معرفی و دانلود کتاب اصول و تکنیک‌های روش جراحی الیزاروف

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تکنیک‌های روش جراحی الیزاروف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تکنیک‌های روش جراحی الیزاروف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول و تکنیک‌های روش جراحی الیزاروف

کتاب اصول و تکنیک‌های روش جراحی الیزاروف اثری از محمود کریمی مبارکه است که با همکاری‌هایی که از سوی ذبیح‌الله حسن‌زاده، علی نعمتی و سیروس افشار صورت گرفت در زمینه‌ی تخصص‌های پزشکی به چاپ رسیده است. این کتاب یکی از آثار پایه و مرجع برای پزشکان و دانشجویان پزشکی است که اطلاعاتی اساسی و تخصصی پیش روی آنان قرار می‌دهد. کتاب پیش رو با تحقیقات گسترده‌ای به نگارش درآمده است.

درباره‌ی کتاب اصول و تکنیک‌های روش جراحی الیزاروف

کتاب اصول و تکنیک‌های روش جراحی الیزاروف تألیف محمود کریمی مبارکه، پزشک ایرانی، است که انتشار آن با همراهی ذبیح‌الله حسن‌زاده، علی نعمتی و سیروس افشار صورت گرفته است. این کتاب چشم‌انداز دقیق و مفیدی برای پزشکان و دانشجویان کشور در زمینه‌ی شکل خاصی از جراحی ترسیم می‌کند. مطالبی که می‌خوانید مجموعه‌ای از اطلاعات غنی‌ای است که دکتر مبارکه از کتابخانه‌ی «کینگ» شهر لندن گردآوری کرده و در این کتاب به صورت جامع و کامل مدون نموده است.

مشخص است که در دورانی زندگی می‌کنیم که هرروز و هرماه چیزهای جدیدی به مثابه‌ی ابزارهای پزشکی به دنیای علم وارد می‌شوند. در نتیجه، در ایران نیز برای هم‌گام بودن با مسیر پیشرفت در جهان باید قدم‌هایی برداشته شود. محمود کریمی مبارکه در مقدمه‌ای که برای اثرش نوشته به این موضوع اشاره می‌کند و کتاب خود را به عنوان تلاشی برای خدمت به عرصه‌ی علم پزشکی توصیف می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب اصول و تکنیک‌های روش جراحی الیزاروف

کتاب پیش رو اثری دانشگاهی در حوزه پزشکی است که خواندن آن می‌تواند برای هر جراحی یک الزام باشد. کتاب اصول و تکنیک‌های روش جراحی الیزاروف اثری‌ست که به شما می‌گوید که در سطح بین‌المللی چه روش‌ها و تکنیک‌هایی برای اجرای جراحی‌های پیشرفته وجود دارد. این کتاب داده‌هایی در راستای ابزارها، استراتژی‌ها و همچنین دستاوردهایی که در این بخش وجود دارد در اختیار شما قرار می‌دهد. این جراحی که در راستای بیماری‌های ارتوپدی است در حال حاضر در اروپای شرقی از اهمیت بالایی برخوردار هست. در اروپای شرقی سالانه سمینارها و مقالات پرتعدادی در این زمینه به چاپ می‌رسد و به طور خلاصه شناخت تکنیک‌هایی که در جراحی الیزاروف وجود دارد از اهمیت بالایی در دنیای پزشکی امروز برخوردار است.

