معرفی و دانلود کتاب اصول بیومکانیک

عکس جلد کتاب اصول بیومکانیک
قیمت:
۲۱۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول بیومکانیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول بیومکانیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول بیومکانیک

سوزان جی. هال، در کتاب اصول بیومکانیک، مجموعه‌ای از آخرین داده‌ها و یافته‌های علوم حرکت‌شناسی را با نوشتاری ساده و به‌ صورت کاملاً طبقه‌بندی‌شده به شما ارائه خواهد کرد. سرفصل‌های جذاب این کتاب به ورزشکاران حرفه‌ای کمک خواهد کرد تا با شناخت دقیق‌تر آناتومی جسم انسان، تمرینات بهینه‌تری داشته باشند. این اثر پرفایده همچنین برای بهبود کیفیت کار توان‌بخشان و مربیان ورزشی نکات طلایی و راهگشای بسیاری خواهد داشت.

درباره‌‌ی کتاب اصول بیومکانیک

دانش حرکت‌شناسی از جذاب‌ترین شاخه‌‌های مطالعات ورزشی‌ست؛ دانشی که علم فیزیک را با جهان سلامت پیوند می‌دهد و دروازه‌ای عظیم به دنیای قواعد و اصول حرکت بدن انسان باز می‌کند. سوزان جی. هال (Susan J. Hall) از مربیان و کارشناسان ورزشی برجسته در اثر ویژه‌ی خود یعنی اصول بیومکانیک (Basic Biomechanics) ساده‌ترین زبان را برای تشریح این علم شگفت‌انگیز برگزیده و با کمک نمونه‌ها و مثال‌های بی‌شمار، کار شناخت بهتر پیچیدگی‌های حرکت انسان را برای علاقه‌مندان این رشته راحت‌تر کرده است.

جسم انسان، دستگاه بی‌نظیری از اجرای حرکات مختلف است؛ هرکدام از ما در طول روز با کمک قابلیت‌های ویژه‌ی آناتومی بدن، ده‌ها حرکت مختلف را تجربه می‌کنیم و با کمک همین ویژگی، فعالیت‌های روزمره‌ی خود را پیش می‌بریم. فعالیت‌های ورزشی نیز به‌نوبه‌ی خود، ارتباط تنگاتنگی با همین ظرفیت‌های حرکتی بدن انسان دارند. از همین روست که ورزشکاران حرفه‌ای، برای محافظت از سلامت جسمانی و اجرا صحیح حرکات نیازمند شناخت بهتر اصول و قواعد حرکتی بدن هستند. در این‌جاست که دو شاخه‌ی علمی بیولوژی و مکانیک به هم پیوند می‌خورد تا نحوه‌ی اجرای حرکات مختلف بدن انسان را به شیوه‌ای علمی و دقیق توضیح دهد. حاصل جمع این دو شاخه، چیزی نیست جز علم بیومکانیک ورزشی یا به عبارت دیگر حرکت‌شناسی. اما باوجود تحقیقات گسترده‌ای که در زمینه‌ی حرکت‌شناسی بدن انسان انجام‌ می‌شود؛ همچنان کتاب‌های آموزشی زیادی برای توضیح ساده و روان این علم به ورزشکاران و افراد علاقه‌مند در بازار وجود ندارند.

نویسنده‌ی کتاب اصول بیومکانیک، با توجه به این نیاز مبرم و با کمک گرفتن از سابقه‌ی علمی و حرفه‌ای خود، مجموعه‌ی کامل و مدونی برای آشنایی شما با قواعد علم بیومکانیک تهیه کرده است. این کتاب که حاصل سال‌ها آزمون‌ و خطا در آزمایشگاه‌های مخصوص حرکت‌شناسی‌ست، به خواننده کمک می‌کند تا با طیف گسترده‌ای از حرکات بدن انسان و قابلیت‌های فیزیکی آن آشنا شود. این نسخه‌ براساس ویراست هشتم کتاب تهیه شده تا شما را از آخرین اصلاحات این اثر باخبر کند و همچنین به‌روز‌ترین نمونه‌های ارائه‌شده در این حوزه را در اختیار شما قرار دهد. در بین توضیحات گویا و روان اثر نیز عکس‌ها، نمودار‌ها و جداول متنوع و بسیاری تهیه شده‌اند تا خوانندگان در درک مطالب تخصصی بیومکانیک راهنمایی بیشتری داشته باشند.

