معرفی و دانلود کتاب اکنون کلان داده

عکس جلد کتاب اکنون کلان داده
قیمت:
۳۶,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اکنون کلان داده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اکنون کلان داده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اکنون کلان داده

کتاب اکنون کلان داده به مباحثی همچون افزایش سرعت با کلان داده، ابزارهای کلان داده، تکنیک‌­ها، استراتژی­‌ها، کاربرد آن، ارتباط کلان داده با بهداشت و درمان و ... می‌پردازد. کلان داده به عنوان روش‌های مقرون به صرفه برای کاهش حجم، سرعت و تنوع داده‌های انبوه در حال ظهور هستند.

درباره‌ی کتاب اکنون کلان داده:

تیم اوریلی (O’Reilly) در کتاب اکنون کلان داده (Big Data Now) بررسی می‌کنند زمانی که کلان داده رشد می­‌کند چه اتفاقاتی رخ می‌دهد: چه چیزی در حال اعمال است، کجا نقشی ایفا می­‌کند و پیامدهای به ­طور یکسان خوب و بد رشد داده.

کلان داده، داده‌ای با ظرفیت پردازشی بیشتر از ظرفیت پردازشی سیستم‌های پایگاه داده متعارف است. داده بیش از حد بزرگ است، خیلی سریع رشد می‌کند، یا در محدودیت‌های معماری پایگاه داده شما نمی‌گنجد. برای دستیابی به منفعتی از این داده، باید روش دیگری برای پردازش آن انتخاب کنید.

داده حاوی الگوها و اطلاعات ارزشمندی است که قبلا به دلیل حجم کار موردنیاز برای استخراج‌شان پنهان بودند. با مشارکت شرکت‌هایی مثل Walmart و Google این توانایی تا حدودی میسر گشته است اما با هزینه بسیار بالا. تجهیزات سخت افزاری امروزی، معماری ابر و نرم افزارهای منبع باز پردازش داده کلان داده را با حداقل منابع امکان پذیر ساخته است.

پردازش کلان داده حتی برای گاراژهای راه انداز کوچکی که می‌توانند زمان سرویس دهنده در ابر را با هزینه پایین اجاره کنند نیز میسر شده است. ارزش کلان داده برای یک سازمان دو نوع است: استفاده تحلیلی و ارائه محصولات جدید. تحلیل داده‌های بزرگ، بینش‌های پنهان موجود در داده (از جمله تأثیر نظیر به نظیر بر مشتریان، آشکار شده با تحلیل تراکنش‌های خریداران، و داده‌های اجتماعی و جغرافیایی) که پردازش آن‌ها بسیار هزینه بر بود را آشکار می‌کند. علی رغم ماهیت نسبتا ایستای گزارش‌های از پیش تعیین شده، این که بتوانیم هر قلم داده را در یک زمان معقول پردازش کنیم، نیاز مبرم به نمونه برداری را حذف و یک رویکرد تحقیقاتی برای داده‌ها باز می‌کند.

راه اندازی‌های موفق وب در دهه گذشته، نمونه‌های بزرگی از کلان داده به کار رفته به عنوان یک فعال ساز برای محصولات و دستگاه‌های جدید است. به عنوان مثال، فیس بوک با ترکیب سیگنال‌های بسیاری از واکنش‌های کاربران و دوستان‌شان، توانست تجربیات بسیار شخصی کاربر را کشف و نوع جدیدی از تبلیغات را ایجاد کند. این که بخش زیادی از ایده‌ها و ابزارهای پایه کلان داده از گوگل، یاهو، آمازون و فیس بوک پدید آمده است، تصادفی نیست.

ظهور کلان داده در شرکت‌ها یک همتای ضروری را برای آن ارمغان آورده است: چابکی. بهره‌برداری موفق از مقادیر در داده‌های بزرگ نیازمند آزمایش و اکتشاف است. چه محصولات جدیدی ایجاد کنیم یا به دنبال روش‌هایی برای دستیابی به مزیت رقابتی باشیم، شغل نیازمند کنجکاوی و کارآفرینی است.

