رمز پرستوی آبی: داستان واقعی خطرناک‌ترین جاسوس زن در آمریکا و خیانت او به خواهرش

جیم پاپکین در کتاب اسم رمز پرستوی آبی، داستان واقعی و باورنکردنی زندگی آنا مونتس، خرابکارترین جاسوس زن در تاریخ ایالات متحده را با تکیه بر مطالبی که قبلاً به بیرون درز پیدا نکرده بود، روایت می‌کند. بیش از دو دهه از تاریخ حبس مونتس در زندان فدرال می‌گذشت که در ژانویه 2023 آزاد شد. حالا پاپکین در کتاب برگزیده‌ی سال 2023 آمازون یک داستان پلیسی مهیج را با نگاهی خودمانی به دنیای مخفیانه‌ی جاسوسی و نمایش جنبه‌های تاریک خیانت در اختیار خوانندگان خود قرار داده است.

درباره‌ی کتاب اسم رمز پرستوی آبی

تنها چند روز پس از حملات 9-11، یک تحلیلگر ارشد پنتاگون، تویوتای مدل اکوی قرمز رنگ خود را در ترافیک رها کرد و با عجله به محل کار خود رفت. او متوجه نشد که چندین ماشین سر هر پیچ او را دنبال می‌کردند. هنگامی‌که در اتاق خود در طبقه ششم آژانس اطلاعات دفاعی در واشنگتن مستقر شد، ماموران FBI و افسران DIA در دفاتر مجاور پنهان شده بودند، زیرا این همان روزی بود که آنا مونتس، فوق‌ستاره‌ی جامعه‌ی اطلاعاتی ایالات متحده که به‌تازگی نیز یک بورسیه‌ی معتبر از CIA دریافت کرده بود، قرار بود دستگیر و هویت او به‌عنوان یک مأمور مخفی کوبا به‌طور علنی افشا شود.

جیم پاپکین (Jim Popkin) در کتاب اسم رمز پرستوی آبی (Code Name Blue Wren) به روایت داستان زندگی آنا مونتس می‌پردازد. جاسوسی که سرگذشت او شاید از هیجان‌انگیزترین داستان‌های پلیسی-جنایی یک دهه‌ی اخیر باشد و به‌همین دلیل در سال 2023 عنوان کتاب برتر آمازون را از آن خود کرده است.

معرفی و دانلود کتاب اسم رمز پرستوی آبی

آنا مونتس مانند جاسوسان پیش از خود، آلدریچ ایمز و رابرت هانسن، همکارانش را با خیانتی وقیحانه لو داد، نزدیک به 17 سال در دو شغل پراسترس دوام آورد و در راهی که انتخاب کرده بود حتی به خواهر خود نیز رحم نکرد. او سال‌ها یکی از کارشناسان ارشد دولت کوبا بود، یک مأمور GS-14 ستاره‌دار با امکان دسترسی به اسناد طبقه‌بندی‌شده و محرمانه. شب‌ها، او برای فیدل کاسترو حکم یک ساعت همیشه بیدار را داشت، به پیام‌های رمزگذاری‌شده از طریق امواج کوتاه رادیویی گوش می‌کرد، اسرار ایالات متحده را از طریق گماشته‌هایی در رستوران‌های محلی، انتقال می‌داد و روزهایی هم در زندگی او وجود داشت که با بر سر گذاشتن کلاه‌گیس و چهره‌ی مبدل به کوبا می‌رفت.

جیم پاپکین در کتاب اسم رمز پرستوی آبی، داستان زنی را روایت می‌کند که فقط کشورش را فریب نداد. او از اعضای خانواده‌ی خود هم کینه‌ی شخصی به دل داشت و از خیانت به آن‌ها نیز دریغ نکرد. پدر آنا یک سرهنگ سابق ارتش ایالات متحده بود، برادر و خواهرشوهرش مأموران ویژه‌ی FBI بودند و تنها خواهرش، لوسی، نیز تمام دوران حرفه‌ای خود را برای Bureau کار کرد. لوسی سی‌ویک سال تمام به‌عنوان یک متخصص زبان مستقر در میامی برای بیرون راندن جاسوسان کوبایی از ایالات متحده به FBI کمک می‌کرد اما روحش هم خبر نداشت که بزرگ‌ترین جاسوس کوبایی در جشن‌های شکرگزاری، مراسم غسل تعمید و عروسی‌ها درست در کنار خودش نشسته است!