در فصل ابتدایی کتاب با تعریف کلی و سپس جزئیِ الیزاروف مواجه می‌شوید. اینکه به لحاظ بافت‌شناسی و دیگر مباحث علمی واجد چه ویژگی‌هایی‌ است و در برابر آن باید از چه تدابیری آگاهی پیدا کرد. نویسنده در اینجا با بهره بردن از دانشی که در خارج از کشور و از مقالات پزشکی کشور انگلستان و روسیه به دست آورده، برای شما به طور کامل الیزاروف را کالبدشکافی و تبیین می‌کند. این کتاب پربار سعی دارد به صورت گام‌به‌گام برای شما به شرح این پدیده‌ی پزشکی بپردازد. در فصولی که پس از این می‌آید، محمود کریمی مبارکه از وسایلی که در این جراحی کاربرد دارند می‌گوید. اینکه به چه امکانات و بودجه‌ای برای اجرای چنین جراحی‌ای نیاز است. او سپس به توضیح مراحلی چون «مراقبت اورژانس در شکستگی باز»، «نان یونیون» و «افزایش طول استخوان فمور» می‌پردازد و نکاتی کلیدی در هر بخش را عنوان می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت با کتابی طرف هستید که تحت‌ عنوان یک اثر آکامیک و دانشگاهی در شاخه‌ی پزشکی از اهمیت والایی برخوردار است و نویسنده برای القای داده‌های علمی از زبان شفافی بهره برده تا به بهترین‌ شکل دستاوردهای پزشکی در عرصه‌ی بین‌المللی را به ایران نیز وارد کند.

کتاب اصول و تکنیک‌های روش جراحی الیزاروف توسط انتشارات تیمورزاده به چاپ رسیده و از کتاب‌های مهم پزشکی در ایران است.

کتاب اصول و تکنیک‌های روش جراحی الیزاروف برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به پزشکان، جراحان و دانشجویان رشته‌ی پزشکی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب اصول و تکنیک‌های روش جراحی الیزاروف می‌خوانیم

کنتراکچر عضلانی معمولا به دلیل تنشن ناشی از دیتراکشن به وجود می‌آید و در بیشتر موارد عضلات غالب اندام مسئول آن هستند. به عنوان مثال در طی افزایش طول تیبیا عضله تری سپس سوره هم به دلیل توده عضلانی غالب و هم به دلیل دو مفصلی بودن، بیشترین مقاومت را در برابر افزایش طول از خود نشان می‌دهد و برای جلوگیری از کشش عضله مفاصل مجاور خم می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: الیزاروف کیست؟
فصل 2: وسایل و کاربرد آن‌ها
فصل 3: بیومکانیک فیکساتور خارجی الیزاروف
فصل 4: تکنیک‌های تصویربرداری
فصل 5: اندیکاسیون‌ها
فصل 6: اصول پایه تکنیک عمل جراحی
فصل 7: اقدامات لازم بعد از عمل جراحی
فصل 8: شکستگی‌های ساق (تیبیا)
فصل 9: شکستگی‌های استخوان فمور
فصل 10: شکستگی‌های هومروس
فصل 11: شکستگی‌های ساعد
فصل 12: درمان شکستگی‌های داخل مفصلی
فصل 13: مراقب اورژانس در شکستگی‌های بازو
فصل 14: نان‌یونیون
فصل 15: نان‌یونیون ساق(تیبیا)
فصل 16: نان یونیون فمور
فصل 17: نان‌یونیون استخوان هومروس
فصل 18: نان‌یونیون ساعد
فصل 19: افزایش طول استخوان
فصل 20: افزایش طول تیبیا
فصل 21: افزایش طول استخوان فمور
فصل 22: افزایش طول هومروس
فصل 23: افزایش طول ساعد
فصل 24: مسائل، مشکلات و عوارض افزایش طول استخوان
فصل 25: دفورمیتی‌های کونژنیتال
فصل 26: دفورمیتی‌های مادرزادی و اکتسابی پا
فصل 27: اصلاح دفورمیتی انگولار در مجاورت مفصل
فصل 28: آرترودز
فصل 29: کنتراکچر مفصلی
فصل 30: کوکساوارای کونژنیتال
فصل 31:نتیجه‌گیری
فصل 32: موقعیت آناتومیک نصب پین و هاف‌پین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول و تکنیک‌های روش جراحی الیزاروف
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات233
زبانفارسی
شابک978-964-420218-6
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۰۰۰ ۲۹,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اصول و تکنیک‌های روش جراحی الیزاروف

برای دریافت کتاب اصول و تکنیک‌های روش جراحی الیزاروف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.