معرفی و دانلود کتاب اسکریپت نویسی با JSX و ES6

عکس جلد کتاب اسکریپت نویسی با JSX و ES6
قیمت:
۷۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اسکریپت نویسی با JSX و ES6 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اسکریپت نویسی با JSX و ES6 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اسکریپت نویسی با JSX و ES6

کتاب اسکریپت نویسی با JSX و ES6 نوشته‌ی ایمان احراری، به زبان جاوااسکریپت می‌پردازد و شیوه‌ی اسکریپت نویسی با نسخه‌ی سال 2015 این زبان را آموزش می‌دهد. این کتاب راهنما کار با توابع، عملگرها، آرایه‌ها، متدها و ماژول‌های اِکمااسکریپت 6 را یاد می‌دهد و از این می‌گوید که چرا افزونه‌ی JSX مهم است و چطور می‌توان از آن در نوشتن اسکریپت‌ها استفاده کرد.

درباره‌ی کتاب اسکریپت نویسی با JSX و ES6

در برنامه‌نویسی موقعیت‌هایی پیش می‌آید که یک عمل باید بارها تکرار شود. مثلاً داده‌ای حذف یا اضافه شود، ایمیلی ارسال گردد یا برنامه‌ای به‌طور هم‌زمان اجرا شود. در این حالت این تکرارها یا باید به شکل دستی اتفاق بیافتند، یا برنامه به گونه‌ای باشد که این اعمال به‌صورت خودکار رخ دهند. یعنی به‌جای اینکه هر بار نیروی انسانی آن را انجام دهد، سیستم به شکل اتوماتیک فرآیند را تکرار نماید. طبیعتاً حالت دوم وضعیت ایده‌آل‌تری است و علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، برنامه را بسیار سریع‌تر خواهد کرد. این حالت به کمک اسکریپت‌نویسی اتفاق می‌افتد. در زبان‌های برنامه‌نویسی، اسکریپت‌ها کدهایی از پیش تعیین‌شده هستند که به زبان اصلی تزریق می‌گردند، الگوهای دستوری ایجاد می‌کنند و مانع از تکرار کدها می‌شوند. زبان‌های اسکریپت‌نویسی به خاطر کارایی‌شان بسیار محبوب هستند و می‌توان از آن‌ها در موقعیت‌های مختلف همچون طراحی صفحات وب، بازی‌ها یا برنامه‌های نرم‌افزاری استفاده کرد. از معروف‌ترین زبان‌های اسکریپت‌نویسی می‌توان به پایتون، پرل و جاوا اسکریپت اشاره نمود. کتاب اسکریپت نویسی با JSX و ES6 نوشته‌ی ایمان احراری، اثری است که بر روی زبان جاوااسکریپت نسخه‌ی سال 2015 متمرکز می‌شود و شیوه‌ی اسکریپت‌نویسی با این زبان را می‌آموزد. این کتاب آموزشی افزونه‌ی JSX جاوااسکریپت را هم معرفی می‌نماید و اهمیت آن را در نوشتن اسکریپت‌ها توضیح می‌دهد.

عموماً زبان‌های برنامه‌نویسی بر اساس چند فاکتور دسته‌بندی می‌شوند: ازنظر نزدیکی به زبان انسان، ازنظر شیوه‌ی اجرا و ازلحاظ محل اجرا. از بُعد نزدیکی به زبان انسانی، زبان‌های برنامه‌نویسی یا سطح بالا هستند و یا سطح پایین. از منظر شیوه‌ی اجرا می‌توان برنامه‌ها را مفسری یا کامپایلری دانست. این بدان معناست که یا کدها خط به خط تفسیر و اجرا می‌شوند (مفسری) و یا یک‌باره همه‌ی کدها ترجمه و اجرا می‌گردند (کامپایلری). و درنهایت از لحاظ محل اجرا هم، زبان‌ها یا سمت سرور هستند و یا کلاینت (مشتری). با این تفاسیر باید گفت جاوا اسکریپت زبانی سطح بالا، تفسیری و سمت کلاینت یا کاربر است. این قابلیت‌ها این امکان را داده تا بتوان آن را با زبان‌های دیگر ترکیب کرد و به‌عنوان اسکریپت نویسی کاربردی و قدرتمند به کار برد. در سال 2015 نسخه‌ای استاندارد از این زبان ارائه گشت که به نام اکمااسکریپت 6 معروف بود. ایمان احراری بخش اول کتاب اسکریپت نویسی با JSX و ES6 را به همین نسخه اختصاص می‌دهد و کار با توابع، عملگرها، آرایه‌ها، متدها و ماژول‌های آن را می‌آموزد. او در بخش دوم این راهنما نیز به افزونه‌ی JSX اشاره کرده و در مورد خاصیت‌ها، تگ‌ها و دستورات شرطی آن صحبت می‌کند.

کتاب اسکریپت نویسی با JSX و ES6 را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب اسکریپت نویسی با JSX و ES6 برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به برنامه‌نویسان، دانشجویان و علاقه‌مندان به رشته‌ی برنامه‌نویسی وب توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب اسکریپت نویسی با JSX و ES6 می‌خوانیم

Mode Strict حالتی می‌باشد که به برنامه‌نویسان این قدرت را می‌دهد تا به‌صورت دقیق‌تر و سالم‌تری کدهای خود را تولید کنند. این قابلیت با تعریف‌کردن دستور use strict در کد فعال می‌شود و جاوا اسکریپت را موظف می‌کند تا برنامه را با سختگیری بیشتری پردازش کند. اگر با حالت سختگیرانه کدنویسی شود درنهایت، کدهای بهینه‌تر و سریع‌تری نسبت به حالت غیر سخت‌گیرانه خواهیم داشت.

وظیفۀ حالت سخت‌گیرانه نمایش ارورهای خاموش می‌باشد. ارور خاموش به اروری گفته می‌شود که جاوا اسکریپت از آن‌ها عبور می‌کند تا باعث توقف برنامه نشود؛ برای مثال اگر تلاش کنیم به متغیری که از قبل با var یا let و یا const تعریف نشده باشد مقدار دهیم، خطا می‌گیریم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: مفاهیم اولیه
فصل اول: ES6
فصل دوم: JSX
منابع اینترنتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اسکریپت نویسی با JSX و ES6
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات127
زبانفارسی
شابک978-622-218-504-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش طراحی وب سایت
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اسکریپت نویسی با JSX و ES6

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اسکریپت نویسی با JSX و ES6

برای دریافت کتاب اسکریپت نویسی با JSX و ES6 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.