معرفی و دانلود کتاب اصول بنیادی مکانیک ورزش: مخصوص دانشجویان تربیت بدنی

عکس جلد کتاب اصول بنیادی مکانیک ورزش: مخصوص دانشجویان تربیت بدنی
قیمت:
۷۹۵۰۰ ۳۹,۷۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول بنیادی مکانیک ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول بنیادی مکانیک ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول بنیادی مکانیک ورزش: مخصوص دانشجویان تربیت بدنی

راحله نصرآبادی در کتاب اصول بنیادی مکانیک ورزش با تأکید بر ضرورت آگاهی از اصول مکانیک ورزشی و تأثیر آن بر ورزشکاران، تمام آنچه را که یک کارشناس تربیت‌بدنی لازم است برای به کار بستن این دانش بداند، به‌تفصیل بیان کرده است. گفتنی‌ست اثر حاضر از مجلدهای مجموعه‌ی «حرکت‌شناسی و بیومکانیک ورزشی» می‌باشد.

درباره‌ی کتاب اصول بنیادی مکانیک ورزش

نظام حرکتی بدن انسان، مانند تمام ساختارهای حیاتی زنده، تابع قوانین خاصی است. یکی از این قوانین، مربوط به مکانیک است که در این سیستم، نقش سازنده و مهمی دارد. در کتاب اصول بنیادی مکانیک ورزش، نویسنده با تکیه بر پیشینه‌ی نظری این علم از ارسطو تا به اکنون، مقدمات بنیادی مکانیک حرکت انسان را بررسی می‌کند. راحله نصرآبادی در هشت فصل مبانی مورد نظر را شرح داده است، او در تمام فصل‌ها با مقدمه‌ای کاربردی در مورد مقوله‌ی مشخص‌شده آغاز و همچنین تلاش می‌کند با ارائه‌ی مثال‌های کاربردی، مفاهیم را روشن‌تر سازد.

او در نخستین فصل به سراغ مفهوم اندازه‌گیری رفته و علاوه بر توصیف واحدهای اندازه‌گیری، به یکاهای مشخص، وسیله و روش اندازه‌گیری نیز پرداخته است.

راحله نصرآبادی در فصل دوم کتاب اصول بنیادی مکانیک ورزش، با عنوان کمیت‌های کینماتیکی، به مفاهیمی نظیر حرکت و انواع آن، چارچوب‌های مرجع، سکون یا حرکت، مسافت و جابه‌جایی، تندی و سرعت و... می‌پردازد.

در فصل سوم نیز اصول و مبانی مربوط به حرکت پرتابی در ورزش بیان می‌شود. نویسنده در این فصل، ابتدا تعریف و کاربرد حرکت پرتابی را توضیح می‌دهد و سپس از نقش مقاومت هوا در حرکت پرتابی، تعاریفی مرتبط با حرکت پرتابی و معادلات حرکت پرتابی سخن می‌گوید. برای روشن شدن کاربردهای ذکرشده، در ادامه با ذکر مثال برایِ محاسباتِ حرکت پرتابی، فصل را به پایان می‌برد.

چهارمین فصل کتاب اصول بنیادی مکانیک ورزش، حول محور نیروها و قوانین نیوتن می‌چرخد. راحله نصرآبادی، با تعریف نیرو، مخاطب خود را وارد مباحث تخصصی علم مکانیک می‌کند. او در ادامه، قوانین نیوتن (اول، دوم، سوم)، نیروی اصطکاک و انواع آن، نحوه‌ی جمع نیروها با یکدیگر را شرح می‌دهد.

فصل پنجم و ششم این کتاب به ترتیب، مطالبی در مورد اندازه‌ی حرکت خطی و ضربه و پس از آن، کار و انرژی مکانیکی بیان می‌کنند.

مرکز جرم، تعادل و پایداری، موضوع فصل هفتم است. راحله نصرآبادی در این فصل نیز با مثال عددی مرتبط با تعادل فصل را تمام می‌کند. در نهایت، آخرین فصل مربوط به مباحثی مانند حرکت دورانی، گشتاور و اهرم‌ها، نحوه‌ی محاسبه‌ی گشتاور و گشتاور برآیند است. او با ذکر نمونه‌هایی از کاربرد گشتاور در ورزش و کاربرد اهرم در ورزش، مباحث را برای خواننده ملموس‌تر می‌سازد.

کتاب اصول بنیادی مکانیک ورزش به همت انتشارات حتمی و ذیل مجموعه‌ی «حرکت‌شناسی و بیومکانیک ورزشی» به انتشار رسیده است.

کتاب اصول بنیادی مکانیک ورزش برای چه کسانی است؟

جامعه‌ی هدف کتاب اصول بنیادی مکانیک ورزش بسیار گسترده است و از دایره‌ی دانشجویان فراتر می‌رود. مربیان تربیت‌بدنی مشغول در مدارس و مؤسسه‌ها، مدرسان تربیت‌بدنی در دانشگاه‌ها و ورزشکارانی که به سلامت و موفقیت می‌اندیشند نیز به اندازه‌ی نیاز خود می‌توانند از مباحث این کتاب بهره ببرند.

در بخشی از کتاب اصول بنیادی مکانیک ورزش: مخصوص دانشجویان تربیت بدنی می‌خوانیم

هرگاه مختصات جسمی نسبت به یک مختصات مرجع تغییر کند، بیان می‌شود که جسم حرکت کرده است. حرکت در فیزیک از نیرو ناشی می‌شود و با مفاهیم سرعت، شتاب، جابجایی و زمان مرتبط است. حرکت همیشه بر اساس یک مرجع بررسی می‌شود. اگر مرجع ثابتی برای بررسی حرکت وجود نداشته باشد، حرکت مطلق قابل مشاهده نیست و در نتیجه باید از حرکت نسبی سخن گفت. از این منظر، اگر چیزی در مقایسه با یک مرجع ثابت باشد، به شکل نسبی در حال حرکت نسبت به مراجع دیگر است. به همین دلیل، ادعا می‌شود که همه چیز در جهان در حال حرکت است.

حرکت یکی از پدیده‌های جذابی است که از دوران باستان تاکنون همواره ذهن دانشمندان را به خود مشغول نموده است. راه رفتن طبیعی انسان یکی از ساده‌ترین و معمولی‌ترین حرکت‌هایی است که در اطرافمان دیده می‌شود. باید توجه داشت که حرکت انواع مختلفی دارد. در ادامه به بررسی انواع مختلف حرکت می‌پردازیم

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مفهوم اندازه‌گیری
فصل دوم: کمیت‌های کینماتیکی
فصل سوم: حرکت پرتابی در ورزش
فصل چهارم: نیروها و قوانین نیوتن
فصل پنجم: اندازه حرکت خطی و ضربه
فصل ششم: کار و انرژی مکانیکی
فصل هفتم: مرکز جرم، تعادل و پایداری
فصل هشتم: حرکت دورانی، گشتاور و اهرم‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول بنیادی مکانیک ورزش: مخصوص دانشجویان تربیت بدنی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات115
زبانفارسی
شابک978-600-355-594-5
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۷۹۵۰۰ ۳۹,۷۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول بنیادی مکانیک ورزش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اصول بنیادی مکانیک ورزش

برای دریافت کتاب اصول بنیادی مکانیک ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.