معرفی و دانلود کتاب اسم رمز پرستوی آبی

در کتاب اسم رمز پرستوی آبی، روزنامه‌نگار و محقق برجسته، جیم پاپکین، داستان دو خواهری را به رشته‌ی تحریر درآورده که دو راه بسیار متفاوت را انتخاب کرده بودند، و همچنین قهرمانان گمنامی که برای اجرای عدالت، گناهکاری آنا را اثبات کردند. پاپکین با دسترسی انحصاری به اسناد «محرمانه»‌ی CIA، خاطرات خانوادگی و محتوای نامه‌های جنایت‌آمیز آن را از زندان فاش کرده است. مونتس زنی‌ست که برچسب «یکی از مخرب‌ترین جاسوسان تاریخ ایالات متحده» توسط مقامات ارشد آمریکا بر او خورده و در تاریخ این کشور با بدنامی از او یاد می‌شود.

کتاب اسم رمز پرستوی آبی را انتشارات کتابسرای همراز با ترجمه‌ی امید حسینی منتشر کرده و در اختیار خوانندگان علاقه‌مند به کتاب‌های زندگی‌نامه و داستان‌های واقعی قرار داده است.

جوایز و افتخارات کتاب اسم رمز پرستوی آبی

  • کتاب برتر سال آمازون (2023)
  • کتاب برتر ماه ژانویه اپل (2023)

نکوداشت‌های کتاب اسم رمز پرستوی آبی

  • اسم رمز پرستوی آبی شاید مسحورکننده‌ترین داستان جاسوسی‌ای باشد که تابه‌حال خوانده‌ام. روایت یک جاسوس حرفه‌ای که مخفیانه برای کوبایی‌ها کار کرد، به اعماق ارتش ایالات متحده راه یافت و به‌سادگی به دوستان و خانواده‌ی خود خیانت کرد! جیم پاپکین زوایای تاریک جاسوسی مدرن را به تصویر کشیده است. کتاب را یک لحظه هم زمین نگذاشتم. (مارک لیبوویچ، نویسنده)
  • جیم پاپکین جزئیات جالبی را درباره‌ی یکی از مخرب‌ترین پرونده‌های جاسوسی در تاریخ ایالات متحده فاش و زوایای جدیدی را در مورد اسرار بسیار حساسی که آنا مونتس به بالادستان کوبایی خود داده بود، آشکار کرده است. او تمام این کارها را انجام داد، اما واقعاً چرا...؟ (پیت ویلیامز، خبرنگار سابق قضایی NBC News)
  • داستانی سرگرم‌کننده از جاسوسی حیله‌گر. (Kirkus Reviews)
  • یکی از کتاب‌هایی که طرفداران ژانر جاسوسی باید بخوانند. (پابلیشرز ویکلی)
  • گزارشی هیجان‌انگیز از زندگی دوگانه‌ی آنا مونتس. (وال‌استریت ژورنال)
  • پاپکین خواننده را تا زمانی که دستبند به آنا زده شود و حتی بعد از آن، درگیر نگه می‌دارد. (Star Tribune)

کتاب اسم رمز پرستوی آبی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر طرفدار داستان‌های واقعی پلیسی-جنایی هستید یا از مطالعه‌ی کتاب‌های ژانر زندگی‌نامه لذت می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن این داستان فوق‌العاده را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب اسم رمز پرستوی آبی: داستان واقعی خطرناک‌ترین جاسوس زن در آمریکا و خیانت او به خواهرش می‌خوانیم

خانواد‌ی مونتس چند هزار کیلومتر از زادگاه‌شان دور بودند. آن‌ها نه خانواده و فامیلی در توپیکا داشتند و نه دوستی پیدا کرده بودند. امیلیا با بچه‌ها بسیار مهربان بود و آلبرتو توجه زیادی بهشان می‌کرد. لوسی می‌گوید «وقتی بچه بودیم، بابا خیلی بود. بهمون غذا می‌داد، پوشک‌مون رو عوض می‌کرد و کارهامون رو انجام می‌داد». مثل بسیاری از مردان دیگر در آن دوره، آلبرتو هم رئیس خانواده بود، هر هفته به امیلی خرجی می‌داد و اکثر تصمیم‌های خانواده را به تنهایی می‌گرفت. آلبرتو هم می‌خواست در خانه مثل پدرش حرف آخر را بزند و احترامی در حد نظامی‌ها به او بگذارند.