سرفصل‌های کتاب اصول بیومکانیک، ضمن نگاه دقیق و علمی، از تنوع و جامعیت بالایی برخوردار است؛ به‌طوری که می‌توان از نکات طلایی این اثر در بهبود حرکت ورزشکاران در رشته‌های مختلف استفاده کرد و از مطالب مفید آن حتی در حوزه‌ی پزشکی و توان‌بخشی ورزشی نیز بهره برد. همچنین می‌توان مطالب کتاب اصول بیومکانیک را به‌عنوان یکی از کامل‌ترین مراجع آموزشی دانش‌جویان رشته‌های تربیت بدنی مطالعه کرد. آشنایی با قواعد حرکت‌شناسی ساختمان اسکلت، مفاصل، عضلات، ستون فقرات، اندام‌های تحتانی و حرکت‌شناسی اندام‌های فوقانی بخشی از سرفصل‌های خواندنی و پرفایده‌ی این اثر است. همچنین نویسنده برای راهنمایی بهتر علاقه‌مندان، بخشی را به مرور مفاهیم ریاضی موردنیاز در آزمایش‌های حرکت‌شناسی و توضیح واحد و پارامتر‌های اندازه‌گیری اختصاص داده است. علاوه‌ بر این، بخش خلاصه که در پایان هرفصل آماده شده، دسترسی سریع به مطالب این اثر ارزنده را برای شما راحت‌تر خواهد کرد و بخش تمرینات آزمایشگاهی به شما در اجرای عملی مطالب کمک ویژه خواهد رساند.

در نهایت، اصول بیومکانیک همان کتابی‌ست که به عنوان یک ورزشکار و یا مربی ورزشی در حین طراحی و اجرای تمرینات بار‌ها به آن نیاز پیدا می‌کنید و به عنوان دانشجوی رشته‌های تربیت‌بدنی در موفقیت آزمون‌های حرفه‌ای از آن کمک می‌گیرید. این اثر در سال 2021 منتشر شده و با تلاش‌های ناشر تخصصی کتاب‌های ورزشی، انتشارات حتمی و ترجمه‌ی دکتر سعید شاکریان و دکتر عاطفه کاظمی در دست شما قرار می‌گیرد.

کتاب اصول بیومکانیک برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این اثر پرفایده را به ورزشکاران حرفه‌ای و مربیان ورزشی، دانشجویان رشته‌های تربیت بدنی و همچنین توان‌بخشان ورزشی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب اصول بیومکانیک می‌خوانیم

بیومکانیک علمی چند رشته‌ای و شامل کاربرد اصول مکانیک در مطالعه ساختار و عملکرد موجودات است. از آن جا که بیومکانیست‌ها دارای زمینه‌های علمی و تخصصی مختلفی هستند، تحقیقات بیومکانیکی طیف وسیعی از مسائل و سؤالات را در بر دارند.

از این روست که داشتن دانش پایه‌ای از بیومکانیک برای تحلیل‌گران متخصص حرکات انسان از جمله پزشکان، مربیان و فیزیوتراپ‌ها ضروری است.

فهرست مطالب کتاب

فصل یک: بیومکانیک چیست؟
فصل دو: مفاهیم سیستماتیک
فصل سه: مفاهیم سینتیکی
فصل چهار: بیومکانیک رشد و نمو
فصل پنج: بیومکانیک مفاصل
فصل شش: بیومکانیک عضلات
فصل هفت: بیومکانیک اندام فوقانی
فصل هشت: بیومکانیک پایین‌تنه
فصل نه: یومکانیک ستون فقرات
فصل ده: سینماتیک خطی
فصل یازده: سینماتیک زاویه‌ای
فصل دوازده: سینماتیک خطی حرکات انسان
فصل سیزده: تعادل و حرکات
فصل چهارده: سیمتیک زاویه‌ای
فصل پانزده: حرکات انسان در سیال
ضمیمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول بیومکانیک
نویسنده
مترجمسعید شاکریان، عاطفه کاظمی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات425
زبانفارسی
شابک978-600-355-478-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول بیومکانیک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اصول بیومکانیک

برای دریافت کتاب اصول بیومکانیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.