معرفی و دانلود کتاب الگوی راهبردی اداره رسانه ملی

عکس جلد کتاب الگوی راهبردی اداره رسانه ملی
قیمت:
23000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الگوی راهبردی اداره رسانه ملی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الگوی راهبردی اداره رسانه ملی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الگوی راهبردی اداره رسانه ملی

کتاب الگوی راهبردی اداره رسانه ملی در پرتو گفتمان ولایت فقیه نوشته‌ی علیرضا کیقبادی، به موضوعاتی چون؛ جایگاه رسانی دینی ناظر به آموزه‌های دینی، تئوری‌ها و نظریه‌های ساخت الگوی راهبردی، رویکردها و تعامل دین و رسانه در جمهوری اسلامی ایران و... می‌پردازد.

تحولات جهانی ناشی از عناصر پیچیده رسانه‌ای و تغییرات ناشی از فناوری‌های نوظهوری است که بر بستر جوامع، ملهم از ساختارهای جدید با فرافکنی پارادایم‌های حاکم شکل گرفته‌اند و فضای رسانه و مفاهیم مربوط را تغییر می‌دهند از طرفی به دلیل تغییرات مستمر و اجتناب ناپذیری ذائقه مخاطب، رسانه‌ها چاره‌ای جز مواجهه هوشمندانه با فرآیندهای پیش‌رو در چارچوب الگوهای مدرن و حرفه‌ای ندارند و آرایش رسانه‌ای کارآمد و اقدامات رقابتی ضرورتی انکارناپذیر است که در تعریف دانش رسانه‌ای و در تلاقی با تکنیک‌های رسانه‌ای تجلی پیدا می‌کند.

این موضوع در نقش تعیین کننده رسانه ملی در نظام فرهنگی و تبیین ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی نیز محرز است. چنانچه اگر اصول اساسی و محورهای کلیدی مبتنی بر آموزه‌های دینی، ایدئولوژی و فرهنگ حاکم، گفتمان‌سازی نشود، حرکت رسانه‌ها هوشمند نخواهند بود.

در دنیای امروز رسانه‌ها نقش به سزایی در پیشبرد برنامه‌ها و اهداف مختلف کشورها در سطح داخلی و بین‌المللی دارند. استفاده درست و به موقع از این پتانسیل میزان کارآیی و اثرگذاری دولتمردان را در اجرای سیاست‌هایشان افزایش می‌دهد. اغلب رسانه‌های غربی به شکل معنادار و هدفمند اخبار را در سطح جهان برای شکل‌دهی افکار عمومی مخابره می‌کنند و افزایش روزافزون شبکه‌های ماهواره‌ای، روزنامه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و اینترنت تأکیدی است بر نقش مهم رسانه تا جایی که امروزه از رسانه به عنوان عنصر قدرت در کنار عناصری چون اقتصاد، تسلیحات، نیروی انسانی و... یاد می‌کنند.

در بخشی از کتاب الگوی راهبردی اداره رسانه ملی در پرتو گفتمان ولایت فقیه می‌خوانیم:

در گفتمان اقتدارگرا، حکومت خود را متولی و قیم مردم می‌داند و نقشی را که برای خود در قبال جامعه قائل است، نقش یک پدر برای یک خانواده است. همانگونه که پدرِ خانواده خود را متولی امور خانواده تحت تکفل خود می‌داند و به واقع نیز به لحاظ تجارب عملی و توان مدیریت و قدرت فکری، اختیارِ تمشیت امور خانواده را در دست دارد و برای تحقق این هدف مقدس ابزارهای مختلف و متنوعی از قبیل تشویق و تنبیه در دست اوست، حکومت نیز در جایگاهی فراتر از جامعه و برخوردار از توان فکری و عقلی و مصلحت نسبی به مراتب بیشتر از افراد جامعه موظف به تمشیت امور جامعه بوده در این مسیر برای تحقق این رسالت سنگین می‌تواند از همه ابزارهای ممکن استفاده کند و جامعه را از هر آنچه برخلاف مصالح آن است بر حذر و دور دارد.

بدیهی است توان و حق تشخیص مصالح جامعه به لحاظ توان فکری بیشتری که در اختیار حکومت است از آن دولتمردان است. در این میان مطبوعات و رسانه‌ها به عنوان وسایل خطرناکی که اگر آزادانه در اختیار جامعه قرار داشته باشد، ممکن است برخلاف مصالح جامعه از آن استفاده شود، باید تحت سیطره و کنترل و نظارت کامل حکومت باشد. بر این اساس رسانه‌ها بیش از آنکه ابزاری در اختیار افراد جامعه باشد بایستی به حکومت نزدیک بوده و با مصلحت سنجی طبیعی و بدیهی دولتمردان از آن‌ها استفاده بهینه شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مفاهیم اساسی
فصل دوم: پارادایم‌ها و نظریه‌های ارتباط جمعی
فصل سوم: تئوری‌ها و نظریه‌های ساخت الگوی راهبردی
فصل چهارم: جایگاه رسانه دینی ناظر به آموزه‌های دینی
فصل پنجم: رسانه دینی و سکولار
فصل ششم: اندیشه‌ها، آراء، نظرات و رهنمودهای ولایت فقیه
فصل هفتم: رویکردشناسی اسناد بالا دستی
فصل هشتم: فرآیند مدیریت دانش در رسانه ملی
فصل نهم: مطالعات تطبیقی
فصل دهم: سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الگوی راهبردی اداره رسانه ملی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات449
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
23000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب الگوی راهبردی اداره رسانه ملی

برای دریافت کتاب الگوی راهبردی اداره رسانه ملی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.