برنامه‌ی آلبرتو خیلی فشرده شده بود. او در سال 1958 از دانشکده‌ی روان‌پزشکی منینگر (Menninger) پذیرش گرفته بود و می‌خواست متخصص روان‌پزشکی شود. در آن سال‌ها، توجه‌ها به این رشته بسیار زیاد شده بود. این دانشکده در بیمارستان سربازهای زخمی وینتر واقع بود و متخصص‌های زیادی را بعد از جنگ جهانی دوم پرورش داد. ژنرال عمر بردلی (Omar Bradley)، که قبلاً فرماندهی نیروهای آمریکایی را در نبرد نورماندی (Normandy) بر عهده داشت، بعد از جنگ جهانی دوم به بیمارستان وینتر کمک کرد تا برنامه‌های آموزشی برای روان‌پزشک‌های جوان بگذارد.

بر خلاف انتظارات، شهر کوچک توپیکا خیلی زود به مرکز روان‌پزشکی فرویدی و شناخت ذهن انسان تبدیل شد. در دهه‌ی 1920، دکتر کارل منینگر (Karl Menninger) که دانش‌آموخته‌ی هاروارد (Harvard) بود، همراه با پدر و برادرش کلینیک کوچکی با سیزده تخت‌خواب در یکی از مزرعه‌های قدیمی توپیکا احداث کرد. یکی از تبلیغ‌های اولیه‌ی این آسایشگاه چنین بود: «درمان بیماران روانی با دوش‌گرفتن، حمام نشیمن (Sitz Bath) و آب‌درمانی، که بدون تردید بهتر از دارودرمانی هستند». با گسترش کلینیک منینگر، روش‌های درمانی انقلابی در توپیکا پدید آمدند، که شامل درمان هم‌زمان ذهن و جسم می‌شدند. وقتی دکتر منینگر در سال 1990 و در نود سالگی فوت کرد، نیویورک تایمز مقاله‌ای 2000 کلمه‌ای درباره‌اش نوشت، که بخشی از آن چنین بود: «قبلاً درمان‌های روان‌پزشکی به صورت تک‌نفری و در بلندمدت  معمولاً پنج تا هفت سال  انجام می‌شدند. ایده‌ی منینگر این بود که محیطی جمعی و فضایی خانوادگی برای بیماران کلینیک خود ایجاد کند تا تحرک فیزیکی بیشتری داشته باشند. به‌علاوه، پزشکان رشته‌های مختلف هم از بیماران مراقبت می‌کردند».

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بدترین باشگاه زنانه در دنیا
توپیکا
درس‏‌های کودکی
استیوی واندر و کلوچه‌‏های شکلاتی
آشوب
ندای سرزمین مادری
نوعی حس خشم
هدف‏‌های مطلوب و متعدد
در مسیر برخورد
مقصد، هاوانا
میامی وایس (Miami Vice)
راهبه‌ی جنگجو در سازمان
مرگ سرباز کلاه‏‌سبز
در محاصره
پیشرفت خیره‏‌کننده
جاسوس‌‏ها تنها هستند
رویال فلاش
مأمور امنیتی کی‏مارت
مصاحبه
یکی از مخرب‏‌ترین جاسوس‌‏ها
ته خط
ظرفیت محدود
طبقه‌ی هفتم
لا اوترا
مک‏کوی
ملکه‌ی یخی
عکس یادگاری
اسکات و گیتر
قرار است بجنگیم
با نهایت توان
خبردارشدن رابرت هنسن
مثل نینجا
خداحافظی در ماناتی
وقت تمام است
اعتراف در نهایت خون‏سردی
خواهرت جاسوس است
همه‌ی دنیا یک کشور واحد است
فرار به سوئد
جهنم روانی
تو بزدلی
آزادی
کلام پایانی
یادداشت نویسنده
تصاویر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اسم رمز پرستوی آبی: داستان واقعی خطرناک‌ترین جاسوس زن در آمریکا و خیانت او به خواهرش
نویسنده
مترجمامید حسینی
ناشر چاپیانتشارات کتابسرای همراز
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-622-9347-54-6
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اسم رمز پرستوی آبی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اسم رمز پرستوی آبی

برای دریافت کتاب اسم رمز پرستوی آبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.