معرفی و دانلود کتاب الف مثل اقتصاد

عکس جلد کتاب الف مثل اقتصاد
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الف مثل اقتصاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الف مثل اقتصاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الف مثل اقتصاد

با توجه به این که روزانه با مفاهیم مختلف در حوزه‌ی اقتصاد روبه‌روییم، اهمیت آشنایی بیشتر با علم اقتصاد آشکار می‌شود. کتاب الف مثل اقتصاد، برای آشنایی نوجوانان با مفاهیم ابتدایی این دانش تألیف شده تا ذهن آن‌ها را بیشتر درگیر چنین موضوعاتی کند و با نمایش جذابیت حقیقی علم اقتصاد، نوجوانان بیشتری را به سمت دنبال کردن این حوزه‌ی مهم سوق دهد. با مطالعه‌ی این اثر از لیویانا پروپات با موضوعات مختلف و اولیه‌ی مالی و اقتصادی آشنا خواهید شد.

درباره‌ی کتاب الف مثل اقتصاد

اولین خرید و فروش‌ها چگونه انجام می‌شده‌اند؟ سرآغاز استفاده از پول به چه زمانی برمی‌گردد؟ تمام کلمات و اصطلاحاتی که در اخبار اقتصادی می‌شنویم و در جمع بزرگ‌ترها مطرح می‌شوند، به چه معنی هستند؟ اصلاً این تورم که به نظر می‌رسد تمام مشکلات اقتصادی موجود از آن سرچشمه می‌گیرند، به چه معناست و چگونه ایجاد می‌شود؟ احتمالاً سوالات این‌چنینی، ذهن شما را هم مشغول کرده باشد، اما از آن‌جا که تمام منابعی که از اصول اقتصاد صحبت می‌کنند، معمولاً بیان سنگینی دارند، نتوانسته‌اید پاسخ کاملی برای پرسش‌های خود پیدا کنید. از طرفی، فهم این موضوعات از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند در زمینه‌های مختلفی راهگشای شما باشد. از همین رو، لیویانا پروپات (Liviana Poropat)، کتاب الف مثل اقتصاد (E Come Economia) را تألیف کرده تا مفاهیم متنوع علم اقتصاد را با بیانی ساده به نوجوانان انتقال دهد. بنابراین، اگر به دنبال یافتن جوابی برای سوالات متعدد خود در این حوزه هستید، پیشنهاد می‌کنیم این راهنمای جذاب را از دست ندهید.

حتماً پیش از خواندن این کتاب، نام مبادله‌ی کالا با کالا به گوشتان خورده و با آن آشنایی دارید. در واقع این ابتدایی‌ترین روش برای به دست آوردن کالاهای موردنیاز افراد بوده است. حتی از جایی به بعد، ارزشی برای هر یک از کالاها -یا حتی حیوانات- تعیین شده بود که این مبادلات با چالش‌های کمتری انجام شوند؛ مثلاً تا قرن بیستم، بره‌ها در قرقیزستان خرده‌پول در نظر گرفته می‌شدند! اما کم کم و با شروع استفاده از سکه و طلا، خرید و فروش‌ها آسان‌تر شد. حتی از جایی به بعد، ضرب سکه‌های اختصاصی با نام یک کشور، نمایانگر قدرتمندی آن کشور بود و اگر حکومتی در جنگی شکست می‌خورد، مجبور بود از سکه‌های کشوری که پیروز جنگ بوده استفاده کند! مدتی بعد، مفهوم پول تعریف شد و از طرفی، طلا به ارزشمندترین وسیله‌ی داد و ستد تبدیل شده بود. انسان‌، با گذر از مبادله‌ی کالا به کالا در طول قرن‌ها و با استفاده از اشیای مختلف به‌جای پول، امروزه، به مرحله‌ای رسیده که رایج‌ترین روش خریدش، استفاده از کارت اعتباری است و مفاهیمی تحت عنوان ارز دیجیتال یا بیت‌کوین به وجود آمده‌اند که حتی متمرکز در بانک خاصی هم نیستند، اما حجم قابل‌توجهی از پول را در دنیا جابه‌جا می‌کند. الف مثل اقتصاد، با ساده‌ترین و البته جذاب‌ترین بیان ممکن، مفاهیم متنوع علم اقتصاد را با جزئیات بیشتری برای نوجوانان مطرح کرده است.

معرفی و دانلود کتاب الف مثل اقتصاد

لیویانا پروپات در این کتاب آموزش اقتصاد، ابتدا به پیشینه‌ی تاریخی پول و سکه پرداخته است و مسیر پیشرفت آن را، از اولین سکه‌ها، تا بیت‌کوین‌های امروزی شرح می‌دهد. در ادامه به سراغ بانک‌ها می‌رود؛ این که بانک‌ها چگونه به وجود آمده‌اند، انواع حساب‌های بانکی، امکاناتی که بانک‌ها در طول تاریخ برای انسان‌ها فراهم کرده و می‌کنند، انواع وام‌ها و جزئیات سرمایه‌گذاری و بازار بورس و سهام، همه در این فصل مطرح شده‌اند. همچنین مفاهیم عرضه و تقاضا، تعیین قیمت‌ها، بنگاه‌های اقتصادی، بحران‌ها و بازار کار، بازرگانی و تجارت از دیروز تا امروز، همه و همه در کتاب الف مثل اقتصاد به شیوه‌ای خواندنی و مناسب نوجوانان، توضیح داده شده‌اند. اگر شما هم به دنبال پیدا کردن درک درستی از تمام این موضوعات باشید، از خواندن این کتاب لذت خواهید برد.

کریم آقامحمدی و ژینا آقامحمدی، مترجمان این اثر هستند که به کوشش انتشارات بورس به چاپ رسیده است.

کتاب الف مثل اقتصاد برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این راهنمای آموزش اقتصاد را به همه‌ی نوجوانان علاقه‌مند به این حوزه پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب الف مثل اقتصاد می‌خوانیم

سکه‌های قدیمی فاقد دندانه‌های دور سکه بودند. کاملاً هم گرد نبودند. به همین دلیل اولین متقلب‌ها دور سکه را سوهان می‌زدند تا مقداری از فلز گران‌بهای آن را بردارند. سپس این مقدار خرده‌فلز را با فلزهای ارزان‌تر آب کرده و سکه‌های تقلبی می‌ساختند. این سکه‌ها نخستین سکه‌های تقلبی بودند و کمتر کسی متوجه آن می‌شد. این کار چنان رایج شده بود که حتی در قرن هفدهم میلادی هنوز در انگلستان کسانی بودند که سکه‌ها را بدین گونه سبک می‌کردند.

امروزه با دست زدن به حاشیه‌ی سکه‌ها می‌توانیم آن‌ها را شناسایی کنیم. برای مثال حاشیه‌ی یک سکه 20 سنتی یورو صاف و دارای 7 فرورفتگی است که به «گل اسپانیایی» معروفند و مشخصه‌ی سکه‌ی 20 سنتی یورو هستند. از این‌جا اهمیت دندانه‌های دور سکه در شناختن سکه و جلوگیری از تقلب در آن آشکار می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

پول، سکه
بانک‌ها
عرضه و تقاضا
موسسه‌ی سودده یا بنگاه اقتصادی
داد و ستد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الف مثل اقتصاد
نویسنده
مترجمکریم آقامحمدی، ژینا آقامحمدی
ناشر چاپیانتشارات بورس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-600-7872-09-3
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی نوجوان، کتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب الف مثل اقتصاد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب الف مثل اقتصاد

برای دریافت کتاب الف مثل اقتصاد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.