کتاب اکنون کلان داده مناسب چه کسانی است؟

محتوای این کتاب برای متخصصان و پژوهشگران علوم کامپیوتری و هوش مصنوعی مفید و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب اکنون کلان داده می‌خوانیم:

تا چند سال پیش، کاربرد اصلی سیستم‌های کامپیوتری در جامعه و به خصوص تجارت، به عنوان یک سیستم پشتیبانی دیجیتال بوده است. برنامه‌های دیجیتالی شده که در دنیای واقعی وجود دارند، شامل برنامه واژه پردازش، برنامه حقوق و دستمزد و برنامه موجودی هستند. این سیستم‌ها از طریق، فروشگاه‌ها، مردم، تلفن، حمل و نقل و غیره رابط‌هایی با دنیای واقعی برقرار کردند. عبارت جدید اداره بدون کاغذ" به انتقال پردازش‌های کاغذی پیشین به کامپیوتر اشاره دارد. این سیستم‌های کامپیوتری تشکیل یک اسکلت دیجیتال دادند و از تجارت در جهان واقعی پشتیبانی می‌کنند.

ورود اینترنت و وب، منجر به افزودن ابعاد جدیدی شده و عصر تجارت کاملا دیجیتال را به ارمغان آورده است. تعامل با کاربران، پرادخت‌ها و اغلب تحویل محصول توسط سیستم‌های کامپیوتری به طور کامل قابل انجام است داده فقط درون اسکلت باقی نمی‌ماند، بلکه یکی از عناصر کلیدی در عملیات است. در دورانی هستیم که تجارت و جامعه به یک سیستم عصبی دیجیتال دستیابی دارند.

همان طور که طرح زیر نشان می‌دهد، یک سازمان دارای سیستم عصبی دیجیتال با تعداد زیادی از جریان‌های ورودی و خروجی داده و یک شبکه سطح بالا مشخص می‌شود که هر دو به صورت داخلی و خارجی منجر به افزایش جریان داده و در نتیجه افزایش پیچیدگی می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
فصل دوم: افزایش سرعت با کلان داده
فصل سوم: ابزارها، تکنیک‌ها و استراتژی‌های کلان داده
فصل چهارم: کاربرد کلان داده
فصل پنجم: در کلان داده به دنبال چه چیزی هستیم
فصل ششم: کلان داده، بهداشت و درمان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اکنون کلان داده
نویسنده
مترجمحامد رجبی قمی، مریم کاردگر
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات159
زبانفارسی
شابک978-622-7393-33-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اکنون کلان داده

سیدمهدی صادقیان
۱۴۰۲/۱/۷
سلام به همه زحمتکشان مجموعه کتابراه، یه نقدی بکنم و اونم اینکه کتاب‌های علمی و تخصصی را که در حوزه‌های مختلف قرار میدهید، کتاب‌های مکمل اون کتاب‌ها را قرار نمیدین، بعنوان نمونه، همین کتاب که در حوزه هوش مصنوعی میباشد، باید کتابهائی نظیر (بازیابی گفتگو و یا گوگل چگونه کار می‌کندو....) را هم قرار بدید تا مخاطب بطور کامل با موضوعات مربوط به این کتاب آشنا بشه.
پ چ
۱۴۰۰/۴/۲۳
به نظر من ترجمه ضعیف بود در حدی که یه جاهایی میشد فهمید لغت چه معنای دیگه داشته مثلا نیمه خالی لیوان رو "شیشه" ترجمه کرده که جمله‌ای به این سادگی هستش. متن هم مکالمات و گزارشات نویسنده هست و حالت گنگ و پراکنده داره. من خرید کتاب رو توصیه نمی‌کنم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب اکنون کلان داده

برای دریافت کتاب اکنون کلان داده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.